Skocz do zawartości


jak księgowac sprzedaz na serwisach aukcyjnych?

allegro sprzedaż w internecie księgowość

wróć do serwisu Księgowość 1 odpowiedź w tym temacie

#1 Guest_Dominika P

Guest_Dominika P
  • Goście

Napisano 31 lipiec 2014 - 09:21

Dzien dobry, prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą w formie sklepu internetowego. Nie mam własnej domeny, swoje rękodzieła wystawiam na razie na serwisach aukcyjnych. Moje pytanie brzmi: jak księgować poszczególne transakcje? Z pomocą potwierdzeń przelewów, odbioru paczek itd? Z góry dziękuję za odpowiedź.



#2 Vianne

Vianne

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 57 postów

Napisano 31 lipiec 2014 - 10:47

Rozumiem, że rozliczasz się na KPiR. W takim wypadku, jeżeli jest to sprzedaż wysyłkowa i wszystkie płatności mają charakter bezgotówkowy, wówczas możliwe jest ewidencjonowanie sprzedaży na podstawie np. wyciągu bankowego. Ważne jest, żeby w takim wypadku pozwalał on na jednoznaczną identyfikację i połączenie płatności, sprzedanego towaru oraz nabywcy.

 

W przeciwnym wypadku musisz prowadzić ewidencję sprzedaży bezrachunkowej, w której będziesz notować każdą transakcję i na tej podstawie dokonywać zapisów w KPiR. Wzór takiej ewidencji, wraz z omówieniem znajdziesz pod adresem: http://poradnik.wfir...or-z-omowieniem

 

Musisz również pamiętać o ewentualnym obowiązku rejestrowania sprzedaży na kasie fiskalnej. Wszystkie te zagadnienia zostały opisane w artykule: http://poradnik.wfir...c-kase-fiskalna

 

Pamiętaj, że jeżeli nabywcą jest firma, wtedy każdorazowo musisz wystawić fakturę i sprzedaży takiej już nie ujmujesz ani w ewidencji ani na kasie - księgowanie następuje na podstawie samej faktury.





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: allegro, sprzedaż w internecie, księgowość

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych