Skocz do zawartości


Zdjęcie

Gdy wady ujawnią się w krótkim czasie po zakupie


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 672131 postów

Napisano 08 styczeń 2011 - 13:26



Komentarz do artykułu: Gdy wady ujawnią się w krótkim czasie po zakupie

#2 Guest_Adam K.

Guest_Adam K.
  • Goście

Napisano 08 styczeń 2011 - 13:26

jest: "Pozycja konsumenta jest jednak o wiele korzystniejsza, w przypadku gdy reklamacja zostanie zgłoszona w terminie 6 miesięcy od dnia wydania towaru. Wtedy kupujący korzysta z domniemania niezgodności towaru z umową, która istniała już w chwili wydania towaru"
a powinno być:
"Pozycja konsumenta jest jednak o wiele korzystniejsza, w przypadku gdy reklamacja zostanie ujawniona (zgłoszona do 2 m-cy) w terminie 6 miesięcy od dnia wydania towaru. Wtedy kupujący korzysta z domniemania niezgodności towaru z umową, która istniała już w chwili wydania towaru"

#3 Guest_Adam K.

Guest_Adam K.
  • Goście

Napisano 08 styczeń 2011 - 13:29

W poprzednim komentarzu jest błąd (przepraszam)

jest: "Pozycja konsumenta jest jednak o wiele korzystniejsza, w przypadku gdy reklamacja zostanie zgłoszona w terminie 6 miesięcy od dnia wydania towaru. Wtedy kupujący korzysta z domniemania niezgodności towaru z umową, która istniała już w chwili wydania towaru"
a powinno być:
"Pozycja konsumenta jest jednak o wiele korzystniejsza, w przypadku gdy niezgodność zostanie ujawniona w terminie 6 miesięcy od dnia wydania towaru, a zgłoszona w terminie 2 m-cy. Wtedy kupujący korzysta z domniemania niezgodności towaru z umową, która istniała już w chwili wydania towaru"

#4 Guest_adrian.prusik

Guest_adrian.prusik
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2011 - 10:11

Rzeczywiście niedopatrzenie z mojej strony. Dzięki za czujność i zwrócenie uwagi.

Pozdrawiam,

#5 Guest_ewarom11

Guest_ewarom11
  • Goście

Napisano 02 luty 2012 - 18:44

kupiłam kabinę prysznicową przywieżli do domu ze sklepu ,po tygodniu chcieliśmy zamontować po rozpakowaniu okazło się że maskownica jest pęknięta.Serwis nie uznał reklamacji co mam robić

#6 Guest_krzysiek2525

Guest_krzysiek2525
  • Goście

Napisano 13 marzec 2012 - 21:52

witam kupilem akumulator miesiac temu byl zamontowany w aucie jezdzilem az pewnego dnia wsiadajac do samochodu i gdy przekrecilem stacyjke akumulator pekl.dalem w ten sam dzien na gwarancje lecz z decyzja odmowna gdyz powiedzieli mi ze jest to wada mechaniczna co to znaczy jak mam to rozumiec porady prosze

#7 Guest_Jaga

Guest_Jaga
  • Goście

Napisano 14 marzec 2012 - 15:10

Czy producent, odrzucając ządanie zwrotu gotówki, narzucając naprawę , ma prowo w uzasadnieniu odmowy napisać : ...ilość napraw nie gwarantuje kupującemu zwrot gotówki.( koniec cytatu) Kupiłam buty do chodzenia, a póki co miałam je 2 godz. na nogach. ( kupione 13 stycznia)

#8 Guest_viola 123

Guest_viola 123
  • Goście

Napisano 23 kwiecień 2012 - 11:56

witam kupiłam synowi buty i po czterech dniach użytkowania zaczęły się przedzierać oddałam do reklamacji lecz już dwukrotnie została oddalona ponieważ rzeczoznawca stwierdził że to jest normalne przy użytkowaniu obuwia.więc się pytam co mam z tym fantem zrobić nie
stać mnie aby co miesiąc kupować nowe buty

#9 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 23 kwiecień 2012 - 12:09

witam kupiłam synowi buty i po czterech dniach użytkowania zaczęły się przedzierać oddałam do reklamacji lecz już dwukrotnie została oddalona ponieważ rzeczoznawca stwierdził że to jest normalne przy użytkowaniu obuwia.więc się pytam co mam z tym fantem zrobić nie
stać mnie aby co miesiąc kupować nowe buty


Proszę powołując się na istotność wady, brak spełnienia roszczeń reklamacyjnych w odpowiednim terminie oraz niedogodności zw. z powstaniem wady złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zażądać zwrotu ceny. Można również wystąpić do Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Praw Konsumentów o pomoc w sprawie.

#10 Guest_Marzena

Guest_Marzena
  • Goście

Napisano 03 wrzesień 2012 - 10:38

Witam! kupiłam buty pod koniec marca 2012r, założyłam je parokrotnie i stwierdziłam, ze cos jest nie tak! dopiero Szefc zauważył, ze obcasy są krzywo zamontowane.Wada nie jest widoczna na pierwszy rzut oka...dopiero po postawieniu butów na prostym podłożu na wysokości wzroku widać krzywość.Wada zauważona została pod koniec czerwca. Do sklepu złożyłam reklamację w sierpniu. Pomimo że tak późno to jednak nie minęło pół roku od daty zakupu i zauważenia wady, Jednak sklep nie przyjął rekalamacji pisząc" zmiana była widoczna w momencie zakupu, zg. z przepisami sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru z umową, gdy o tej niezgodności kupujący wiedział, lub oceniając rozsądnie wiedzieć powinien" Prosze mi pwoedzieć co mam napisać w odwołaniu się od powyższej reklamacji!Czy mam sie powołać tylko na terminy ujawnienia wad? czy mogę rządać wymiany na nowe buty badż bynajmniej zwrotu części kosztów?z Góry dziękuję za pomoc.

#11 Guest_ObslugaReklamacji.pl

Guest_ObslugaReklamacji.pl
  • Goście

Napisano 03 wrzesień 2012 - 12:21

Na samo zgłoszenie reklamacji konsument ma aż 2 lata, a nie pół roku. Ograniczenie dotyczy natomiast terminu zgłoszenia wady od momentu stwierdzenia wady, który nie powinien być dłuższy niż 2 miesiące. U Pani jeśli dobrze zauważyłem ten termin nie minął.

Sklep nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji. Zobowiązuje go do przyjęcia każdej reklamacji Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej:
Art.8. ust.3 - Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do zgłoszonej niezgodności w terminie 14 dni od jej zgłoszenia. W razie, gdy tego nie zrobi uznaje się roszczenie kupującego za zasadne.

Proszę również zwrócić uwagę na zapis:
Art.11. - Sprzedawca nie może ograniczyć prawa konsumenta odnośnie zgłoszenia niezgodności z umową poprzez zawarcie odrębnej umowy z kupującym, poprzez oświadczenia, że kupujący wie o wszelkich niezgodnościach towaru z umową, lub przez wybór prawa obcego. Sprzedawca jest zobowiązany każdorazowo do przyjęcia zawiadomienia o niezgodności z umową.

Proszę złożyć reklamację na piśmie z żądaniem naprawy lub wymiany obuwia. Jeżeli sprzedawca ponownie nie przyjmie reklamacji proszę postarać się o jego adnotację na zgłoszeniu reklamacji. Można również wysłać do niego reklamację listem poleconym.
Brak ustosunkowania się do reklamacji oznaczać będzie automatyczne uznanie reklamacji.

Sprzedawca faktycznie nie odpowiada wobec konsumenta za wady, o których wiedział lub oceniając rozsądnie wiedzieć powinien.
Oceniając rozsądnie trudno jednak twierdzić, że o wadzie Pani wiedziała, bo gdyby tak było, to by Pani tych butów nie kupiła. Wiedziałaby Pani o wadzie, gdyby buty były przecenione z powodu wady, a tak chyba nie było. Zatem zastrzeżenie sprzedawcy nie ma tu zastosowania - może zgłosić Pani reklamację!

#12 Guest_Marzena

Guest_Marzena
  • Goście

Napisano 03 wrzesień 2012 - 13:52

Dziękuję bardzo za pomoc :)

#13 Guest_git

Guest_git
  • Goście

Napisano 10 marzec 2013 - 11:17

Tak. Konsument nigdy nie może być pewien, że wie o wszystkich wadach towaru;). Mogą być przecież takie, o których nie wie nawet producent:). Co do terminu 6miesięcy to jest to ochrona konsumenta (taki parasolik) pod tym względem, że domniemanie istnienia wady towru w chwili jego zbycia daje możliwość odstapienia od umowy i zwrot pieniędzy, lub wymiany towaru na nowy. Po terminie 6miesięcy jest już trudniej o to walczyć. W rzeczywistości jednak moze być trudno tak czy inaczej coś wywalczyć jeśli przedmiotem jest np. położenie parkietu. Inną rzeczą jest dbałośc o klienta własnego sklepu. Pamiętajmy, że jedna taka akcja z nieuzasadnionym nieuwzględnieniem reklamacji może doprowadzić nie do starty kilkudziesięciu- kilkuset złotych ale kilkudziesięciu-kilkuset tysięcy złotych w przypadku utraty zaufania klienta i wielu następnych. Plotki sie rozchodzą.

#14 Guest_Roman

Guest_Roman
  • Goście

Napisano 12 luty 2015 - 17:38

Sprzedajacy ustalił sobie nowe przepisy reklamacyjne !!!!! Dn 21-01-2015 roku zakupiłem buty zimowe, nie minął miesiac jak popękały spody obu butów. I tu powstał problem - mam paragon ,ale nie mam pudełka po butach ,co jest powodem nie przyjecia butów do reklamacji. Jakaś paranoja - paragon paragonem ale muszę miec pudełko. Czy sprzedawca ma racje ???

#15 Guest_bella

Guest_bella
  • Goście

Napisano 12 sierpień 2016 - 09:17

Do reklamacji nie trzeba mieć pudełka!

#16 Guest_em

Guest_em
  • Goście

Napisano 23 marzec 2017 - 15:40

jest: "sporu ze sprzedawcą, który nie chce uwzględnić reklamację" ma być: "sporu ze sprzedawcą, który nie chce uwzględnić reklamacji"

#17 Guest_Nora

Guest_Nora
  • Goście

Napisano 31 marzec 2020 - 15:12

Zawsze można posiłkować się opinią rzeczoznawcy, z niektórymi sklepami wręcz nie da się inaczej. Ze swojego doświadczenia mogę polecić rzeczoznawców Maj, panowie naprawdę znają się na rzeczy i chyba mają najlepsze opinie wśród moich bliskich ze wszystkich znanych nam rzeczoznawców. Czasem warto skorzystać z pomocy dobrego fachowca.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych