Skocz do zawartości


novum odstapienie od umowy po 10 dniach


45 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_romanabis

Guest_romanabis
  • Goście

Napisano 23 marzec 2012 - 21:44

Podpinam wątek w odpowiednim dziale.

Witam.
Tak jak wiele osób moja żona podpisała umowę nieświadomie myśląc,że przedłuża umowę z obecnym operatorem.Po upływie ustawowych 10 dni miałem przyjemność zapoznać się z dokumentem i jestem delikatnie mówiąc pod ścianą.Czy istnieje możliwość odkręcenia zobowiązania bez ponoszenia opłat związanych z zerwaniem takiej umowy?
Proszę o odpowiedzi osób znających takie przypadki.
Dziękuję i pozdrawiam

#2 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 24 marzec 2012 - 19:41

Czy Pana żona została powiadomiona przy zawarciu umowy o możliwości odstąpienia (podpisała stosowne oświadczenie)? Czy w umowie wskazano, że świadczenie usług rozpocznie się [przed upływem terminu do odstąpienia od umowy?

#3 Guest_romanabis

Guest_romanabis
  • Goście

Napisano 24 marzec 2012 - 22:33

Nie podpisywała oświadczenia o możliwości odstąpienia.Nie ma daty rozpoczęcia świadczenia usług.Umowa podpisana 28 lutego,TP S.A otrzymała informację o przejęciu 9 marca

#4 Guest_Łukasz Nysztal

Guest_Łukasz Nysztal
  • Goście

Napisano 25 marzec 2012 - 22:00

Pomimo upływu owych 10-dni proszę złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Jeśli nie zostanie to oświadczenie zaakceptowane przez operatora wówczas pozostanie wdać się w spór sądowy i wykazywać, że operator nie dopełnił obowiązków, wprowadził w błąd i oświadczenie o odstąpieniu wobec tego jest zasadne.

#5 Guest_romanabis

Guest_romanabis
  • Goście

Napisano 23 kwiecień 2012 - 20:53

Udało się.
Dzisiaj dostałem pismo o uznaniu reklamacji i rezygnacji operatora od pobrania opłaty wyrównawczej.Opłacało się walczyć pomimo upływu ustawowych 10 dni.Dziękuję za pomoc i informacje zawarte na tym forum w innych wątkach.
Poniżej kopia mojego listu do Novum.Jeśli ktoś ma podobny problem postaram się podpowiedzieć jak sam to załatwiłem.Pismo wysłane w imieniu żony:

" ODSTĄPIENIE OD UMOWY

Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271) odstępuję od zawartej umowy nr ....................... z dnia 28.02.2012 o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartej pomiędzy mną a spółką Telekomunikacja Novum S.A
Czując się wprowadzona w błąd przez konsultantów ,którzy kilkukrotnie telefonicznie przed podpisaniem umowy /na pewno mają Państwo w swoim posiadaniu odpowiednie nagrania ,które potwierdzają moje argumenty/ sugerowali zmianę obecnego abonamentu na bardziej korzystny pod fałszywym pretekstem zmiany lub likwidacji dotychczasowego abonamentu , bez wyraźnego podania informacji dotyczącej wiążącej się z tym konieczności zmiany operatora i korzystając z art.84 oraz 88 K.c. oświadczam o uchyleniu się od skutków prawnych swojego oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu i w warunkach podstępu.

Osoba ,która pojawiła się u mnie z gotową do podpisania umową stanowczo twierdziła,że to jest tylko zmiana spowodowana likwidacją mojego obecnego abonamentu i kilkukrotnie pytana czy to jest TP S.A. nie zaprzeczyła.Nie zostałam poinformowana o możliwości odstąpienia od umowy w ustawowym terminie. Art. 3.1.Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów (brak wzoru odstąpienia od umowy) Umowa została zawarta podstępnie i wbrew mojej woli.

Ponieważ Telekomunikacja Novum nie poinformowała mnie w sposób jasny i nie budzący wątpliwości o prawie do odstąpienia od umowy, zgodnie z art. 4 ww. ustawy, przysługuje mi prawo dostąpienia od umowy w terminie 10 dni od uzyskania informacji o prawie odstąpienia, nie dłużej niż w ciągu 3 miesięcy od dnia jej zawarcia.

W związku z powyższym proszę o anulowanie w/w umowy i odstąpienie od roszczeń materialnych.

Jednocześnie na podstawie art. 32 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.02.101.926) zgłaszam sprzeciw odnośnie dalszego przetwarzania moich danych osobowych w celach marketingowych.

W dniu dzisiejszym pisemnie zawiadomiłam TP S.A. o mojej decyzji anulowania Państwa zlecenia na udostępnienie linii.
Informuję ,że 20.03.2012 powiadomiłam o zaistniałej sytuacji UKE



Z poważaniem,

#6 Guest_Znovum oszukany

Guest_Znovum oszukany
  • Goście

Napisano 17 maj 2012 - 10:58

Dziekuję za ten wzór pisma , wczoraj i ja dałem sie nabrać na te ich manipulacje, równiez zawiadomiłem UKE.
pozdrawiam

#7 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 07 czerwiec 2012 - 19:54

Dziekuję za ten wzór pisma , wczoraj moja mama ( starsza osoba) również dała sie nakłonić na te ich manipulacje i konsekwentne wmawianie, że jest to cały czas ta sama firma Telekomunikacja Polska S.A. Również zawiadomiłem UKE.
Myślę, że wiele osób potrzebuje takiego wzoru pisma, tymbardziej biorac pod uwagę, że pokrzywdzonymi w przeważającej wiekszości są ludzie nieco starsi i niekoniecznie sprawnie posługujacy sie wyszukiwaniem w internecie.

Pozdrawiam

#8 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 10 lipiec 2012 - 14:41

Witam.

Za niewiele ponad miesiąc kończy mi się umowa z telenovum na 24 miesiące i chciałbym rozwiązać tą umowę, bo inaczej przejdzie ona na czas nieokreślony, a chciałbym się pozbyć tych pasożytów.

I tutaj moja prośba, czy może mi ktoś powiedzieć jak ma wyglądać wypowiedzenie umowy po zakończeniu okresu 24miesięcznego? Nigdzie nie mogę znaleźć takiego gotowego wzoru, a nie chce mieć potem problemów jak mi nie przyjmą rezygnacji.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

#9 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 10 lipiec 2012 - 14:43

Czy ta umowa(która jest wyżej) nada się również na zakończenie umowy 24 miesięcznej, czy musi ona wyglądać inaczej?

#10 Guest_Lucjan

Guest_Lucjan
  • Goście

Napisano 20 lipiec 2012 - 15:00

Witam dziś wysyłam pismo wg wzoru mam nadzieje że pomoże,oszukali moich rodziców mówiąc że konieczne jest podpisanie ze względu na połączenie TP i Orange, a rodzice ufnie podpisali o całości dowiedziałem się po miesiącu jak przyszedł nowy rachunek od innej firmy niż zawsze.
Zobaczymy co z tego wyjdzie, po prostu banda złodziei!!
Kolego romanabis
Czy chcieli Cie obciążyć za zerwanie umowy??
dziękuję za info

#11 Guest_romanabis

Guest_romanabis
  • Goście

Napisano 20 lipiec 2012 - 19:23

Ja zorientowałem się też po ok. miesiącu.Umowę podpisała żona i jakoś nie miałem okazji wcześniej na nią zerknąć.Potem wertowanie internetu,zbieranie informacji i wyszło pismo takie jak wyżej.Wcześniej informacja do TP,że nie wyrażam zgody na przeniesienie praw do linii,informacja do UKE i czekanie na odpowiedź z Novum.
Zakończyło się dość szybko,był tylko jeden telefon wcześniej, czy na pewno nie zmienię decyzji.
Powodzenia

#12 Guest_romanabis

Guest_romanabis
  • Goście

Napisano 20 lipiec 2012 - 19:29

Jeszcze jedna sprawa.Ja nie dostałem od nich żadnego rachunku.Wszystko trwało ok. półtora miesiąca i poprzez zablokowanie przejęcia linii w TP nigdy nie byłem fizycznie ich klientem.
Ostatnio są nawet reklamy w tv na temat oszukiwania/podszywania się pod orange/tp.Jest specjalna infolinia,która już wcześniej funkcjonowała.Teraz podobno TP w swoim oczywistym interesie bardziej pomaga załatwić takie sprawy.

#13 Guest_Lucjan

Guest_Lucjan
  • Goście

Napisano 23 lipiec 2012 - 18:38

Witam ,
Tak jak pisałem pismo poszło TP poinformowana UKE też czekam na ruch &%##@@# Novum.
Dziękuję za pomoc na pewno opiszę finał zmagań.
Pozdrawiam

#14 Guest_terat1

Guest_terat1
  • Goście

Napisano 25 lipiec 2012 - 21:29

U MNIE TEN SAM PROBLEM! MÓJ TATA PODPISAŁ UMOWE 05.06.2012 A JA DOKŁADNIE DZISIAJ SIE O TYM DOWIEDZIAŁAM.
PROSZE MI NAPISAC CZY COŚ TRZEBA DOŁĄCZYC DO TEGO PISMA?? KSERA UMOWY I TEGO REGULAMINU? ITP?
CO PAŃSTWO WYSYŁALIŚCIE DO PREZESA KOM.ELEKTR.??
I CZY WARTO JESZCZE SKORZYSTAC Z POMOCY RZECZNIKA PRAW KONSUMEN.??
JUTRO WYBIERAM SIE DO TP W CELU WYJAŚNIENIA TEJ SPRAWY I POZOSTANIA PRZY DOTYCHCZASOWEJ UMOWIE KTÓRA NIEDAWNO BYŁA Z NIMI ZAWIERANA.

#15 Guest_Lucjan

Guest_Lucjan
  • Goście

Napisano 06 sierpień 2012 - 14:01

Witam wszystkich ,
Dostałem odpowiedź z Novum że Tata wiedział co podpisuje że rowbił to świadomie że przedstawiciel poinformował go o wszystkim, Tym czasem Tata dostał pismo nie poinformowali go o co chodzi mało tego cały czas utrzymywano że to jest TP-sa mało tego takie coś tzn - oświadczenie zostało mi wysłane!!
Kłamcy , oszuści i nic więcej , batalia trwa....

#16 Guest_Lucjan

Guest_Lucjan
  • Goście

Napisano 06 sierpień 2012 - 14:40

Witam,
Poległem 383 zł w plecy odpisali że toi oni są w porządku a to my znaczy się ja i Tata chcemy ich oszukać - takie odniosłem wrażenie
Novum:
- my informowaliśmy że jesteśmy konkurencją do TP S.A.
- my informowaliśmy że nie jesteśmy TP S.A.
- my informowaliśmy ze jest 10 dni na wypowiedzenie
- my informowaliśmy o każe za zerwanie umowy
Jedyne co mogę powiedzieć to że oni to OSZUŚCI I ZŁODZIEJE ale to tu mogę sobie pokrzyczeć na forum.
Jestem zły na siebie że nie przestrzegłem rodziców przed naciągaczami i teraz zapłacę za to karę.
Dlatego przestrzegam wszystkich jak najdalej od OSZUSTÓW Z NOVUM!!!

#17 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 10 sierpień 2012 - 19:45

Witam serdecznie i proszę o pomoc.Zacznę od tego,że telefon jest zgłoszony na moją mamę,a mój świętej pamięci tato podpisał umowę imieniem i nazwiskiem mamy,do tego okazuje się że co innego mówili(że będą darmowe minuty,a ich niema),a co innego wychodzi na rachunku.Jak mogę zerwać z nimi umowę?? Z góry dziękuje za pomoc.

#18 Guest_romanabis

Guest_romanabis
  • Goście

Napisano 10 sierpień 2012 - 21:09

Przedwczesne zerwanie umowy skutkuje poniesieniem opłat z tytułu przyznanych "niby" zniżek.W mojej umowie był zapis o proporcjonalności kary ,czyli im dłużej u nich jesteś tym mniejsza opłata.Wyjściowo ok 450 zł.Ja bym wolał zapłacić i zerwać.To jest błędne koło,domyślna i z góry zakładana rezygnacja z billingów i nie wiadomo skąd się biorą kwoty na rachunku.Słyszałem,że niektórzy prosili o płatne zestawienie rozmów i pojawiały się tam numery,których nikt w rodzinie nie znał i nie wykonywał takich połączeń.Sprawa do przemyślenia.Są to niemałe pieniądze ale może warto mieć święty spokój i nie pakować w większe być może problemy.
Pozdrawiam

#19 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 13 sierpień 2012 - 18:47

Mam pytanie czy ktoś wie jaka jest wysokość kary za zerwanie umowy z firma Novum??? Z góry dziękuje za odpowiedz.

#20 Guest_romano

Guest_romano
  • Goście

Napisano 14 sierpień 2012 - 15:15

Napisałem post wyżej



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych