Skocz do zawartości

Kategorie

Forum

Zdjęcie

Przekwalifikowanie


wróć do serwisu Księgowość 3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Iwo

Iwo

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 29 postów

Napisano 05 wrzesień 2014 - 11:53

Witam,

 

w jaki sposób należy przyjąć na stan otrzymane nieodpłatnie składniki majątku ruchomego tj. otrzymaliśmy od jednostki nadrzędnej protokołem zdawczo-odbiorczym sprzęt komputerowy monitory, komputery, drukarki itp. Część sprzętu jako środki trawłe i pozostałe środki trwałe i z tym nie ma problemu.

Niestety większa ilość sprzętu zostało przekazana bez wartości początkowej  jako ewidencja pozabilansowa tylko ilościowo, ponieważ w jednostce nadrzędnej mają zapis, że na pozostałe środki trwałe przyjmują od 2 tys. zł.

Natomiast w mojej polityce granica jest od 500,00 zł. Po za tym w protokole komputery i monitory występują jako osobne pozycje, nie są połączone w zestawy. W jaki sposób należałoby przyjąć w/w sprzęt aby zachować zgodnoścć z protokołem zdawczo-odbiorczym a naszą polityką rachunkowosci. Dodam jeszcze, że jest to sprzęt nowy.

 



#2 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 21718 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 10 wrzesień 2014 - 14:40

Też miałam taką sytuację i zrobiłam tak:

Przyjęłam na stan zgodnie z protokołem jak przekazali, później sporządziłam notatkę i powołałam się na własną politykę rachunkowości przekwalifikowałam wszystko we właściwe miejsca i pozycje, czyli coś co było pozabilansowo przyjęłam na stan, tak jak mówiła moja polityka od, czy do określonej kwoty i w odpowiednich zestawach ,po prostu tak, jak było to u mnie.

Co do wyceny (bo to też miałam) zarządzeniem powołałam komisję do spraw wyceny i ustalono komisyjnie ceny zgodnie z tym jak zobowiązuje ustawa o rachunkowości.

Jest to całkiem dużo pracy (zależy ile tego masz, ja miałam ok 2 tys szt), ale......jaka satysfakcja z dobrze wykonanej pracy smile.png



#3 Iwo

Iwo

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 29 postów

Napisano 11 wrzesień 2014 - 12:17

Też miałam taką sytuację i zrobiłam tak:

Przyjęłam na stan zgodnie z protokołem jak przekazali, później sporządziłam notatkę i powołałam się na własną politykę rachunkowości przekwalifikowałam wszystko we właściwe miejsca i pozycje, czyli coś co było pozabilansowo przyjęłam na stan, tak jak mówiła moja polityka od, czy do określonej kwoty i w odpowiednich zestawach ,po prostu tak, jak było to u mnie.

Co do wyceny (bo to też miałam) zarządzeniem powołałam komisję do spraw wyceny i ustalono komisyjnie ceny zgodnie z tym jak zobowiązuje ustawa o rachunkowości.

Jest to całkiem dużo pracy (zależy ile tego masz, ja miałam ok 2 tys szt), ale......jaka satysfakcja z dobrze wykonanej pracy smile.png

Dziękuję za odpowiedź.

Roboty dużo nie będzie bo to tylko 65 pozycji i na naszą prośbę udostępniono nam ceny zakupu z przetargu.



#4 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 21718 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 11 wrzesień 2014 - 12:26

Tym lepiej a jeszcze gdyby były kopie FV, bo same ceny z przetargu to tylko założenie cen do zapłaty





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy