Skocz do zawartości


Zwrot pieniędzy za wadliwy telefon


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Angelika

Guest_Angelika
  • Goście

Napisano 26 styczeń 2015 - 15:32

Witam.

Dnia 5.05.14r. zakupiłam telefon na Allegro, sprzedawcą był serwis x-kom. Smartfonem cieszyłam się zaledwie kilka dni. Pierwszym problemem było to, że telefon samoczynnie się wyłączał, ciągle od nowa musiałam go uruchamiać. Po pewnym czasie przestał reagować na ładowarkę, nie chciał się włączyć. Dnia 16.05 zgłosiłam reklamację do serwisu Goclever. Kurier przyjechał i zabrał telefon, została wymieniona płyta główna. Po naprawie zauważyłam, że słuchawki przestały działać(działały w każdym innym telefonie). "Machnęłam" na to ręką, kupiłam nowe słuchawki. Od tego czasu telefon działał, nie było z nim większych problemów. Aż do listopada... Telefon znów zaczął się wyłączać, ciągle rozładowywała się bateria. Po raz kolejny zgłosiłam reklamację, okazało się, że problem był z baterią. Została ona wymieniona. I znów było okej, do pewnego momentu... W ostatnim czasie zauważyłam, że coś dzieje się z dźwiękiem. Kiedy odtwarzam muzykę, mimo ustawionej głośności na maksimum, praktycznie nic nie słychać. Tak samo jest, gdy ktoś do mnie dzwoni. A to już jest większym problemem. Telefon leży obok mnie, a i tak nie słyszę, że ktoś do mnie dzwoni.

I teraz mam następujące pytanie.

Czy mogę wysłać pismo reklamacyjne, a w nim ubiegać się o zwrot pięniędzy, które włożyłam na zakup tego telefonu? Jest szansa, że taki zwrot otrzymam? Czy znów będą go naprawiać i tak w nieskończoność?

Kolejne pytanie: do kogo taki list skierować? Do sprzedawcy, czyli sklepu x-kom czy serwisu Goclever, który dwukrotnie reklamował telefon?

Z góry dziękuję za odpowiedź i wszelkie wskazówki.



#2 bebo

bebo

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 121 postów

Napisano 30 styczeń 2015 - 23:56

Poczytaj odpowiedzi na forum. Ja już wiele razy pisałem, że zawsze należy reklamować u sprzedawcy i żądać wymiany na podstawie Ustawy, bo wtedy ma się większe prawa i możliwości odstąpienia od umowy. Nawet, jeżlei sprzedawca chce wymusić zgodę na naprawę w serwisie, nie godzić się i nie podpisywać takiego zgłoszenia. Jeżeli jednak naprawią, to kolejna usterka świadczy o tym, że nie dopełniono warunku oddania sprawnego sprzętu, a to już jest podstawą do żądania rozwiązania umowy. Radzę skorzystać z pomocy rzecznika konsumentów.



#3 Mirr

Mirr

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 10 luty 2015 - 18:14

Przy zakupie PRZED 25.12.2014, gdy jesteś konsumentem masz prawo reklamować w trybie ustawowej niezgodności towaru z umową żądając od sprzedawcy wymiany. Szczegóły w linku http://goo.gl/HwC17c



#4 zimbol

zimbol

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 589 postów

Napisano 24 wrzesień 2015 - 14:39

Dlatego ja zawsze przed kupnem jakiegoś urządzenia sprawdzam jego opinie na http://cosiepsuje.com/ i dzięki temu nie muszę się martwić, że dany model często się psuje.



#5 bebo

bebo

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 121 postów

Napisano 24 wrzesień 2015 - 15:31

zimbol, Ty dopiero teraz spadłeś z drzewa i piszesz w temacie sprzed paru miesięcy, żeby zareklamować stronę www? 





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych