Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zwrot towaru to nie reklamacja


36 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 670936 postów

Napisano 22 sierpień 2011 - 18:26



Komentarz do artykułu: Zwrot towaru a reklamacja

#2 Guest_Pawel

Guest_Pawel
  • Goście

Napisano 22 sierpień 2011 - 18:26

Kupilem dzisiaj mamie balsam do ciala (dla cery suchej). Po przybuciu do domu okazalo sie ze moja mama uzywa tej samej firmy preparat ale do cery normalnej. Poniewaz mama wychodzila w kierunku sklepu (jeszcze tego samego dnia) powiedzialem jej, ze moze wstapic do sklepu aby wyminic produkt na wlasciwy. Okazalo sie jednak, ze ekspedientka odprawila mame z kwitkiem nie ma bowiem takiego prawa, jak powiedziala jest ono zarezerwowane tylko kierowniczce, ktora bedzie za dwa dni. W gre nie wchodzila ani wymiana towaru, ani zwrot. Co w takiej sytuacji mozna zrobic? Czy tylko liczyc na dobra wole kierowniczki?

#3 Guest_-praw-kw02

Guest_-praw-kw02
  • Goście

Napisano 28 sierpień 2011 - 22:34

Obecnie sklepy nie mają obowiązku przyjmowania zwrotu towaru (bez wad) ani zamiany na inny. Można liczyć jedynie na dobrą wolę.

#4 Guest_kk

Guest_kk
  • Goście

Napisano 26 październik 2011 - 20:35

Witam.Zakupiłam rok temu pierścionek i już 3 razy go reklamowałam ponieważ cały czas wypadało oczko.Sklep w ktorym zakupiłam pierscionek wysylal go do naprawy i tak 3 razy w przeciagu roku.To oczko jest tak beznadziejnie osadzone ze za kazdym razem kiedy wloze reke do kieszeni to zaczyna sie obluzowywac.Prosiłam sprzedawce o wymiane na inny ale sie nie zgodzili. Co moge zrobic?

#5 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 27 październik 2011 - 01:11

Złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy zakupu ze względu na niemożność doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę, o czym świadczą wielokrotne, bezskuteczne próby naprawy i zażądać zwrotu ceny w terminie 7 dni pod rygorem naliczania odsetek ustawowych (art. 8 ust. 1 i 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w zw. z art. 455, 481 oraz 409 i 405 kc.)

#6 Guest_kar

Guest_kar
  • Goście

Napisano 02 listopad 2011 - 13:24

wit

#7 Guest_karo

Guest_karo
  • Goście

Napisano 02 listopad 2011 - 13:34

Witam,zakupiłem z markecie lampę,przy montażu lampa rozsypał się,sprzedawca powiedział ze będzie reklamacja z zaznaczeniem zwrotu gotówki,natomiast producent nie zwróci gotówki tylko nowy towar z tego co się dowiedziałem od sprzedawcy.Czy po odebraniu lampy mogę ja oddać sprzedawcy i zażądać zwrot gotówki.Ponieważ nie chce tej lampy od tego producenta.

#8 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 02 listopad 2011 - 20:44

Witam,zakupiłem z markecie lampę,przy montażu lampa rozsypał się,sprzedawca powiedział ze będzie reklamacja z zaznaczeniem zwrotu gotówki,natomiast producent nie zwróci gotówki tylko nowy towar z tego co się dowiedziałem od sprzedawcy.Czy po odebraniu lampy mogę ja oddać sprzedawcy i zażądać zwrot gotówki.Ponieważ nie chce tej lampy od tego producenta.


Skoro dochodził Pan swoich roszczeń od sprzedawcy to ustalenia pomiędzy sprzedawcą a producentem Pana nie interesują. Żądanie zwrotu gotówki, to oświadczenie o odstąpieniu od umowy ("rezygnacji"). Jeżeli sprzedawca uznaje je, to powinien zwrócić gotówkę a nie nowy egz. towaru.

#9 Guest_Ania

Guest_Ania
  • Goście

Napisano 03 styczeń 2012 - 23:54

Kupiłam bluzkę przed sylwestrem z założeniem, że sprawdzę w domu, czy pasuje do reszty stroju. Nie przydała się. Bluzkę w takim stanie w jakim kupiłam odniosłam do sklepu, chciałam ją zwrócić bo przy zakupie zostałam poinformowana, że do 6 dni jest to możliwe.
Pani w sklepie, stwierdziła, że brakuje metki (tej po wewnętrznej stronie z info jak prać itd)i że w takim razie towar był używany, i ona zwrotu nie przyjmie.
Przy zakupie nie zwróciłam zupełnie na to uwagi. Reszta metek jest nieruszona. Bluzka nienoszona. A pani w sklepie wyjątkowo niemiła i wręcz agresywna. Sugerowała, że odprułam metkę, a tę co została, to na pewno sama przyczepiałam. Stwierdziła nawet, że bluzka pachnie płynem do płukania- kompletna bzdura, bluzka ma zapach fabryczny, w ogóle nie przyjemny. Później nie chciała podać mi nr tel do kierowniczki (wcześniej sama się za nią podawała, ani do właściciela sklepu. Ledwo udało mi się uzyskać informację, w jaki dzień będzie kierowniczka (ta prawdziwa).
Zastanawiam się jakie będzie najlepsze wyjście z tej sytuacji, metki faktycznie nie ma - brak śladu od odprucia, tak jakby nie wszyli jej po prostu - no i to jest argument sprzedawczyni. Bluzka przeleżała u mnie 3 dni i jest w takim stanie jak była w sklepie.
Jestem zaskoczona takim traktowaniem klienta.

#10 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 04 styczeń 2012 - 18:07

Należy powołać się na zapewnienie sprzedawczyni o możliwości zwrotu towaru w określonym terminie i zaznaczyć, że towar obecnie znajduje się w takim stanie, w jakim był przy jego zakupie.

#11 Guest_MAX

Guest_MAX
  • Goście

Napisano 04 styczeń 2012 - 19:00

KUPIŁEM SWIATEŁKA NA CHOINKE PO PRZYJSCIU DO DOMU I ROZŁOZENIU ICH NA CHOINCE POŁ NIE SWIECIŁA BYŁO TO 24GRUDNIA SKLEP W KTORYÓM KUPIŁEM BYŁ ZAMKNIETY KUPIŁEM W INNYM TERAZ MAM PROBLEM ZE ZWROTEM BO PO CO MI REKLAMACJA SKORO JUZ PO SWIETACH

#12 Guest_ula

Guest_ula
  • Goście

Napisano 26 styczeń 2012 - 08:49

Witam mam pytanie może ktoś mi pomoże.Moja znajoma kupiła ponad dwa lata temu czajnik reklamowała go raz na pewno,ale była to reklamacja towaru szt/za szt więc w sklepie pani wymieniła jej na nowy nową kartę gwarancyjną podbiła z datą paragonu czyli zakupu, na odwrocie paragonu zrobiła notkę "wymiana na nowy dnia..."brak w tej notce słowa " naprawa przez wymianę"w tej chwili ten czajnik się popsuł i moja znajoma chce od sklepu zwrotu gotówki twierdząc że data zakupu nie ma znaczenia ( dawno minęło dwa lata) ponieważ liczy się data ostatniej wymiany,o ona była miesiąc przed upływem dwóch lat od momentu zakupu,a na paragonie brak słowa "naprawa przez wymianę" więc gwarancja liczy sie od tej daty a nie od daty która jest na karcie gwarancyjnej i paragonie .twierdzi że w/g prawa może zadać zwrotu gotówki. MOŻE KTOŚ MI TO WYJAŚNI.Z GÓRY DZIĘKUJĘ.

#13 Guest_pepe

Guest_pepe
  • Goście

Napisano 08 marzec 2012 - 11:43

no dobrze, a co zrobic gdy po wlaczeniu urzadzenia okazuje sie ono niesprawne? reklamacja czy zwrot. zwroy nie, poniewaz urzadzenie bylo uzywane. reklamacja- owszem, ale nie moze byc tak, ze np. godzine po zakupie musze naprawiac urzadzenie i czekac przewaznie 14 dni!!! ja chce miec urzadzenie teraz i sprawne, a nie zaczynac od naprawy nowego sprzetu. to jakies nieporozumienie. mialem taki przypadek z odkurzaczem w RTV AGD. kupilem, wlaczylem i wracalem do sklepu, a sprzedawca ktory mnie doskonale pamietal zabral godo servisu. i tak oto zostalem wlascicielem 2 odkurzaczy z ktorych zaden nie dzialal. jeden ze starosci, a drugi z ..... nowosci!!!pozdrawiam

#14 Guest_jadzia

Guest_jadzia
  • Goście

Napisano 10 marzec 2012 - 12:20

Mama kupiła mi wczoraj torebkę w sklepie na prezent,byłam z nią i wybierałam.Dziś podarowała mi ,bo dziś mam urodziny.Dziś po zdjęciu foli zawiniętej na rączkach zobaczyłam,ze szew się pruje na obu rączkach.Co robić ?W sklepie nie było ciekawszych torebek do wymiany.Chcę ją oddać-też nie mam takiego prawa?Nie chcę jej ,bo jest źle wykonana,wada była ukryta pod folią!

#15 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 25 marzec 2012 - 17:16

kupiłem kurtkę trzy dni temu.w domu zauważyłem ,że ma skazę na karczku,którą widać tylko po obróceniu kurtki o 30 stopni. powiadomiłem sprzedawcę i aż się boję co mi powie. czy mam szansę na zwrot pieniędzy.już nie chcę tej kurtki.wartość tej kurtki wynosi 300złotych.

#16 Guest_gostek

Guest_gostek
  • Goście

Napisano 11 kwiecień 2012 - 10:48

Kupiłem rower dziecięcy 10.04.br.Jednak w domu po przemyśleniu postanowiłem zwrócic rower do sklepu następnego dnia.Rower nie był używany, posiada gwarancję.Sprzedawca niechce słyszec o zwrocie roweru.Co moge zrobić?

#17 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 11 kwiecień 2012 - 15:43

Kupiłem rower dziecięcy 10.04.br.Jednak w domu po przemyśleniu postanowiłem zwrócic rower do sklepu następnego dnia.Rower nie był używany, posiada gwarancję.Sprzedawca niechce słyszec o zwrocie roweru.Co moge zrobić?


Jak rozumiem nie kupił Pan roweru przez internet. Zatem jeżeli sprzedawca w swoim regulaminie nie przewiduje uprawnienia do zwrotu towaru, to nie przysługuje Panu uprawnienie do zwrotu tego towaru.

#18 Guest_halina

Guest_halina
  • Goście

Napisano 03 czerwiec 2012 - 23:10

kupiłam w TESCO deskę do prasowania VILEDA, w domu po rozpakowaniu okazało się,że towar jest niezgodny z umową-deska chwiała się jak huśtawka i napewno nie służyła do prasowania,gdyż byłoby to niebezpieczne.Tego samego dnia dokładnie w godzinę od dokonania zakupu chciałam zwrócić wadliwy towar. Niestety odmówiono mi zwrotu pieniędzy uzasadniając, że po ściągnięciu foli towar nie jest już pełnowartościowy i mogę jedynie zgłosić reklamację, nadmienię,że posiadałam karton z kodem kreskowym , ściągnełam folię aby sprawdzić towar.Jestem oburzona , towar nie był używany a bez ściągnięcia foli nie było możliwo

#19 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 07 czerwiec 2012 - 10:16

kupiłem grzejnik żeberkowy 10-ke we wrześniu 2011r.okazuje się że nacałej długości na dole odchodzi farba nie posiadam paragonu ani r-ku czy sklep musi uznać moją reklamacje.

#20 Guest_tchnik

Guest_tchnik
  • Goście

Napisano 11 czerwiec 2012 - 14:29

Kupiłem w sklepie Auchan kamerkę czy też rejestrator drogi. Sprzedawca po zakupie towaru nie kazał mi podbijać gwarancji bez uprzedniego sprawdzenia towaru (co też uczyniłem ) w domu .Po zamontowaniu urządzenia w pojeździe okazało się ,że kamera się zawiesza i nie można jej uruchomić,Towar zwróciłem do sklepu i bez problemu wymieniono mi go na nowy.Po zamontowaniu kamery w aucie okazało się, że i tym razem występuje ta sama wada co w uprzednio zakupionej. Niezwłocznie pobiegłem do serwisu i wiedząc,że towar jest wadliwy poprosiłem o wymianę za dopłatą na inny droższy model.Jakie było moje ździwienie jak mi serwisant odmówił. Więc poprosiłem o taki sam produkt wolny od wad ,ale i tym razem spotkałem się z odmową . Czy miał do tego prawo ? Czy jest coś takiego jak rękojmia ? Obecnie czekam na uznanie reklamacji i też nie mam pewności, czy zostanie uznana i czy przypadkiem nie okaże się, że sprzęt nie działa z mojej winy Co robić w takim przypadku ?



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych