Skocz do zawartości

- - - - -

Świadectwo pracy, wypisane poprawnie?

świadectwo pracy

wróć do serwisu Księgowość 3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Karolina

Guest_Karolina
  • Goście

Napisano 02 grudzień 2014 - 13:16

Witam serdecznie

Mam pytanie dotyczące poprawnego wypisania świadectwa pracy przez mojego pracodawcę. Chodzi tu głównie o kilka punktów.

1.  Ust. 4 pkt 1. Informacja o urlopie wypoczynkowym

1) wykorzystał urlop wypoczynkowy w wymiarze: 26 dni urlopu 208 godzin

(Pracowałam na 3/4 etatu czy nie powinno być w tym miejscu 20 dni urlopu 160 godzin? w rzeczywistości wybrałam 20 dni urlopu ale nie znam się na tym, gdzieś się dowiedziałam,że się zaokrągla do 26 dni...itp.)

2.Ust. 4 pkt 9. Informacja o wykorzystanych uprawnieniach, które wynikają z ustaw, wewnętrznych regulacji obowiązujących u danego pracodawcy, a mają wpływ na ich uzyskanie u nowego pracodawcy

tu mam wpisane od kiedy do kiedy przebywałam na urlopie macierzyńskim,dodatkowym urlopie macierzyńskim, urlopie rodzicielskim. Chyba takiej informacji nie powinno zawierać świadectwo pracy?a już na pewno nie w tym punkcie.

3.Ustęp 6. Informacje uzupełniające

tutaj mam brak jakichkolwiek danych. Mój pracodawca zalega mi z pensją zasądzoną przez wyrok z Sądu pracy oraz za zaległy urlop wypoczynkowy.Złożyłam też u niego rozwiązanie umowy o pracę przez pracownika zgodnie z artykułem 55 § 1¹ kodeksu pracy i tutaj należy mi się odszkodowanie w wysokości 3 miesięcznego wynagrodzenia.

Czy nie powinien wpisać w tym miejscu takiej informacji?ale chyba dokładnych kwot nie musi?

Oczywiście w świadectwie mam zapis,że stosunek pracy ustał w wyniku rozwiązania umowy przeze mnie z winy pracodawcy.

Niech mi ktoś mądry poradzi,czy wydane świadectwo pracy jest prawidłowe.Bardzo proszę o w miarę szybką odpowiedź ponieważ będę zmuszona wysłać pracodawcy pismo w ciagu 7 dni o sprostowanie.

#2 Witch

Witch

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 8823 postów