Skocz do zawartości

Kategorie

Forum

Zdjęcie

Zakupy przez Internet - poradnik


33 odpowiedzi w tym temacie

#21 Guest_tomasz.kris

Guest_tomasz.kris
  • Goście

Napisano 26 styczeń 2013 - 16:25

zamówiliśmy pare rzeczy na jednej ze stron,pieniądze przelaliśmy i mija prawie miesiąc a nic nam nie dostarczono.co zrobić? gdzie szukać pomocy w odzyskaniu pieniędzy?

tomasz.kris@wp.pl

#22 Guest_ABM

Guest_ABM
  • Goście

Napisano 07 wrzesień 2013 - 13:33

Co zrobić, gdy pomimo zwroconego przeze mnie towaru sklep internetowy nie przelewu pieniędzy?

#23 Guest_kryska

Guest_kryska
  • Goście

Napisano 13 listopad 2013 - 02:30

lepiej sobie w internetach przejzec rzeczy , a potem pojsc kupic je w sklepie, zawsze 100% pewnosci, np ja na swieta z dzieciakami ogladam prezenty na stronie www.listdomikolaja.pl, a potem ide na zakupy!

#24 Guest_Damian

Guest_Damian
  • Goście

Napisano 22 grudzień 2013 - 11:52

Nigdy więcej AGITO i innych tego typu sklepów internetowych na bazie przygód z AGITO.

1/Sklep działa sprzecznie z prawem- to zarzut.
Uzasadnienie;
Sklep wystawia na zakupione towary tylko faktury -to fakt. Łamie tym samym dwie ustawy, art.106 ust.4 ustawy o podatku od towarów i usług oraz art.2 ust.1 ustawy o ochronie danych osobowych.
Art.106.ust.4 ustawy o podatku od towarów i usług jednoznacznie stanowi, że dla osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej można wystawić fakturę tylko na wyraźne żądanie tej osoby, która mając w tym swój interes godzi się ujawnić swoje dane podawane do faktury. Jeśli nie żąda faktury to sprzedawca ma obowiązek wystawić dla takiej osoby paragon. AGITO nie daje możliwości wyboru dokumentu sprzedaży tylko zmusza kupującego do ujawnienia swoich danych do faktury chronionych ustawą. Wg bowiem art.6 ust.1 ustawy o ochronie danych osobowych, w rozumieniu ustawy za dane osobowe chronione ustawą uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Dane do faktury identyfikują osobę zatem są chronione ustawą.

2/Sklep nie przestrzega praw konsumenta- to zarzut.
Uzasadnienie:
Łamiąc celowo dwie ustawy o których mowa i w sposób podany w pkt.1 AGITO ma możliwość kwestionowania i kwestionuje prawo konsumenta określone w art.2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumenta. Aby być precyzyjnym cytuję treść tego prawa określonego w art.2. „Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podawania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Przy czym istotne jest pojęcie konsumenta. Aktualnie pojęcie konsumenta definiuje art.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży. Wg tego przepisu „konsumentem jest „osoba fizyczna, która nabyła rzecz ruchomą w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą”.
Jeśli więc kupisz rzecz ruchomą na fakturę poza lokalem przedsiębiorstwa (zakup w sklepie internetowym) to aby skorzystać z przysługującego ci prawa zwrotu towaru musisz przed Sądem udowadniać, że jesteś „konsumentem” to jest sobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej, a zakupu dokonałeś/aś nie do celu związanego z działalnością zawodową lub gospodarczą. Nie masz jednak gwarancji, że trafisz na prawdziwego sędziego, który zgodzie z zasadami współżycia społecznego rozstrzygnie sprawę.

Moja zatem sugestia.
Jeśli jesteś osobą fizyczną i chcesz kupić w sklepie internetowym rzecz ruchomą pomijaj sklepy, które wystawiają tylko faktury, w tym AGITO gdyż ograniczając twój wybór dokumentu zakupu mają w tym swój cel sprzeczny z twoim interesem i bezpieczeństwem zakupów. Nigdy nie mniej płonnych nadziei, że kupisz towar na odległość w pełni sprawy i spełniający twoje oczekiwania niezależnie od tego jak bardzo jesteś przekonany/a do danej marki. Zawsze zakładaj, że będziesz chciał/a lub musiał/a odstąpić od umowy- mniej wiec przygotowane warunki i możliwość skorzystania z przysługującego Ci prawa zwrotu. Ja nie przestrzegałem tych zasad i mam teraz problem.

Kupiłem bubla w AGITO i nie mam bubla.
W dniu 2012-11-06 kupiłem w sklepie internetowym AGITO na fakturę nr 194947 telewizor PANASONICA TX-L27ET5E. Płonnie zakładałem, na bazie plazmy PANASONICA, którą posiadam, że to dobra marka produkująca dobre telewizory niezależnie od technologii wykonania. Niestety zakupiony LED okazał się bublem o kształcie i funkcji telewizora. Chciałem dokonać zwrotu lecz AGITO odmówiło przyjęcia gdyż zakupu dokonałem na własną firmę. (Tu mój błąd. Nie chcąc ujawniać swoich danych osobowych, podałem do faktury dane własnej firmy gdyż błędnie zakładałem, że nie będę musiał zwracać towaru, a paragonu nie mogłem wziąć gdyż AGITO tej formy dokumentu sprzedaży nie stosuje- teraz już wiem dlaczego). Po wielu wymianach argumentów ostatecznie zgodzili się przyjąć do zwrotu ten telewizor, więc 2012-11-27 komisyjnie pakując do wysyłki wysłałem telewizor. Podczas pakowania telewizor był jak z taśmy produkcyjnej gdyż był testowany tylko przez 3 dni. Okazało się u nich po rozpakowaniu, że telewizor ma kropki od kurzu na ramce więc ich zdaniem telewizor nie nadawał się do przyjęcia. Pamiętaj -przyczyny odmowy zawsze można znaleźć, a jeśli ich nie ma to stworzyć. Zmuszony zatem byłem skierować sprawę do Sądu. Sąd Rejonowy I Wydział Cywilny dla m. st. Warszawy wyrokiem z dnia 15 maja 2013r. w sprawie IC 1691/12 uznał moje powództwo i nakazał zwrot gotówki z odsetkami lecz Sąd Odwoławczy z nieznanych mi jeszcze argumentów powództwo oddalił.
Pozostaje mi droga reklamacji w PANASONICU. Już zgłosiłem reklamację i złożyłem wniosek o przedłużenie gwarancji o ponad 380 dni leżakowania w AGITO. Niestety telewizora jeszcze nie mam gdyż AGITO nie chciało odesłać telewizora własnym staraniem, żądając abym zgłosił się osobiście po odbiór lub zlecił odbiór jakiejś firmie kurierskiej. Już dwukrotnie zlecałem odbiór ze wskazanego przez AGITO Magazynu Serwisowego w BŁONIU lecz telewizora albo nie ma albo jest tylko nie przygotowany do wysyłki mimo informacji o przygotowaniu do odbioru. Efekt to nie wydanie przesyłki kurierowi bez jakichkolwiek wyjaśnień.
W tej sytuacji powiadomiłem prokuraturę o popełnieniu przez osobę odpowiedzialną z AGITO przestępstwa z art.284 §2 k.k. tj. przestępstwa przywłaszczenia towaru powierzonego zagrożonego karą od 3 miesięcy do 5 lat pozbawienia wolności. Będzie mnie czekała prawdopodobnie również następna sprawa Sądowa o wydanie przywłaszczonego towaru przesz AGITO.

Biorąc pod uwagę powyższe sugeruję omijać szerokim łukiem AGITO. Ja się już wyleczyłem ze wszystkich sklepów internetowych, a szkoda gdyż cierpieć będą na tym porządnie działające.
Damian

#25 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 30 grudzień 2013 - 15:19

Agito mnie tez oszukalo moja przesylka ktora miala dotrzec w wigilie(i mogla tylko do dhl nie zostal wyslany meil czy zaplacone czy za pobraniem) nie dotarla do dzis,mimo bardzo wielu meili tam wyslanych przezemnie i powtarzam tylko dlatego ze jakis nieudacznik z agito nie wyslal tego meila do dhl ktory wozi moja paczke w te i z powrotem! AGITO pozbawilo mnie swiat w sensie ze moje dzieci do dzis nie dostaly prezentow! AGITO to firma nie warta funta klakow jej podejscie do klienta jest zadne chyba mysla ze sprzedaja literka w internecie a nie ludzia z drugiej strony! Pomylil im sie real z siecia!

#26 Guest_filip

Guest_filip
  • Goście

Napisano 31 grudzień 2013 - 18:27

kryska , a wyczekujesz tez na wyniki loterii listdomikolaja.pl ??!??!

#27 Guest_wieczerka

Guest_wieczerka
  • Goście

Napisano 19 czerwiec 2014 - 05:29

Jeśli chodzi o funty to warto jest być jednak na czasie ;) Ponieważ dzięki temu będziemy wiedzieli kiedy jest najlepszy moment na kupno waluty. Wiele potrafi się zmienić na przestrzeni tygodni :waluta coraz to spada i rośnie tak więc warto jest kupić w odpowiednim czasie.

Pozdrawiam. 



#28 Guest_Aniela

Guest_Aniela
  • Goście

Napisano 27 lipiec 2015 - 10:09

Kupowanie ciuchów przez internet to standard, odkąd dzieciaki na mojej głowie, nawet zakup spożywcze robię przez neta. A jak padł mi rozrząd w wozie, to zamówiłam mechanika przez superservice.pl - przyjechał pod dom, zabrał wóz, naprawił, odstawił pod dom. Boshe.... jaka wgoda!!!! Wyobraźcie sobie czekać w kolejce do mechanika z trójką dzieciaków!!! A tak, poszliśmy sobie na plac zabaw :)

#29 patiks

patiks

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 2472 postów

Napisano 05 październik 2016 - 07:10

Porządne sklepy online działają zgodnie z zasadami, ja głównie kupuję na https://polskikoszyk.pl

Pamiętajcie, że przede wszystkim kwestia zwrotu produktów bez podania przyczyny w ciągu dwóch tygodni, wcale nie dotyczy ich wszystkich, lecz wybranych. W sieci kupuje się znacznie wygodniej, wybór jest większy, ceny lepsze i przede wszystkim nie traci się tego, czego teraz mamy najmniej - czasu.



#30 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 21 listopad 2020 - 18:36

Przy zakupie bez rejestracji sklep dopuszcza wyłącznie płatności elektroniczne. Dopiero po zarejestrowaniu się w sklepie istnieje możliwość zapłaty przy odbiorze. Czy do zgodne z prawem?

#31 Guest_Janek

Guest_Janek
  • Goście

Napisano 21 listopad 2020 - 18:36

Przy zakupie bez rejestracji sklep dopuszcza wyłącznie płatności elektroniczne. Dopiero po zarejestrowaniu się w sklepie istnieje możliwość zapłaty przy odbiorze. Czy do zgodne z prawem?

#32 Guest_Dariusz

Guest_Dariusz
  • Goście

Napisano 25 marzec 2021 - 23:40

Ja od wielu miesięcy zakupy spożywcze robię online w sklepie E.Leclerc i zawsze jestem zadowolony z realizacji zamówienia. Polecam stronę leclerc24.net.pl.



#33 Forumowicz84

Forumowicz84

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 525 postów

Napisano 25 kwiecień 2021 - 21:28

Robiąc zakupy online można naprawdę sporo zaoszczędzić. Tym bardziej jeśli decydujemy się na zakup z chin, gdzie ceny są wyjątkowo niskie. Przed złożeniem zamówienia, polecam jednak zapoznać się ze stroną: https://firmyforum.pl/ gdzie możesz znaleźć opinie na temat różnych sklepów. Dzięki temu będziesz wiedzieć czy warto w nich zamawiać.



#34 sakira23

sakira23

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 87 postów

Napisano 30 kwiecień 2021 - 18:36

Może i tak ale zawsze do zakupu należy doliczyć koszt wysyłki i wtedy już wcale tak tanio nie musi być. Czasem warszawa galeria handlowa może być lepszym wyborem, bo w stacjonarnych sklepach też pojawiają się promocje





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy