Skocz do zawartości


Wadliwy towar a odpowiedzialność sprzedawcy - problem ???


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_-praw-slawek35

Guest_-praw-slawek35
  • Goście

Napisano 22 luty 2012 - 13:12

Witam,

mam następujący problem: kupiłem wannę akrylową w salonie łazienek, wanna okazała się wadliwa - jest pęknięcie na długości ok 5 cm. Niestety wada wyszła 'po czasie', dopiero po obudowaniu wanny i ściągnięciu oryginalnej folii ochronnej (wcześniej folia była cały czas założona żeby uniknąć porysowania wanny podczas urządzania łazienki). Po zgłoszeniu wady był na budowie przedstawiciel producenta (Cersanit) który reklamacji nie uznał ponieważ wady mechaniczne nie podlegają reklamacji.
Ponieważ wanna jest już obudowana jedynym wyjściem wydaje się być regeneracja zestawem naprawczym do akrylu.
Uważam iż salon powinien być odpowiedzialny za tą naprawę, ale dział reklamacji w salonie stwierdził, że również nie ponoszą odpowiedzialności za tą wadę.

Co mogę jeszcze zrobić w tej sytuacji ? Czy sprzedawca ponosi jakąś odpowiedzialność tutaj (rękojmia itp. ..?) ?
Zanim sam będę zmuszony to wykonać, chcę sprawdzić wszystkie możliwości. Uchylanie się od odpowiedzialności i podejście sprzedawcy i producenta jest denerwujące i uważam że klienci powinni walczyć o swoje.

Czekam na rady i sugestie.

#2 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 22 luty 2012 - 14:21

Proszę złożyć sprzedawcy na piśmie za potwierdzeniem odbioru reklamację z żądaniem wydania nowego egz. wanny wad pozbawionego oraz zwrotu kosztów demontażu wadliwej wanny i ponownego montażu wymienionego egzemplarza zgodnie z art. 8 ust. 1 i 2 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Proszę jednocześnie zaznaczyć, że zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy, jeśli wada ujawniła się w terminie 6 m-cy od zakupu, to przyjmuje się, że tkwiła ona w produkcie już w momencie sprzedaży, co przemawia za odpowiedzialnością sprzedawcy. Tym samym to sprzedawca powinien wykazać, że było inaczej, a za niewystarczające należy uznać w tym zakresie gołosłowne przerzucanie winy na Pana stronę.

#3 Guest_-praw-slawek35

Guest_-praw-slawek35
  • Goście

Napisano 01 marzec 2012 - 14:21

Dziękuję za pomocną odpowiedź. Będę ponownie pisemnie interweniował u sprzedawcy. Napiszę później jak się sprawa rozwinęła.

#4 Guest_-praw-slawek35

Guest_-praw-slawek35
  • Goście

Napisano 13 marzec 2012 - 15:04

Niestety po ponownym złożeniu pisma reklamacyjnego sprzedawca nadal podtrzymuje swoje stanowisko braku odpowidzialności, lakonicznie odpisując, że opinia przedstawiciela producenta jest wiążąca i ostateczna ...?

Czy nadal radzicie się odwoływać, czy też szansa pociągnięcia sprzedawcy do odpowiedzialności jest niewielka ?

#5 Guest_ines

Guest_ines
  • Goście

Napisano 12 kwiecień 2019 - 07:22

Dzień dobry .Ostatnio miałam podobną sytuację.Kupione pytki origami black glossy były zabezpieczone woskiem przed  porysowaniem,po połażeniu i umyciu okazało się że są porysowane w wielu miejscach.Na dodatek były jeszcze potłuczone  brak odtłuczonych kawałków sklep wymienił 4 płytki ale,reklamowałam rysy wielkości 2 na 2 cm..Powołałam się na ww artykuły i dwukrotnie odmowa reklamacji.Padło nawet stwierdzenie że porysowały się przy fugowaniu i myciu (od gąbki  i szmaty pewnie)lub osoba montująca instrukcji montażu nie przeczytała.SKORO KLIENT ZAAKCEPTOWAŁ WYGLĄD PŁYTEK TO BYŁY DOBRE.Nic nie pomogły argumenty że nie było widać pod woskiem,że były uszkodzone i część wymieniana,że na resztkach są takie same uszkodzenia,nie poproszono nawet o próbki płytek.a reklamacja odrzucona po raz drugi.

Totalne dno brak jakiejkolwiek odpowiedzialności.Zalecam każdy produkt przed montażem oglądać po kilka razy myć i oglądać jeszcze raz'

 

NIKT POZA DZIAŁEM OBSŁUGI PO SPRZEDAŻOWEJ NIE PODPISUJE SIĘ POD TYMI  ODPOWIEDZIAMI REKLAMACYJNYMI.

 

 UWAGA NA CERSANIT JAK KUPISZ WADLIWY PRODUKTY Z UKRYTYMI WADAMI I ZAMONTUJESZ BRAK REKLAMACJI I ODPOWIEDZIALNOŚCI !!!

 



#6 Guest_Agnieszka

Guest_Agnieszka
  • Goście

Napisano 04 listopad 2019 - 09:28

Witam.Ja mam taki problem.Po półrocznym użytkowaniu wanny akrylowej zaczął mi odpryskiwac akryl,zaczęły się robić bomble i zespół się automatyczny syfon.Wanna jest zabudowana płytkami.Po złożeniu reklamacji i żądania zwrotu pieniędzy nie tylko za wannę,ale też za jej montaż i demontaż,sprzedawca nakazał mi cytuję" W takim razie proszę o utylizację wanny (rozbicie jej) i wysłanie zdjęć. Po ich otrzymaniu zwrócimy pieniądze.
Czy ma takie prawo?
Przecież muszę mieć pieniądze,żeby kupić nową wannę i ją od razu zamontować, muszę mieć pieniądze żeby zapłacić fachowcowi za jego pracę.
Proszę o pomoc.

#7 Dorota Ł

Dorota Ł

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 43 postów

Napisano 04 listopad 2019 - 11:47

W reklamacji należy ująć zauważoną wadę oraz żądania, jakie mamy względem wybrakowanego towaru. Reklamacja z tytułu rękojmi daje nam prawo do:
a) naprawy usterki,
B) wymiany rzeczy na nową,
c) zwrotu (lub obniżenia) ceny za towar.
 
To kupujący wybiera, czy woli, aby daną rzecz naprawić, czy wymienić na nową, a wybór ten jest wiążący dla sprzedawcy. Jeśli jednak okaże się, że naprawa lub wymiana rzeczy jest niemożliwa lub zbyt kosztowna, to można żądać zwrotu ceny za towar (czyli odstąpić od umowy). Jednakże zwrot ceny jest zawsze wariantem ostatecznym - jest to uprawnienie przysługujące tylko wtedy, jeśli sprzedawca nie będzie mógł spełnić pozostałych dwóch możliwości.


#8 Guest_Agnieszka

Guest_Agnieszka
  • Goście

Napisano 04 listopad 2019 - 12:11

W moim przypadku sprzedawca chce oddać mi pieniądze za wannę,ale tylko wtedy kiedy prześlę mu zdjęcia z demontażu i utylizacji wanny

#9 Guest_Dorota

Guest_Dorota
  • Goście

Napisano 28 styczeń 2021 - 15:44

Nie polecam nie tylko wanien, ale i szafek firmy CERSANIT. Odchodzi farba z boku po ok. 5 miesiącach użytkowania. Co z tego, że dają gwarancję 2 lata, jak reklamacje odrzucają, pisząc, że źle użytkowana. Poprzednia szafka innej firmy, tak samo użytkowana wytrzymała 8 lat. Oczywiście sprzedawcą umywa ręce i odsyła do producenta. NIE POLECAM NIC Z TEJ FIRMY

#10 Guest_Dorota

Guest_Dorota
  • Goście

Napisano 28 styczeń 2021 - 15:44

Nie polecam nie tylko wanien, ale i szafek firmy CERSANIT. Odchodzi farba z boku po ok. 5 miesiącach użytkowania. Co z tego, że dają gwarancję 2 lata, jak reklamacje odrzucają, pisząc, że źle użytkowana. Poprzednia szafka innej firmy, tak samo użytkowana wytrzymała 8 lat. Oczywiście sprzedawcą umywa ręce i odsyła do producenta. NIE POLECAM NIC Z TEJ FIRMY

#11 Guest_Dorota

Guest_Dorota
  • Goście

Napisano 28 styczeń 2021 - 15:44

Nie polecam nie tylko wanien, ale i szafek firmy CERSANIT. Odchodzi farba z boku po ok. 5 miesiącach użytkowania. Co z tego, że dają gwarancję 2 lata, jak reklamacje odrzucają, pisząc, że źle użytkowana. Poprzednia szafka innej firmy, tak samo użytkowana wytrzymała 8 lat. Oczywiście sprzedawcą umywa ręce i odsyła do producenta. NIE POLECAM NIC Z TEJ FIRMY

#12 Guest_Dorota

Guest_Dorota
  • Goście

Napisano 28 styczeń 2021 - 15:44

Nie polecam nie tylko wanien, ale i szafek firmy CERSANIT. Odchodzi farba z boku po ok. 5 miesiącach użytkowania. Co z tego, że dają gwarancję 2 lata, jak reklamacje odrzucają, pisząc, że źle użytkowana. Poprzednia szafka innej firmy, tak samo użytkowana wytrzymała 8 lat. Oczywiście sprzedawcą umywa ręce i odsyła do producenta. NIE POLECAM NIC Z TEJ FIRMY



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych