Skocz do zawartości


Darmowe porady prawne


47 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_derecyori

Guest_derecyori
  • Goście

Napisano 13 luty 2012 - 14:52

Witam Serdecznie,

otworzyłem niedawno stronę na której osoby odpowiadają na pytania z dziedziny prawo pracy i ubezpieczenia społeczne. Chciałbym się dowiedzieć czy od bezpłatnych porad należy zapłacić podatek VAT ?

Forum przejrzałem ale nie znalazłem podobnego pytania.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

#2 Guest_-praw-kw02

Guest_-praw-kw02
  • Goście

Napisano 19 luty 2012 - 19:44

Jeśli ktoś prowadzi działalność polegającą na odpłatnych poradach, ale część wykonuje bezpłatnie, to US stoją na stanowisku, że VAT od porad bezpłatnych powinien być płacony.

Zaznaczam jednak, że powyższy tekst nie jest poradą prawną ani podatkową, a jedynie powtórzeniem zasłyszanych lub przeczytanych informacji i nie ma charakteru jakiejkolwiek opodatkowanej działalności gospodarczej.

#3 Guest_ciekawska

Guest_ciekawska
  • Goście

Napisano 18 luty 2013 - 12:27

Czy samochód sprowadzony do Polski z innego kraju UE i zarejestrowany jako pojazd pomocy drogowej podlega ocleniu ? Jeżeli nie, to jeszcze zastanawia mnie co się dzieje w sytuacji sprzedaży takiego samochodu. Czy osoba, która zakupi taki samochód jest zobowiązana wtedy zapłacić akcyzę?

#4 Guest_Maggie

Guest_Maggie
  • Goście

Napisano 19 luty 2013 - 20:49

Od zwykłych portali bardziej wiarygodne są strony internetowe kancelarii prawnych. Wiadomo, że internetowa porada to nie to samo co porada w kancelarii, ale na stronie www.meritumodszkodowania.pl po wypełnieniu formularza uzyskałam całkiem konkretną pomoc. Później wybrałam się do Kancelarii Meritum w Łodzi, bo akurat tam mieszkam, i uzyskałam super pomoc.

#5 Guest_Eugenia

Guest_Eugenia
  • Goście

Napisano 17 marzec 2013 - 14:20

Witam mam problem dotyczący zeznania podatkowego Pit 37, a mianowicie mam do zapłacenia podatek dość dużą kwotę.Oto moja historia dochodu za 2012 rok.Od stycznia do marca pracowałam na zwykłą umowę o pracę wynagrodzenie najniższa krajowa, od kwietnia do lipca nie pobierałam zasiłku dla bezrobotnych dopiero od sierpnia do grudnia pobierałam zasiłek dla bezrobotnych, dodam jeszcze że wspólnie z siostrą pobierałam przez cały rok 2012 rentę rodzinną po połowie.Pomimo że mój dochód nie był wcale duży muszę zapłacić duży podatek , proszę o pomoc w wyjaśnieniu tego stanu rzeczy.

#6 Guest_renpol3

Guest_renpol3
  • Goście

Napisano 18 marzec 2013 - 21:09

Brakuje trochę szczegółów, żeby napisać konkretną odpowiedź.
Myślę, że pracując przez jakiś czas na umowę o pracę nie poinformowano pracodawcy ani Urzędu pracy o pobieraniu renty rodzinnej i z tego tytułu do wyliczenia zaliczki na podatek dochodowy pracodawca jak i urząd zastosował ulgę w podatku. Jeśli byłyby takie informacje podane ulgi by nie było. Nadmieniam,ze ulgę można zastosować tylko z jednego źródła dochodu. Z tego też wynika dopłata do Urzędu Skarbowego.
Jeśli byłyby podane kwoty z każdego PIT-u wtedy można dokładnie odpowiedzieć na zadane pytanie.

#7 Guest_Pytanie123

Guest_Pytanie123
  • Goście

Napisano 26 marzec 2013 - 16:56

Jestem współwłaścicielem (połowa udziałów) mieszkania. Drugim współwłaścicielem jest osoba obca, moja była partnerka. Mieszkanie zostało zakupione na kredyt hipoteczny , wspólnie spłacany, wartość mieszkania w chwili nabycia 280 tyś PLN w styczeń 2010 roku. Obecnie chciałbym nabyć prawa własności dotyczące mieszkania, gdyż rozstaliśmy się. Zobowiązuje się do spłaty całości kredytu, umowa kredytowa będzie dotyczyła tylko mojej osoby, otrzymałem pozytywną opinię z banku ( promesę), warunek to dostarczenie aktu notarialnego w którym będę jedynym właścicielem mieszkania. Proszę o napisanie jakie koszta poniosę, jak najkorzystniej rozwiązać tą kwestię? Jak wygląda procedura związana z notariuszem?

#8 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 15 kwiecień 2013 - 14:47

Otrzymaliśmy spadek razem z bratem po 1/2 po cioci w postaci 2 mieszkań własnościowych o wartości łącznej ok. 200.000 zł
nie przekraczającej w sumie 80 m kw.łącznie.Należymy do II grupy podatkowej jako bratankowie.Sprawa spadkowa się odbyła i
została potwierdzona postanowieniem sądu o przyznaniu spadku tak j/w wymienione.Chcielibyśmy dowiedzieć się czy jest
możliwe umrzenie podatku biorąc pod uwagę to że są to nasze pierwsze mieszkania.Oprócz tego czy można ewentualnie
starać się o rozłożenie podatku na raty gdy okaże się że podatek nie może być umorzony.Biorąc pod uwagę umorzenie lub
rozłożenie na raty podatku z jakiego PIT-u mamy skorzystać tj. czy SD2 czy SD3.Chcieli byśmy również wiedzieć jak
wygląda rozliczenie czy każdy z nas z osobna czy razem i co jest bardziej korzystne.Niestety posiadam zobowiązania
komornicze i dla tego chciałem przepisać swoją 1/2 na dzieci mojego brata ale nie wiem czy w takim przypadku dzieci
nie odziedziczą po mnie zadłużeń.Chcielibyśmy razem przepisać całość na dzieciaków ale w jakiej formie to zrobić.
Chodzi mi o to czy najpierw mamy się rozliczyć z bratem w urzędzie skarbowym czy istnieją prostsze jakieś rozwiązania
bezpośrednie np.poprzez notariusza.Mamy również nie wystarczającą wiedzę na takie tematy jak:
-jestem osobą w trudnej sytuacji materialnej o umiarkowanym stopniu niesprawności II gr. czy z tego tytułu mogę
liczyć na jakieś ulgi
-jaki jest okres na wpłacenie podatku i co się stanie gdy po prostu nie będziemy mieli możliwości go wpłacić
- co można w takim przypadku zrobić lub gdzie ewentualnie szukać pomocy
-czy podatek zostanie umorzony jeśli uda nam się przepisać lokale na dzieci mojego brata które nie są pełnoletnie
-czy można któreś z mieszkań wziąć pod hipoteczny kredyt mając zobowiązania wobec komorników i czy jest
taka możliwość prawna jeśli tak to jaka
-jakie dokumenty są potrzebne do urzędu skarbowego i co można przedłożyć w formie kopii
-jakie dokumenty są potrzebne do załatwiania sprawy od razu z notariuszem
-czy można odliczyć od podatku ewentualne zadłużenia lokalowe na dzień dzisiejszy i gdzie można się na jego temat się dowiedzieć
-czy jest możliwość sprzedaży mieszkań bezpośrednio w administracjach.

#9 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 15 kwiecień 2013 - 15:33

Otrzymaliśmy spadek razem z bratem po 1/2 po cioci w postaci 2 mieszkań własnościowych o wartości łącznej ok. 200.000 zł
nie przekraczającej w sumie 80 m kw.łącznie.Należymy do II grupy podatkowej jako bratankowie.Sprawa spadkowa się odbyła i
została potwierdzona postanowieniem sądu o przyznaniu spadku tak j/w wymienione.Chcielibyśmy dowiedzieć się czy jest
możliwe umrzenie podatku biorąc pod uwagę to że są to nasze pierwsze mieszkania.Oprócz tego czy można ewentualnie
starać się o rozłożenie podatku na raty gdy okaże się że podatek nie może być umorzony.Biorąc pod uwagę umorzenie lub
rozłożenie na raty podatku z jakiego PIT-u mamy skorzystać tj. czy SD2 czy SD3.Chcieli byśmy również wiedzieć jak
wygląda rozliczenie czy każdy z nas z osobna czy razem i co jest bardziej korzystne.Niestety posiadam zobowiązania
komornicze i dla tego chciałem przepisać swoją 1/2 na dzieci mojego brata ale nie wiem czy w takim przypadku dzieci
nie odziedziczą po mnie zadłużeń.Chcielibyśmy razem przepisać całość na dzieciaków ale w jakiej formie to zrobić.
Chodzi mi o to czy najpierw mamy się rozliczyć z bratem w urzędzie skarbowym czy istnieją prostsze jakieś rozwiązania
bezpośrednie np.poprzez notariusza.Mamy również nie wystarczającą wiedzę na takie tematy jak:
-jestem osobą w trudnej sytuacji materialnej o umiarkowanym stopniu niesprawności II gr. czy z tego tytułu mogę
liczyć na jakieś ulgi
-jaki jest okres na wpłacenie podatku i co się stanie gdy po prostu nie będziemy mieli możliwości go wpłacić
- co można w takim przypadku zrobić lub gdzie ewentualnie szukać pomocy
-czy podatek zostanie umorzony jeśli uda nam się przepisać lokale na dzieci mojego brata które nie są pełnoletnie
-czy można któreś z mieszkań wziąć pod hipoteczny kredyt mając zobowiązania wobec komorników i
czy
jest
taka możliwość prawna jeśli tak to jaka
-jakie dokumenty są potrzebne do urzędu skarbowego i co można przedłożyć w formie kopii
-jakie dokumenty są potrzebne do
załatwiania sprawy od razu z notariuszem
-czy można odliczyć od podatku ewentualne zadłużenia lokalowe na dzień dzisiejszy i gdzie można się na jego temat się dowiedzieć
-czy jest możliwość sprzedaży mieszkań bezpośrednio w administracjach.



#10 Guest_Jelatomania

Guest_Jelatomania
  • Goście

Napisano 22 kwiecień 2013 - 13:57

Witam

Mam taki problem mianowicie: zapisalam sie do szkoly policealnej platnej na kierunku biomasazysta. Po dwoch, trzech dniach zlozylam rezygnacje ba pismie, poniewaz dostalam prace w innym miescie. Po pol roku przyszedl do mnie polecony z nakazem zaplaty za caly semestr. Poszlam do tej szkoly i okazalo sie, ze nie ma mojej rezygnacji a umowa jest wiazaca i musze zaplacic. Nie bylo mnie na ani jednych zjeciach gdyz zrezygnowalam. Do tego bedac kiedys w tej szkole na innym kierunku kiedy choc jeden dzien spoznilo sie z wplata otzrymywalo sie sms z przypomnieniem. Tutaj przez pol roku ani jednego nie otrzymalam. Pani z sekretariatu poinformowala mnie, ze ktos wpisal blednie moj numer i ze to moja wina, ze zaakceptowalam umowe z blednym numerem. Umowe pieciostronnicowa a za mna wielka kolejka osob chcacych sie zapisac i co ja mialam szukac bledow sekreretarek w umowie? Pani powiedziala, ze moge ewentualnie przyniesc im podanie a one przesla je do windykacji, ze jestem ich absolwentka, ze przykro mi przez zaistniala sytuacje, ze nie bylam na zadnych zajeciach i moze mi jakos ta wplate anuluja ale watpi. Nie wiem co mam robic, nie mam z czego zaplacic, jestem bezrobotna i naprawde nie chce by ktos wzbogacal sie moim kosztem, skoro gubia moje dokumenty i myla numery. Zreszta to nie jedyne co ginie w tej szkole. Jak tam chodzilam ginely takze prace semestralne nie tylko mnie. Czy ktoś wie co można w tej sytaucji zrobic i jak sformulowac takie pismo? Bede bardzo wdzieczna za odpowiedzi bo naprawde swiat mi sie przez to zawalil

#11 Guest_salad

Guest_salad
  • Goście

Napisano 06 maj 2013 - 12:17

Witam,

Mam 1-osobową małą działalność gospodarczą, nie jestem VATowcem. Dla uzupełnienia – prowadzę sklep internetowy. Ze względu na obroty najpewniej około września-października będę już musiał przejść na VAT (zostanie przekroczony próg obrotów – 150.000zł).
Ze względu na strukturę kosztów oraz charakter odbiorców (niemal wyłącznie odbiorcy detaliczni) przechodzenie na VAT jest dla mnie zupełnie nieopłacalne – dochód na rękę spada mi praktycznie o połowę.

W chwili obecnej szukam rozwiązania – oczywiście w pełni zgodnego z prawem (zresztą innych porad i tak się tutaj nie spodziewam :)), w jaki sposób mogę uniknąć przechodzenia na VAT lub choćby przesunąć to o kolejny rok.

Zastanawiałem się - czy jest możliwe założenie spółki z małżonką i wniesienie firmy aportem? Czy w tej sytuacji obrót dla tej spółki byłby liczony od zera? Czy przy takim zakładaniu spółki są jakieś obostrzenia lub inne poważniejsze konsekwencje prawno-podatkowe? Dla informacji – w chwili obecnej żona pracuje normalnie na etacie, a za kilka miesięcy przejdzie na roczny macierzyński.

Może jest jakiś inny sposób, który Wam przychodzi do głowy?

Będę bardzo wdzięczny za każdą możliwą poradę, ponieważ nie chcę stać się kolejnym dowodem tego, iż fiskalizm, obciążenia podatkowe i inne daniny na rzecz państwa ciągną małe działalności na dno. Tym bardziej, że za kilka miesięcy dojdą mi jeszcze pełne ZUSy …

#12 Guest_syl

Guest_syl
  • Goście

Napisano 13 maj 2013 - 00:37

Bardzo proszę o pomoc. Nie wiem co mam robic, czuje sie oszukana.Mam komornika, jest mi zabierane połowe pensji. Wziełam zakładowy kredyt z funduszu socjalnego. Na umowie mam napisane ze przyznano mi 3 tys, jednak dostalam 1 tys zl, 50 % kredytu zakład przelal komornikowi. Na umowie pisalo ze 3 tys zostalo mi przyznane na remont mieszkania, nie bylo zadnej wzmianki ze z tych 3 tys czesc zostanie przelana komornikowi, dlatego podpisalam umowe. czy moj zaklad pracy postapil zgodnie z prawem ?czuje sie oszukana poniewaz zaklad pracy nie poinformowal mnie ze czesc pieniedzy z kredytu przeleje komornikowi. bardzo prosze o odpowiedz porade i pomoc. Pozdrawiam

#13 Guest_majka

Guest_majka
  • Goście

Napisano 04 czerwiec 2013 - 12:51

Witam,
mąż otrzymał darowiznę od rodziców (pieniądze), chce ją przeznaczyć na zakup działki, która ma być naszą współną własnością. czy musi dopełnić jakieś formalności, ze wnosi darowiznę do wspólnego majatku? czy np. zapis w akcie notarialnym dot. kupna działki że oświadczamy iż pieniądze pochodzą ze wspólnego majątku wystarczy?
Proszę o odpowiedź
Z góry dziękuję

#14 Guest_neta:)

Guest_neta:)
  • Goście

Napisano 14 styczeń 2014 - 17:49

WITAM. MAM PROBLEM TEGO TYPU ŻE JAKIŚ CZAS DOSTALIŚMY Z SIOSTRĄ DZIAŁKĘ. PO JAKIMS CZASIE ZROBILISMY ZNIESIENIE WSPÓŁWŁASNOŚCI. OD KTÓREGO MOMENTU MUSZE LICZYC 5 LAT, BY MÓC SPRZEDAć DZIAŁKE BEZ KONIECZNOS CI PŁACENIA PODATKU? bardzo proszę o pomoc

#15 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 14 styczeń 2014 - 21:41

Od momentu nabycia działki.

#16 Guest_M

Guest_M
  • Goście

Napisano 21 styczeń 2014 - 14:41

Kupiłem mieszkanie, za które zapłacił mój ojciec (przelewając należną kwotę bezpośrednio na konto banku, w którym sprzedający mi mieszkanie miał kredyt i hipotekę), ale w akcie notarialnym jako właściciel jestem wpisany ja. Nie jest to darowizna (bo zapytałem o to w skarbówce). Boję się, że US wezwie mnie teraz z żądaniem informacji, skąd miałem pieniądze na zakup mieszkania. Co powinienem zrobić? Czy może zawrzeć wstecznie jakąś umowę z ojcem?

#17 Guest_ania

Guest_ania
  • Goście

Napisano 05 luty 2014 - 01:26

witam!!
mam taki maly problem 7 lat temu zmarla moja babcia po której nie zostalo zrobione postępowanie spadkowe.2 lata temu zmarła moja mama ,a pól roku zm mój dziadek.moja mama byla corka z pierwszego małożeństwa ,a dziadek z babcia mieli jeszcze dwoch synow.jak do tej pory jest cisz o spadku,gdzie moge dowiedzieć się czy była taka sprawa gdyż wujowie milcza na ten temat.

#18 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 05 luty 2014 - 01:29

witam!!
mam taki maly problem 7 lat temu zmarla moja babcia po której nie zostalo zrobione postępowanie spadkowe.2 lata temu zmarła moja mama ,a pól roku temu zm mój dziadek.moja mama byla corka z pierwszego małożeństwa ,a dziadek z babcia mieli jeszcze dwoch synow.jak do tej pory jest cisza o spadku,gdzie moge dowiedzieć się czy była taka sprawa gdyż wujowie milcza na ten temat.



#19 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 05 luty 2014 - 13:44

do ania
Gdyby sprawa spadkowa odbyła się, musiałaby Pani zostać na nią wezwana przez sąd lub notariusza, więc pewnie nie odbyła się. Może sama Pani wystąpić do sądu z wnioskiem o nabycie spadku.

#20 Guest_Vanessa

Guest_Vanessa
  • Goście

Napisano 08 luty 2014 - 18:23

Witam!
Latem przez 2 tyg. procowałam na pół etetu na umowę zlecenie - wynagrodzenie netto 500 zł, ale nie mam oryginału umowy, bo szef chciał w niej coś zmienić i poprosił o jej zwrot. Nie pracowałam nigdzie indziej ani nie pobierałam zasiłku dla bezrobotnych. Czy muszę składać jakiś PIT, a jeśli tak to jaki i do kiedy? Bardzo proszę o fachową poradę, bo jeszcze się nie rozliczałam z fiskusem. W międzyczasie zmieniłam adres, więc mój były szef nie może mi wysłać PITu 11 (choć w razie potrzeby ma mój mail i telefon).
Dla jasności: jestem osobą fizyczną i nie prowadzę działalności gospodarczej. Czy jeśli do końca lutego nie otrzymam żadnej wiadomości mam się rozliczać sama albo kontaktować się z szefem?



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych