Skocz do zawartości

Kategorie

Forum

reklamacja obuwia sportowego w niecałe 7 miesięcy od zakupu.


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Nataszkasz

Guest_Nataszkasz
  • Goście

Napisano 29 listopad 2013 - 17:42

Witam ot moja sytuacja:
21.04.2013r. zakupiłam obuwie sportowe (do biegania) firmy nike, 02.11.2013r. zgłosiłam reklamację w sklepie i pozostawiłam obuwie. Rodzaj niezgodności i data stwierdzenia: przetarcie wewnątrz prawego buta w okolicach palców (jeśli nadal użytkowałabym te buty, dziura pojawiła by się na wylot). Dodam iż w nich nie biegałam a jedynie chodziłam, bo pewnie przetarcie wystąpiłoby szybciej. data stwierdzenia 26.10.2013 (tydzień przed zgłoszeniem reklamacji) od zaobserwowania wady buty nie były używane. Okoliczności powstania niezgodności i sposób użytkowania: w trakcie użytkowania, kupiłam buty do biegania i w ten sposób były użytkowane. Buty wizualnie są jak nowe, jedyną wadą jest to przetarcie.
Odpowiedź dostałam taką:
"Przedmiotem opinii jest reklamacja obuwia sportowego marki Nike. Oba buty zostały wykonane zgodnie z normami produkcyjnymi, a wymienione uszkodzenie powstało w czasie użytkowania (zmiana użytkowa). Stopień deformacji produktu wskazuje, iż obuwie użytkowano mimo postępujących zmian powodując trwałe uszkodzenie obuwia. Uszkodzenia nie wystąpiły samoistnie ani też w wyniku zastosowania przez producenta wadliwych materiałów,ponadto w przedniej części obuwia od wewnątrz wyczuwalne jest uszkodzenie tkaniny, które powstało na skutek przetarcia dużym palcem. W momencie przekazywania obuwia kupującemu towar był zgodny z umową, nie wykazywał niezgodności. Wymieniona wada są uszkodzeniem pochodzenia mechanicznego, Reklamacja z tego tytułu nie znajduje uzasadnienia."
Odpisałam:
"ODWOŁANIE OD DECYZJI SPRZEDAWCY DOTYCZĄCEJ REKLAMACJI nr (...)

Proszę o ponowne rozpatrzenie reklamowanego przeze mnie obuwia firmy NIKE kod towaru: Dual Fusion 525593 004, kolor: ocień szarego, różowego, czarnego, rozmiar: 36,5 zakupionego w dniu 21-04-2013r w sklepie (...)

Powodem reklamacji było przetarcie tkaniny w przedniej części buta prawego w miejscu gdzie znajduje się duży palec. Buty były używane zgodnie z ich przeznaczeniem czyli buty treningowe (kategoria: bieganie, co widnieje na stronie internetowej sprzedającego jak i informował mnie o tym sprzedawca), sezon: wiosna, lato, jesień. Należy pamiętać o treści art. 4 ust. 2 ustawy. Buty sportowe przeznaczone do uprawiania sportu powinny być szczególnie wytrzymałe. Zatem nie mogą ulec zniszczeniu w wyniku tak krótkotrwałego użytkowania (zakup 21.04.2013 – zgłoszenie reklamacji tydzień po zobaczeniu uszkodzenia 02.11.2013r czyli niecałe 7 miesięcy). Jeżeli na obuwie jest wydawana gwarancja 2 lat to tyle obuwie powinno wytrzymać. Ponadto jeśli obuwie jest przeznaczone do biegania zgodnie z oświadczeniem producenta to tym bardziej ocena sprzedawcy dotycząca uszkodzenia pochodzenia mechanicznego jest bezpodstawna, przecież kupiłam buty treningowe, które nie wytrzymały nawet jednego sezonu.
Dodatkowo dodam iż, ja nie reklamowałam obuwia z powodu niezgodności z normami produkcyjnymi, ale odniosę się do tej kwestii ponieważ dostałam odpowiedź, że obuwie zostało prawidłowo wykonane. Jeśli zostało prawidłowo wykonane to dlaczego tylko w prawym bucie wystąpiła wada tkaniny która uległa zniszczeniu od wewnątrz? Ponieważ lewy but w tym miejscu ma skórę naturalną dla poprawienia trwałości i mimo takiego samego użytkowania obu butów zmiana użytkowa jak to zostało określone w opinii w lewym bucie nie wystąpiła. Tkanina która uległa zniszczeniu w prawym bucie jest wstawką która pełni funkcję wentylacji, zaś w lewym bucie w tym miejscu jest grubsza tkanina, skóra naturalna, która pełni swoją funkcję ponieważ w lewym bucie zniszczenia nie ma.
Odniosę się również do opinii dotyczącej stopnia deformacji, która wskazuje, iż obuwie użytkowano mimo postępujących zmian powodując trwałe uszkodzenie obuwia. Uszkodzenie zgłosiłam w tydzień po zaobserwowaniu wady, co zostało napisane w zgłoszeniu reklamacyjnym i od chwili gdy zaobserwowałam wadę, obuwie nie było używane.
Lewy but różni się od prawego, w którym została zgłoszona wada, gdyby został wykonany dokładnie tak samo i wyglądałby jak but lewy uszkodzenie nie miałoby miejsca.
Nie zgadzam się z decyzją zawartą
w DECYZJI SPRZEDAWCY DOTYCZĄCEJ REKLAMACJI nr 282/RZ/2013
Nie rozumiem dlaczego reklamacja została uznana jako niezasadna. Wierzę, że to tylko niedopatrzenie.

Zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego Kodeksu Cywilnego (Dz. U nr 141, poz. 1176) Rozdział 1 Sprzedaż Konsumencka, domagam się od sprzedawcy doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez WYMIANĘ NA NOWY, a jeżeli jest to niemożliwe to odstępuję od umowy i żądam zwrotu pieniędzy.

Liczę, że po ponownym dokładnym przyjrzeniu się butom reklamacja będzie przyjęta i nie będę musiała kierować sprawy do Sądu polubownego."

Dostałam odpowiedź:
"W odpowiedzi na odwołanie od decyzji firmy w sprawie złożonej reklamacji informujemy, iż uszkodzenia widniejące w obuwiu powstały wskutek większej rotacji wewnętrznej prawej stopy, tym samym nie jest to wada produktu, lecz zmiana użytkowa powstała w czasie użytkowania - sposób mechaniczny. Za tak powstałe uszkodzenia sprzedawca, producent nie ponosi odpowiedzialności. Reklamacje z tego tytułu nie znajduje technicznego oraz rzeczowego uzasadnienia i nie może być powodem odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży. Zaznaczam,że konsument nie może przerzucać winy na sprzedawce za uszkodzenia, do których sam doprowadził w trakcie użytkowania. W związku z powyższym podtrzymujemy nasze dotychczasowe stanowisko."

Co jeszcze w tej sprawię mogę zrobić?
Czy aby udać się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów, muszę udać się z obuwiem? (do sklepu mam 50km więc wolałabym pojechać z napisaną kolejną reklamacją, czy mogę zrobić zdjęcia jako dokument w sprawie,czy odebrać obuwie i fatygować się jeszcze raz z odwołaniem i obuwiem?). Ponieważ obuwie jest w sklepie, a odpowiedź pisemną dostałam do domu (woj śląskie a obuwie zakupiłam w Rzeszowie i tam je reklamowałam, ponieważ studiuję na Podkarpaciu),poprosiłam o wysłanie faksem odpowiedzi.
A gołym okiem widać,że jeden but od drugiego w tym miejscu gdzie powstała wada różni się.
Z góry dziękuję za pomoc.

#2 Guest_Tomek

Guest_Tomek
  • Goście

Napisano 05 listopad 2014 - 15:54

''Oba buty zostały wykonane zgodnie z normami produkcyjnymi''

 
Czyli normy produkcji to takie zeby po kilku miesiacach buty zaczeły pękać gdzie tylko się da, oraz zeby obcierały i śmierdziały wink.png ;(
 


#3 ko5ynier

ko5ynier

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 12 sierpień 2015 - 20:26

Witam,
 
mam podobnie, buty Puma Faas 600S po 5 miesiącach od zakupu i przebiegnięciu 262km, na siateczce powstało przetarcie, foto poniżej:
ko5a.neostrada.pl/PumaFaas600S/20150627_121354.jpg
 
na drugim bucie odkleiły się elementy:
ko5a.neostrada.pl/PumaFaas600S/20150627_121357.jpg
 
ko5a.neostrada.pl/PumaFaas600S/20150627_121438.jpg
 
 
buty reklamowałem, niestety reklamacja została odrzucona z wyjaśnieniem, że buty zostały wykonane z trwałych materiałów a uszkodzenie powstało w sposób mechaniczny..
nie należę do osób które tną buty nożem, nie mam psa który mógłby mi je pogryźć (żona czasami gryzie ale nie buty) najnormalniej w świecie w nich biegałem, w końcu takie mają przeznaczenie więc nie wiem co należy zrobić aby uszkodzenia zostały uznane..  
odwołałem się od opinii rzeczoznawcy, lecz po ponownym rozpatrzeniu, reklamacja została ponownie odrzucona...
ręce i majtki opadają bo tak na prawdę wychodzi, że gwarancji na takie produkty nie ma..
 
uważam że jak na buty w cenie ponad 200zł powinny wytrzymać trochę więcej niż 5 miesięcy. Rozmiar buta jest o 8mm większy niż rozmiar stopy więc to raczej nie problem "że ma Pan za długie palce"


#4 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 12 sierpień 2015 - 21:15

zgłoś się do rzecznika praw konsumenta



#5 Guest_Ewa

Guest_Ewa
  • Goście

Napisano 22 wrzesień 2015 - 13:35

Rzecznik odeślę cię do rzeczoznawcy za którego musisz zapłacić. Jeżeli rzeczoznawca wyda opinię na twoja korzyść wówczas z tą opinią składasz ponownie reklamację w sklepie. Biuro rzecznika praw konsumenta to tylko mocno brzmi ale tak naprawdę to nic nie pomagają konsumentom. Miesiąc temu byłam na takim spotkaniu wyszłam z niczym....na moje pytanie po co oni są / pomagają konsumentom pisać reklamacje.



#6 Guest_Mola

Guest_Mola
  • Goście

Napisano 05 wrzesień 2017 - 20:24

Rezcznik powinien miec większe prawa w rozstrzyganiu sporów. A są jak by to napisac instytucja fizyczna od spraw niepotrzebnych np reklamacji. W angli taka osoba do pewnej kwoty decyduje a jej dexyzja to jak wyrok a u nas. Powie cos pan napisze pismo i tak 2 strona to ma w d.... Bo zadnych konsekwencji nie ma moze sobie chłop i 100 pism wyslac oc nie zdziala. Beznadzieja.

#7 Guest_Malina

Guest_Malina
  • Goście

Napisano 10 kwiecień 2020 - 17:13

Rzecznik odeślę cię do rzeczoznawcy za którego musisz zapłacić. Jeżeli rzeczoznawca wyda opinię na twoja korzyść wówczas z tą opinią składasz ponownie reklamację w sklepie. Biuro rzecznika praw konsumenta to tylko mocno brzmi ale tak naprawdę to nic nie pomagają konsumentom. Miesiąc temu byłam na takim spotkaniu wyszłam z niczym....na moje pytanie po co oni są / pomagają konsumentom pisać reklamacje.

Zgadzam się, sama miałam podobną sytuację. Całe szczęście, trafiłam na rzeczoznawców Maj, ich opinia bardziej mi pomogła niż rzecznik. Od tamtej pory jak tylko pojawia się problem z reklamacją, idę do nich i z ich opinią udaje mi się wywalczyć swoje prawa.



#8 Guest_Maja

Guest_Maja
  • Goście

Napisano 28 kwiecień 2020 - 14:42

Zgadzam się, sama miałam podobną sytuację. Całe szczęście, trafiłam na rzeczoznawców Maj, ich opinia bardziej mi pomogła niż rzecznik. Od tamtej pory jak tylko pojawia się problem z reklamacją, idę do nich i z ich opinią udaje mi się wywalczyć swoje prawa.

O, czyli nie tylko ja jestem zadowolona z ich opinii. Rzeczoznawcy Maj naprawdę wiedzą, co robią,



#9 Guest_Michał

Guest_Michał
  • Goście

Napisano 05 maj 2022 - 11:31

Witam kupiłem buty do biegania jakoś tydzień temu. Są to buty z siatki i zauważyłem, iż na siatce z przodu buta zrobiła się mała dziurka( nie na wylot) Zakupiłem je w sklepie Martes i martwię się czy uznają mi reklamacje a chciałbym to szybko zrobić zanim dziura się powiększył.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych