Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zakupy przez Internet - poradnik


30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 672322 postów

Napisano 31 marzec 2011 - 16:09



Komentarz do artykułu: Zakupy przez Internet - poradnik

#2 Guest_gośc

Guest_gośc
  • Goście

Napisano 31 marzec 2011 - 16:09

nie wiem gdzie się poradzić , ostatnio na allegro zamówiłam buty , oczywiście towar przyszedł ale dwa prawe buty zamiast prawego i lewego ,zero kontaktu ze sprzedającym,ani adresu by odesłać towar i co mam zrobić?????

#3 Guest_kjasnlk

Guest_kjasnlk
  • Goście

Napisano 17 kwiecień 2011 - 17:21

Jeśli nie ma ze sprzedającym żadnego kontaktu, to pamiętaj iż na allegro jest taka opcja "Spór" z której warto skorzystać.

#4 Guest_Adam

Guest_Adam
  • Goście

Napisano 23 kwiecień 2011 - 18:33

W praktyce to jak się chce odstąpić od umowy i odeśle się towar to sprzedawca informuje, że towar nosi wady/ślady użytkowania i że odsyła towar spowrotem. Tylko niepotrzebnie się płaci za przesyłki(w moim przypadku 60zł w plecy) i tyle na temat zwrotów towaru. Jak sklep nie chce to nie uzna odstąpienia od umowy bo zawsze coś znajdzie, choćby odcisk palca byle by się wykpić.
Tak wyglądają zakupy przez internet.

#5 Guest_stachursky

Guest_stachursky
  • Goście

Napisano 28 kwiecień 2011 - 11:15

W praktyce to jak się chce odstąpić od umowy i odeśle się towar to sprzedawca informuje, że towar nosi wady/ślady użytkowania i że odsyła towar spowrotem. Tylko niepotrzebnie się płaci za przesyłki(w moim przypadku 60zł w plecy) i tyle na temat zwrotów towaru. Jak sklep nie chce to nie uzna odstąpienia od umowy bo zawsze coś znajdzie, choćby odcisk palca byle by się wykpić.
Tak wyglądają zakupy przez internet.


Tylko, że żaden sąd nie uznałby takiej interpretacji. Można towar rozpakować, można go używać, można nawet kciuka (odcisk) zostawić. Na tym polega prawo do namysłu, że możemy testować. Sklep po prostu liczy, że konsument machnie ręką.

Tak więc sami konsumenci są również sobie winni.

#6 Guest_ra

Guest_ra
  • Goście

Napisano 05 czerwiec 2011 - 22:08

Stachursky - z tym używaniem to chyba przesadziłeś, tym sposobem miałbym na każde Święta i Nowy Rok LCD 60", po 10 dniach zwrot i tak w kółko. Towar trzeba zwrócić w stanie niezmienionym, spróbuj spakować takiego LCD-ka, lub każdą inną rzecz która jest fabrycznie spakowana.

#7 Guest_stachursky

Guest_stachursky
  • Goście

Napisano 06 czerwiec 2011 - 13:44

Moim zdaniem jeżeli już rozważać rozpakowanie towaru, jako stan zmieniony, to i tak będzie to zmiana w granicach zwykłego zarządu rzeczą.

Nie jest przecież tak, iż towar MUSI być w stanie niezmieniony. Odstąpienie nie jest możliwe, jeżeli stan zmieniony rzeczy jest spowodowany czynnością przekraczającą zwykły zarząd rzeczą.

#8 Guest_Aga

Guest_Aga
  • Goście

Napisano 23 czerwiec 2011 - 12:53

Proszę o pomoc, jakie kroki mam podjąć w przypadku, gdy z góry zapłaciłam ponad 300zł. za towar a sprzedawca po prawie miesiącu wysłał mi tylko połowę zamówionego towaru i gdy zaczęłam domagać się reszty pisze mi, że "dopiero w najbliższych dniach oczekuje dostawy i ma nadzieję że dośle reszte jak najszybciej" Minął miesiąc od wpłaty pieniędzy.

#9 Guest_AnDy

Guest_AnDy
  • Goście

Napisano 29 czerwiec 2011 - 15:43

Witam. Zakupiłem na allegro.pl pewien przedmiot (używany). Wybrałem paczkę pocztową. Towar przyszedł następnego dnia. Otwieram paczkę a tam wysypane śmieci z kosza (nie będę wymieniał dokładnie jakie), a w nich towar który zamówiłem. Po otwarciu paczki te śmieci zaczęły tak okropnie śmierdzieć, że szok. Wystawiłem kupującemu negatywa co do zapakowania przedmiotu, jednakże napisałem, że towar zgodny z opisem. Kupujący jako komentarz zwrotny napisał że marudzę i wszystkim swoim kupującym wysyła tak zapakowane przedmioty. Czy Ochrona Praw Konsumenta przewiduje jakieś prawo w tym wypadku?
Dziękuje i pozdrawiam.

#10 Guest_stachursky

Guest_stachursky
  • Goście

Napisano 01 lipiec 2011 - 11:54

A czy coś poza zapachem się stało z towarem? Opakowanie śmieciami mało eleganckie ale nie widzę tutaj żadnej podstawy do roszczeń.

#11 Guest_ola

Guest_ola
  • Goście

Napisano 12 lipiec 2011 - 16:14

co mam robic zwrocilam fotelik samochodowy zakupiony na alegro gdyz nie pasowal do samochodu a sprzedawca twierdzi ze brakuje 1 czesci ktorej nie bylo a ja nie zauwarzylam nawet ze nie ma co mam robic zeby odzyskac pieniadze???prosze o rade

#12 Guest_malgom

Guest_malgom
  • Goście

Napisano 21 lipiec 2011 - 14:49

co mam robic zwrocilam fotelik samochodowy zakupiony na alegro gdyz nie pasowal do samochodu a sprzedawca twierdzi ze brakuje 1 czesci ktorej nie bylo a ja nie zauwarzylam nawet ze nie ma co mam robic zeby odzyskac pieniadze???prosze o rade



Witam,
jestem w podobnej sytuacji. Zamowiłam stół w sklepie internetowym, w ciągu 5 dni odstąpiłam od umowy (stół okazał się nieładny i nie pasował do wnętrza), wysłałam pismo do sprzedawcy o odstąpieniu od umowy i odesłałam stół. Sprzedawca twierdzi, że po pierwsze nosi ślady użytkowania (przecież musiał być otwarty zeby go obejrzec!) a ja nawet nie otrzymałam instrukcji montażu stolu (Pani stwierdzila ze to się zdarza), a po drugie Sprzedawca zrzucił mi uszkodzenie blatu stołu (rysa na szkle), co oczywiście jest nieprawdą. I Sprzedawca odmówił przyjęcia przesyłki od kuriera. Przesyłka na razie lezakuje u kuriera, a to naraza mnie na dodatkowe koszty, nie mowiac juz o kosztach zwrotu towaru do mnie ( 3 raz będę płacić za przesyłkę), a kasy brak
Co mam zrobić?
Reklamować?
pozdrawiam i prosze o rade

#13 Guest_Annoooo

Guest_Annoooo
  • Goście

Napisano 02 sierpień 2011 - 16:43

Moim zdaniem najlepiej jest się nie ograniczać tylko do jednej czy dwóch stron. Prawda jest taka, że na wielu portalach można znaleźć cos ciekawego, różniącego się od konkurencji. Po pierwsze: allegro.pl - wiadomo, nie trzeba przedstawiać, ceneo/nokaut - porównywarki ofert - głównie produktów, groupon - nie trzeba przedstawiać, fastdeal.pl - udoskonalona wersja groupona - live shopping. Na każdej z tych stron można znaleźć interesujące rozwiązania, oferty, które pozwolą nam znaleźć jakość za niską cenę w sieci.

#14 Guest_antipon

Guest_antipon
  • Goście

Napisano 19 wrzesień 2011 - 17:13

wg mnie najwazniejsze jest korzystanie ze sprawdzonych, poleconych stron. w ten sposob nie bedziemy sie niepotrzebnie stresowac. ja jezeli potrzebuje czegos z elektroniki, zagladam na str. http://cseie.com.pl/ musze powiedziec,ze zawsze znajduje sprzety w korzystnych cenach :) a co najwazniejsze dostawa jest szybka i sprawna :)

#15 Guest_andzela

Guest_andzela
  • Goście

Napisano 06 luty 2012 - 15:58

(...) "Konsument zawsze ma prawo by odstąpić od umowy.

Innymi okolicznościami błędnie powoływanymi przez przedsiębiorców, jako zdarzenia ograniczające prawo odstąpienia od umowy, są: odbiór osobisty oraz promocja. Żadna ze wskazanych sytuacji nie pozbawia konsumenta możliwości zwrotu towaru." (...)

- i tu się Państwo mylicie - otóż odbiór osobisty i /lub płatność w siedzibie sklepu wyłącza możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny w ciągu 10 dni - taką informację otrzymałam dziś od prawnika dyżurującego przy telefonie w Urzędzie Ochrony Konsumenta i Konkurencji - infolinia 0800 007 707.
W grę wchodzą tzw. części umowy (zamówienie, płatność, przeniesienie własności) i jeśli którakolwiek z nich była dokonana w siedzibie sklepu - oznacza, że umowa nie była zawarta na odległość - tym samym prawo do zwrotu nie przysługuje - niestety...

#16 Guest_eluchna

Guest_eluchna
  • Goście

Napisano 26 kwiecień 2012 - 17:14

W artykule podany jest przykład pana Marcina który kupił laptop,Ja kupiłam MP3 przez internet rozpakowałam sprawdziłam i niestety niedziała tak jak trzeba.Sprzedawca odmawia prawa do zwrotu,bo sprzęt był rozpakowany i sprawdzony.Na jakiej podst.w tym artykule był dokonany zwrot.

#17 Guest_lilia505

Guest_lilia505
  • Goście

Napisano 22 maj 2012 - 14:31

ja kupiłam telefon na allegro nie zgadzał sie z opisem bo niemiał polskiego menu odesłałam go w ciagu 10dni mowiłam ze wole zwrot gotowki to jakby tego nie przeczytał dostałam nowy nie działający

#18 Guest_tekla70

Guest_tekla70
  • Goście

Napisano 05 wrzesień 2012 - 14:34

Kupiłam na znanym portalu aukcyjnym od Sprzedawcy (firmy) przedmiot, na kopercie zaadresowanej moim imieniem i nazwiskiem został umieszczony także mój nick z allegro, czy nie jest to naruszenie ustawy o ochronie danych osobowych i co można z tym zrobić.

#19 Guest_TheArt

Guest_TheArt
  • Goście

Napisano 04 styczeń 2013 - 03:43

Masa w tym artykule absurdu i błędnej interpretacji Ustawy. Zalecam merytoryczną edycję.

#20 Guest_gynek63

Guest_gynek63
  • Goście

Napisano 05 styczeń 2013 - 00:33

To są oszuści, ja im nie wieża Jedna rzecz tylko kupilem , mial być nowy a, stary towar mi poslali.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych