Skocz do zawartości

Kategorie

Forum

brak paragonu a zwrot towaru

zwrot towaru prawa konsumenta

2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest__1

Guest__1
  • Goście

Napisano 04 lipiec 2014 - 07:49

Czy brak paragonu eliminuje możliwość zwrotu (nieużywanego i niewadliwego) towaru? Czy jest jakiś inny sposób udowodnienia zakupu?



#2 Guest_-GOŚĆ

Guest_-GOŚĆ
  • Goście

Napisano 16 lipiec 2014 - 11:48

Zwrot zakupionego towaru zawsze zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. To on decyduje czy i na jakich zasadach przyjmie zwrot niewadliwego i nieużywanego towaru. Co do zasady podstawą wszelkich roszczeń jest paragon - dowód zakupu. Równorzędną rolę pełni oczywiście faktura. Niezbędne może okazać się także okazanie potwierdzenia płatności z terminalu (w przypadku płatności kartą).

 

Jeśli z jakiejkolwiek przyczyny nie ma Pan/ Pani żadnego z powyższych dokumentów, możliwość zwrotu towaru uzależniona jest od uznania samego sprzedawcy/sklepu.

 

Nie pisze Pan/Pani nic o okolicznościach zakupów (sklep/ internet/ na odległość/ jak dawno/ przyczyna zwrotu/ sposób płatności/ przyczyna braku paragonu, itp.)...........



#3 Guest_gOSIA

Guest_gOSIA
  • Goście

Napisano 03 styczeń 2015 - 23:03

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej nie przewiduje możliwości zwrotu towaru zgodnego z umową, dlatego SPRZEDAWCA W SKLEPIE STACJONARNYM (NIE INTERNETOWYM) nie ma obowiązku przyjęcia takiego towaru.

Konsument musi zdawać sobie sprawę z tego, że decydując się na kupno jakiejś rzeczy, zawiera umowę i nie powinien oczekiwać od sprzedawcy, że ten będzie skłonny bez powodu tę umowę rozwiązać. Innymi słowy - sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia towaru (zgodnego z umową) do sklepu i zwrotu jego wartości.

Niektóre sklepy zachęcają konsumentów do zakupów ustalając termin (np. dwu-, siedmio- czy dziesięciodniowy), w którym to konsument może rozmyślić się z zamiaru kupna i oddać towar do sklepu (w stanie nieużywanym). Praktyka ta nie wynika z przepisów prawa, nie jest też wynikiem uprzejmości sprzedawców, ale efektem konkurencji na rynku - sprzedawca, który chce pozyskać konsumenta na więcej niż jeden zakup, stara się zapewnić mu dobre (lepsze niż inni sprzedawcy) warunki. I bardzo dobrze!

Inną metodą jest indywidualne umówienie się konsumenta ze sprzedawcą na termin, w którym ewentualnie można zwrócić kupowany towar. Większość sprzedawców przystaje na taki dodatkowy warunek - należy pamiętać, aby zostało to zaznaczone w jakiś sposób na paragonie, rachunku lub innym dowodzie sprzedaży.





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: zwrot towaru, prawa konsumenta

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych