Skocz do zawartości


Zdjęcie

Reklamacja: kiedy można żądać zwrotu pieniędzy


117 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 670938 postów

Napisano 30 lipiec 2011 - 22:40



Komentarz do artykułu: Reklamacja: kiedy można żądać zwrotu pieniędzy

#2 Guest_zbyszek

Guest_zbyszek
  • Goście

Napisano 06 listopad 2011 - 15:53

W dniu dzisiejszym w komisie kupiłem telefon komórkowy za 170zł nowy po przyjściu do domu i rozpakowaniu stwierdziłem że jest beznadziejny ,gdy chciałem zwrócić sprzedawcy to odmówił mi powiedział mi że był używany od zakupu do zwrotu towaru 1godzina .wróciłem z bublem do domu i szukam porady może też miał taki przypadek......

#3 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 06 listopad 2011 - 16:32

W dniu dzisiejszym w komisie kupiłem telefon komórkowy za 170zł nowy po przyjściu do domu i rozpakowaniu stwierdziłem że jest beznadziejny ,gdy chciałem zwrócić sprzedawcy to odmówił mi powiedział mi że był używany od zakupu do zwrotu towaru 1godzina .wróciłem z bublem do domu i szukam porady może też miał taki przypadek......


Odstąpić można jedynie od umowy zakupu dokonanej przez internet oraz poza lokalem sprzedawcy. W przypadku zakupów "w realu" zwrot ze względu na rozmyślenie się możliwy jest tylko za zgodą sprzedawcy.

#4 Guest_;)

Guest_;)
  • Goście

Napisano 13 listopad 2011 - 15:44

Rok temu kupiłem żółta kostke brukową i ułożyłem ją tego samego roku. Obecnie kostka straciła całkowicie kolor i wygląda okropnie. Reklamowałem ją ponieważ ma 5 letnią gwarancję . W odpowiedzi Odmówniono mi prawa do gwarancji uwzględniając to tym że nie posiadam etykiet dołączonych do produktu , tylko samą fakturę zakupu. Przy zakupie nie poinformowano mnie że powinienem takie etykiety zachowac . Proszę kogoś o podpowiedzenie mi jak mam odpisać na odmowę, by w jakiś sposób dojśc swoich praw. Proszę o szybkie odp!

#5 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 13 listopad 2011 - 17:01

Jeśli nie kupił Pan tej kostki na firmę to może Pan dochodzić swoich roszczeń na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Problemem jest jednak to, że po upływie 6 m-cy od zakupu, to Pan musi wykazać, że wada tkwiła w produkcie już w momencie zakupu a nie powstała z Pana winy (zbyt intensywne użytkowanie, niewłaściwa konserwacja etc.).

#6 Guest_Julia

Guest_Julia
  • Goście

Napisano 21 listopad 2011 - 12:40

Reklamowałam ostatnio buty. Sklep uznał reklamację za zasadną i sprzedawczyni poleciła mi wybranie nowych butów ze sklepu bądż tej samej pary , którą reklamowałam ale też nową. Tego samego modelu nie chcę przyjąć ponieważ mam obawy , że znów powtórzy się sytuacja z przed reklamacji ( wychodząca stalka czego skutkiem były dziury w rajstopach i odbite pięty ! )
Czy mogę przyjąć daną parę butów i np na następny dzień odstąpić od umowy i zwrócic nienoszone buty ? Chciałabym się dowiedzieć jak wygląda to z prawnego punktu widzenia ponieważ w sklepie ekspedientka stwierdziła , że nie ma takiej możliwość ponieważ na paragonie będzie informacja , że jest to rozliczenie reklamacyjne. Proszę o pomoc

#7 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 21 listopad 2011 - 16:04

Ciężko będzie Pani udowodnić bez noszenia kolejnej pary butów tego samego modelu, że ta sama wada obciąża wszystkie buty tego modelu, co uprawniałoby Panią do odstąpienia od umowy i żądania zwrotu ceny.

#8 Guest_Ola

Guest_Ola
  • Goście

Napisano 21 listopad 2011 - 23:24

Witam,
Zadam troszę inne pytanie, ale w piatek kupilam kurtke znanej firmy, dzis zauwazylam ze ma ona rozpucie na rekawie, ktore obawiam się ze po pierwszym praniu ,,pojdzie dalej,, zaznacze iż kurtka byla zalozona dwa razy, czy w takim przypadku mam prawo żądac od razu wymiany towaru badz zwrotu gotowki ?

#9 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 22 listopad 2011 - 00:04

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
Art. 7.
Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. (...)

#10 Guest_reklamacjaxxx

Guest_reklamacjaxxx
  • Goście

Napisano 27 grudzień 2011 - 18:44

proszę o pomoc, w kwietniu zakupilam w tesco nawigacjię firmy Lark(w zasadzie dostalam ja w prezencie ) jednak juz na poczatku okazalo sie ze po uruchomieniu na ekranie są dziwne paski, zareklamowalam to,reklamacje uznano wymieniono wysliwtlacz, niestety okazalo sie ze wyswietlacz wymieniono ale nawigacja "straciła głos" tzn wyznaczala trasę ale milczal, zareklamowalma to od razu i usterke naprawiono, po ok 2 miesiacach okazalo sie ze wystepuje blad ktory sie pojawia nie wieadomo z jakiego powodu i nawigacj nie dzial, wiec zareklamowalma sprzed po raz 3, chwilę nawigacja dzialala a teraz jak wlaczam urzadzenie niby wszystko jjest ok mozna skorzystac z galerii, itp ale opcji nawigacji nie da sie wlaczyc.
wiadomoze po 3 reklamacjach nie mam ochoty an 4 naprawe, jaki paragraf moge wpisac aby miec uzasadnienie ze cche zwrot gotowki,bo naprawde "specjalisci" z larka, ktorzy naprawiaja to urzadzenie sa straszni i wolalabym kupic za te pieniadze nowe urzadzenie innej firmy.

#11 Guest_gościówa

Guest_gościówa
  • Goście

Napisano 28 grudzień 2011 - 09:39

Witam, mam pytanie, trochę nie na temat ale może się uda. Chciałam się zapytać czy jakieś przepisy regulują sprzedaż przez internet, mianowicie zakupiłam towar który nie zgadza się z opisem, dokładniej nie zgadzają się wymiary, czy w takim przypadku mam prawo żądać wymiany? I jeżeli sprzedający nie ma takiej samej rzeczy na wymianę to czy w tym przypadku mam później prawo żądać zwrotu należności? Bardzo proszę o udzielenie porady, pozdrawiam

#12 Guest_zwrot gotowki

Guest_zwrot gotowki
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2012 - 01:41

Witam,

21 grudnia kupilam kurkę i juz tego samego dnia zauwalylam ze kurtka rozprula sie na prawym rekawie na szwie. 23 grudnie oddałam kurtke do reklamacji, chcialam starac sie o zwrot gotowki, natomiast sprzedawczyni sklepu poinformowala mnie, iz jezeli jest to wada do naprawy nie moge starac sie o zrot gotowki tylko o naprawe zakupionego towaru, ale powiedziala ze mozna zaznaczuc 3 opcje, tj: zwrot gotowki, wymiana na nowa oraz naprawwa. W ciagu 14 dni mialam otrzymac informacje o rozstrzygnieciu reklamacji, natomiast nikt sie nie odezwal. po 16 dniach wybralam sie do sklepu w celu uzyskania jakichs informacji, powiedzieli ze kurtka zostala naprawiona. Nie zgodzilam sie z decyzja i napisalam odwolanie, czy to mi w czyms pomoze ? Ogolnie chodzi o to ze chciallabym otrzymac zwrot gotowki, natomiast menager sklepu, poinformowal mnie, iz takie opcji nie ma, poniewaz kurtka zostala naprawiona...Czy jest szansa ze jednak odzyskam ta gotowke ?

#13 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2012 - 18:11

Witam,

21 grudnia kupilam kurkę i juz tego samego dnia zauwalylam ze kurtka rozprula sie na prawym rekawie na szwie. 23 grudnie oddałam kurtke do reklamacji, chcialam starac sie o zwrot gotowki, natomiast sprzedawczyni sklepu poinformowala mnie, iz jezeli jest to wada do naprawy nie moge starac sie o zrot gotowki tylko o naprawe zakupionego towaru, ale powiedziala ze mozna zaznaczuc 3 opcje, tj: zwrot gotowki, wymiana na nowa oraz naprawwa. W ciagu 14 dni mialam otrzymac informacje o rozstrzygnieciu reklamacji, natomiast nikt sie nie odezwal. po 16 dniach wybralam sie do sklepu w celu uzyskania jakichs informacji, powiedzieli ze kurtka zostala naprawiona. Nie zgodzilam sie z decyzja i napisalam odwolanie, czy to mi w czyms pomoze ? Ogolnie chodzi o to ze chciallabym otrzymac zwrot gotowki, natomiast menager sklepu, poinformowal mnie, iz takie opcji nie ma, poniewaz kurtka zostala naprawiona...Czy jest szansa ze jednak odzyskam ta gotowke ?



Zgodnie z zacyt. powyżej ustawą wybór pomiędzy naprawą a wymianą na nowy egz. należy do konsumenta: art. 365 kc w zw. z art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
Skoro w reklamacji wskazała Pani na wymianę a sprzedawca uznał zasadność reklamację, ale wbrew Pani żądaniu naprawił towar, to należy uznać, że jest w zwłoce z wykonaniem świadczeń reklamacyjnych, co uprawnia do odstąpienia od umowy i żądania zwrotu ceny, jeśli wada jest istotna, albo żądania obniżenia ceny, jeśli wada nie jest istotna (art. 8 ust. 4 ustawy).

#14 Guest_MUMIN

Guest_MUMIN
  • Goście

Napisano 16 styczeń 2012 - 13:22

Witam,

Mam pytanie,

w marcu 2011 kupiłem jako osoba fizyczna laptop firmy Acer w sklepie XXX. Po niespełna pół roku okazało się, że padł dysk twardy oraz przestał działać port słuchawkowy. Naprawa została przeprowadzona w zystemie door to door przez firmę Acer (bardzo szybki i sprawnie) jednak nie naprawiono złącza słuchawkowego (brak jakichkolwiek informacji na temat uszkodzenia z winy użytkownika czy jakichkolwiek informacji na temat tego problemu w piśmie po naprawie). Minęły ok 3 miesiące od naprawy (wymiany dysku) i poraz kolejny pojawiają się dokładnie te same problemy związane z dyskiem.

Pytanie.
Czy w tej sytuacji mogę domagać się zwrotu pieniędzy?
Czy Acer może mi naprawiać komputer w nieskończoność?

Czy powinienem domagać się zwrotu pieniędzy u sprzedawcy czy u producenta (Acer).

Z góry dziękuję za odpowiedź

#15 Guest_tomii1982

Guest_tomii1982
  • Goście

Napisano 17 styczeń 2012 - 12:12

Witam. W dniu 25.05.2011r. kupiłem w pewnym sklepie czujnik gazu i czadu w jednym. Nie został on podłączony od razu, dopiero po jakiś 4 m-cach. W czasie użytkowania (w łazience) stwierdziłem że reaguje on na inne substancję lub czynniki załączając alarm (w ulotce dołączonej do urządzenia nie ma mowy o innych czynnikach, jest tylko wymieniony gaz: propan-butan i gaz ziemny oraz czad. Załęcza się np: przy myciu płytek i luster płynem do mycia szyb. Zagraża to mojemu bezpieczeństwu gdyż zatraca moją czujność.Do produktu wydana była karta gwarancyjna. Reklamację zgłosiłem dnia 20.10.2011r. W dniu 17.11.2011r. produkt został wymieniony na nowy. Jego działanie się nie zmieniło. Dnia 24.10.2011r. zgłosiłem ponownie reklamację urządzenia z czego niestety nie posiadam protokołu reklamacyjnego, natomiast dnia 19.12.2011 zostało wydane mi nowe urządzenie z nową kartą gwarancyjną. Urządzenie dalej działa jak powyżej. Czy z tego tytułu mogę żądać zwrotu pieniędzy od sprzedawcy? Jeśli tak to na który paragraf się powołać.

#16 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 17 styczeń 2012 - 16:50

w grudniu 2011 r kupiłam buty po paru dniach lewy but zaczał skrzypiec oddałam do reklamacji po kilku dniach oddano mi but ale skrzypienie było teraz prawego buta oddałam ponownie oddano mi buty ale w stanie bardzo nie ładnym ślady po grubym kleju który nie był usuniety i odbarwienie skóry na 1 cm oddałam prosząc o zwrot gotówki oddano i buty po kolejnej naprawie gdzie skrzypi tym razem prawy but co moge dalej robic nie przyjmuja po raz 4

#17 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 24 styczeń 2012 - 17:43

w grudniu 2011 r kupiłam buty po paru dniach lewy but zaczał skrzypiec oddałam do reklamacji po kilku dniach oddano mi but ale skrzypienie było teraz prawego buta oddałam ponownie oddano mi buty ale w stanie bardzo nie ładnym ślady po grubym kleju który nie był usuniety i odbarwienie skóry na 1 cm oddałam prosząc o zwrot gotówki oddano i buty po kolejnej naprawie gdzie skrzypi tym razem prawy but co moge dalej robic nie przyjmuja po raz 4


Należy złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy zakupu wraz z żądaniem zwrotu ceny ze względu na niemożność doprowadzenia obuwia do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę (art. 8 ust. 1 i 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej). Należy to oświadczenie złożyć na piśmie wskazując na termin zwrotu ceny pod rygorem naliczania odsetek ustawowych (art. 494 w zw. z art. 455 i 481 kc).

#18 Guest_sly73

Guest_sly73
  • Goście

Napisano 16 luty 2012 - 13:41

kupiłem dobry czajnik zelmera ,po tygodniu zaczęło z niego cieknąć .teraz nie mam czajnika,pieniędzy i musze czekać około 3 tygodni na jakiegoś pajaca który jamuje sie gwaranją ale nie ma do nich części.i to są prawa konsumenta?żarty sobie normalnie z ludzi strąją.tylko w prosocjalistycznym kraju jest to możliwe

#19 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 20 luty 2012 - 22:29

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
Art. 8 ust. 4.Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Proszę złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zażądać zwrotu ceny ze względu na niedogodności jakie wiązałyby się z oczekiwaniem na naprawę/ wymianę i istotność wady, która uniemożliwia dalsze użytkowanie.

#20 Guest_monika888

Guest_monika888
  • Goście

Napisano 01 marzec 2012 - 15:05

W zeszłym sezonie (15.12.2010) zakupiłam kozaki zimowe. W grudniu 2011 oraz w styczniu 2012 reklamowałam te buty żądając ich naprawy ( buty zostałe naprawione-podklejone). W lutym 2012r. po raz 3 złożym reklamcję (ten sam powód reklamacji). Jednak tym razem moje żadania były inne tzn. wymiana na nowy towar lub zwrot gotówki. Pani sprzedawczyni nawet napisała w reklamacji, że nie życzę sobie naprawy obuwia . W dniu dzisiejszym otrzymałam tel. z informacją, że buty zostały naprawione (mimo iż nie wyraziłam na to zgody). Generanie napisano, że brak podstaw do uznania reklamacji. Chiałam się zapytać, co powinnam napisać w pisemnym odwołaniu (np. na jaki art. się powołać) i czy wogóle mam sznase na zwrot gotówki lub wymianę na nowy towar.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych