Skocz do zawartości


jaki pragraf zakup regalu metalowego do kuchni szkolnej za 5000 tys?


wróć do serwisu Księgowość 11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 29 maj 2014 - 09:44

jaki pragraf zakup regalu metalowego do kuchni szkolnej za 5000 tys?



#2 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 18137 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 29 maj 2014 - 10:08

A jak myślisz? jaka jest twoja propozycja?



#3 Guest_ela

Guest_ela
  • Goście

Napisano 29 maj 2014 - 10:17

regał jako mebel bez wzgledu na cenę na $ 4210, ale nie jestem pewna prosze o dyskusje



#4 gabi

gabi

    gabi

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 2975 postów
  • LokalizacjaCentrum Polski-jednostka budżetowa

Napisano 29 maj 2014 - 10:39

znowu dyskusja na temat mebli , podobny temat był na dniach

a ja jak zwykle zadam pytanie " a z jakiego rachunku płaciłas za ten regał?" lub inaczej "w jakim paragrafie masz ten zakup  zaplanowany"



#5 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 18137 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 29 maj 2014 - 10:49

A skąd ta informacja, że meble zawsze z paragrafu 4210?



#6 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 18137 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 29 maj 2014 - 10:53

Znowu tłumaczyć.......

Środki trwałe to rzeczowe aktywa trwałe i zrównane z nimi, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, kompletne, zdatne do użytku i przeznaczone na potrzeby jednostki.

Z tej definicji wynika, że jednym z kryteriów pozwalającym przypisać wydatek do wydatków majątkowych (a więc związanych z zakupem środka trwałego) jest jego okres użyteczności. Z kolei zakupiony środek uznaje się za środek trwały, jeżeli jego wartość początkowa wynosi lub przekracza 3500 zł (art. 16d ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych).

Stąd, w twoim przypadku ponoszony wydatek powinien być zaplanowany i dokonany z wydatków inwestycyjnych, gdyż spełnia oba z dwóch wymienionych kryteriów (okres użyteczności i wartość początkowa).

A L E  : meble, bez względu na ich wartość, ujmuje się na koncie 013 „Pozostałe środki trwałe” i umarza jednorazowo w miesiącu oddania do używania.
 



#7 Guest_ela

Guest_ela
  • Goście

Napisano 29 maj 2014 - 11:41

Może ten zapis Ci pomoże

 

 

Jeśli zakupione meble przewiduje się wykorzystywać w działalności jednostki na jej potrzeby dłużej niż 12 miesięcy, a do tego są kompletne i zdatne do użytku, to w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 15 ustawy z 29.9.1994 r. o rachunkowości (t.j. 2009 r. Dz.U. Nr 152, poz. 1223 ze zm.) stanowią środki trwałe. Zgodnie z art. 32 ust. 6 RachunkU dla środków trwałych o niskiej jednostkowej wartości początkowej można ustalać odpisy amortyzacyjne lub umorzeniowe w sposób uproszczony, przez dokonywanie zbiorczych odpisów dla grup środków zbliżonych rodzajem i przeznaczeniem lub jednorazowo odpisując wartość tego rodzaju środków trwałych. W ustawie tej nie określono wartości, która umożliwiłaby ustalenie, które środki trwałe będą stanowiły majątek niskocenny, a także nie określono rodzajów środków trwałych, które podlegają tym zasadom. W związku z tym staje się konieczne ustalenie w każdej jednostce kryterium niskocenności oraz zasad jednorazowego odpisywania wartości w koszty.

W poprzednim stanie prawnym meble były spisywane w koszty. Obecnie mogą być również  nie spisywane, co wynika z § 6 ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej z 5.7.2010 r. (Dz.U.  Nr 128, poz. 861).

W związku z tym, w polityce rachunkowości jednostki należy jednoznacznie ustalić czy zakupione meble, niezależnie od wartości, będą spisywane w koszty w zespole „4” (zakup: konto Wn 013, Ma konto 201; umorzenie wartości: Wn konto 401, Ma konto 072). Jeśli nie będzie takich ustaleń, konieczne stanie się planowanie zakupu mebli o wartości powyżej 3.500 zł w § 6060 „Zakupy inwestycyjne”. Taki wniosek wynika z zapisu załącznika nr 4 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych z 2.3.2010 r. (Dz.U. Nr 38, poz. 207) umieszczonego pod § 614 „Wydatki na zakupy inwestycyjne pozostałych jednostek”: „Z wydatków na cele inwestycyjne wyodrębnione zostały zakupy. W paragrafach: 605, 607, 611 i 613 ujmuje się wydatki na inwestycje, bez zakupów inwestycyjnych, które należy klasyfikować odpowiednio w paragrafach: 606, 608, 612 i 614. Zakupy te odnoszą się do środków trwałych niezaliczonych do pierwszego wyposażenia, których wartość początkowa jest wyższa od kwoty określonej w art. 16f ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a odpisy amortyzacyjne od tych środków trwałych nie są dokonywane jednorazowo lub gdy od nich nie dokonuje się odpisów amortyzacyjnych w przypadkach określonych w tej ustawie”.



#8 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 29 maj 2014 - 12:46

ja mam zapalnowane 6060- czy prawidlowo? Zołza proszę o odpowiedź



#9 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 18137 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 29 maj 2014 - 13:06

Czy ty to jesteś ten od pierwszego pytania?

no bo teraz nie wiem kto pyta



#10 Guest_marian

Guest_marian
  • Goście

Napisano 02 czerwiec 2014 - 08:14

Co to za regał za 5 mln? (5000 tys)



#11 Guest_marek.l

Guest_marek.l
  • Goście

Napisano 20 kwiecień 2015 - 13:16

Ciekawe meble socjalne oferuje sklep Limesto ( www.limesto.pl). Do tej pory tylko raz od nich kupowałem (szafka na ubrania) ale było w porządku. Nie trzeba czekać tygodniami na dostawę, załatwiają to zdecydowanie szybciej.



#12 RobertiPatrycja

RobertiPatrycja

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 121 postów

Napisano 06 listopad 2018 - 14:52

Jestem zadowolony ze współpracy z Mag Complex w temacie regałów. Mają generalnie wszystko – od paletowych przez wspornikowe na antresolach magazynowych kończąc. Szybka obsługa nie ma problemów żeby się dodzwonić, dopytać, dogadać.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy