Admin Księgowość Opublikowano 24 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prowadzi działalność gospodarczą, między innymi w budynkach stanowiących jej własność. W związku z rozszerzeniem zakresu działalności spółka zamierza przebudować pomieszczenia służące magazynowaniu towarów i dostosować je do potrzeb biura i sali konferencyjnej. Planowane prace mają obejmować między innymi postawienie ścian zgodnie z potrzebami spółki, wstawienie dodatkowych drzwi, wymianę instalacji elektrycznej, położenie posadzek, wykonanie hydrauliki, malowanie. Spółka szacuje, że koszt prac wyniesie około 15 000 zł. Czy poniesione wydatki spółka powinna potraktować jako remont, czy jako ulepszenie? Jak rozliczyć podatkowo poniesione koszty? Powrót do artykułu: Remont i ulepszenie własnego budynku wykorzystywanego w działalności gospodarczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kenia Opublikowano 25 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Strasznie to płynne rozróżnienie, czy coś zostało ulepszone, czy tylko przywrócone do pierwotnego standardu. Stwarza pole do różnych nadinterpretacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filipinka Opublikowano 25 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Czyli mam rozumieć, że jeżeli np. zrywam 20-letnią wylewkę betonową i kłade posadzkę przemysłową w to miejsce, to mam sobie to księgować jako ulepszenie, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ziigie Opublikowano 26 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 Jak chcesz podnieść standard magazynu, to ja bym przyoszczędził na montażu posadzki, a zainwestował w regały, porządne metalowe tabliczki do oznaczania towarów, kupił chociaż jeden nowy wózek widłowy itd. Posadzka przemysłowa jest bardzo wygodna w użytkowaniu, ale jak przychodzi klient, to najpierw patrzy na inne rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagdalenaDz Opublikowano 10 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Myślę, że będzie to ulepszenie ponieważ poza wymianą instalacji itp. zmienia się funkcja pomieszczeń. Na pewno też możesz w ten sposób rozliczyć zakupów wyposażenia magazynu - wózki widłowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi