Skocz do zawartości


Zakup na Allegro

zwrot allegro

8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Aga

Guest_Aga
  • Goście

Napisano 06 sierpień 2014 - 19:17

Witam, mam mały problem, w zeszły piątek zakupiłam poprzez Allegro obuwie, wysyłka do 10 dni roboczych, dzisiaj zapytałam, kiedy przesyłka zostanie dokładnie wysłana, ponieważ zakupiłam je ze względu na wesele, na to dostałam odpowiedź, że oczywiście do 10 dni roboczych. Wyjaśniłam więc dlaczego pytam,aby uzyskać możliwie realny termin, na to dostałam odpowiedź, że buty są robione na zamówienie, a od 9-go sierpnia mają urlop, więc do tego czasu producent na pewno nie zdąży ich zrobić. Na Allegro natomiast widnieje informacja, że urlop rozpoczynają 11-go, więc już wprowadzają klienta w błąd. Nikt nie poinformował mnie, że nie zdążą wysłać towaru przed urlopem, a dopiero po, a kończą go 23-go sierpnia. Poprosiłam więc o zwrot pieniędzy, na to dostałam odpowiedź, że rezygnacja z zamówienia możliwa jest wyłącznie po niewywiązaniu się producenta z terminu. No raczej się nie wywiążą. Poza tym według .art. 8 ust. 4, prawa do namysłu, myślałam, że mam chyba prawo zrezygnowac z zakupu. Potem dostałam również odpowiedź: "Witam, proszę zatem przeczytać dokładnie - 9.08 oraz 10.08 to i tak są dni wolne od pracy, a ustawa jasno precyzuje, że usługa w trakcie jej wykonywania nie podlega odstąpieniu od umowy" Jak to ugryźć?  Naprawdę nie mam tutaj żadnych praw? Pozdrawiam.



#2 bebo

bebo

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 121 postów

Napisano 06 sierpień 2014 - 21:39

Termin wysłania jest istotną częścią umowy kupna. Jeżeli świadomie nie zostanie dotrzymany przez sprzedającego, to umowa może ulec rozwiązaniu.



#3 bebo

bebo

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 121 postów

Napisano 04 listopad 2014 - 17:58

Quba, o czym piszesz, przy okazji reklamując sklep? Jakie odszkodowanie? Nie dotrzymanie terminu realizacji umowy skutkuje rozwiązaniem umowy, z poniesieniem kosztów przez sprzedającego.



#4 Guest_Iwona

Guest_Iwona
  • Goście

Napisano 16 listopad 2014 - 21:45

Witam, ja też mam problem odnośne aukcji na allegro. Zakupiłam pendrive, który nie działa poprawnie. Zapłaciłam za niego przez system PAYU. Paragonu nie posiadam, ponieważ nieopacznie go wyrzuciłam. Mam za to potwierdzenie przelewu. Sprzedawca napisał mi, że nie mogę zareklamować zakupu, ponieważ US nie zaakceptuje takiej formy dowodu zakupu. Jak jest naprawdę? Czy mogę jednak złożyć reklamacje? Dodam, ze w opisie aukcji nie było żadnej informacji o tym, że dowód zakupu w postaci potwierdzenia przelewu przez ww system nie będzie ważny. Może ktoś mógłby mi pomóc, bo nie wiem, czy mogę coś dalej zrobić?

Pozdrawiam, Iwona



#5 bebo

bebo

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 121 postów

Napisano 16 listopad 2014 - 21:58

Bzdura, sprzedawca nie ma mocy stanowienia prawa, on ma je przestrzegać. Proszę złożyć reklamację z żądaniem wymiany. Dopiero, jeżeli jest to niemożliwe, dochodzi do rozwiązania umowy. Jeżeli sprzedawca ma na innej aukcji pendrive'y, to może dokonać wymiany. Radzę zwrócić się o pomoc do rzecznika konsumentów.



#6 Guest_Iwona

Guest_Iwona
  • Goście

Napisano 17 listopad 2014 - 07:25

Bzdura, sprzedawca nie ma mocy stanowienia prawa, on ma je przestrzegać. Proszę złożyć reklamację z żądaniem wymiany. Dopiero, jeżeli jest to niemożliwe, dochodzi do rozwiązania umowy. Jeżeli sprzedawca ma na innej aukcji pendrive'y, to może dokonać wymiany. Radzę zwrócić się o pomoc do rzecznika konsumentów.

Bardzo gorąco dziękuję za odpowiedź. Zatem będę walczyć o wymianę towaru. Pozdrawiam, Iwona 



#7 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 20 listopad 2014 - 19:58

Witam. Kupiłem przez allegro koszulkę - nowa. Po odbiorze okazało sie ze nie ma metek i wyglada podejrzanie, jakby była używana. Chce ja zwrócić ale sprzedawca poinformował mnie ze na stronie o nim ma wpisane ze nie przyjmuje zwrotów oraz upiera sie ze towar jest nowy. Czy ma obowiązek przyjąć ode mnie zwrot czy nie.
Proszę o pomoc.

#8 Ane

Ane

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1517 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 20 listopad 2014 - 20:20

Masz prawo odstąpić od umowy i zwrócić towar bez podania przyczyny w ciągu 10 dni i takie jest prawo, a sprzedawca może pisać co chce. Wydrukuj pismo odstąpienia, są wzory na internecie, podaj konto do zwrotu pieniędzy i odsyłaj.

#9 bebo

bebo

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 121 postów

Napisano 20 listopad 2014 - 20:22

Znasz kogoś, kto ma magiczną kulę i potrafi dowiedzieć się od niej całej reszty o transakcji? Jeżeli tak, to niech ten ktoś napisze tutaj.

 

Ane, jeżeli to prywatna sprzedaż, to nic z tego.





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: zwrot, allegro

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy