Skocz do zawartości


Zdjęcie

Czy cena towaru na półce sklepowej jest wiążąca?


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 670939 postów

Napisano 24 wrzesień 2010 - 16:10



Komentarz do artykułu: Czy cena towaru na półce sklepowej jest wiążąca?

#2 Guest_KumKum

Guest_KumKum
  • Goście

Napisano 24 wrzesień 2010 - 16:10

A CO W PRZYPADKU GDY ULOTKA INFORMUJE ŻE JEST DANY TOWAR, A NIE MA GO LUB JEST INNY , PODOBNY, JEDNAK RÓŻNIĄCY SIĘ CENĄ, ITD? TO JEST ŚWIADOME NACIĄGANIE POTENCJALNEGO KLIENTA NA WEJŚCIE DO SKLEPU Z DANĄ OFERTĄ. BO ZAWSZE MOŻE KUPIĆ COŚ INNEGO PRZY OKAZJI. PO PROSTU WOLNA AMERYKANKA.

#3 Guest_adrian.prusik

Guest_adrian.prusik
  • Goście

Napisano 28 wrzesień 2010 - 17:02

Taką działalność należałoby uznać za nieuczciwe praktyki rynkowe.

#4 Guest_.

Guest_.
  • Goście

Napisano 07 luty 2011 - 12:06

Kilka dni temu, w pewnej dużej sieci sklepów kupiliśmy mikrofalówkę, która miała kosztować 170zł, przy kasie okazało się że jej cena to 300zł. Po zrobieniu małego szumu i odczekaniu około 20 minut,zwrócono nam różnicę ceny :).
Wiele razy w takich sytuacjach poprostu odpuszczaliśmy, dzisiaj wiem że WARTO SIĘ ODEZWAĆ!!! Pozdrawiam.

#5 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 17 październik 2011 - 14:45

wszystko pieknie i fajnie gdy nie stoi sie za lada i nie musi znosic takich buraków ktorzy dra morde na bogu winna kasjerke. Gwarantuje !!!!!!!!!!!! ze nikt ze sprzedawcow celowo nie wprowadza klientow w taki blad, bo ma swiadomosc tego ze odpowiada za to materialnie Z WLASNEJ KIESZENI "MILIONERA" zarabiając 1 tys na reke!! Wiec wydaje mi sie ze jesli zdarzają sie rozniece w cenie podanej na metce a cenie w systemie to tylko przypadkowy bład. Pracuje w sieciówce i prosze mi wierzyc, ze nawet te glupie 10 zl ktore trzeba wylożyc za klienta to lzy i zepsuty caly tydzien pracy. MOje zdanie o takich ludziach __ bezduszne cwaniaki zerujace na krzywdzie kasjerki> Pozostawiam to tylko do przemysleń szanowni katolicy !!!!!

#6 Guest_burak

Guest_burak
  • Goście

Napisano 18 kwiecień 2012 - 06:48

Kodeks Cywilny mówi jasno "Art. 543 [Wystawienie rzeczy] Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży." więc nie dziwcie się sprzedawcy i sprzedawczynie, ze tak "buraki" walczą z "baranami" którzy są właścicielami sklepów, sklepików itp. i próbują oskubać klienta, żerując na tym, iż klient ma cały kosz zakupów i w morzu towaru nie zauważy, że dwie, trzy pozycje mają wyższą cenę na kasie, niż na półce.... Pozdrawia ów BURAK

#7 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 18 kwiecień 2012 - 19:57

To że właściciel potrąca różnicę z pensji kasjera nie jest winą konsumentów, a stanowi nadużycie pozycji właściciela jako pracodawcy. Nie ma podstaw stosowania taki praktyk wobec pracowników.Nawet jeśli ta różnica jest wynikiem błędu pracownika, to nie kasjerki a pracownika obsługi sklepu, który nie umieścił odpowiedniej metki.

#8 Guest_Marek

Guest_Marek
  • Goście

Napisano 15 sierpień 2012 - 21:47

Miałem taką sytuację w jednym ze sklepów sieciowych, gdzie cena na towarze była inna, niż przy kasie (przy kasie była wyższa). Upewniając się jeszcze co do ceny, zrobiłem zdjęcie metki, ale kasjerka wezwała ochroniarza, który nakazał mi natychmiastowe usunięcie zdjęcia, mówiąc, że w sklepie jest zakaz wykonywania zdjęć. (Nie pokazał jednak regulaminu, ani nic podobnego). Oczywiście towaru nie sprzedano mi po cenie zgodnej z tą na metce, a ochroniarz grożąc wezwaniem Policji i aresztowaniem wymusił usunięcie zdjęcia i kazał mi opuścić sklep.

#9 Guest_buraki

Guest_buraki
  • Goście

Napisano 26 październik 2012 - 15:52

Oczywiście mówimy jeśli klient jest uczciwy i rzeczywiscie cena został omyłkowo naklejona, ale jeżeli to klient zerwał z innego produktu naklejkę i nakleił na na kupowany towar. Co wówczas???

#10 Guest_blabla

Guest_blabla
  • Goście

Napisano 06 listopad 2012 - 12:37

Wówczas mamy do czynienia z oszustwem, czyli przestępstwem popełnionym przez klienta, ściganym z urzędu (niezależnie od wysokości straty na jaką został narażony sklep). Oczywiście trzeba takiemu klientowi udowodnić zamiar popełnienia czynu zabronionego, ale to już całkiem inna historia.

#11 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2012 - 14:53

Kilka dni temu byłam w pewnym sklepie znanej firmy, chciałam kupić kurtkę na której była metka 199zł a przy kasie chcieli 249zł, ekspedienta powiedział ze nie może jej sprzedać po cenie na metce ponieważ według kodu jest droższa, zawołowała pewnego pana, który oznajmił ze nastąpił błąd przy naklejaniu ceny i kurtka jest droższa i nie może jej sprzedać -przeprosił za pomyłkę.
Nie kupiłam i wyszłam ze sklepu po kilu minutach jednak wróciłam ponieważ dowiedział się że nie maił prawa odmówić sprzedaży za cenę inna niż na metce, lecz stwierdziła ze po 10 minutach kurtka została sprzedana choć wcześniej na wieszakach było ich kilka -wszystkie znikły, gdy zapytałam o imię i nazwisko i powiedziałam ze będę składać skargę to powiedział że pójdzie jednak ją poszukać, wrócił po chwili i stwierdził ze 2 sztuki wisiały w przymierzalni bo ktoś przymierzał, ciekawe bo już była zamieniona cena na 249zł , od kiedy w przymierzalni zmienia się ceny?i Jeszce między czasie wspominał ze może dać rabat na inny model kurtki haha, w końcu dostałam kurtę po niższej cenie. Od tego incydentu zawsze bede sprawdzać ceny na metce i przy kasie!!

#12 Guest_Kamil

Guest_Kamil
  • Goście

Napisano 11 kwiecień 2014 - 11:06

A co ze sklepem internetowym czy jest to miejsce sprzedaży czy tylko "ulotka reklamowa"

#13 Guest_odie2

Guest_odie2
  • Goście

Napisano 13 maj 2014 - 15:55

Dzisiaj w biedronce kupując napój 0,5l na sklepie towar był za 1,79.

Jednak został skasowany za 2,29 i szczęśliwie wyciągnąłem tylko dwa złote i to zauważyłem.

Mówię do kasjerki, że jego cena jest 1,79, to zadzwoniła na inną i tamta potwierdziła.

Kasjerka jeszcze miała czelność próbować zbić na mnie dodatkową gotówkę - "to co, wycofujemy?", a ja do niej "według prawa klienta obowiązuje cena z metki" [miałem na myśli cenę sklepową]. Jak jej tamta, co sprawdzała, poradziła, to sprzedała. Mina stojących za mną w kolejce bezcenna ;)



#14 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 28 luty 2016 - 21:12

prawo prawem ale jesteśmy tylko ludźmi i pomyłka może się zdarzyć Pani od kurtki jest zwykłym naciągaczem, niestety istnieją klienci, którzy żerują na takich pomyłkach i życzę im by karma do nich wróciła ze zdwojoną mocą

#15 Guest_Sprzedawca

Guest_Sprzedawca
  • Goście

Napisano 27 sierpień 2016 - 10:03

A jeśli cena towaru jest ceną zgłoszoną w umowie z państwowym podmiotem refundacyjnym to w razie pomyłki oznaczeniowca tudzież sprzedawcy (w wyniku zamiany opakowań) też mam być ukarany? Jak ktoś ma ponad 4 tysiące produktów w ofercie zdarzyć się może, że któraś cena została przyklejona omyłkowo, mam w tej sytuacji oddać towar ZA DARMO?? Jeśli wydam go po cenie z metki produkt nie zostanie rozliczony przez w/w podmiot, gdzie jest prawo sklepu do obrony i wyegzekwowania należności? Dlaczego prawo chroni tylko tego, kto kupuje? Dlaczego klient może zmuszać mnie do wydania towaru, którego -w tej sytuacji- nie chcę mu wydać ze względu na potencjalną stratę? Pomyłki w oznakowaniu to najczęściej zwykłe pomyłki a nie zła wola sklepu, jeśli klient ma prawo żądać wydania towaru lub odstąpienia od kupna to dlaczego nam nie wolno również odstąpić od sprzedaży?

#16 Guest_zbulwersowalem sie

Guest_zbulwersowalem sie
  • Goście

Napisano 22 wrzesień 2017 - 12:08

wlasnie kupowalem butelke napoju w sklepie, na polce 4,29, przy kasie 4,79, gdy poinformowalem sprzedawczynie o fakcie roznicy cen w odpowiedzi uslyszalem:"mnie to nie obchodzi jak zeskanowalam", niby 50 groszy ale po 10 butelce robi sie z tego juz 5 pln, wlasnie doszedlem do wniosku ze nieslusznie odpuscilem, podobno "po odejsciu od kasy reklamacji sie nie uwzglednia" tez nie jest zgodne z prawem



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych