Skocz do zawartości


Zdjęcie

Czy sprzedawca powinien poinformować mnie o swojej decyzji przy reklamacji?


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 670970 postów

Napisano 28 grudzień 2011 - 15:32



Komentarz do artykułu: Czy sprzedawca powinien poinformować mnie o swojej decyzji przy reklamacji?

#2 Guest_ka

Guest_ka
  • Goście

Napisano 28 grudzień 2011 - 15:32

A ja mam pytanie. Jeżeli sklep przyjął towar do reklamacji (chodzi mi tutaj o buty zakupione w ccc), w ciągu 14 dni dostałam informacje, że zosatnie naprawiony, to ile teraz oni mają czasu na naprawę?

#3 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 02 styczeń 2012 - 17:53

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
Art. 8 ust. 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Ustawa konsumencka tego nie precyzuje. Mówi jedynie o naprawie / wymianie w odpowiednim terminie. Brak zastosowania się do tego terminu skutkuje uprawnieniem sprzedawcy do odstąpienia od umowy i żądania zwrotu ceny, o ile wada była istotna albo żądaniem obniżenia ceny, o ile wada była "nieistotna".

#4 Guest_Iza

Guest_Iza
  • Goście

Napisano 11 kwiecień 2012 - 03:44

Mam pytanie. Otóż składając reklamację sprzedawca poinformował mnie, że o tym jak została rozpatrzona reklamacja mam dowiadywać się w sklepie. To samo umieszczono na formularzu reklamacyjnym. Z dopiskiem, że jeśli w ciągu 30 dni od poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji towaru nie odbierze się to za jego przechowywanie będzie naliczana opłata. Podałam numer telefonu, który miał służyć do kontaktu. Zgodnie z tym co napisano w artykule, termin odpowiedzi minął w Wielki Piątek czy w takim razie mogę żądać zwrotu pieniędzy czy mam przyjąć naprawiony/wymieniony towar?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

#5 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 11 kwiecień 2012 - 16:41

Bezskuteczny upływ terminu na odpowiedź na reklamację skutkuje uznaniem roszczeń reklamacyjnych (żądanie naprawy / wymiany). W tym wypadku brak odp. w terminie nie ma żądnego znaczenia, skoro sprzedawca naprawił towar, o ile żądaniem reklamacji była naprawa towaru.

#6 Guest_Iza

Guest_Iza
  • Goście

Napisano 13 kwiecień 2012 - 20:26

Dziękuję. Teraz już chyba wszystko wiem co będę potrzebować przy jutrzejszej wizycie w tym sklepie.

#7 Guest_BB

Guest_BB
  • Goście

Napisano 14 kwiecień 2012 - 14:23

Mam pytanie. Czy 14 dniowy termin na ustosunkowanie się do zgłoszonej reklamacji dotyczy również firm kurierskich za uszkodzenie przesyłki?

#8 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 14 kwiecień 2012 - 17:36

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I BUDOWNICTWA
z dnia 24 lutego 2006 r.
w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego
§ 6. 1. Odpowiedź na reklamację powinna być udzielona niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika.

Termin odp. na reklamację zw. z usługa kurierską wynosi 30 dni, ale z bezskutecznym upływem tego terminu nie wiąże się domniemanie uznania reklamacji.

#9 Guest_BB

Guest_BB
  • Goście

Napisano 16 kwiecień 2012 - 13:29

Bardzo dziękuję za informację. Pozdrawiam,

#10 Guest_Ewa

Guest_Ewa
  • Goście

Napisano 23 styczeń 2013 - 10:00

Mam pytanie czy jeśli napisano odwołanie (prośbę o ponowne rozpatrzenie) reklamacji ubrania, odpowiedź też powinna być udzielona ? Czekam miesiąc i nie odezwano się do mnie w tej sprawie... Dziękuję za odpowiedź.

#11 Guest_Mysza

Guest_Mysza
  • Goście

Napisano 07 maj 2013 - 16:10

witam,
czy reklamacji obuwia podlega popękana/ochodząca skóra?

#12 Guest_Nyquista

Guest_Nyquista
  • Goście

Napisano 27 maj 2013 - 21:50

Dzień dobry,
czas rozpatrzenia reklamacji to 14 dni ale czy w te dni wliczają się tylko dni robocze czy też sobota i niedziela?
Z góry dziękuje za odpowiedź,
Pozdrawiam

#13 Guest_ObslugaReklamacji.pl

Guest_ObslugaReklamacji.pl
  • Goście

Napisano 27 maj 2013 - 22:33

Chodzi o dni kalendarzowe, więc wlicza się w termin odpowiedzi też soboty, niedziele i święta. Jeżeli jednak w ostatnim dniu jest dzień ustawowo wolny od pracy, to odpowiedź należy udzielić w kolejnym pierwszym dniu pracującym.

#14 Guest_Maciej

Guest_Maciej
  • Goście

Napisano 24 kwiecień 2014 - 09:13

ale czemu osoba pisząca ten artykuł nie wspomina że ww. tekst tyczy się jedynie reklamacji złożonej z tytułu niezgodności towaru z umową?!

#15 Guest_asdf

Guest_asdf
  • Goście

Napisano 26 listopad 2014 - 09:03

A co w przypadku gdy podczas skladania reklamacji. Sprzedawca jasno okresla i zapisuje date odbioru decyzji osobiscie w sklepie. Tez ma obowiązek poinformiwanua ?

#16 Guest_Andrzej

Guest_Andrzej
  • Goście

Napisano 02 grudzień 2015 - 13:35

Witam, Czy sprzedawca może wykonać naprawę produktu oddanego do reklamacji przed uzyskaniem zgody na takie działanie, podczas gdy we wniosku była określona forma odstąpienia od umowy.

#17 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 10 grudzień 2015 - 19:01

a co jeśli w czternasty dzień od zgłoszenia reklamacji dostałem sms z nieznanego numeru telefonu o treści: Dzień dobry. Informujemy, że w sprawie reklamacji 330 iestety czekamy nadal na decyzję z centrali. Przepraszamy

#18 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 19 sierpień 2016 - 12:12

Czy ktoś może mi wytłumaczyć co robić w przypadku gdy Klient nie odbiera telefonu mimo wielu wykonanych połączeń? Dzwoniono od 9 dnia terminu rozpatrzenia codziennie po kilka razy, piętnastego dnia Klient sam przyszedł i zażądał zwrotu gotówki. Zdaje się być to działaniem celowym takie nie odbieranie telefonu. Czy ja jako sprzedawca jestem jakkolwiek chroniona przed takim postępowaniem? Nie było szans wysłania listu gdyż Klient odmówił jego podania. Podał tylko telefon stacjonarny.

#19 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 19 październik 2017 - 06:16

Witam. Czy informacja o decyzji smsem jest równoznaczna z dostarczeniem decyzji, którą później odbieramy w sklepie. Decyzja odebrana w sklepie jest pełna wraz z uzasadnieniem, a w smsie jest tylko informacja.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych