Skocz do zawartości


uszkodzona przesyłka

uszkodzoana przesyłka konsument transport

2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_uszkodzona przesyłka

Guest_uszkodzona przesyłka
  • Goście

Napisano 16 grudzień 2014 - 16:35

Kto odpowiada za uszkodzoną w czasie transportu przesyłkę: sprzedający, konsument czy może firma kurierska?



#2 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 16 grudzień 2014 - 20:19

Zależy z jakiego powodu została uszkodzona lub kto ją uszkodził. Jeśli była nieodpowiednio zapakowana, to sprzedający, jeśli była źle transportowana, to firma kurierska.



#3 Mirr

Mirr

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 13 styczeń 2015 - 20:39

Ważne by konsument przed podpisaniem odbioru sprawdził, czy nie widać np. uszkodzenia opakowania. Jeżeli twierdzi, że przesyłka jest naruszona, kurier powinien ja otworzyć i sprawdzić stan przesyłki.
Podstawa prawna:
Art. 74. 1. Jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody.
Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona.

 

2. Ustalenia protokolarne powinny być dokonane w obecności uprawnionego, a jeżeli wezwanie go nie jest możliwe albo nie zgłosi się on w wyznaczonym terminie, przewoźnik dokonuje ustaleń w obecności osób zaproszonych przez siebie do tej czynności.

 

3. Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie niedające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki.

 

4. Protokół podpisują osoby uczestniczące w ustaleniu stanu przesyłki. Jeżeli uprawniony nie zgadza się z treścią protokołu, może zamieścić w nim zastrzeżenie z uzasadnieniem; w razie odmowy podpisania protokołu przez uprawnionego przewoźnik stwierdza w nim fakt i przyczyny odmowy. Uprawniony otrzymuje bezpłatnie egzemplarz protokołu.

 

5. Jeżeli ustalenia protokolarne, podjęte na żądanie uprawnionego, nie wykażą szkody w przesyłce albo wykażą jedynie szkodę stwierdzoną już uprzednio przez przewoźnika, uprawniony ponosi opłaty określone w taryfie.

 

6. W razie trudności w ustaleniu danych dotyczących czasu, rodzaju, rozmiarów lub przyczyny szkody, dane te określa rzeczoznawca powołany przez przewoźnika w porozumieniu z uprawnionym.





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: uszkodzoana przesyłka, konsument, transport

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych