Skocz do zawartości


Zdjęcie

wydatki na zakupy inwestycyjne


wróć do serwisu Księgowość 36 odpowiedzi w tym temacie

#1 snejk

snejk

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 525 postów

Napisano 18 czerwiec 2012 - 08:58

Czy JB może dokonać zakupu pow 3500 i sfinansować go z 4210?
W większości artykułów pisanych przez "fachowców" czytamy, że jeżeli środek trwały kosztuje pow. 3500 to musi być finansowany z 6060 natomiast:
Rozporządzenie w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków.... stanowi paragraf "606X Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych" ale nie podaje szczegółowego opisu do paragrafu.
Rozporządzenie w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont ... "Odpisów umorzeniowych lub amortyzacyjnych dokonuje się według zasad przyjętych przez jednostkę zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości. Ustalając zasady umarzania lub
amortyzacji, jednostka może przyjąć stawki określone w przepisach o podatku dochodowym" -
ale to też nie odpowiada na pytanie.
Gdzie jest definicja "wydatków na zakupy inwestycyjne"?

#2 Agnieszka

Agnieszka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3608 postów

Napisano 18 czerwiec 2012 - 09:00

Wydatki na zakupy inwestycyjne powyżej 3.500,- to z pewnościa § 6060

#3 Agnieszka

Agnieszka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3608 postów

Napisano 18 czerwiec 2012 - 09:08

Snejk podałes tylko "kawałek" brzmienia opisu do paragrafu,a tymczasem rozporzadzenie podaje więcej:

"W paragrafach: 605, 607, 611 i 613 ujmuje się wydatki na inwestycje, bez zakupów inwestycyjnych, które należy klasyfikować odpowiednio w paragrafach: 606, 608, 612 i 614. Zakupy te odnoszą się do środków trwałych niezaliczonych do pierwszego wyposażenia, których wartość początkowa jest wyższa od kwoty określonej w art. 16f ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a odpisy amortyzacyjne od tych środków trwałych nie są dokonywane jednorazowo lub gdy od nich nie dokonuje się odpisów amortyzacyjnych w przypadkach określonych w tej ustawie"
.

#4 Agnieszka

Agnieszka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3608 postów

Napisano 18 czerwiec 2012 - 09:16

Snejk odbierz pocztęDołączona grafika

#5 Guest_maki

Guest_maki
  • Goście

Napisano 18 czerwiec 2012 - 10:16

Jeżeli zakup powyżej 3500 bedzie zaewidencjonowany na 011 jako srodek trwały to bezwzględnie finansowany musi być ze środków pieniężnych przewidzianych na finansowanie "inwestycji". Przecież od tego roku można podjąć uchwałę lub już macie podjętą że zmiany odnośnie zgody na zakupy z paragrafu 6060 nie muszą przechodzić przez sesję tylko można przesunąć srodki z 4210 na 6060 zarządzeniem prezydenta . Przesuń środki i po problemie.

#6 Guest_ela

Guest_ela
  • Goście

Napisano 18 czerwiec 2012 - 11:15

do maki -proszę podaj przepis że od tego roku nie trzeba na sesje bardzo mi zalezy

#7 snejk

snejk

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 525 postów

Napisano 19 czerwiec 2012 - 06:17

~maki nie mam zgody miasta na przenoszenie na 6060~ Agnieszko dzięki za maila, ciekawy chociaż trochę obok tematu, ale faktycznie ten opis którego szukałem jest pod paragrafem 614.Miasto mi planu na inwestycje nie przeniesie, a dostaliśmy kasę z PFRONu na utworzenie stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej.Część planowanych zakupów chcieliśmy droższych niż 3,500,- ale mam związane ręce przez ten zapis.

#8 Guest_maki

Guest_maki
  • Goście

Napisano 19 czerwiec 2012 - 08:13

Do Eli - Uchwała o której pisałam to uchwała w sprawie budżetu miasta na 2012r w której rada upoważnia prezydenta min.do: dokonywania zmian w planie wydatków z wyjątkiem przeniesień między działami ( w poprzednich latach miałam jeszcze dwa wyrazy "i wydatków majątkowych"). Dwa wyrazy a jak bardzo zmieniają naszą sytuację. Teraz już nie trzeba pisać na sesję tylko można przenieś środki w plania zarządzeniem prezydenta.

#9 Guest_o.n.a.

Guest_o.n.a.
  • Goście

Napisano 19 czerwiec 2012 - 08:19

A swoją drogą, to niech mi ktoś powie czy inwestycyjne na 606 czy 607 obowiązują tylko "kwotowo" czy również "rzeczowo", czyli jeśli w planie napisaliśmy, że planujemy zakup masyzny za 5000 zł, a kupimy inną maszynę lub coś zupełnie innego, to czy o tym należy informować jednostkę nadrzędną?

#10 Agnieszka

Agnieszka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3608 postów

Napisano 19 czerwiec 2012 - 08:26

Plan finasowy na inwestycje powinien współgrać, być powiązany, z planem rzeczowym.Jeśli następuje zmiana w stosunku do pierwotnie utworzonego planu rzeczowego, powinniście zrobić jego korektę i przesłać do jednostki nadrzędnej.

#11 Guest_anja

Guest_anja
  • Goście

Napisano 22 czerwiec 2012 - 11:16

A jak zaksięgować zakup sprzętu o wartości powyżej 3500,00 jesli środki sa zaplanowane w par. 4210?? Planuję przy najbliższej okazji przenieść środki w planie na par. 6060, ale fakturę juz mam z terminem płatności w czerwcu.Gdybym miała par. 6060 zaksięgowałabym:080/201 FV011/080 przyjęcie środka trwałego201/130 zapłata FV810/800 równolegle do zapłaty FV800/810 na koniec roku.

#12 Agnieszka

Agnieszka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3608 postów

Napisano 22 czerwiec 2012 - 11:47

No i dobrze bys zaksiegowała.
Nie rozumiem tylko dlaczego "Planuję przy najbliższej okazji przenieść środki w planie" ty musisz to zrobić JUŻ, natychmiast, przed dokonaniem płatności.
Składaj wniosek o zmiane planu w trybie awaryjnym,a kontrahenta proś o zgodę na wydłużenie terminu płatności, ewentualnie zapłać (ale to ostateczność) może jeszcze w tym samym m-cu będziesz miała plan i przeksięgujesz wydatek

#13 Guest_anja

Guest_anja
  • Goście

Napisano 22 czerwiec 2012 - 12:01

Nie uda mi się przenieść planu przed terminem płatności.A konkretnie chodzi mi o księgowanie. Czy jeśli mam fakturę i plan w [par. 4210 to mogę zaksięgowac jak w poście wyżej czy zaksięgowac bez konta 080, lecz przez 401??A jak przyjąć na stan? 011/800?

#14 Agnieszka

Agnieszka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3608 postów

Napisano 22 czerwiec 2012 - 12:07

Nawet musisz,nie tylko mozesz 080 to koszt inwestycji,czyli to to samo co "4", tak, na stan przyjmij normalnie 011/800Ale spróbuj tak jak radzę, złóż wniosek o zmianę planu, a do konrahenta z prośbą o wydłużenie terminu płatnosci.Jak kontrolujący "namierzą" taki wydatek z 4210 to nie odpuszczą, a to będzie widać po ewidencji,nawet jak póxniej przeksiegujesz

#15 Guest_anja

Guest_anja
  • Goście

Napisano 22 czerwiec 2012 - 12:52

dzięki

#16 Guest_mon

Guest_mon
  • Goście

Napisano 01 październik 2012 - 10:15

Czy mogę zaksięgować zakup za kwotę 3450,00 z par 6060, gdyż ten zakup był planowany jako inwestycyjny?

#17 Agnieszka

Agnieszka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3608 postów

Napisano 01 październik 2012 - 10:21

Ale nie jest zakupem inwestycyjnym, to że w planach tak ujęto nic nie znaczy

#18 Guest_ZUZA

Guest_ZUZA
  • Goście

Napisano 06 luty 2014 - 12:36

to zakup z &606 za kwotę <3,5 tys. księguję na ewidencję nśt?. Mam taką sytuację. Zakup komp z podstawowym oprogramowaniem 3200zł i office2013 do tego kompa 800zł. W sumie daje kwotę >3,5tys ale wg mnie to 013 i 020. Jak postąpić? plan już nie do ruszenia- rok zakończony problem przeoczony. Mogę wrzucić na 011 jako jedną pozycję- bo &606, albo na 013 i 020 bo tak powinno być w ewidencji ale znowu niezgodność z planem. Poradzcie...



#19 Guest_zuza

Guest_zuza
  • Goście

Napisano 10 luty 2014 - 13:57

pomożecie?



#20 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 20412 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 10 luty 2014 - 14:31

No ale jak ci pomóc?

Nikt nie będzie przecież namawiał cię do 011 skoro z § 6060 nie możesz mieć wydatków a z kolei 013 i 020 no jest to jakiś pomysł i chyba jedyny możliwy, ale.......śliski

Decyduj





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych