Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie są obowiązki sprzedawcy?


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 671764 postów

Napisano 23 kwiecień 2011 - 21:31



Komentarz do artykułu: Jakie są obowiązki sprzedawcy?

#2 Guest_Adam

Guest_Adam
  • Goście

Napisano 23 kwiecień 2011 - 21:31

No i oczywiście w praktyce sprzedawca nawet się specjalnie nie wysilając może ot tak odrzucić czy to reklamację czy to zwrot towaru, wystarczy, że poda jakikolwiek, choćby trywialny powód/'dowód' i ma z głowy. I jak zwykle klient zostaje niemal zawsze na łasce sprzedawcy.
Rzeczywiście konsument jest niebywale uprzywilejowany....... A po sądach sie urzerać to się nie opłaca; szkoda czasu i pieniędzy.

btw. na innej stronie (niestety teraz nie pamiętam której) napisali, że jeśli sprzedawca wywiesił u siebie w sklepie komunikat, że nie przyjmuje zwrotów/reklamacji to rzeczywiście nie musi jej przyjąć gdyż klient przed zakupem został poinformowany na co się godzi.

#3 Guest_stachursky

Guest_stachursky
  • Goście

Napisano 27 kwiecień 2011 - 12:05

btw. na innej stronie (niestety teraz nie pamiętam której) napisali, że jeśli sprzedawca wywiesił u siebie w sklepie komunikat, że nie przyjmuje zwrotów/reklamacji to rzeczywiście nie musi jej przyjąć gdyż klient przed zakupem został poinformowany na co się godzi.


Co do zwrotu towaru zgoda. Bo to nie jest żadne uprawnienie konsumenta, jakie wynikałoby z ustawy. Zwrot to bowiem takie dodatkowe uprawnienie od sprzedawcy dla konsumenta. Ale co do reklamacji? Brak zgody. Sprzedawca nie może nawet za zgoda konsumenta wyłączyć prawa do reklamacji. Taka informacja nie rodzi skutków prawnych.

#4 Guest_jagoda

Guest_jagoda
  • Goście

Napisano 02 wrzesień 2012 - 14:07

MAP TAKIE PYTANIE.WESZŁAM DO SKLEPU SPOŻYWCZEGO A SPRZEDAWCA [WŁAŚCICIEL] POINFORMOWAŁ MNIE ŻE NIE SPRZEDA MI ŻADNEGO PRODUKTU I MAM OPUŚCIĆ SKLEP, CO JA W TAKIEJ SYTUACJI MAM ZROBIĆ.TAKIE RZECZY ZDARZYŁY SIĘ NIE TYLKO MI ALE INNYM OSOBOM Z TEGO CO MI WIADOMO

#5 Guest_ObslugaReklamacji.pl

Guest_ObslugaReklamacji.pl
  • Goście

Napisano 02 wrzesień 2012 - 14:25

Ja bym taki sklep omijał szerokim łukiem, jeżeli tam tak traktuje się Klientów. Widocznie właściciel szykuje się do bankructwa - jego prawo. Na jego miejsce przyjdzie lepszy...

#6 Guest_Joanna

Guest_Joanna
  • Goście

Napisano 15 luty 2013 - 00:59

Poprosiłam ekspedientkę o pewną ilość wędliny, a ta odmówiła. Nie chciała jej ukroić z mniejszego kawałka, aby nie została jej piętka, ale jednocześnie nie chciała rozpoczynać nowej porcji, bo miała nieskończoną tę mniejszą. Powiedziała, że takie są zasady i że może nie dostać premii, jeśli się nie dostosuje. No, czy tak można?

#7 Guest_Mandzuro

Guest_Mandzuro
  • Goście

Napisano 13 maj 2013 - 21:49

Elo ludziska pytanko mam
ile może trzymać producent towar gdy oddałem go na reklamację z powodu wady?
A co do poniższych to zrobić im zadyme o co kaman
[i nie piszcie tak sztywno XDXDXD]
POZDRAWIAM

#8 Guest_Paweł

Guest_Paweł
  • Goście

Napisano 29 sierpień 2016 - 20:43

Sklep internetowy sprzedał nowy, na gwarancji, sprawdzony przez techników produkt po czym klient po kilku dniach od otrzymania stwierdza, ze jest uszkodzony mechanicznie i oświadcza, że z takim uszkodzeniem otrzymał produkt i nie jest to jego wina. W jaki sposób sprzedawca może udowodnic ze wysłał produkt bez uszkodzenia a uszkodzenie jest spowodowane przez klienta ?

#9 Guest_Ola

Guest_Ola
  • Goście

Napisano 19 lipiec 2019 - 17:18

Pani Joanno Oczywiście, że nie można. Jak to się mówi "klient nasz Pan" Pani ekspedientka widocznie zarezerwowała sobie ten kawałeczek mięsa do siebie, bo jej zadaniem jest sprzedać towar w całości. I z tego ma premie, a nie czy utnie z tego kawałka mięsa czy z tego.. Tak więc następnym razem może Pani wołać Panią kierownik :) Pozdrawiam

#10 Forma12

Forma12

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 21 lipiec 2019 - 19:19

Sprzedawca nie ma trudnej pracy, bo jego zadaniem jest przecież nabicie to co klient chce kupić. Trudniejszą sytuację ma handlowiec, który ma przekonać klienta do działania poprzez techniki negocjowania. Możecie tutaj też przeczytać, jak się przygotować od takiej rozmowy https://uslugi-bizne...ia-z-klientem/  . Najgorsze jest to, że handlowiec nie ma pewności do samego końca domknięcia transakcji, a jak nic nie wyjdzie to z prowizji nici.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych