Skocz do zawartości


reklamacja drzwi zewnętrznych


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_tyzian1

Guest_tyzian1
  • Goście

Napisano 06 luty 2009 - 22:03

Witam serdecznie,chciałabym zwrócić sie do państwa o radę bo nie wim naprawde co w takiej sytuacji robić, po krótce, w 2006roku zakupiliśmy drzi zewnętrzne w firmie M&J od producenta Kurek,po 8 miesiacach niestety dzrzwi musieliśmy reklamować,cała procedura trwała 6miesięcy,aż producent zdecydował się drzwi wymienić na nowe.Drzwi te reagowały na zmiany temperatur,skrzydło drzwiowe odkształciło się,liczne pęknięcia itd.Drzwi pierwsze reklamowane był ok 3razy za 4 razem dostaliśmy nowe.W lutym 2008roku zostały zamontowane nowe fabrychnie drzwi,ale po upływie 10miesięcy,dokładnie 07.01.2009 zareklamowałam drzwi ponownie,te same wady:skrzydło odkształciło się, widac liczne pęknięcia,w koło sa ok 1,5 szpary któredy dostaje sie zimne powietrze do srodka domu,firma przyjęła reklamację, producent przyjechał i stwierdził że dostaniemy drzwi zastępcze,a te zabiorą i będą naprawiać.Mam pytanie czy ja mogę nie wyrazić zgody na drzwi zastępcze i rządac wymiany drzwi na nowe, tym bardziej że to jest już ogólnie 6reklamacja z rzędu,co mogę rządać w takim przypadku od producenta,albo od firmy w której zakupiłam drzwi?kiedy można odstąpić od umowy,moim zdaniem drzwi nie sa drzwiami które nadają się na zewnątrz,i nie są zgodne z umową gdyż nie spełniają tych funkcji.Prosze o pomoc i rade jakimi słowami moge wkońcu pozytywnie wpłynąć na tego producenta żebym wkońcu miała drzwi które wytrzymają dłużej niż 1rok.Z góry dziękuję.Kamila

#2 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 07 luty 2009 - 01:24

Proszę złożyć na piśmie (list polecony za potwierdzeniem odbioru lub potwierdzenie złożenia na kopii pisma) oświadczenie o odstąpieniu od umowy i żądaniu zwrotu uiszczonej ceny ze względu na niemożność doprowadzenia drzwi do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę oraz ze względu na to, że ten model drzwi nie nadaje się do określonego umową użytku (art. 8 ust. 4 w zw. z art. 4 ust. 3 zd. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej).

#3 Guest_tyzian1

Guest_tyzian1
  • Goście

Napisano 07 luty 2009 - 09:01

witam serdecznie panie Waś,jeżeli odstąpie od umowy i bede żądać zwrotu całej kwoty zapłaconej,czy mogę żądać dodatkowego odszkodowania?drzwi mam rozumieć musza być zwrócone producentowi,a to będzie wiazało sie z ogromnymi kosztami zwiazanymi z demontarzem drzwi,i montarzem nowych, ostatnim razem firma zamontowała drzi, ale nie pokryła zadnych kosztów obróbki,nie wiem co bedzie w takim przypadku dogodniejsze,czy spróbować jeszcze raz i nie zgadzać sie nato żeby producent ulepszał coś co już sie nienadaje,tylko zadać produktu nowego?proszę o rade.
Z góry dziękuje Kamila

#4 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 07 luty 2009 - 11:49

Sprzedawca (w tym wypadku producent) ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania (art. 8 ust. 2 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej)
Ciężko mi podpowiedzieć, ale skoro te drzwi częściej są w naprawie/wymianie niż Państwo z nich korzystają, to może warto rozstać się z firmą odstępując od umowy i kupić coś innego.
Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru (art. 10 ust. 1. ustawy). Także roszczenia są nadal aktualne mimo tego, że towar został zakupiony w 2006 r.

#5 Guest_tyzian1

Guest_tyzian1
  • Goście

Napisano 07 luty 2009 - 15:06

Witam ponownie, zgóry bardzo dziękuje za rady bedę próbować,mam jjeszcze takie małe pytanko,proszę mi powiedzieć czy wniosek o odstąpieniu od umowy mam złożyc do sklepu w którym zakupiłam drzwi,gdyż sklep ten nie jest producentem tych drzi,producentem jest iina firma.
dziękuje KAMILA TRYBUS

#6 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 07 luty 2009 - 15:27

Skoro sprzedawca i producent to 2 różne podmioty, to proszę złożyć pismo tym teraz skierowane bezpośrednio do sprzedawcy.

Dokonanie wyboru jednego z reżimów odpowiedzialności (gwarancja wobec producenta lub niezgodność towaru z umową wobec sprzedawcy) powoduje „zawieszenie” a nie wygaśnięcie jak chciałby ego sprzedawca roszczeń wynikających z drugiego (zob. wyrok SN z dnia 5 lutego 2003 r., sygn. akt II CKN 1248/00)do czasu rozstrzygnięcia sprawy na gruncie danego rezimu. Tym samym jeśli nie uda się na podstawie gwarancji to można szukać satysfakcji na podstawie ustawy. Takie stanowisko w tej sprawie można by budować na podstawie orzecznictwa wydanego przed wejściem ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
Zgodnie zaś z art. 13 ust. 4 zd. 2 ustawy gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
To na wypadek, gdyby sprzedawca uznał, że wobec dochodzenia roszczeń na podstawie gwarancji jest on zwolniony z odpow.

#7 Guest_tyzian1

Guest_tyzian1
  • Goście

Napisano 07 luty 2009 - 23:48

Witam,chciałaby się zapytać o jedną sprawę,jeżeli odstąpie od umowy,i sprzedawca przyjmie odstąpienie i zwróci kwotę (2900zł bo tyle kosztowały drzwi),ale nie pokryje kosztów demontażu owych drzwi,zapłaci za montaż nowo zakupionych????,i całkowitej obróbki tynków wewnatrz i nazewnątrz czyli przywrócenie do stanu terażniejszego,to co wtakiej sytuacji????Czytałam tez na innym forum,że ktoś po odstąpieniu od umowy zarządał zwrotu całkowitej kwoty+odszkodowania w wysokości np.1000zł za nieudogodnienia które nastąpiły w skutek owego zakupu,czy taki przykład jest prawnie realny?jakie obowiazują terminy w razie takiego odstapienia od umowy,towar muszę zwrócić do producenta czyli:futrynę+skrzydło drzwiowe,w moim przypadku nie może być tak że zostane bez drzwi?Na drzwi trzeba czekać ok 1mies czasu jak wyglada taka procedura?może ma pan informacje na ten temat?jak pan postapiłby jeśli znalazł by sie pan w mojej sytuacji?Dziękuję Kamila T.

#8 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 08 luty 2009 - 03:09

Dla porządku, drzwi reklamowane były u sprzedawcy a producent je wymieniał "na polecenie" sprzedawcy? Czy może była gwarancja na drzwi udzielona przez producenta i na tej podstawie Pani je reklamowała wprost u producenta i to on wymienił je na nowe??

#9 Guest_tyzian1

Guest_tyzian1
  • Goście

Napisano 08 luty 2009 - 09:18

Witam,drzwi reklamowane były u sprzedawcy,a on zareklamował drzwi dopiero u producenta,i to producent przyjezdzał i decydował co dalej począć z drzwiami ale w ostateczności to sprzedawca wywarł dużą presję na produceńcie i ten po pół rocznej walce,wymienił dzrzwi na nowe.Przy zakupie pierwaszych drzwi producent udzielił gwarancji na 2 lata,gdy był w styczniu2009roku oświadczył nam że udziela gwarancji w tej chwili tylko na rok,czy producent może sam decydować o długości gwarancji,czy obowiazuje ona zgodnie z kodeksem 2 lata?
Dziękuję Kamila T.

#10 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 08 luty 2009 - 12:40

To proszę wysłać to pismo do sprzedawcy.
Gwarancja w relacji z konsumentem może być dowolnie kształtowana co do czasu (art. 13 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej)
Ma Pani prawo żądać zwrotu kosztów demontażu, montażu i przewozu. Zadośćuczynienie bym sobie "darował".
W tym wypadku nie ma terminów.
To trzeba zażądać przywiezienia drzwi przed demontażem uszkodzonych.

#11 Guest_tyzian1

Guest_tyzian1
  • Goście

Napisano 13 luty 2009 - 09:27

witam,jak powinno wyglądać takie oswiadczenie od umowy?Co powinno sie w nim znajdować, i gdzie moge takie pismo znależć? dziekuje Kamila

#12 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 14 luty 2009 - 13:15

Proszę po prostu opisać całą cyt. powołując się na podstawy prawne, które powyzej podałem.

#13 Guest_tyzian1

Guest_tyzian1
  • Goście

Napisano 18 luty 2009 - 16:29

witam serdecznie,zdecydowaliśmy sie na nieodstąpienie od umowy, skierowując list że nie nie wyrażam zgody na zamontowanie drzwi zastępczych,ze względu na długi termin realizacji,i z nied0godnieniaami z tym związane,i zarządaliśmy wymiany drzwi na nowe,które bedą wkońcu spełniały funkcje drzwi zewnętrznych:beda otwierały się normalnie,nie będą sie po 6 mieś odkształcać,będą wykonane z takiego materiału który będzie odporny na warónki atmosferyczne.w odpowiedzi na mój list,producent cytuje:serwis stwierdził że odkształcił sie ramiakdrzwiowy do wewnątrz mieszkania(niestety nie ma innej możliwości odkształcenia sie w drugą strone ze wzgledu na to że jest rama drzwiowa)dalej,zjawisko to wystepuje w okresie zimowym,tylko wtedy,gdy na zewnątrz jest wilgotne powietrze,natomiast wewnatrz na skutek ogrzewania w połączenieu ze zbytszczelnymi otworami okiennymi(przypominam że nikt nie oglądał naszych okien i jaka posiadamy wentylacje w domu)i drzwiwymi oraz brakiem prawidłowej cyrkulacji,następuje gwałtowny spadek wilgotnosci,efektem tego jes odkształcenie się skrzydła(dom ma 2 lata jest wentylacja w oknach, jest wentylacja ogólnajest ciągły dopływ powietrza a producent stwierdza nie będąc tutaj ani nikt z jego serwisu nie zapytał sie o to że nieposiadamy wentylacji,chyba jest jasnowidzem!A do tego pisze że:jak wynika z powyższego przyczyna odkształcenia sie skrzydła dzrwiowego nie leży po jego stronie,a mimo tego wykazując dobrą wolę z ich strony chcemy dokonać naprawy drzwi nieodpłatnie na ich koszt.Uważam że producent chce się wymigać z całej tej procedury i chce mnie nastraszyć że jak nie zgodze się na naprawe to on wogóle nie podejmie się tego.Uważam że on niezna definicji REKLAMACJI gdyż oświadcza, że to ich dobra wola,a nie zobowiazanie, uważa również że to że drzwi się odkształcają to jest jak najbardziej zadna niezgodność z umową.Co robić w takiej sytuacji?jak innaczej w płynąć na ta fiemę?proszę o pomoc.dziękuję

#14 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 18 luty 2009 - 19:45

Sprawa jest b. złożona. Proszę zgłosić się o pomoc do Rzecznika Praw Konsumenta.

#15 Guest_wolverine

Guest_wolverine
  • Goście

Napisano 11 maj 2010 - 20:27

Witam. Dopiero zagościłem na forum i szukam pomocy. Kupiłem drzwi zewnętrze firmy KMT ze Słupska. Określiłem u sprzedawcy kolor, rozmiar, tłoczenie. Po kilku dniach Otrzymałem telefon z zapytaniem , jakie szyldy do zamków i klamek będę montował, bo w fabryce chcą nawiercić otwory na wymiar. Kazałem założyć takie, jakie mają na miejscu, bo uznałem to za najprostsze rozwiązanie. Drzwi przyjechały, otwory nie pasują do szyldów, Pani w firmie kazała mi nawiercić sobie nowe???To po co sami się brali do wiercenia? Potem przysłali jakąś ekipę niby speców, wywiercili nowe otwory, oczywiście nie dokładnie, rozwiercili je o kilka mm większe, a szyldy dalej nie pasują... Czy to jest normalna procedura, nawiercanie kolejnych otworów w drzwiach? Bardzo proszę o pomoc. Michał

#16 Guest_ania

Guest_ania
  • Goście

Napisano 12 sierpień 2010 - 18:32

ja mam inny problem.dzwi po kilku miesiacach zaczęły zrzucac wierzcnia warstwe taka jakby folie bo sa metalowe...producent krótka piłka:proszę przeczytac gwarancje..i co pisze?że dzrwi nie można wystawiac na promienie słoneczne..ironia losu co?i co ja mam zrobic??

#17 Guest_krzysiekx506

Guest_krzysiekx506
  • Goście

Napisano 16 wrzesień 2011 - 19:50

Witam!
Mój problem wygląda następująco: Zakupiłem drzwi zewnętrzne w firmie Ra...., w sklepie podczas składania zamówienia Sprzedawca poinformował mnie , że zamawiane prze zemnie drzwi nie mają klamki z jednej strony - Dokładnie o takie drzwi mi chodziło i potwierdziłem , że takie mają one być. A teraz gdy je przywieźli okazuje się że drzwi posiadają klamki po obydwu stronach. Moje pytanie wiąże się z tym czy sprzedawca może nie uwzględnić reklamacji????
Proszę o szybką odpowiedź.

#18 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 01 sierpień 2012 - 15:24

witam
kupilam drzwi zewnętrzne wejściowe, które miały wade. Przy monntazu okazało sie ze jest zepsuty dolny zawias, a futryna była juz zamontowana. Gdy pojechalam so sprzedawcy z drzwiami ten uznal reklamacje. Po kilku dniach przywiazli mi drzwi ale złe, ktore nie pasowały.Pózniej dostałam telefon, ze mam złozyc reklamacje na pismie. I tak zrobiłam. Nastepnie dostalam list, ze nie uznaja mojej reklamacji, poniewaz nie sprawdziłam na miejscu drzwi, ,, moj maz je montował a nie jakas specjalna firma czy osoby upowaznione. Co mam robic?

#19 Guest_ObslugaReklamacji.pl

Guest_ObslugaReklamacji.pl
  • Goście

Napisano 01 sierpień 2012 - 18:11

Zacznijmy od tego, że kupujący nie ma obowiązku składania reklamacji na piśmie - to sprzedawca powinien zadbać o to, aby sporządzić protokół reklamacyjny w trakcie zgłoszenia. Zgłoszenie ustne jest równoważne zgłoszeniu pisemnemu, ale trudniej udowodnić fakt zgłoszenia reklamacji.

W powyższej sytuacji proszę odwołać się od decyzji odrzucenia reklamacji.

Po pierwsze:
(Art.4. ust.2) Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar jest niezgodny z indywidualnymi ustaleniami (opis produktu, zgodność z okazaną próbką lub uzgodnienia, co do jego przeznaczenia) pomiędzy sprzedawcą i konsumentem.
- podejrzewam, że sprzedawca zapewniał Państwa o tym, że drzwi będą pasowały i zostały wykonane pod konkretne zlecenie.
Jeżeli wada zawiasa polega na tym, że jest zamocowany w złym miejscu, to winę za to ponosi sprzedawca.

Po drugie:
Pani mąż nie jest profesjonalistą i nie wiem w jaki sposób miał się zorientować w sklepie, że zawias jest nieprawidłowy - mógł to dopiero stwierdzić w czasie montażu i to właśnie zrobił.

Po trzecie:
(Art.6.) Sprzedawca odpowiada również za nieprawidłowe zamontowanie towaru i uruchomieniu, jeżeli takie czynności zostały wykonane w ramach umowy sprzedaży lub wg załączonej instrukcji.
- jeżeli montaż odbył się wg załączonej instrukcji lub na podstawie instrukcji słownej udzielonej przez sprzedawcę, to sprzedawca odpowiada za powstała wadę w czasie montażu. Nie ma obowiązku aby tego typu prace były wykonywane przez zewnętrzną firmę. Gdyby taki obowiązek był, to kupujący musiałby otrzymać taką informację na piśmie - np. w dokumencie gwarancyjnym lub jako uwaga do dokumentu zakupu.
Tu warto jeszcze dodać:
(Art.3 ust.3)
Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.
- jeżeli sprzedawca nie dał Państwu takich możliwości, to sam jest sobie winien.

Po czwarte:
(Art.4. ust.1) Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
- reklamacja została zgłoszone w ciągu 6 miesięcy, więc z ustawy domniemywa się, że drzwi były wadliwe już w momencie sprzedaży. W takiej sytuacji, to sprzedawca musi udowodnić, że jest inaczej - nie wystarczy napisać tylko, że reklamacja jest odrzucona, bo klient nie sprawdził drzwi w sklepie. Zatem od razu można tu stwierdzić niezgodność z umową powstała w momencie zakupu (można nawet posunąć się do stwierdzenia, że sprzedawca zataił wadę, bo przyjmując drzwi od producenta miał obowiązek je sprawdzić).

Po piąte:
(Art.8. ust.4) Jeżeli kupujący nie może żądać naprawy ani wymiany towaru, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy wymiana lub naprawa narażają kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.
- sprzedawca już udowodnił, że nie jest w stanie dokonać naprawy lub wymiany na nowe drzwi, więc ma Pani prawo domagać się odstąpienia od umowy tj zwrotu gotówki.

Po szóste:
(Art.8. ust.2) Sprzedawca ma obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, transportu, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
- może się Pani domagać również zwrotu kosztów robocizny i transportu. Można dokładnie wyliczyć koszt powstały przez samodzielny montaż na podstawie sekocenbudu - ogólnopolskiego cennika robót budowlanych.

Po siódme:
Proszę złożyć na piśmie odwołanie od decyzji sprzedawcy i koniecznie zażądać odstąpienia od umowy oraz zwrotu kosztów dodatkowych. W razie ponownego odrzucenia reklamacji można za pośrednictwem Rzecznika Praw Konsumenta złożyć sprawę do sądu polubownego - szanse na wygranie sprawy są bardzo duże.

Życzę powodzenia,
Andrzej Piróg

#20 Guest_B.M.

Guest_B.M.
  • Goście

Napisano 25 listopad 2013 - 19:13

Witam,

zamowilam drzwi Porty w jednej firmie handlowej w swoim miescie. Po zamontowaniu oscieznic okazalo sie, ze drzwi posiadaja tylko jeden zamek a zgodnie z umowa mialy posiadac dwa. Sprzedawca chce drzwi zabrac na 3 godziny i u jakiegos slusarza dorobic ten drugi zamek. Zadzwonilam do Porty i ci wskazali na fakt, iz wszelkie wlasne przerobki nie podlegaja w razie uszkodzenia podczas montazu wlasnego zamka i w dalszej eksploatacji gwarancji. Sprzedawca powiedzial, ze to on przejmuje gwarancje na siebie. Obawiajac sie o mozliwe uszkodzenia i deformacje drzwi zazadalam wymiany drzwi na te zgodne z umowa. Sprzedawca odmowil, dodajac, ze jesli wymiana na nowe drzwi to montaz na moj koszt z czym ja sie nie zgadzam, bo to nie ja zrobilam blad.
Prosze o pomoc. Pismo reklamacyjne bede dzis pisac i jutro zloze osobiscie w firmie handlowej.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych