Skocz do zawartości


Opel: Corsa - opinie kierowców


529 odpowiedzi w tym temacie

#41 Guest_Mario

Guest_Mario
  • Goście

Napisano 08 czerwiec 2004 - 10:39

Przejechalem juz moja Corsa 120 tys km. Gdyby nie ciagłe usterki ukladu zapłonowego własciwie mógłbym nawet stwierdzić ze to fajne autko.Wymieniałem już : -silniczek krokowy przepustnicy ( 3 razy ), czujnik obrotów wału, czujnik temperatury, jeszcze ze dwie czesci, ktorych nazw nie zapamietalem, a jeszcze w serwisie mi mówia, ze zawór recyrkulacji spalin jest do wymiany. Od dwóch lat przy przyspieszaniu (ale jeszcze na niskich obrotach) silnik sie dławi a czasami dostaje czkawki - niestety na to serwis Opla jest kompletnie bezsilny. Odnosze wrazenie, ze przy naprawie opieraja sie tylko i wylacznie na wskazanich komputera ( przypadek 3 wymian silniczka krokowego ) i drenuja kieszen klienta niemilosiernie. Po takich przejsciach ( w sumie kolo 10 wizyt w serwisie z powodu ukladu zaplonowego ) moge z cala stanowczoscia stwierdzic ze to kompletny szmelc i trzeba sie tego jak najszybciej pozbyc. pozdrawiam.

#42 Guest_Kefas

Guest_Kefas
  • Goście

Napisano 08 lipiec 2004 - 09:31

Jestem bardzo zadowolony z mojej Corsy, a mam pytanie do doswiadczonych uzytkownikow, czy ktos moze mi pomoc rozszyfrowac kolejne pozycje numeru VIN, jesli ktos to zna to poprosze o inf tutaj lub na moj mail.Z gory dziekuje, pozdrawiam.

#43 Guest_Kuba

Guest_Kuba
  • Goście

Napisano 17 sierpień 2004 - 01:08

podobnie do jednego z uzytkownikow jestem zanipokojony stukami w zawieszeniu (moze w ukladzie kierowniczym?!) podczas jazdy po nierownosciach (np kamienista droga). juz po paru miesiacach eksploatacji remontowana byla usterka ukladu kierowniczego, choc samochod uzytkowany byl delikatnie, a jazda po nierownosciach zdazala sie sporadycznie. czy waszym Corsom C dolega to samo?

#44 Guest_ADAM

Guest_ADAM
  • Goście

Napisano 11 wrzesień 2004 - 16:18

mam ją od ponad roku ma 156000 km. mimo mojej intensywnej i niezbyt spokojnej eksploatacji auto jest bezawaryjne. ja przejechałem ją ponad 50000km i oprócz materiałów eksploatacyjnych co jest chyba oczywiste, włożyłem w nią jakięś 200zł na jakieś łóżyska. benzyny spalała ok. 6,5 litra. obecnie jeżdżę na gazie ok. 7,5l/100km. narazie nigdy mnie nie zawiodła, udało mi się nawet pojechać na wakacje we czwórkę. moim zdaniem auto jest OK.

#45 Guest_Janek

Guest_Janek
  • Goście

Napisano 11 wrzesień 2004 - 21:00

Byłem posiadaczem tego samochodu, 90KM to jest to!! Kłopoty były przy wyższych prędkościach (150), a objawiały się trzęsiawką... Mimo to szkoda, że komuś też się spodobał. POLECAM DLA MŁODYCH

#46 Guest_grzesiek

Guest_grzesiek
  • Goście

Napisano 21 wrzesień 2004 - 12:17

fajny samochodzik za w miare przystepną cene.Polecam mlodym kierowcom

#47 Guest_Tadeusz

Guest_Tadeusz
  • Goście

Napisano 11 listopad 2004 - 12:13

Fajne autko nieźle sie prowadzi ,mam je 4 lata i muszę powiedzieć że jak narazie bez awaryjne /jestem pierwszym właścicielem w polsce a autko ma już 12 lat /a opinia że ople szybko rdzewieją jest trafna hehe , silnik wytrzymały... oile się dba i pilmuje wymiany oleju i filtrów....to oki....moja ocena tego autka jest w skali od 1 do 10 >7< polecam...

#48 Guest_kasia

Guest_kasia
  • Goście

Napisano 25 listopad 2004 - 15:12

przejechałam 29000 i wszystko byłoby ok gdyby pod maską był silnik samochodowy a nie silnik od kosiarki. właśnie odstawiam samochód do serwisu bo chodzi głośno jak traktorek - mechanik mówi że to rozrząd. miałam kupić yariskę ale była ciasna w środku, może dokonałam złego wyboru. no cóż mam kosiarkę za blisko 40000,00

#49 Guest_łukasz

Guest_łukasz
  • Goście

Napisano 06 grudzień 2004 - 14:40

Idealne auto dla młodych, ekonomiczne i nisko awaryjne.Sprowadziłem swoją z Niemiec, miała przejechane 121000km. Przejeczałem już 8000 i wszystko gra. Po wymianie oleju, płynu chłodzącego kpl. filtrów (oleju,paliwa,powietrza,pyłkowy) auto dużo ciszej chodzi i mniej się grzeje. Maksymalna prędkość jaką osiągnąłem to 145km/h Z powyższych opisów wynika że przyczyną może być zawór recylkulacji spalin - ciekaw jestem czym objawia się jego usterka. Spalanie trasa 5,5l, cykl mieszany 6,5l Jedyną dokuczliwą usterką jak do tej pory były kłopoty przy rozruchu. Akumulator kręcił a silnik nie chciał zaskoczyć-"lewa" kontrolka nie chciała zgasnąć. Po wymianie akumulatora i poprzekładaniu bezpieczników problem znikł, lecz pojawia się sporadycznie. Czasami z pod deski rożdzielczej dobiegają przy rozruchu dziwne trzski jakby spięć. Denerwująca jest również usterka spryskiwacza tylnej szyby, przód w pożądku-być może przewód się gdzieś zapchał. Po za tym o.k. Jestem z auta zadowolony. Pozdrawiam

#50 Guest_Despot

Guest_Despot
  • Goście

Napisano 06 grudzień 2004 - 17:22

Witam. Moja Corsa ma 113 tys. Klopoty - oczywiscie recyrkulator spalin (prosze o pomoc i kontakt w mazowieckim gdzie to mozna wymienic/wyczyscic/tanniioo :) ). Padl tez alternator (2 letni samochod od 30tys). Mam klopot z czujnikiem oleju, dwukrotnie mi juz "pękł". I olej chulał pod klapą. Poza tym samochod jest naprawde niezawodny, nie zawodzi mnie w trudnych warunkach i pali naprawde malo - moje statystki to srednia 6.2 miasto/trasa 60/40.

#51 Guest_Łukasz

Guest_Łukasz
  • Goście

Napisano 07 grudzień 2004 - 17:00

KROMIK DO DESPOTA!!!Czym objawia się usterka zaworu recyrkulacji spalin w Twojej corsie (nierównoa praca/ zimny gaśnie na wolnych obrotach ???) Nie jestem z twoich rejonów ale wiem, że z wymianą nie ma problemu, gorzej z tą "tanią":-) wymianą! Przed "śmiercią" zapłonu miałeś problemy z rozruchem auta: typu - akumulator kręci, ale silnik nie chce zaskoczyć. Kontrolka w dolnym lewym rogu nnie gaśnie. U mnie czasem zdarza się taki mały problem.Czekam na odpowiedz-z góry dziękiPozdrawiam

#52 Guest_lopez

Guest_lopez
  • Goście

Napisano 18 grudzień 2004 - 19:44

Kupiłem ten samochód dwa lata temu w salonie.Wygląda ładnie i jest wygodny. Przejechał około 45 tys.km i muszę stwierdzić, że zrobię wszystko żeby żadna z osób, którym dobrze życzę nie kupiła Opla. Poprzednim samochodem był Fiat Seicento (jeden z pierwszych egzempl. w kraju), którym jeździłem 5 lat i praktycznie nie miałem kłopotów z awaryjnością. Oczywiscie nie reklamuję Fiata bo tez ma wiele wad ale przynajmniej nie bałem się jechać w trasę. Z Oplem niekoniecznie. Pierwsza naprawa po odebraniu z salonu po kilku miesiącach zaciął sie hamulec w przednim kole i nie działał od poczatku nawiew przedni powietrza. Po kilku miesiacach wysiadały kolejno: dźwignia zmiany biegów ze względu na zastosowanie przez koncern plastikowych elementów zamiast metalowych. Potem w czasie jazdy zaczęły co jakiś czas opadac zegary i migać kontrolki aż w końcu samochód już się nie uruchomił i zaliczyl lawetę. Jest to wada deski rozdzielczej występująca w Oplach Corsa C. Nastepna usterka to opuszczajace się drzwi, zepsuty reflektor przedni ( nie działająca regulacja wysokości snopa światła, zepsuta maglownica, którą wymieniono, wieczne brzęczenie elementów w drzwiach na nierównościach. Jeżeli chodzi o silnik to nie moge mieć najmniejszych zastrzeżeń ponieważ jest mocny i ekonomiczny ale silnik to tylko część samochodu. W ramach przestrogi dla użytkowników corsy radzę w przypadku stuków w przednim zawieszeniu na nierównościach sprawdzić układ kierowniczy i bedzie to prawdopodobnie maglownica (nastepny hit opla). Na koniec dodam, że to mój ostatni opel.

#53 Guest_Jano

Guest_Jano
  • Goście

Napisano 21 grudzień 2004 - 18:54

Przejechane 60 tys. awarie - tłumiki i uchwyt katalizatora, podobnie jak u innych dławi się przy dodaniu gazu na niskim biegu. Wie ktoś może co z tym zaworem rec. gazu? Dzięki za info21.12.2004

#54 Guest_Dawid

Guest_Dawid
  • Goście

Napisano 27 grudzień 2004 - 19:25

Ehhh szkoda gadac....Witam wszystkich. Moje probelemy rozpoczeły sie jakies 2 lata temu...kupiłem w/w od 1 właścicielki (dojazd do pracy i z pracy) po 45tyś przebiegu. Pierwsza awaria to czujnie położenia wału korbowego. Po wymianie wrociło do normy, po wielu probach dobrania odpowiedniego mixera do instalacji, wymianie spalonego komputera(LPG) wymianie reduktora, uszkodzeniu przepływomierza, do dzis dnia 27.12.04 jest beznadziejnie. Trzy tygodnie temu umarł. Brak wody w ukladzie chłodzenia, 2 z 3 świec DEAD, z powody przeciekania wody do cylindrów. Dziagnoza: uszczelka pod głowicą,(wymiana przy okazji łańcucha i napinacza), po naprawie: chyba wody nie ubywa(500km), maxymalna prędkość na LPG i B to 90km/h!! Co robić pomocyyy...Dawid

#55 Guest_hubert

Guest_hubert
  • Goście

Napisano 03 styczeń 2005 - 14:55

zaczęła zapalać się na krótko kontrolka od elektryki(pomarańczowa) żadnych efektów ubocznych czy to jest zawór cofania spali? pali się też kontrolka od Airbag jaki może być koszt zlikwidowania tej usterki tylko nie w serwisie.Po deszczu piszczą z tyłu hamulce czy są już do wymiany? Dzięki za pomoc.

#56 Guest_Aro

Guest_Aro
  • Goście

Napisano 08 styczeń 2005 - 20:59

Witam Jestem użytkownikiem OPEL CORSA B, 1.0 12V rocznik 1999. Jeżeli chodzi o naprawy wykonywane to w pierwszej kolejności do wymiany w 1 roku eksploatacji zepsuł się regulator biegu jałowego, 2 rok to sonda lambda, trzeci układ wydechowy do wymiany, 4 zawór recyrkulacji spalin AGR, w piątym się okaże. Wg serwisanta w modelu 1.0 12V - corsa B,jest nie dopracowany silnik. Nagminnie w tym modelu psują się wspomniane częśći- potwierdza serwisant. Pocieszył mnie, że niedługo przyjadę wymieniać "przepływkę powietrza" - zmartwiłęm się jak powiedział mi jaki koszt jest tego elementu 1200 PLN + koszt wymiany. Sprawdzałem w sklepie firmowym OPLA - części do tego modelu są 2 krotnie wyższe jak do modeli 1.2, 1.4, czy innych ASTRA, VEKTRA, OMEGA. Dziwne ale tak jest kupujesz tani model to płacisz dużo za części - polityka firmy!!!.Co do spalania na trasie spalał średnio 5 litrów dopiero ostatnio coś więcej zaczął brać ponad 8 litrów. Zważywszy, że mam ogrzewny garaż (nie czekam długo, aż się silnik nagrzeje) i do pracy jadę dwu-pasmówką 90-100km/h to trochę za dużo!!???Czy warto kupić taki samochód? - Sam osądź.PozdrawiamAro

#57 Guest_Mirek

Guest_Mirek
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2005 - 19:58

mam problemy z ukladem kierowniczym a konkretnie z pezekladnią .czy oprucz wymiany ,mozna to jakoś naprawić ? proszę o podpowiedz

#58 Guest_Bartek

Guest_Bartek
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2005 - 22:59

Jezdzilem ta padaczka 3 miesiace a mam go juz rok.Wymienilem komputer bo zapalala sie kontrolka,podobno byl walniety,teraz nie zapala,a jak zapali to pochwili jazdy zaczyna szarpac tak jak by chodzil na 3 gary,muli sie prawie wcale nie wchodzi na obroty a jak juz zgasnie to nie chce zapalic,chyba ze na pycha ale po chwili i tak gasnie.postoi tydzien znowu zapala,dwa dni jezdzi i znowu gasnie i zaczyna sie horror.Mam juz dosc tego auta.nikomu nie polecam.Moze ktos wie co mu dolega.

#59 Guest_Szymon

Guest_Szymon
  • Goście

Napisano 12 sierpień 2005 - 00:21

co do prędkości, autko może wyciągnąć 160, to zależy od jakości paliwa, wiatru i wielu innych czynników. Więc spory o prędkość są nieco bez sensowne.

#60 Guest_bil

Guest_bil
  • Goście

Napisano 11 październik 2005 - 09:45

paczka relanium i można jechać!samochód dla starych panien!od jakiegoś czasu po przejechaniu 20-30 min przy przyspieszaniu włącza się pomarańczowa kontrolka od elektryki i samochód zaczyna znacznie słabnąć i słabo przyspieszać po jakimś czasie np. ujmując noge z pedała gazu gaśnie i tak ponownie! najprawdopodobnie jest to wina katalizatora?być może wy spotkaliście się z czymś takim napiszcie na maila!



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy