Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zwrot towaru


972 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 670896 postów

Napisano 30 styczeń 2009 - 11:02



Komentarz do artykułu: Zwrot towaru

#2 Guest_andzia2824

Guest_andzia2824
  • Goście

Napisano 30 styczeń 2009 - 11:02

Witam proszę o poradę .Jestem sprzedawcą i nie wiem jak mam roztrzygnąc swoją sprawę .Po tygodniu przyszła klientka z bluzką i powiedział że chce ją wymienic ja jej odpowiedziałam że po tygodniu nie wymieniamy rzeczy to chce ją reklamowac nie miałam podstawy reklamacji bluzka nie miała żadnych wad .Szefowa kazała przyjąc i sama odpowiedziała na tą reklamacje słowami 'nie stwierdziłam żadnych wad reklamacja nie uzasadniona' prosze powiedziec czy słusznie to zrobiła czy jest gdzieś błąd dodam że ta bluzka była noszona.

#3 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 31 styczeń 2009 - 21:53

Jeśli wad rzeczywiście nie było, to reklamacja nie mogła być uwzględniona.

#4 Guest_konsument1

Guest_konsument1
  • Goście

Napisano 06 luty 2009 - 15:51

Witam, mam pytanie !!! Kiedy żona kupiła bransoletkę i po pierwszym dniu oddała ją do reklamacji z powodu wypadnięcia cyrkonii no co sprzedawca ją skierował do złotnika, by na jego koszt ją naprawił !!! Przy odbiorze znów wypadła, tym razem inna cyrkonia, wspólnie postanowiliśmy pójśc do tego sklrpu gdzie ją żona kupiła, sprzedawca powiedział, że wyśle ją do producenta, będzie to trwało ok. miesiąca, lub może wymienic na inny model !!! My chcieliśmy odzyskac pieniądze, niestety Pan nam odmówił wydania gotówki !!!

Czy jest jakiś spodób, aby odzyskac pieniądze ????

Pzdr Konsument

#5 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 06 luty 2009 - 16:25

Należy wystąpić na piśmie z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy zakupu i zażądać zwrotu ceny wobec obciążenia towaru wadą niemożliwą do usunięcia o czym świadczą dwukrotne bezskuteczne naprawy (art. 8 ust. 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej). Należy odebrać potwierdzenie złożenia pisma na jego kopii albo wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Jeśli się nie uda to proszę zgłosić się do rzecznika Praw Konsumentów.

#6 Guest_Mateusz123

Guest_Mateusz123
  • Goście

Napisano 23 luty 2009 - 15:25

Zakupiłem czajnik elektryczny, po tygodniu okazał się wadliwy, od spodu ciekła woda. Udałem się do sklepu z reklamacją wymiany na drugi, sprzedawca oznajmił, że nie może wymienić, musi odesłać do producenta. To będzie trwało 2 tygodnie. Czy to jest zgodne z prawem konsumenta. Dziękuję

#7 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 23 luty 2009 - 16:21

Jeżeli w ciągu 14 dni od złożenia reklamacji sprzedawca na nią nie odpowie to przyjmuje się, że ją uznał (art. 8 ust. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedażny konsumenckiej)
Także jeżeli ma Pani dowód złożenia w danym terminie reklamacji i wskazany powyżej termin upłynie to ma Pani prawo żądać nowego czajnika.
Proszę przekazać sprzedawcy, że zgodnie z art. 12 wskazanej powyżej ustawy w razie uwzględnienia reklamacji (przyjmując, że jest ona zasadna) ma prawo dochodzić odszkodowania od jego dostawcy za szkodę, którą poniósł w związku sprzedaży ma wadliwego towaru przez dostawcę.
Co więcej skoro wykryła i zgłosiła Pani wadę w terminie 6 m-cy od zakupu, to domniemywa się, że tkwiła ona w towarze już w chwili zakupu a zatem sprzedawca na Pani żądanie ma obow. towar wymienić na pozbawiony wady (art. 4 ust. 1 ustawy).

#8 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 23 luty 2009 - 16:22

Chyba że jest w stanie dowodnie wykazać (opinia rzeczoznawcy z uzasadnieniem), że to Pani ponosi winę za powstanie wady.

#9 Guest_Mateusz123

Guest_Mateusz123
  • Goście

Napisano 23 luty 2009 - 18:38

Dziękuję bardzo, ale chodzi o formę męską!

#10 Guest_Mateusz123

Guest_Mateusz123
  • Goście

Napisano 23 luty 2009 - 19:00

Miły Panie! Była rozmowa ze sprzedawcą, że upomniałem się o nowy czajnik. Wg. Pana prawa, ten czajnik od pierwszego dnia ciekł i na pewno z winy producenta. Nie był sprawdzony w sklepie, a sprzedawca odpowiedział, że do producenta i dlaczego dopiero dzisiaj 23.02.2009, a został zakupiony 13.02.2009 (a gwarancja, ile czasu?) Ja nie chcę tego samego czajnika.

#11 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 23 luty 2009 - 19:18

Gwarancja nie musiała zostać udzielona. Jest to jedyna dobra wola sprzedawcy lub producenta (art. 13 ustawy).

Jeżeli w ciągu 14 dni sprzedawca ostatecznie się nie opowie, co do uznania albo odrzucenia reklamacji, to proszę postąpić zgodnie z tym, co napisałem powyżej.

Na razie nie może żądać Pan zwrotu gotówki. Jeżeli okaże się, że kolejny egzemplarz tego samego modelu też będzie wadliwy, to może Pan odstąpić od umowy zakupu i żądać zwrotu ceny albo jeżeli sprzedawca będzie istotnie opóźniał się z wymianą na nowy egzemplarz (art. 8 ust. 4 ustawy).

#12 Guest_Mateusz123

Guest_Mateusz123
  • Goście

Napisano 24 luty 2009 - 09:14

Dziękuję Panu bardzo!

#13 Guest_Kinga

Guest_Kinga
  • Goście

Napisano 24 luty 2009 - 13:46

Witam.
Zakupiłam buty(kozaczki), po 2 dniach zauważyłam, że rozchodzi się szew na tyle obuwia. Chciałabym dowiedzieć się czy po 5 dniach od zakupu mogłabym domagać się zwrotu pieniędzy? Co zrobić jeżeli sprzedawca nie będzie chciał się na to zgodzić?

#14 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 24 luty 2009 - 15:24

Na razie może Pani żądać wedle swego wyboru naprawy lub wymiany na nowe (art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej).
Skoro zgłosiła Pani wadę w ciągu 6 m-cy od zakupu, to nie musi Pani udowadniać, że to nie Pani wina (art. 4 ust. 1 ustawy). Także to sprzedawca powinien wykazać, że nie odpowiada za tą wadę (opinia rzeczoznawcy z uzasadnieniem).
Jeżeli w ciągu 14 dni od złożenia reklamacji sprzedawca nie odpowie na reklamację, to przyjmuje się, że ją uznał (art. 8 ust. 3 ustawy). Dlatego należy odebrać od sprzedawcy potwierdzenie złożenia reklamacji na jej kopii.

#15 Guest_EDI

Guest_EDI
  • Goście

Napisano 25 luty 2009 - 14:34

Proszę o pomoc!Co zrobić w przypadku zakupu towaru przez telefon. Dodam, że zakupu dokonała firma (na fakturę) a nie PAN KOWALSKI? Czy FIRMA również jest chroniona prawem konsumenckim i może dokonać zwrotu w ciągu 14 dni zakupionego towaru poza lokalem przedsiębiorstwa ?

#16 Guest_Pawel

Guest_Pawel
  • Goście

Napisano 25 luty 2009 - 20:02

Witam kupilem oprogramowanie do obrobki filmow ale po przyjsciu do domu zorientowałem sie ze kupilem oprogramowanie ktore nie obsluguje systemu full hd i chcialbym wymienic oraz doplacic roznice na oprogramowanie ktory taki system obsluguje ale niestety sprzedawca nie orzyjmuje zwrotow ( oprogramowanie zapakowane jest oryginalnie - nie bylo rozpakowane ) Czy sprzedawca moze mi odmowic wymiany??

#17 Guest_Marta

Guest_Marta
  • Goście

Napisano 25 luty 2009 - 20:30

Witam.Mąż dzisiaj 25. 02.09r pod wpływem impulsu na prezentacji w sanatorium zakupił towar o wartości 2 tys. zł.( chciałabym zaznaczyć że mąż nie ma żadnych dochodów) została zawarta umowa pomiędzy mężem a dana firmą na okres 12 miesięcy w tym czasie ma być spłacany dany towar.Czy można wycofać się z zakupu towaru?Proszę o szybką odpowiedź i pomoc. Z góry serdecznie Dziękuję

#18 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 26 luty 2009 - 00:27

Do Pani Marty:
USTAWA
z dnia 2 marca 2000 r.
o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.1)
(Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)
Art. 2. 1. (1) Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. (2) W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.
Art. 4. Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie odstąpienia od umowy, bieg terminu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, nie rozpoczyna się. W takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w terminie dziesięciu dni od uzyskania informacji o prawie odstąpienia. Konsument nie może jednak z tego powodu odstąpić od umowy po upływie trzech miesięcy od jej wykonania.
Rozumiem, że w jakimś ośrodku sanatoryjnym została przeprowadzona prezentacja produktów danej firmy.
Jeśli tak, to Pani mąż powinien w ciągu 10 dni od zakupu złożyć oświadczenie tej firmie o odstąpieniu od umowy. Należy je wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na adres wskazany w umowie.

#19 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 26 luty 2009 - 00:30

Do Pana Pawła:
Niestety może, szczególnie, że jak rozumiem na opakowaniu produktu opisane były wyraźnie jego właściwości.

#20 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 26 luty 2009 - 00:40

Do Pana Edi:
Wskazana przez Pana ustawa ma zastosowanie tylko do obrotu konsumenckiego. Konsumentem zaś jest osoba fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych