Skocz do zawartości


reklamacja obuwia CONVERSE


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_basketball

Guest_basketball
  • Goście

Napisano 14 lipiec 2012 - 15:20

Witam. W styczniu 2012r. zakupiłam trampki marki Converse. Po około 3 miesiącach użytkowania guma zaczęła się odklejać a materiał przebarwiać. Zareklamowałam je. Po kilkunastu dniach otrzymałam SMS, w którym było napisane, że otrzymuję 50% rabatu na zakupione buty. Zadzwoniłam do sklepu i dowiedziałam się, że rabat przyznany jest w trosce o mnie.
Skoro otrzymuje ów rabat, to rzeczoznawca zdaje sobie na pewno sprawę z tego, że wina nie jest od użytkowania.
Co powinnam umieścić w odwołaniu, żeby reklamacja została uznana z pełni? Proszę o rady.
Z góry dziękuję.

#2 Guest_ObslugaReklamacji.pl

Guest_ObslugaReklamacji.pl
  • Goście

Napisano 14 lipiec 2012 - 22:42

Witam,
Zgodnie z ustawą kupujący może żądać naprawy lub wymiany na nowy towar (Art.8. ust.1).
Zatem to do takiego żądania w pierwszej kolejności powinien ustosunkować się sprzedawca.

(Art.8. ust.4) Jeżeli kupujący nie może żądać naprawy ani wymiany towaru, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy wymiana lub naprawa narażają kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.

Z ust. 4 wynika, że obniżenie ceny jest przywilejem kupującego, a nie sprzedawcy. Jeżeli zatem trampki nie nadają się do dalszego użytkowania, to rabat nie rozwiązuje sytuacji.

Proszę odwołać się od decyzji i żądać naprawy lub wymiany. Gdyby sprzedawca nie mógł zaspokoić takich żądań, to wtedy możemy żądać zwrotu 100% wartości obuwia, czyli odstąpienia od umowy.

Warto jeszcze dodać, że jeżeli wada pojawiła się przed upłynięciem 6 miesięcy od zakupu, do domniemywa się, że istniała już w momencie zakupu (Art.4. ust.1) . Zatem to sprzedawca musi udowodnić, że wina nie leży po jego stronie, a w tym przypadku raczej nie ma szans (chyba, że trampki były używane w ekstremalnych warunkach). Jeżeli obuwie było używane zgodnie z jego przeznaczeniem, to za wadę odpowiada w całości sprzedawca - (Art.4. ust.3) Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar nadawał się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany.

#3 Guest_basketball

Guest_basketball
  • Goście

Napisano 16 lipiec 2012 - 20:10

dziękuję za pomoc, mam nadzieję, że poskutkuje

#4 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 16 lipiec 2012 - 20:40

a w tym odwałaniu powinnam użyć wszystkich pana porad?

#5 Guest_ObslugaReklamacji.pl

Guest_ObslugaReklamacji.pl
  • Goście

Napisano 17 lipiec 2012 - 19:34

Myślę, że nie zaszkodzi :)

Najważniejsze podczas składania reklamacji jest odpowiednie sformułowanie swoich żądań. Ich brak może być przyczyną nierozpatrzenia reklamacji lub rozpatrzenia jej w sposób nas niesatysfakcjonujący.

Proszę zatem w odwołaniu wyraźnie sformułować czego Pani oczekuje. Jeżeli buty można naprawić, to żądamy najpierw naprawy. Jeżeli jest to niemożliwe, a da się buty wymienić na nowe, to żądamy wymiany. Jeżeli sprzedawca nie może spełnić tych żądań lub czas naprawy byłby dla nas zbyt uciążliwy, to należy żądać odstąpienia od umowy, czyli zwrotu gotówki.

Przy składaniu reklamacji można posługiwać się moim wzorem: http://obslugareklam...zory-dokumentow

Warto też zapoznać się z moim poradnikiem dla osób składających reklamację: http://obslugareklam...a-reklamujacych

#6 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 19 listopad 2013 - 21:11

Witam.Kupiłam szare conversy około 3 miesiące temu i zauważyłam ze sie odbarwiają oraz guma na zgięciu zaczęła pękać,w środku zapiętki pękły.Oddałam je na reklamacje a w odpowiedzi otrzymałm odmowę a pan który to rozpatrywał napisał ze obuwie było nadmiernie używanie,i ze wystąpiły takie zmiany jak "mocno przetarte zapiętki,ślady odbić otarć,PĘKNIĘC GUM,ROZKLEJEŃ i wyraził się określeniem "itp"oraz co mnie bardzo obużyło napisał że produkt zakupiony ma 2 lata gwarancji ale ze nieznaczy ze on ma tyle wytrzymać.Jest to sprzeczne z tym ze obuwie któtre sie rozklejiło powinno byc uznane w reklamacji a ten pan jej nie uznał a sam napisał ze buty są rozklejone.Z tego co wiem conversy szare jak i granatowe mają wade facryczną ze się odbarwiają.Chciałabym się zapytać co mam w takim razie umnieścic w odwołaniu by ta reklamacja została pomyślnie rozpatrzona?Z góry dziękuję.

#7 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 19 listopad 2013 - 21:16

Witam.Kupiłam szare conversy około 3 miesiące temu i zauważyłam ze sie odbarwiają oraz guma na zgięciu zaczęła pękać,w środku zapiętki pękły.Oddałam je na reklamacje a w odpowiedzi otrzymałm odmowę a pan który to rozpatrywał napisał ze obuwie było nadmiernie używanie,i ze wystąpiły takie zmiany jak "mocno przetarte zapiętki,ślady odbić otarć,PĘKNIĘC GUM,ROZKLEJEŃ i wyraził się określeniem "itp"oraz co mnie bardzo obużyło napisał że produkt zakupiony ma 2 lata gwarancji ale ze nieznaczy ze on ma tyle wytrzymać.Jest to sprzeczne z tym ze obuwie któtre sie rozklejiło powinno byc uznane w reklamacji a ten pan jej nie uznał a sam napisał ze buty są rozklejone.Z tego co wiem conversy szare jak i granatowe mają wade facryczną ze się odbarwiają.Chciałabym się zapytać co mam w takim razie umnieścic w odwołaniu by ta reklamacja została pomyślnie rozpatrzona?Z góry dziękuję.

#8 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 19 listopad 2013 - 21:17

Witam.Kupiłam szare conversy około 3 miesiące temu i zauważyłam ze sie odbarwiają oraz guma na zgięciu zaczęła pękać,w środku zapiętki pękły.Oddałam je na reklamacje a w odpowiedzi otrzymałm odmowę a pan który to rozpatrywał napisał ze obuwie było nadmiernie używanie,i ze wystąpiły takie zmiany jak "mocno przetarte zapiętki,ślady odbić otarć,PĘKNIĘC GUM,ROZKLEJEŃ i wyraził się określeniem "itp"oraz co mnie bardzo obużyło napisał że produkt zakupiony ma 2 lata gwarancji ale ze nieznaczy ze on ma tyle wytrzymać.Jest to sprzeczne z tym ze obuwie któtre sie rozklejiło powinno byc uznane w reklamacji a ten pan jej nie uznał a sam napisał ze buty są rozklejone.Z tego co wiem conversy szare jak i granatowe mają wade facryczną ze się odbarwiają.Chciałabym się zapytać co mam w takim razie umnieścic w odwołaniu by ta reklamacja została pomyślnie rozpatrzona?Z góry dziękuję.

#9 Guest_ada

Guest_ada
  • Goście

Napisano 19 grudzień 2013 - 17:17

ja już dwa razy wymianiałam conversy na nowe i za kazdym razem bez problemu. za kazdym razem żądałam wymiany na nowe z powodu wytartych napisów z tyłu buta i startym logo conversów.

#10 Guest_Paweł

Guest_Paweł
  • Goście

Napisano 13 styczeń 2015 - 22:58

Witam, ja również miałem podobną sytuacje. Buty po niecałych dwóch tygodniach popękały bez ekstremalnego użytkowania. Po odesłaniu do sprzedającego, ten odrzucił reklamacje tłumacząc że zwlekałem ze zgłoszeniem (miałem je niecałe 3 miesiące!!) i że są to uszkodzenia mechaniczne wynikające ze zbyt intensywnego użytkowania (buty nie noszą śladów takiego użytkowania poza popękaną podeszwą na bokach). Po odwołaniu sprzedawca ponownie odrzucił reklamację. I tak jestem posiadaczem butów za 300 zł które po dwóch miesiącach nie nadają się do noszenia. Czy jest jeszcze jakaś możliwość na reklamację?

pozdrawiam



#11 Mirr

Mirr

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 15 styczeń 2015 - 16:06

Rozwiązania jak sobie radzić z odrzuceniem reklamacji towaru kupionego przed 25.12.2014, wzory pism, omówione warianty działania masz w linku w kroku 5 i 6. http://goo.gl/HwC17c



#12 Guest_mariola

Guest_mariola
  • Goście

Napisano 31 marzec 2015 - 19:37

Kupiłam conversy biale, trzy tygodnie temu. Nosiłam je, w miarę możliwość kiedy pogoda na to pozwalała a były takie momenty. W sobotę zauważyłam, ze buty maja kolo podeszwy żółte plamy. Nie czyscilam ich, jedynie mokra chusteczka czubki wiec jak to jest możliwe? Czy powinna oddać na gwarancje?

#13 Mirr

Mirr

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 11 kwiecień 2015 - 12:00

 Czy powinna oddać na gwarancje?

Nie.

Przy zakupie dokonanym PO 25.12.2014, gdy jesteś konsumentem na podstawie rękojmi możesz żądać od sprzedawcy: naprawy, wymiany, wskazując kwotę- obniżenia ceny, albo przy istotnej wadzie odstąpienia od umowy. Wzór pisma z instrukcją w linku http://goo.gl/muKDDQ



#14 Guest_mariola

Guest_mariola
  • Goście

Napisano 15 kwiecień 2015 - 15:34

Oddałam buty i żądałam wymiany na nowe. Odpisali mi po 14 dniach, że to jest z mojej winy bo buty były prane. To jest zupełnie nieprawda, wyssali sobie to z palca. Co w takiej sytuacji mogę zrobić? Dac spokój czy walczyć o swoje?

#15 atokarski

atokarski

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 17 kwiecień 2015 - 13:30

Witam,

Zapoznajcie się z prawami konsumenta - zwrot towaru.

Polecam zajrzeć przed kolejnymi nieudanymi zakupami.



#16 Guest_kaska

Guest_kaska
  • Goście

Napisano 11 listopad 2015 - 16:52

Kupiłam buty we wrześniu tego roku.pierwsza reklamację złożyłam po około tygodniu czasu (naprawili chodziło o zapuetki)po odbiorze oddałam buty spowrotem po kilku dniach bo pękła guma wymienili mi je na nowe.w nowej parze butów potworna reklamacja na znane w marce zapietki jednak po3reklamacji według mnie źle zostały naprawione gdyż po około godz użytkowania tych butów uszkodzilam sobie stopy.poszlam4raz zgłosić ta wadę.w dniu9.11.2015otrzymalam odpowiedź"reklamacja odrzucona"źle uzytkowalam buty?jest to dla mnie absurdalne.teraz już nie chce naprawy ani nic o tej firmy oprucz zwrotu gotówki natomiast i tak pani przy składaniu ostatnie reklamacji dała mi do zrozumienia ze ich nie odzyskam.co mam zrobić w tej sytuacji gdyż w butach chodziłam Max 1miesiac pozostale1,5miesiaca znajdowały się na reklamacji.proszę o poradę

#17 Guest_Asia

Guest_Asia
  • Goście

Napisano 27 listopad 2015 - 14:34

Mam ten sam problem. Moje wymarzone Conversy zaczęły się rozklejać po tygodniu noszenia (naprawili). Teraz po około 4 miesiącach noszenia mają podarte zapiętki, są rozklejone i mają popękaną podeszwę po obu stronach. Teraz jestem w trakcie 3 reklamacji i czekam na rozpatrzenie. Oczywiscie wszystkie uszkodzenia to moja wina. Teraz już czekam tylko na wymianę lub zwrot kasy. Jeśli odmówią pójdę do rzecznika praw konsumenta lub postaram się o opinię niezależnego rzeczoznawcy. Starsznie mnie zagrzali z tymi butami. Taki koszt, niby znana firma a taki bubel.



#18 Guest_Amelia

Guest_Amelia
  • Goście

Napisano 29 sierpień 2016 - 21:45

Ja mam inny problem, kupiłam buty i w sklepie wydawały mi sie dobre jednak w domu stwierdzam ze są conajmniej o rozmiar za duże. Przychodzę z pytaniem : czy da sie wymienić conversy zakupione w oryginalnym sklepie conversa? Nigdzie nie ma tych informacji a są mi one bardzo potrzebne 😭

#19 Guest_katurowach

Guest_katurowach
  • Goście

Napisano 11 czerwiec 2019 - 16:46

Mi też raz odmówili przyjęcia gwarancji, buty były rozklejone. W sumie to nie chciało mi się szarpać ze sklepem i pokleiłem buty w domu sam. Kupiłem klej Tadam i trzyma do dzisiaj. 





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych