Skocz do zawartości


Zdjęcie

Z tymi silnikami mogą być problemy: Audi 3.0 TDI


27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moto

Admin Moto

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 49453 postów

Napisano 19 lipiec 2014 - 22:36

Awarie silnika 3.0 TDI stosowanego w Audi zaczynają pojawiać się przy przebiegu powyżej 200 tys. km. Okazuje się, że konstrukcja tego silnika jest niedopracowana, a koszty naprawy bardzo wysokie.

Powrót do artykułu: Z tymi silnikami mogą być problemy: Audi 3.0 TDI

#2 Guest_zibi

Guest_zibi
  • Goście

Napisano 19 lipiec 2014 - 22:37

audi nie umie robic silnikow diesla. poza 1.9 tdi to wszystko inne to drogie buble. dlatego infiniti q50 ma silnik od meredesa. 2.2 cdi to jeden z najlepszych silnik w c-klasie poprzedniej. teraz jest tez w inifiniti q50. brawo.

 

a 3.0 TDI to grat



#3 Guest_W.

Guest_W.
  • Goście

Napisano 01 listopad 2014 - 20:11

Intryguje mnie czy komus, komu klepal lancuch przy odpaleniu, ten rozrzad faktycznie przeskoczyl? Co do wtryskow to serwis wypial sie tylkiem na akcje ich wymiany i niestety trzeba wymieniac na wlasna reke. Zreszta kazde aktualne auto to serwisowy problem. W Audi klapki sie zacinaja, w BMW wpadaja do silnika ;)

#4 Guest_KF_redakcja

Guest_KF_redakcja
  • Goście

Napisano 03 listopad 2014 - 06:36

według osób z którymi się kontaktowaliśmy przeskoczenie rozrządu to dość popularne zjawisko w autach o przebiegu 250-300 tys. km. Po wymianie łańcucha użytkownicy mają jednak spokój z nim na kolejne 250 tys. km (o ile naprawa była wykonana w sposób kompleksowy).



#5 eldem

eldem

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 327 postów

Napisano 03 listopad 2014 - 14:31

Ciekaw jak szybko tam trzeba czyścić DPFa.



#6 Guest_Przemcio

Guest_Przemcio
  • Goście

Napisano 30 czerwiec 2015 - 04:49

Przebieg 360tkm silnik bmk klapy zrobiłem za dosłownie 5zl wtryski padły przy 280 te z literka Q więc nie wiem co w nich nie trwałego skoro po prawie 300tys km zawolaly o zmianę boom 6tys zł ;) rozrząd zaczął się odzywać od 224tys około i gra do dziś jak go sprzedaje.... Filtra brak fabrycznie więc żadnego przebywania oleju nie ma.... Bardzo polecam 3.0tdi motor idealny do A6... Po takich artykułach odechciewa się kupna tej jednostki ale jakby który zrobił artykuł jak się uchronić i jak sprawdzić przed zakupem np wtryski to łatwiej by się takie fury kupowało.... Zapraszam na a6forum.pl pomożemy przed zakupem pozdrowienia

#7 Guest_polot

Guest_polot
  • Goście

Napisano 30 czerwiec 2015 - 12:09

Przebieg 360tkm silnik bmk klapy zrobiłem za dosłownie 5zl wtryski padły przy 280 te z literka Q więc nie wiem co w nich nie trwałego skoro po prawie 300tys km zawolaly o zmianę boom 6tys zł wink.png rozrząd zaczął się odzywać od 224tys około i gra do dziś jak go sprzedaje.... Filtra brak fabrycznie więc żadnego przebywania oleju nie ma.... Bardzo polecam 3.0tdi motor idealny do A6... Po takich artykułach odechciewa się kupna tej jednostki ale jakby który zrobił artykuł jak się uchronić i jak sprawdzić przed zakupem np wtryski to łatwiej by się takie fury kupowało.... Zapraszam na a6forum.pl pomożemy przed zakupem pozdrowienia

idealny to jest 3.0 TFSI. W rodzinie są oba (3.0 tdi i tfsi). do 240 tys. km nie dotykałem nic w silniku beznynowym, a dieslu moj kuzyn robił dwumasę i jeden wtryskiwacz.  Teraz padla mu odma i zaje....ala caly dolot olejem. Nie wiem jak mozna polecac uzywanego klekota do A6. to tykająca bomba. ok, nowy daje rade ale stary to skarbonka bez dna///



#8 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 12 grudzień 2015 - 01:52

miałem audi A4 3.0 tdi przejechałem 180 tyś i profesjonalna firma wykonała małej modyfikacji 608 i 278 KM do 260 tyś km nic się nie działo jedyna rzecz to skrzynia biegów nie wytrzymują łożyska ale przy zwiększonej mocy a ja ją wykorzystywałem do max. Jeżeli auto jest zadbane od początku i wszystko wymieniane. Olej nie wymienia się według przebiegu tylko obciążenia silnika. wymiana w przedziale 8000 do 15000 tyś. Jak jeździsz po autostradach 200 -250 km//h to co 8000 km max. Ale jak ktoś jeździ po mieście tym autem. sprzedałem je koledze i auto ma 310 tyś km bez wymiany rozrządu. wymiana cały układ skrzynia dwumas tylni most. silnik rewelacja polecam. mam teraz audi 3.0 biturbo i też jest ok

#9 Guest_Kondzio

Guest_Kondzio
  • Goście

Napisano 22 styczeń 2016 - 21:57

Jak czytam opis że może się to popsuć czy tamto to rzygać mi się chce autor opisu straszy ludzi najlepiej zamiast używanego lub po zakupie nowego auta kupić karnet na autobus bo się może zepsuć.

#10 Guest_mechanik

Guest_mechanik
  • Goście

Napisano 07 luty 2016 - 12:55

I podsumowanie na koniec, lista psujących się elementów silnika jest bardzo długa naprawde żenada wymienione klamoty psują sie w każdym aucie predzej czy póżniej, naprawde autor żeś sie popisał. Przymierzam sie do kupna 3.0tdi i nie przeraża mnie jakoś usterkowość tego auta podłóg 2.0tdi 16V . A wtryskiwacze piezoelektryczne bosch nie ma problemu z regeneracją i cena ok. 400zl sztuka mam siemensy w 1.4hdi tu mają wielki problem z regeneracją bi nie ma częci zamiennych ale i tak bez problemu firma z Rzeszowa mi to ogarnęła za śmieszne pieniądze którą serdecznie pozdrawiam. Także autor nie pisz głupot tylko weż sie za robote i proponuje do przyszłego tematu zasiegnił gruntownej wiedzy na temat danego modelu ale fachowej.

#11 Guest_oplot

Guest_oplot
  • Goście

Napisano 08 luty 2016 - 08:28

Jak czytam opis że może się to popsuć czy tamto to rzygać mi się chce autor opisu straszy ludzi najlepiej zamiast używanego lub po zakupie nowego auta kupić karnet na autobus bo się może zepsuć.

to nie czytaj. Jak Ci napisze ze ten silnik to miód malina i wytrzymuje 500 000 km bez najmniejszej awarii. Bierz audi z takim silnikiem i ciesz się tania eksploatacja.

 

PS. tylko nie miałcz i nie płacz później na forum Audi, że szukasz kość kto naprawi Ci auto za pół darmo albo za 300 zł bo wytarły się wałki a potem pompa padła.



#12 Guest_cobcio

Guest_cobcio
  • Goście

Napisano 08 luty 2016 - 08:35

I podsumowanie na koniec, lista psujących się elementów silnika jest bardzo długa naprawde żenada wymienione klamoty psują sie w każdym aucie predzej czy póżniej, naprawde autor żeś sie popisał. Przymierzam sie do kupna 3.0tdi i nie przeraża mnie jakoś usterkowość tego auta podłóg 2.0tdi 16V . A wtryskiwacze piezoelektryczne bosch nie ma problemu z regeneracją i cena ok. 400zl sztuka mam siemensy w 1.4hdi tu mają wielki problem z regeneracją bi nie ma częci zamiennych ale i tak bez problemu firma z Rzeszowa mi to ogarnęła za śmieszne pieniądze którą serdecznie pozdrawiam. Także autor nie pisz głupot tylko weż sie za robote i proponuje do przyszłego tematu zasiegnił gruntownej wiedzy na temat danego modelu ale fachowej.

No tak bo Hondzie 2.0 i-VTEC albo Toyocie 2.0 VVT-i masz takie elementy jak "zapychający się filtr DPF, zużywające się świece żarowe, psująca się pompa podciśnienia (tzw. vacu pompa) to tylko niektóre z nich. Co więcej eksploatacja mocnego silnika Diesla wiąże się także z koniecznością serwisowania jego turbosprężarki, koła dwumasowego czy intercoolerów"

 

nie czaisz bazy co? myslisz ze zwykły Kowalski zdaje sobie sprawe, że 3.0 TDI ma takie rzeczy jak DPF czy dwumas? myśl człowieku. Nie każdy chce auto które jest tak skomplikowane.

 

Lepszy wybór dla Audi to benzyna 2.4 170 KM. Nie ma tych awaryjnych gratów i pojeździ 500 000 km. Więc nie chrzań głupot. Jesteś mechanikiem (tak się nazywasz przynajmniej) więc zapewne liczysz na frajerów którzy kupią 3.0 TDI i potem będą u Ciebie naprawiasz....

 

Żałosne...



#13 Guest_wasd

Guest_wasd
  • Goście

Napisano 09 luty 2016 - 08:05

Jak czytam opis że może się to popsuć czy tamto to rzygać mi się chce autor opisu straszy ludzi najlepiej zamiast używanego lub po zakupie nowego auta kupić karnet na autobus bo się może zepsuć.

to lepiej pisac ze sie nie psuje nic albo prawie nic i jazda jest za darmo? chłopie Polakowi nie dogodzisz.

 

jak w teście Autokultu czy Autogalerii Skoda Audi VW albo inny VAG dostaje 9/10 to ponad polowa pisze ze to kupowane teksty bo te auta to złom.

 

jak na Inforze pisza ze 1.4 tsi lub 3.0 tdi Skody VW VAGa to silniki ktore lubia sie wysrać to połowa pisze ze to brednie bo te auta sa za***iste, niezniszczalne i tanie w eksploatacji.

 

dżizusss....

 

wole w dupe znac najgorsza prawde i ocenic sobie samemu ryzyko zakupu takiego VAGa niz kupić a potem skamleć na forum Audi czy Skody ze mnie nie stac na wymianę kolejnego badziewa ktore ze starosci sie zesrasło!!!!!!

 

leczcie sie



#14 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 20 luty 2016 - 15:03

te silniki to pomyłka 500 tyś chyba masz interes w sianiu takich bajek, mam takie audi kupione w Polskim salonie przebieg 120 tyś i właśnie wyciągają mój silnik po uszkodzeniu rozrządu, prawdopodobnie potrzebny będzie nowy silnik, odradzam gorąco

#15 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 20 luty 2016 - 22:23

jeżeli łańcuch to BMW (stare modele rzędowe 6-stki)400 tys przelotu i mruczy jak nowy

#16 Guest_johny

Guest_johny
  • Goście

Napisano 06 marzec 2016 - 02:52

posiadałem dwa samochody z 3 litrowym tdi jeden to A8 z 2007 160000 km bezproblemowo drugie to Q7 z 2006 ten sam silnik i znowu sama przyjemność z jazdy jedyna wymiana w Q7 to komplet chamulców i rownież rozrusznik problem z odpalaniem fachowcy stwierdzili że wtryskiwacze do wymiany znajomy mechanik od razu orzekł aku lub rozrusznik 1200 zł wymiana (rozrusznik + robocizna )

#17 HieronimB

HieronimB

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 41 postów

Napisano 07 marzec 2016 - 12:24

Czy ja wiem, słyszałem wiele dobrego o trójkach i nieliczne opinie o złym stanie. Wstrzymałbym się z taką oceną.



#18 Guest_Piotr

Guest_Piotr
  • Goście

Napisano 07 marzec 2016 - 13:54

posiadałem dwa samochody z 3 litrowym tdi jeden to A8 z 2007 160000 km bezproblemowo drugie to Q7 z 2006 ten sam silnik i znowu sama przyjemność z jazdy jedyna wymiana w Q7 to komplet chamulców i rownież rozrusznik problem z odpalaniem fachowcy stwierdzili że wtryskiwacze do wymiany znajomy mechanik od razu orzekł aku lub rozrusznik 1200 zł wymiana (rozrusznik + robocizna )

ale o czym tu mowa. 160 tys. to jest przebieg? Miałem Lanosa 1.5, potem Opla Astra III 1.6, obecnie Lagune III 1.9 dCi. Każdym autem zrobiłem 200 tys. (Laguna ma już 185 tys. km) i nigdy nie miałem problemów z silnikiem.

Co za auto jeśli boisz się zrobić nim 160 tys. km.

 

mowa jest o przebiegach powyżej 200 tys. km, a takie sprowadzane a6 w Dieslu to lekką ręką ma 300-400 tys. km. I wtedy robią się problemy.



#19 Guest_W.

Guest_W.
  • Goście

Napisano 25 październik 2016 - 14:55

Nie wiem na czym polega serwisowanie turbiny albo intercoolera, o którym napisał autor. Warto pamiętać, że samochody z przebiegiem rzędu 300 000 km z samej zasady wieku i kilometrów są zużyte. W artykule wymieniono wszystkie usterki, jakie mogą się wydarzyć (w pewnych okolicznościach), a nie, że jednoznacznie wydarzą się. Naprawdę wywalenie klapek z kolektora ssącego ma się nijak z koniecznością wymiany skrzyni automatycznej, która w samochodach serwisowanych w ASO po przebiegu 150 000 km często zaczyna szwankować. Zaznaczam, że chodzi o auta z ASO, ponieważ producent samochodu nie przewiduje procedur serwisowych w przypadku skrzyń biegów i jest to działanie celowe, mające na względzie całkowitą awarię elementu, gdyż ZF zaleca wymianę oleju w skrzyni co 100 000 km.

#20 Guest_DominikL

Guest_DominikL
  • Goście

Napisano 05 grudzień 2016 - 01:11

Ja korzystałem z Bosch Diesel Service Pawlik w Stalowej Woli regenerują wtryskiwacze Common Rail. Wtryskiwacze pracują bardzo dobrze czyli jednak da się dobrze zrobić. Mają tą nową technologię QUALITYSCAN Boscha.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych