Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie są terminy przy reklamacji konsumenckiej?


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 672190 postów

Napisano 03 grudzień 2011 - 16:34



Komentarz do artykułu: Jakie są terminy przy reklamacji konsumenckiej?

#2 Guest_Adrian Prusik

Guest_Adrian Prusik
  • Goście

Napisano 03 grudzień 2011 - 16:34

Szanowny Panie po przeczytaniu Pańskiego artykułu muszę stwierdzić że cała ,,szczególna ustawa o warunkach sprzedaży konsumenckiej " jest tak ,,szczególna" jak prawnicy którzy dbając o dobro konsumenta nie potrafią napisać dobrej ustawy dla klientów.Gdyby chcieli się trochę mniej żreć w Sejmie ,a bardziej się pochylili nad losem tych co ich wybrali -to kto wie ??Bo co w Pańskim artykule kryje się za zwrotami ,,bez zbędnej zwłoki" , ,,sprzedawca powinien" itp..- otóż nic innego jak to co już 40 lat temu ,,tłumaczył" nam B.Laskowik!!! Że ,,sklep" tak wtedy jak i dziś tłumaczy się - Stój Kliencie Lub Ewentualnie POPROŚ !!!Klient i dziś nic nie ma do powiedzenia jak czekać potulnie na informację że wadliwy towar może ,,Laskawie zabrać ze sklepu po naprawie -bez zbędnej zwłoki.Sam jestem w sytuacji opisanej przez Pana :Pracuję komputerem - idę do RTV EURO AGD kupić komputer na który zbierałem przez dłuższą chwile pieniądze,sprzedawca oszukuje mnie że większej ilości nie wynieśli z zaplecza i pakuje mi egzemplarz z ,,półki",w domu okazuje się że nie działa głos i klawiatura [komputer miał własną klawiaturę ]Wracam na drugi dzień z przeświadczeniem że chodzi tylko o wymianę egzemplarza ,a tam okazuje się że to był ostatni,uznają moją reklamację bo nie ma kabla HDMI żeby sprawdzić wadę [ostatni ja kupiłem ]Piszą w reklamacji że żądam naprawy [choć byłem tak wściekły że żądałem zwrotu gotówki,informują,że serwis tego komputera jest w Brnie [ Czechy ] a wyprodukowany został w Tajlandii,a tam była powódż i nikt części nie dostarczy - tak że na naprawę mogę poczekać ,,lekko" 2-3 miesiące.Czy to Pana zdaniem jest poważne traktowanie klienta który zostawił im tego dnia 5.000 zł w gotówce ??Nikt mnie nie zawiadomił o sposobie załatwienia reklamacji [ jakie tam 14 dni roboczych czy nie ]Dopiero jak [poinformowany przez Rzecznik Praw Konsumenta napisałem że odstępuję od umowy raczyli przysłać pismo że naprawiają,,bez zbędnej zwłoki" i przyślą sms,a kiedy będzie można odebrać - mojego oświadczenia nie uwzględniając.W związku z tym może odpowie mi Pan na takie pytanie : jeśli wykażę Ze pracuję komputerem i wypożyczę sprawny,do pracy - mogę obciążyć sprzedawcę kwotą za wynajem??? Wiem że np.samochód jak jest na gwarancji to dają zastępczy ?? Z poważaniem Krzysztof Ruciński - 1papik@poczta.onet.pl

#3 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 27 kwiecień 2012 - 10:32

Nie masz racji buraku

#4 Guest_cb

Guest_cb
  • Goście

Napisano 07 październik 2013 - 15:34

zobacz Fafik, Pan u góry rozmawia z warzywami..
ps. jestem ciekaw odpowiedzi na temat komputera...

#5 Guest_JOANNA

Guest_JOANNA
  • Goście

Napisano 19 maj 2014 - 17:08

BRAWO I TEZ SIE ZGADZAM KUPILAM DZIECKU LAPOTOPA W MEDIA EXPERT NIESTETY ODMOWIL POSUSZENSTWA I ODDALISMY DO REKLAMACJI. OCZYWISCIE PANI KTORA TO PRZYJMOWALA BYLA NIE MILA I POWIEDZIALA ZE ZA 14 DI POWIEDZA NAM CO DALEJ , CZY BEDZIEMY CZEKAC 3 MIESIACE CZY ROK. TO JEST CHAMSTWO!!!



#6 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 21 grudzień 2015 - 00:43

same brokuly

#7 Guest_amanod

Guest_amanod
  • Goście

Napisano 29 maj 2020 - 18:24

To przykre,że ten co odebrał zareklamowany towar MOŻE, wolno mu w nieskończoność "naprawiać, wymieniać, nic nie robić" - a ja pozbyłam się i towaru i gotówki. Teraz nie mam nic, skazana jestem na dobrą, ( albo niedobrą ) wolę punktu naprawczego. Wiadomo że niektóre towary po roku tanieją, jest inflacja, i na pewno moje straty wzrosną, a nowego przedmiotu nie kupię, bo nie mam gotówki.

#8 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 05 lipiec 2020 - 12:49

Ludzie tutaj chyba myślą że sprzedawcy będą respektować ich "reklamacje" produktów często nie używanych według zastosowań. Ludzie zastanówcie się - gdyby nagle wszyscy sprzedawcy mieli ponosić koszta dawno zakupionych produktów to nie mieli byście niczego do kupienia bo nie byłoby sklepów. Irracjonalne podejście że sklep ma ponosić koszta za klientów którym się przecież "należy", często marża sklepu nie wynosi nawet 2 zł a ludzie myślą że sklep to nie wiadomo jakie kokosy zarabia i może ich roszczenia do końca życia obsługiwać..

#9 Guest_CoJestZWami

Guest_CoJestZWami
  • Goście

Napisano 05 lipiec 2020 - 12:49

Ludzie tutaj chyba myślą że sprzedawcy będą respektować ich "reklamacje" produktów często nie używanych według zastosowań. Ludzie zastanówcie się - gdyby nagle wszyscy sprzedawcy mieli ponosić koszta dawno zakupionych produktów to nie mieli byście niczego do kupienia bo nie byłoby sklepów. Irracjonalne podejście że sklep ma ponosić koszta za klientów którym się przecież "należy", często marża sklepu nie wynosi nawet 2 zł a ludzie myślą że sklep to nie wiadomo jakie kokosy zarabia i może ich roszczenia do końca życia obsługiwać..

#10 Guest_lol

Guest_lol
  • Goście

Napisano 05 lipiec 2020 - 12:50

Ludzie tutaj chyba myślą że sprzedawcy będą respektować ich "reklamacje" produktów często nie używanych według zastosowań. Ludzie zastanówcie się - gdyby nagle wszyscy sprzedawcy mieli ponosić koszta dawno zakupionych produktów to nie mieli byście niczego do kupienia bo nie byłoby sklepów. Irracjonalne podejście że sklep ma ponosić koszta za klientów którym się przecież "należy", często marża sklepu nie wynosi nawet 2 zł.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych