Skocz do zawartości


Niedotrzymanie terminu dostawy przez Sprzedajacego


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Kejti

Guest_Kejti
  • Goście

Napisano 26 listopad 2009 - 22:35

Witam!

Mam pewien problem. Otóż 3.11 br. kupiłem nowy płaszcz na jednym z serwisów aukcyjnych. Sprzedający na stronie aukcji zapewniał, że wysyłka nastąpi najpóźniej do trzech dni roboczych, co jednak okazało się kompletnym kłamstwem. Po tygodniu napisałam do sprzedawcy maila z zapytaniem czy płaszcz został już wysłany, na co sprzedawca odpowiedział, że przesyłka jest już spakowana i następnego dnia (16.11) zostanie wysłana. Jednak okazało się, że to kolejne kłamstwo. Płaszcz został wysłany dopiero 23.11 i wczoraj dotarł. W związku z tym, że miał to być prezent, oczywiście nie doszedł na czas i jest mi w tej chwili zbędny.
Ponieważ Sprzedający nie wywiązał się z zawartej umowy, czy po odesłaniu płaszcza mam szansę odzyskać przelana kwotę razem z kosztami przesyłek? W jaki sposób reklamuje się termin dostawy przedmiotu? Bardzo proszę o pomoc w tej kwestii i z góry dziękuję.

#2 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 27 listopad 2009 - 00:24

Kodeks cywilny
Art. 491. § 1. Jeżeli jedna ze stron dopuszcza się zwłoki w wykonaniu zobowiązania z umowy wzajemnej, druga strona może wyznaczyć jej odpowiedni dodatkowy termin do wykonania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniona do odstąpienia od umowy. Może również bądź bez wyznaczenia terminu dodatkowego, bądź też po jego bezskutecznym upływie żądać wykonania zobowiązania i naprawienia szkody wynikłej ze zwłoki.

Art. 492. Jeżeli uprawnienie do odstąpienia od umowy wzajemnej zostało zastrzeżone na wypadek niewykonania zobowiązania w terminie ściśle określonym, strona uprawniona może w razie zwłoki drugiej strony odstąpić od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego. To samo dotyczy wypadku, gdy wykonanie zobowiązania przez jedną ze stron po terminie nie miałoby dla drugiej strony znaczenia ze względu na właściwości zobowiązania albo ze względu na zamierzony przez nią cel umowy, wiadomy stronie będącej w zwłoce.

Jeżeli ustalił Pan ze sprzedawcą, że wydanie towaru nastąpi w okręślonym terminie ze względu na to, że towar przeznaczony jest na prezent, to mógłby Pan odstąpic od umowy zgodnie z art. 492 zd. 2 kc.
W tej sytuacji nienalezne jest tez odszkodowanie za zwłokę, poniewaz porzyznawane jest ono jedynie za szkodę majatkową a w Pana sytuacji mozna mowić o doznaniu krzywdy a więc szkody niemajątkowej.

#3 Guest_Kejti

Guest_Kejti
  • Goście

Napisano 27 listopad 2009 - 10:19

Dziękuje za szybką odpowiedź. Czy mogę się więc domagać zwrotu kosztów towaru wraz z kosztami przesyłek? Czy tylko samego towaru?

#4 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 01 grudzień 2009 - 17:30

Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów
Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Art. 10. 1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia.

Można jeszcze oprzeć Pani roszczenia na na art. 7 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. 1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów i odstąpić w ciągu 10 dni od otrzymania przesyłki bez podania przyczyn.
Niestety zwrotu kosztów przesyłki nie może Pani dochodzić.

#5 Guest_Emilia

Guest_Emilia
  • Goście

Napisano 20 styczeń 2015 - 16:51

Witam 

Kupiłam kanapy w black red white na umowie napisali że towar dostarczą od 4 do 6 tygodni mija 12 tydzień a kanap nie ma po każdym moim telefonie słyszę że kanapy będą w Piątek nie muszę chyba dodawać że w każdy piątek słyszę że chodziło im o ten kolejny piątek........ czy mogę się domagać jakiegoś ''odszkodowania'' nie chcę rezygnować z zamowienia ponieważ tylko tam mają towar który będzie mi pasował do domu ale co piątek biorę dzień wolny w pracy i staję sie to już uciężliwe czy mogę prosić o jakiś bon itp????



#6 Guest_Hubert

Guest_Hubert
  • Goście

Napisano 04 luty 2015 - 13:41

Temat BRW dotyczy również i mojej osoby. Towar (narożnik) zakupiłem 17.12.2014r. Otzrymałem informację, że w przeciągu 6 tygodni narożnik będzie u mnie w mieszkaniu, do dzisiaj go nie mam. Gdzie znajdę regulamin dostaw towaru oraz jakich roszczeń wobec BRW mogę dochodzić?



#7 Guest_Ania

Guest_Ania
  • Goście

Napisano 13 marzec 2015 - 20:14

A to ciekawy temat nawet, może chodzi o tego samego producenta w BRW -firma TOMBEA. Na narożnik czekam od 10.12.2014. Mamy 13.03.2015 narożnik zapłacony i niedostarczony do dnia dzisiejszego. Ps. Może założymy jakąś grupę zrzeszonych niezadowolonych klientów smile.png Na domiar złego domówiłam od zupełnie innej firmy fotele do narożnika (o tej samej strukturze skóry), które znacznie przewyższają kwotę narożnika. Czy mogę domagać się zwrócenia pieniędzy za narożnik oraz fotele??



#8 Guest_Marta

Guest_Marta
  • Goście

Napisano 19 marzec 2015 - 13:20

Widzę, że nie jestem jedyna. Zamówiłam w BRW narożnik 18.01.15, termin dostawy 4-6 tyg. Do dnia dzisiejszego nie otrzymałam towaru. Dzisiaj udaję się do sklepu w celu rozwiązania umowy, zobaczymy co usłyszę.



#9 Guest_gość 12345

Guest_gość 12345
  • Goście

Napisano 11 sierpień 2015 - 09:20

Podobnie i u mnie mam zastrzeżenia do BRW. zamówiłam kuchnię na wymiar. W umowie mam zapis,że wydanie towaru nastąpi nie później niż do 32 tygodnia roku.termin ten został przekroczony.ze strony BRW słyszę ciągle jakieś mętne wymówki.sama się ciągle do nich dobijam. Bez kuchni ciężko się funkcjonuje.czy mam jakieś prawo do np.obniżenia ceny za kuchnię w ramach odszkodowania?

#10 Guest_Magda

Guest_Magda
  • Goście

Napisano 02 czerwiec 2016 - 11:50

My zamówiliśmy szafę z BRW w kwietniu 2016, mamy już czerwiec, szafy ciągle nie ma, ALE salon sam od siebie zaproponował nam upust 300 zł ! Więc walczcie o swoje, bo konsumenci mają prawo do "kary" na sprzedającym za nie dotrzymanie terminu. 

Pozdrawiam



#11 Guest_marta

Guest_marta
  • Goście

Napisano 03 październik 2016 - 16:22

Mam podobna sytuację z BRW ile mogę procent mogę rządach rabatu??

#12 Guest_Marta

Guest_Marta
  • Goście

Napisano 10 październik 2016 - 11:41

Witam. 1.06.2016 Zamówiłam w jednym ze sklepów internetowych kombinezon.Nie było możliwości zamówienia go "za pobraniem". Musiałam zrobić przelew. Razem wyszło 76.48 zl. Towar miał być dostarczony do 50 dni roboczych, więc czekałam. Niestety do tej pory ani widu ani słychu. Miesiąc temu zadzwoniłam tam z prośbą o zwrot pieniędzy. Oczywiście pani, która odebrała powiedziała, że prześle całą kwotę, ale do tej pory tego nie zrobiła. Dziś jak dzwoniłam to nikt nie odbiera. Dodam, że nie jestem jedyną niezadowoloną klientka, bo czytałam dużo negatywnych opinii na temat tego sklepu i wiem, że nie tylko ja mam problem ze zwrotem pieniędzy. Co mogę zrobić w tej sytuacji, żeby odzyskać pieniądze?



#13 Guest_Justyna

Guest_Justyna
  • Goście

Napisano 22 grudzień 2016 - 08:43

Witam. Zakupiłam na Allegro tv. Dotarł do mnie tylko, że uszkodzony. Od razu został spisany protokół szkody i wraz ze zdjęciami przesłany na e-mail sprzedawcy. W czwartek 15.12br napisał mi że w pon zostanie wysłany nowy tv a ten odbierze kurier. Do tej pory nowy tv nie doszedł a ten pan nie odpowiada na e-maile. Czy w takim przypadku jeśli nowy tv nie zostanie wysłany albo pieniądze nie zostaną zwrócone mogę domagać się odszkodowania?

#14 Guest_Magda

Guest_Magda
  • Goście

Napisano 07 czerwiec 2017 - 13:33

Witam 

Kupiłam kanapy w black red white na umowie napisali że towar dostarczą od 4 do 6 tygodni mija 12 tydzień a kanap nie ma po każdym moim telefonie słyszę że kanapy będą w Piątek nie muszę chyba dodawać że w każdy piątek słyszę że chodziło im o ten kolejny piątek........ czy mogę się domagać jakiegoś ''odszkodowania'' nie chcę rezygnować z zamowienia ponieważ tylko tam mają towar który będzie mi pasował do domu ale co piątek biorę dzień wolny w pracy i staję sie to już uciężliwe czy mogę prosić o jakiś bon itp????

Moglaby mi Pani napisac jak sprawa zostala rozwiązana? Obecnie jestem w tej samej sytuacji.



#15 Guest_Kasi

Guest_Kasi
  • Goście

Napisano 12 październik 2017 - 21:54

A co można zrobić jeżeli sklep internetowy przedłuża realizację zamówienia ze względu na brak produktu? (podczas składania zamówienia i opłacenia go był na stanie). Pisałam do firmy jednak odpisują tylko wtedy gdy upomnę się o to na ich facebooku. Generalnie jest totalna olewka i nie potrafią określić kiedy zamówienie zostanie zrealizowane. 





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy