Skocz do zawartości


Zdjęcie

Reklamacja bez paragonu


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 672145 postów

Napisano 08 marzec 2011 - 22:26



Komentarz do artykułu: Reklamacja bez paragonu

#2 Guest_Adam

Guest_Adam
  • Goście

Napisano 08 marzec 2011 - 22:26

Zakupiłem rękawice motocyklowe w warszawie w autoryzowanym jednym z największych salonów motocyklowych za kwotę 650 zł. Rozdarły się ponieważ maja wadę, niestety nie posiadam paragonu ale mam wyciąg z konta z datą, ponieważ płaciłem kartą. Niestety odmówiono mi dzisiaj przyjęcia reklamacji, ponieważ nie mam paragonu i nie chcieli mi napisać pisemka, ze odmawiają. Nie wiem co mam robić dalej :(

#3 Guest_reklamacjaobuwia.pl

Guest_reklamacjaobuwia.pl
  • Goście

Napisano 17 marzec 2011 - 11:57

Zapakuj rękawice, dołóż pisemko reklamacyjne oraz wyciąg z karty i prześlij do sprzedawcy listem poleconym za potwierdzeniem odbioru (lub paczką - zależy od wagi). Od momentu odbioru sprzedawca będzie miał 14 dni na ustosunkowanie się do Twojej reklamacji.

#4 Guest_logos_d

Guest_logos_d
  • Goście

Napisano 17 październik 2011 - 17:08

w polskim prawie niema określonego terminu po ilu dniach może ustosunkować się do w ciągu ilu dni ma odesłać towar z reklamacji jest to tylko życzliwość sklepu ze po 14 dniach odda towar z gwarancji .

#5 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 17 październik 2011 - 19:07

To prawda, ale nikt tezy, z którą Pan polemizuje nie postawił :)
Powiedziane zostało jedynie, że w ciągu 14 dni sprzedawca musi ustosunkować się do żądania konsumenta naprawy lub wydania nowego egz. towaru, pod rygorem domniemania, że reklamację uznał.
Zaś roszczenie reklamacyjne powinien wykonać w czasie "odpowiednim".
Oczywiście dotyczy to dochodzenia przez konsumenta roszczeń reklamacyjnych na podstawie ustawy konsumenckiej a nie gwarancji.

#6 Guest_aneta

Guest_aneta
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2012 - 21:08

szkoda że obecnie tylko problemem są prawa konsumenta, a co ze sprzedawcą, dlaczego nie broni się tak często sprzedawców? co gdy do sklepu przyjdzie klient z używaną odzieżą ( bo potrzebował np. na imprezę )i wymyśla wadę produktu aby odzyskać pieniądze, no i oczywiście broni się jako on to ma prawo jako konsument, innym przykładem jest klient z białą bluzką zafarbowaną na czerwono i również twierdzi że ma prawo do reklamacji, dlaczego tego nikt nie widzi ?? nie opisuje ? takich przypadków jest bardzo dużo i nikt o nich nie pisze , co ma zrobić sprzedawca z klientami którzy mają tak mnóstwo swoich praw???

#7 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 12 styczeń 2012 - 14:54

Jeśli reklamacja jest nieuzasadniona, to prawem sprzedawcy jest taką reklamację oddalić. decyzja odmowna sprzedawcy powinna być jednak poparta uzasadnieniem, szczególnie, jeśli wada ujawniła się w terminie 6 m-cy od zakupu. W tym terminie bowiem do sprzedawcy należy wykazanie, że wada powstała z "winy" konsumenta, co zwalnia go z odpowiedzialności.

#8 Guest_gość_sprzedawca

Guest_gość_sprzedawca
  • Goście

Napisano 17 styczeń 2012 - 19:37

Myli się Pan Adrian Prusik twierdząc, że w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej brak jest zapisu o dowodzie zakupu! Art.3. pkt.5 Ustawy mówi o tym wyraźnie. "Sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z towarem konsumpcyjnym
wszystkie elementy jego wyposażenia oraz instrukcje obsługi, konserwacji
i inne dokumenty wymagane przez odrębne przepisy." Inne dokumenty wymagane przez odrębne przepisy to paragon fiskalny bądź faktura. Dokumenty te są wymagane przez Fiskusa przy korektach. Takie korekty robią przedsiębiorcy w przypadku uznania reklamacji. Inną jest kwestią, że reklamację można przyjąć bez dowodu zakupu. Pozdrawiam mak

#9 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 19 marzec 2012 - 11:13

Ostatnio także miałam problem z reklamacją zimowych butów. Przeszukałam internet i znalazłam fajna książkę o listach reklamacyjnych . Nie jest bardzo droga i mi sie bardzo przydała.. http://www.listyreklamacyjne.pl/

#10 Guest_halina

Guest_halina
  • Goście

Napisano 02 sierpień 2012 - 19:55

miesiac temu oddałam do reklamacji obuwie wraz z paragonem na którym były jeszcze inne buty nie oddano mi tego paragonu lecz wydano mi korekte paragonu teraz drugie buty mi sie porwały i nie chca mi przyjac butów do reklamacji na podstawie tej korekty czy maja takie prawo czy korekta nie jest podstawa do reklamacji

#11 Guest_ObslugaReklamacji.pl

Guest_ObslugaReklamacji.pl
  • Goście

Napisano 03 sierpień 2012 - 11:49

Kupujący nie ma ma obowiązku posiadania paragonu - jego obowiązkiem jest tylko udowodnić dokonanie zakupu od danego sprzedawcy. Jeżeli na dokumencie korekty widnieje pozycja z zakupem drugiej pary butów, to jest to wystarczający dowód do złożenia reklamacji.
Proszę złożyć reklamację na piśmie, a w razie odmowy przyjęcia reklamacji proszę postarać się o wpisanie takiej odmowy w Pani zgłoszeniu - w takiej sytuacji sprzedawca ma z góry przegraną sprawę w sądzie i poniesie wszelkie koszta z tego tytułu.

#12 Guest_Alina2

Guest_Alina2
  • Goście

Napisano 15 wrzesień 2012 - 00:45

Oczywiscie,aby zlozyc reklamacje paragon nie jest konieczny, ALE w przypadku kiedy sprzedawca uznaje reklamacje i nie moze naprawic/wymienic towaru z przyczyn przewidzianych w ustawie i dohodzi do sytuacji kiedy pozostaje zwrot gotówki- wtedy paragon musi byc.

#13 Guest_Alina2

Guest_Alina2
  • Goście

Napisano 15 wrzesień 2012 - 00:47

'doChodzi' oczywiscie. jak z reszta inaczej rozwiazac sprawe z podatkiem? zwrot musi w koncu przejsc przez kase fiskalna...

#14 Guest_Sprzedawca

Guest_Sprzedawca
  • Goście

Napisano 12 październik 2012 - 12:02

A jakie są prawa sprzedawcy? Jeśli nie dostanę paragonu to będę stratna o podatek- może nabywca zwróci mi tę kwotę, skoro był na tyle nieodpowiedzialny żeby zgubić paragon od towaru o wartości na tyle wysokiej, żeby ewentualna jego i moja strata były znaczące?

#15 Guest_zyta

Guest_zyta
  • Goście

Napisano 10 grudzień 2012 - 09:38

Sprzedawca odmówił reklamacji bo nie miałam paragonu.Kazał wysłać do producenta.Producent Axel Częstochowa odmówił naprawy bo nie mam paragonu i to, że buty były klejone.Tak były klejone bo wcześniej były to punktowe odklejenia,lecz gdy puściła cała podeszwa mocno się zdenerowałam i odesłalam bubel producentowi.

#16 Guest_nina

Guest_nina
  • Goście

Napisano 16 grudzień 2012 - 14:06

Kupiłam rok temu w listopadzie kurtke. Nie posiadam do kurki paragonu a chciałabym ją zareklamowac.Zamek w kurtce nie trzyma i co zauważylam teraz , w kurtce powyrywały się rękawy. Czy taki wadliwy towar mogę reklamować.? Nadmieniam , że towar nie był zakupiony w sklepach tzw sieciowych. Sklepy typu prywaciarz, więc boję się , że Pani , u której zakupiłam kurtkę może jej nie przyjąc. Zresztą już robiła miny i powiedziala , że musi skontaktować się z producentem. Jeśli producent nie zgodzi się na reklamacje co robić w takim przypadku ? pzdr

#17 Guest_jakub

Guest_jakub
  • Goście

Napisano 22 styczeń 2013 - 11:52

Zastanawiające, dlaczego osoby, które tak chętnie doradzają klientom jak złożyć reklamację nie są w stanie odpowiedzieć co w przypadku gdy sprzedawca zgodzi się np. na zwrot gotówki? Wtedy paragon jest konieczny do wpisania korekty.

#18 Guest_Philologus.pl

Guest_Philologus.pl
  • Goście

Napisano 17 sierpień 2013 - 14:18

Wystawienie korekty nie jest niezbędne. Istnieje możliwość zawarcia pisemnego porozumienia pomiędzy sprzedawcą, a klientem, w którym spisane zostaną warunki rozwiązania reklamacji. Wartość roszczenia będzie wynikać wprost z porozumienia, na podstawie którego sklep może zrealizować przelew na konto klienta w celu sfinalizowania postanowień porozumienia (umowy).

#19 Guest_teresa

Guest_teresa
  • Goście

Napisano 02 listopad 2013 - 10:06

Kupiłam 30.10.2013 duży garnek . Prawdopodobnie nie wzięłam z lady paragonu,garnek jest dosyć drogi.Następnego dnia ugotowałam w nim rosół i stała się rzecz taka: po opróżnieniu garnka na dnie pojawiły się rdzawe i czarne wżery.Syn mój stwierdził,że metal się utlenia i garnek nie nadaje się do użytku.Co mam zrobić,nie mam żadnego dokumentu,że ten garnek kupiłam w tym sklepie.Sprzedawca na pewno mnie pamięta bo u niego kupuję artykuły gospodarstwa domowego.Proszę dać mi odpowiedź.Nie chcę już tego garnka bo nie spełnia moich oczekiwań.

#20 Guest_PAtP

Guest_PAtP
  • Goście

Napisano 01 luty 2014 - 00:24

Miałam ostatnio sytuację taką iz oddawałam pewien produkt do reklamacji. Reklamacja została uzana a towar wymieniono przy czym nie dostałam paragonu. po 3 miesiacach towar wymieniony znowu ulegl "zniszczeniu" wiec posatnowilam ponownie zareklamowac to w tym samym sklepie, jednak byl problem poniewaz przy pierwszej wymmianie tego paragonu nie otrzymalam. ponownie towar wymieniono, jednak tym razem upomnialam sie o paragon i wtedy zostalam nie milo potraktowana poniewaz p.ekspedjentka powiedziala mi ze jesli zaplacilam 1 raz za produkt karta to powinnam miec wydruk z polcardu jednakze nie pamietam czy placilam wtedy karta czy gotowka i jak w takim razie moge miec owy wydruk jesli placilam gotowka?? co mam zrobic jesli znowu sytauacja sie powtorzy a ja nie mam paragonu...i juz zostałam uprzedzona ze tym razem reklamacja nie zostanie rozpatzrona co ja mowie przyjeta! co wtedy???



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych