Skocz do zawartości


Zdjęcie

Co zrobić, gdy sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji?


46 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 670968 postów

Napisano 22 grudzień 2010 - 16:57



Komentarz do artykułu: Co zrobić, gdy sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji?

#2 Guest_iika@interia.pl

Guest_iika@interia.pl
  • Goście

Napisano 22 grudzień 2010 - 16:57

Zareklamowalam buty, ktorym podczas chodzenia odpadly trzymajace je gumeczki (eskimoski z boku z 3 zapieciami jakby guziczkami na gumkach) .
Sklep stwierdzil,iz ''elementy ozdobne nie podlegaja gwarancji '' ale jak elementem ozadobnym moze byc co co pelni glowna funkcje w uzytkowaniu buta ?
Czy mam szanse walczyc o naprawe/wymiane/zwrot?
Poza tym buty mialy byc wodoodporne,a przemakaja...

#3 Guest_adrian.prusik

Guest_adrian.prusik
  • Goście

Napisano 28 grudzień 2010 - 11:25

Witam,

uprawnienia reklamacyjne przysługują w odniesieniu do całej sprzedanej rzeczy. Sprzedawca nie może wyłączyć odpowiedzialności swojej odnośnie danej części. Choćby to była ozdoba.

#4 Guest_dana1703

Guest_dana1703
  • Goście

Napisano 12 grudzień 2011 - 16:49

zareklamowałam buty firmy emu ponieważ jeden but różni się ewidentnie jakością(jest szerszy o jeden numer) od drugiego co również potwierdził sprzedawca przy wypisywniu reklamacji.jednak rzeczoznawca oddalił reklamację.co powinnam zrobić?

#5 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 12 grudzień 2011 - 17:38

Jaką podstawa odmowy jest wskazana w odp. na reklamację?

#6 Guest_dana1703

Guest_dana1703
  • Goście

Napisano 12 grudzień 2011 - 19:44

niestety dopiero za tydzień mam się zgłosić po odbiór butów i pisma od rzeczoznawcy.napiszę do Pana.pozdrawiam

#7 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 12 grudzień 2011 - 21:00

Zareklamowalam buty, ktorym podczas chodzenia odpadly trzymajace je gumeczki (eskimoski z boku z 3 zapieciami jakby guziczkami na gumkach) .
Sklep stwierdzil,iz ''elementy ozdobne nie podlegaja gwarancji '' ale jak elementem ozadobnym moze byc co co pelni glowna funkcje w uzytkowaniu buta ?
Czy mam szanse walczyc o naprawe/wymiane/zwrot?
Poza tym buty mialy byc wodoodporne,a przemakaja...



#8 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 07 marzec 2012 - 14:34

Witam zakupiłam 15.12.2011 roku obuwie trzewiki ocieplane kozuszkiem w sklepie,, Ryłko,, za dość dużą kwotę.Pod koniec stycznia buty zaczeły się sypać tzn.zaczął odbarwiać się obcas,obcas od fleka w górę cały się pozadzierał do góry wyglądał jak postrzępiony do tego wypadł flek i wyciera się kożuszek...który ma być ozdobą bo cholewka jet wywijana...
zażądałam zwrotu gotówki ,dostałam odmowę naprawiono buty a ja się z tym nie zgadzam ,co robić???

#9 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 07 marzec 2012 - 21:37

Witam zakupiłam 15.12.2011 roku obuwie trzewiki ocieplane kozuszkiem w sklepie,, Ryłko,, za dość dużą kwotę.Pod koniec stycznia buty zaczeły się sypać tzn.zaczął odbarwiać się obcas,obcas od fleka w górę cały się pozadzierał do góry wyglądał jak postrzępiony do tego wypadł flek i wyciera się kożuszek...który ma być ozdobą bo cholewka jet wywijana...
zażądałam zwrotu gotówki ,dostałam odmowę naprawiono buty a ja się z tym nie zgadzam ,co robić???


A jak buty wyglądają po naprawie? Wady zostały usunięty? Jeśli wada się powtórzy, to proponowałbym złożyć na piśmie oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zażądać zwrotu ceny ze względu na niemożność doprowadzenia obuwia do stanu zgodnego z umową przez naprawę oraz istotność wady jak również zażądać zwrotu ceny w terminie 7 dni pod rygorem naliczania odsetek ustawowych.

#10 Guest_odwołanie od reklamacji

Guest_odwołanie od reklamacji
  • Goście

Napisano 13 marzec 2012 - 19:07

Dnia 03.2012 zostałam poinformowana, że nie uznano reklamacji obuwia zakupionego dnia 09.2011r.(sprzedawca zadzwonił telefonicznie mówiąc że jak chce sie dowiedzieć opinii to muszę osobiście przyjść do sklepu - tak też zrobiłam)Przyczyną złożenia reklamacji był popękany w kilku miejscach obcas.Wcześniej to samo obuwie reklamowałam z powodu odklejonej całkowicie podeszwy. Data pierwszej reklamacji : ( po dwutygodniowym użytkowaniu obuwia). Wszystkie wady wystąpiły do 6 miesięcy od daty zakupu.Gdy chciałam się odwołać od opinii rzeczoznawcy sprzedawca odmówił przyjęcia odwołania mówiąc, że jeżeli nie podpisze i nie odbiore obuwia nie mam podstawy sie odwoływac. Ponadto gdy poprosiłam o pokazanie jeszcze raz opinii, by spisać dane rzeczoznawcy stanowczo odmówil, po 10 minutach wykłucania się pokazał pięczątke zasłaniając opinię rzeczoznawcy. Czy sprzedawca ma prawo zmuszenia do podpisania i odbioru rekalamcji? oraz czy ma prawo odmowy przyjęcia odwołania? co w takim wypadku zrobic?

#11 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 19 kwiecień 2012 - 23:02

Myślę, że dyskusja ze sprzedawcą nie jest najlepszym sposobem i reklamację należy wysłać listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

#12 Guest_JUDYTA

Guest_JUDYTA
  • Goście

Napisano 10 maj 2012 - 16:01

08.05.2012 kupiłam w BRICOMANIE kabinę z hydromasażem firmy SAVANA, już przy wyjmowaniu z pudełka posypały się dla montera w rękach drzwi suwane - lewe. Pojechałam do sklepu złożyć reklamacje. Drzwi prawe pękły następnego dnia przy przesuwaniu. Paranoja - dzwonię znowu do BRICOMANA i zostaję odesłana do producenta. Firma SAVANA nie uwzględnia reklamacji bo to napewno uszkodzenie mechaniczne, osoba z którą rozmawiałam nawet mnie nie słuchała(stara kabina służyła mi 5 lat, dzieci trzaskały skakały i nic się nie stało więc jak to możliwe że w ciągu dwóch dni pękają drzwi i nikt nie chce rozmawiać?). I tak mam nową kabinę bez drzwi bez reklamacji i bez możliwości kupna nowych. Czy mogę coś zrobić? Z góry dziękuje za pomoc!

#13 Guest_elaklb

Guest_elaklb
  • Goście

Napisano 21 maj 2012 - 14:51

Kupiłam córce sandałki w Boti. Po tygodniu użytkowania (córka miała je dwa razy na nogach) urwał się kwiatuszek - ozdoba. Zaniosłam je do reklamacji a Pani mi mówi że ozdoby nie podlegają gwarancji. Czy ma rację? Zaniosłam buty do szewca i za 4 zł przykleił tego kwiatuszka i dodatkowo drugiego też, bo również słabo się trzymał (przymocowany maleńką blaszką do skórki). Czy rzeczywiście odpadające po kilku dniach użytkowania ozdoby nie podlegają reklamacji?

#14 Guest_LaLaNaBlaNaLaLa

Guest_LaLaNaBlaNaLaLa
  • Goście

Napisano 28 czerwiec 2012 - 22:34

bylo pomacac buty

#15 Guest_magda

Guest_magda
  • Goście

Napisano 04 sierpień 2012 - 15:49

co do ozdoby to może byc naprawa tak jak u nas w sklepie jest w obuwniczym i naprawa wtedy jest grzecznościowa myslę że pomogłam pozdrawiam

#16 Guest_Ela

Guest_Ela
  • Goście

Napisano 26 sierpień 2012 - 00:38

kupiłam synowi garnitur.Wszystko było w porządku dopóki nie zmókł na deszczu .Wtedy okazało się ,że w mokrych.. miejscach nastąpiły odbarwienia.Sprzedawca odmówił przyjęcia reklamacji,stwierdził ,że widocznie syn suszył go w nieodpowiedni sposób.Ponadto na wszywce z przepisem prania był znak ,aby nie prać w wodzie.

#17 Guest_aha

Guest_aha
  • Goście

Napisano 03 wrzesień 2012 - 19:04

w naszym sklepie na wiekszosc produktów istnieje mozliwosc złozenia reklamacji jesli dany produkt jest zepsuty badz nie w pełni sprawny. Jednakze czesc producentów odmawia i kaze kierowac sprawy reklamacji do nich bezposrednio. Taka ich polityka. Nie mamy na to wpływu.

#18 Guest_ilkaz

Guest_ilkaz
  • Goście

Napisano 15 wrzesień 2012 - 20:35

W 24.12.2011r. mąż kupił mi torebkę ze skóry ekologicznej za dość wysoką kwotę 170zł. Po 3-ech m-cach użytkowania zaczęła pruć się podszewka, pruły się miejsca łączenia materiału, jakby materiał był zbyt płytko zszyty. Pierwsze zgłoszenie rekl. złożyliśmy 13.03.2012r. W dniu 05.04.2012r. torebka wróciła naprawiona - podszewkę zszyto. Po następnych 3-ech miesiącach podszewka ponownie się popruła, dodatkowo w innych miejscach, do tego zamek metalowy zaczął się zacinać, aż w końcu przestał się zapinać. W dniu 20.08.2012 złożyłam kolejną reklamację, a w dniu 28.08.2012 sprzedawca odpowiedział mi,że "moja reklamacja została odrzucona, gdyż torebka nie jest wyrobem trwałego użytku. W czasie noszenia ulega zużyciu. Wady wskazane są uszkodzeniami mechanicznymi, a to nie podlega reklamacji. Ponadto podszewka, suwaki oraz elementy ozdobne również nie podlegają reklamacji. Należy wykonać drobne naprawy u kaletnika". Nadmienię, iż torebka nie była zbytnio przeciążana, więc uszkodzenia na pewno nie wynikają ze złego użytkowania towaru, a raczej z kiepskiej jakości materiału i/lub wykonania. Czy mam szansę wygrać i odzyskać pieniądze za wadliwy towar? I gdzie powinnam się zwrócić o pomoc?

#19 Guest_tomo

Guest_tomo
  • Goście

Napisano 24 wrzesień 2012 - 22:43

Kupiłem GARNITUR, po noszeniu zauważyłem że garnitur ma widoczne odbarwienia - jak by krople po deszcze, oddałem garnitur do pralni chemicznej, ładnie się wyprał lecz odbarwienia zostały, Pani w pralni stwierdziła że są to krople po deszczu i zejdą jedynie po praniu w wodzie - metka tego zabrania wiec poleciła mi oddanie garnituru na gwarancje.

Planuję zanieść go do reklamacji ale już widzę jak sprzedawca będzie próbował mnie zbyć, proszę poradę czy gwarancja mi przysługuje i jakich argumentów użyć wobec sprzedawcy.

#20 Guest_ObslugaReklamacji.pl

Guest_ObslugaReklamacji.pl
  • Goście

Napisano 27 wrzesień 2012 - 20:29

Kupiłem GARNITUR, po noszeniu zauważyłem że garnitur ma widoczne odbarwienia - jak by krople po deszcze, oddałem garnitur do pralni chemicznej, ładnie się wyprał lecz odbarwienia zostały, Pani w pralni stwierdziła że są to krople po deszczu i zejdą jedynie po praniu w wodzie - metka tego zabrania wiec poleciła mi oddanie garnituru na gwarancje.

Planuję zanieść go do reklamacji ale już widzę jak sprzedawca będzie próbował mnie zbyć, proszę poradę czy gwarancja mi przysługuje i jakich argumentów użyć wobec sprzedawcy.

To jeden z rzadkich przypadków, gdzie mogę polecić skorzystanie z naprawy gwarancyjnej.
Gwarancja przysługuje jednak tylko wtedy, gdy sprzedawca jej udzielił na dany produkt.
Czym innym jest natomiast zgłoszenie reklamacji na podstawie niezgodności z umową. Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia takiej reklamacji i musi ustosunkować się do niej w terminie 14 dni.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych