Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kiedy sprzedawca ponosi koszty zwrotu towaru


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 671637 postów

Napisano 17 grudzień 2013 - 17:20



Komentarz do artykułu: Kiedy sprzedawca ponosi koszty zwrotu towaru

#2 Guest_00emi

Guest_00emi
  • Goście

Napisano 17 grudzień 2013 - 17:20

Jak w takim razie ma się do tego poniższy przykład? Czy jest to nieaktualny przepis?
"Dnia 15 kwietnia 2010 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej „ETS”) orzekł, iż koszty wysyłki towaru nie powinny obciążać konsumenta, który odstępuje
od umowy zawartej z przedsiębiorcą na odległość. Innymi słowy, w przypadku odstąpienia przez konsumenta od umowy, przedsiębiorca nie ma prawa żądać od niego zwrotu kosztów wysyłki towaru. Strony mają wówczas obowiązek zwrotu jedynie wzajemnych świadczeń - konsument na własny koszt odsyła towar, natomiast przedsiębiorca zwraca otrzymaną cenę.
Orzeczenie zostało wydane w wyniku zadania pytania prejudycjalnego przez niemiecki sąd, który rozpatrywał spór pomiędzy spółką prowadzącą sprzedaż towarów na odległość, a niemieckim stowarzyszeniem konsumentów, które zarzucało spółce naruszenie ogólnych warunków sprzedaży, przez nakładanie na konsumenta zryczałtowanych kosztów wysyłki, które nie były zwracane konsumentowi w razie odstąpienia przez niego od umowy.

Przepisy unijne
Prawo Unii Europejskiej, w szczególności dyrektywa 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 maja 1997 r. w sprawie ochrony konsumentów w przypadku umów zawieranych na odległość (dalej „dyrektywa”), zapewnia szczególną ochronę konsumentom zawierającym umowy na odległość, gdyż w takiej sytuacji nie mają oni możliwości zapoznania się z właściwościami produktu, ani upewnienia się co do charakteru usług przed zawarciem umowy."

#3 Guest_www.prawniktezczlowiek.pl

Guest_www.prawniktezczlowiek.pl
  • Goście

Napisano 21 grudzień 2015 - 14:45

Bardzo ciekawy wpis, aktualny zwłaszcza w okresie świątecznym! Zapraszam na swojego bloga prawniktezczlowiek.pl gdzie poruszam tę kwestię.

#4 Guest_wysyłka w plecy i stracony czas

Guest_wysyłka w plecy i stracony czas
  • Goście

Napisano 12 maj 2016 - 21:09

Sprzedawca pokrywa koszt wysyłki do klienta po jego lekkomyślnym zakupie gdy ten odstapi od umowy - skandal- a głabów nie brakuje co czytać opisu towaru nie umieją.

#5 Guest_Marcin od m.

Guest_Marcin od m.
  • Goście

Napisano 19 kwiecień 2019 - 12:36

treść jest już nieaktualna - nastąpiła zmiana przepisów.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych