Admin Księgowość Opublikowano 25 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Wynajęliśmy innej spółce pomieszczenia biurowe i magazynowe na potrzeby działalności gospodarczej. W umowie najmu najemca zobowiązał się do remontów i adaptacji pomieszczeń, w tym wymiany stolarki, podłóg, okien, instalacji grzewczych, urządzeń sanitarnych, budowy oddzielnego wejścia. Koszt tych prac, zgodnie z brzmieniem umowy najmu, ma być odliczony od czynszu najmu. Najemca zamierza refakturować te koszty na wynajmującą spółkę. W rezultacie przez ponad dziewięć miesięcy czynsz nie będzie płacony. Umowę zawarto na okres 5 lat. Według niej czynsz wynosi 5000 zł miesięcznie i jest płatny do 10. dnia miesiąca, z góry. Jak prawidłowo udokumentować i zaksięgować taką transakcję? Powrót do artykułu: Jak księgować remonty wynajmowanych pomieszczeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janik Opublikowano 25 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 To rozwiało kilka moich wątpliwości, super. Mam halę magazynową o pow. 2000 m kw. Chętnie przyjmę najemcę w zamian za remont. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Amelinia Opublikowano 25 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Widzę, że taka forma najmu coraz bardziej popularna My z mężem też wynajmujemy halę bezpłatnie na dłuższy termin, a warunkiem jest instalacja posadzki przemysłowej. Moim zdaniem co prawda tam by się jeszcze dach przydało wymienić, ale to kwestia dalszej negocjacji. Dzięki za wskazówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi