Skocz do zawartości


KARA UMOWNA ZA NIEDOTRZYMANIE TERMINU ZWROTU KARTY ABONENTA DLA CYFRY PLUS


1030 odpowiedzi w tym temacie

#1001 Guest_Przemek

Guest_Przemek
  • Goście

Napisano 13 sierpień 2019 - 13:30

Witam, również proszę o przesłanie wzoru pisma o anulowanie kary za nieterminowy zwrot routera do CP, przemek_61@wp.pl. Z góry dziękuje.



#1002 Guest_Kasia

Guest_Kasia
  • Goście

Napisano 05 wrzesień 2019 - 05:53

Witam prosiła bym o wzór pisma o anulowanie zapłaty za zwłokę zwrotu dekodera kasiastando16@interia.pl

#1003 Guest_KasiaD

Guest_KasiaD
  • Goście

Napisano 05 październik 2019 - 19:26

Witam serdecznie,

 

Proszę o wzór pisma do Cyfrowego Polsatu o anulowanie kary za nieterminowy zwrot routera (zestaw ODU-IDU) na adres kasiadylewskaa92@gmail.com

 

U mnie sytuacja wygląda tak, że umowa skończyła się 22.08.2019 roku. Pani w punkcie obsługi przy wypowiedzeniu umowy poinformowała mnie, że sprzęt należy odesłać koniecznie Pocztą Polską (ale o karze i 30 dniach nie wspomniała). Osobiście w punkcie nie mogłam zostawić. 

 

Sprzęt odesłałam na początku września, jednakże PP coś spartoliła i paczka wróciła z powrotem po około 2 tyg. do mnie. Nie przejmując się tym wysłałam jeszcze raz 25.09.2019r. w tym samym dniu jak zostało wystawione oficjalne pismo, że sprzęt powinien zostać zwrócony do 22.09.2019r. Jako, że zmieniłam miejsce zamieszkania, dzisiaj tj. 05.10.2019  dopiero odczytałam pismo o karze finansowej. Niestety na moje nieszczęście nie mam oryginalnego dokumentu wysyłki z początku września (bo i po co skoro nie wiedziałam o 30 dniach). 

 

Sytuacja jest niekomfortowa, bo kara w wysokości 700 zł ma się nijak do wartości sprzętu, tym bardziej do tego, że został dostarczony z lekkim opóźnieniem, tj. 04.10.2019r.

 

Bardzo proszę o pomoc w zaistniałej sytuacji.

Pozdrawiam.



#1004 Guest_Waldemar

Guest_Waldemar
  • Goście

Napisano 18 październik 2019 - 15:19

Witam

Poproszę również o wzór pisma do Cyfrowego Polsatu o anulowanie kary za nieterminowy zwrot modemu.

wmartek08@gmail.com

Z góry dziękuję



#1005 Guest_Michał

Guest_Michał
  • Goście

Napisano 26 październik 2019 - 14:00

Dzień dobry

Proszę również o wzór pisma do Cyfrowego Polsatu o anulowanie kary za nieterminowy zwrot sprzętu.

michaa.polak@gmail.com

 

Dziękuje, pozdrawiam



#1006 piotr1976

piotr1976

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 21 listopad 2019 - 11:45

witam Serdecznie

 

proszę o wzór pisma do Cyfrowego Polsatu o anulowanie kary za nieterminowy zwrot modemu

piotrmikita@op.pl

 

dziękuję

piotr



#1007 piotr1976

piotr1976

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 21 listopad 2019 - 14:28

Witam, również proszę o przesłanie wzoru pisma o anulowanie kary za nieterminowy zwrot routera do CP, przemek_61@wp.pl. Z góry dziękuje.

Bardzo proszę jeszcze raz 

 

witam Serdecznie

 

proszę o wzór pisma do Cyfrowego Polsatu o anulowanie kary za nieterminowy zwrot modemu

piotrmikita@op.pl

 

dziękuję

piotr

 

Witam prosiła bym o wzór pisma o anulowanie zapłaty za zwłokę zwrotu dekodera kasiastando16@interia.pl

 

witam Serdecznie

 

proszę o wzór pisma do Cyfrowego Polsatu o anulowanie kary za nieterminowy zwrot modemu

piotrmikita@op.pl

 

dziękuję

piotr

Bardzo proszę o przesłanie powtórne, plik jest uszkodzony i nie mogę otworzyć

z góry dziękuję i pozdrawiam



#1008 Fizo

Fizo

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 937 postów

Napisano 21 listopad 2019 - 14:36

Niekiedy wystarczy własne pismo, ważne aby zawierało odpowiedni sens.



#1009 piotr1976

piotr1976

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 21 listopad 2019 - 15:18

Bardzo proszę o przesłanie jeszcze raz pisma dotyczącego niedotrzymania terminu zwrotu sprzętu CP. omyłkowo skasowałem mail

 

piotrmikita@op.pl

 

bardzo, bardzo dziękuję

piotr



#1010 Guest_Łukasz

Guest_Łukasz
  • Goście

Napisano 21 listopad 2019 - 15:26

Witam, również proszę o przesłanie wzoru pisma o anulowanie kary za nieterminowy zwrot routera do CP, lukaszxxx@poczta.onet.eu Z góry dziękuję i pozdrawiam Łukasz.

#1011 mati090

mati090

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 22 listopad 2019 - 02:49

Witam, czy moge prosić o wzór pisma dotyczącego prośby o anulowanie kary za nieterminowy zwrot sprzętu do Cyfrowego Polsatu. Będę bardzo wdzięczny. Dziękuje i Pozdrawiam
proxygamma@gmail.com



#1012 Pimatu

Pimatu

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 29 postów

Napisano 25 listopad 2019 - 13:43

Witam.

Przesyłam wzór pisma do cyfrowego polsatu, który wysłałem i "karę" łaskawie anulowali.

Proszę przerobić pismo wpisując swoje dane i fakty dotyczące rozwiązanej umowy (ile dni po terminie nastąpił zwrot sprzętu, opisać kontakty z pracownikami infolinii, wysłanie pisma na stary adres choć zmiana adresu została zgłoszona itd.). Słowem, wytknąć im jak najwięcej błędów leżących po ich stronie. Spokojnie i bez nerwów!

Broń boże płacić, choć termin mija, pismo zawiesza bieg sprawy.

Wzór pisma wysłałem już ok setce ludzi i działa.

 

Przerobione do własnych potrzeb pismo wysłać mailem na adres : kontakt@cyfrowypolsat.pl

a podpisany wydruk pocztą tradycyjną poleconym za potwierdzeniem odbioru na adres:

Cyfrowy Polsat S.A 
ul. Łubinowa 4a;

03-878 Warszawa

 

 Standardowa odpowiedź CP brzmi tak:

 

 

> Szanowny Panie,

> W nawiązaniu do otrzymanego zgłoszenia sprawa naliczenia kary z tytułu niezwrócenia dekodera w terminie była rozpatrywana indywidualnie. W toku weryfikacji podjęliśmy decyzje o przychyleniu się do Pana prośby uznając zgłoszenia.


> W związku z powyższym nota zostanie anulowana. 
>  



> ________________________________________
> Magda Pająk 
> Kierownik Sekcji Korespondencji Email 
> Departament Reklamacji 
> Cyfrowy Polsat S.A 
> ul. Łubinowa 4a; 03-878 Warszawa 
> tel.: 801 08 08 08; fax: (22) 356 66 77 
> kontakt@cyfrowypolsat.pl 
> www.cyfrowypolsat.pl 
 

 

 

 

Proszę o informację, jaka będzie ich reakcja  na pismo.

Pozdrawiam.

P.M.



#1013 Pimatu

Pimatu

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 29 postów

Napisano 25 listopad 2019 - 13:44

Imię Nazwisko

adres

Numer konta klienta:

 

W dniu 26.02.2016 r. otrzymałem pismo w sprawie naliczenia kary za nieterminowy zwrot sprzętu (dekoder) w związku z czym zwracam się z prośbą o anulowanie naliczonej kary w wysokości 340,00 PLN ponieważ uważam, że kwota kary jest nieadekwatna do czynu jaki popełniłem tj. oddanie sprzętu 2 dni po terminie wskazanym w regulaminie. Sprzęt ten był użytkowany przeze mnie 4 lata, tak więc oczywistym wydaje się, że jego wartość jest dużo niższa niż kara jaką zostałem obciążony. Tym bardziej, że Cyfrowy Polsat nie poniósł żadnych strat z tego tytułu. A dodatkowo trzeba pamiętać o fakcie, że w ciągu tych 4 lat, w których korzystałem z tego sprzętu byłem co miesiąc zobowiązany do płacenia za jego użytkowanie, tak więc ewidentnie amortyzacja została Państwu zwrócona.
Dodatkowo chciałbym zaznaczyć, że zgodnie z tym co wynika z cennika zostałem obciążony karą w takiej samej kwocie jak osoba, która nigdy żadnego sprzętu do Państwa by nie zwróciła :

 



#1014 Pimatu

Pimatu

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 29 postów

Napisano 25 listopad 2019 - 13:44

"Kara za utratę/zniszczenie/uszkodzenie lub niezwrócenie w terminie udostępnionego Sprzętu lub dokonanie w nim zmian". Kwota kary jest taka sama (w zależności od rodzaju dekodera) za zniszczenie jak i nieterminowy zwrot. Od razu narzuca się wrażenie, że regulamin jak i zapisy w cenniku są tak skonstruowane, aby zarabiać na podobnych sytuacjach (niedopatrzenie klienta, losowa sytuacja – choćby choroba). Osobiście nawet zgodził bym się na kwotę kary adekwatną do zdarzenia, ale w tym przypadku Państwo przesadzili !!
Rozumiem, że są zapisy umowy, regulaminy i cenniki, ale sprzętu nie udało mi się zwrócić przed  terminem z przyczyn losowych, a nie z powodu celowego działania.

W piśmie z dnia 18.12.2015r, potwierdzającym rozwiązanie umowy informujecie mnie Państwo: „ Proszę pamiętać, o obowiązku zwrotu udostępnionego dekodera wraz z kartą i akcesoriami na swój koszt: pocztą, bądź za pośrednictwem firmy kurierskiej na adres wskazany powyżej lub osobiście w Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży, w terminie 30 dni od daty rozwiązania umowy”, i dalej „Jednocześnie przypominamy, iż w przypadku braku możliwości dokonania zwrotu udostępnionego dekodera z powodu jego utraty bądź zniszczenia, a także w przypadku odesłania sprzętu niekompletnego bądź uszkodzonego, Cyfrowy Polsat S.A. może nałożyć karę umowną z tytułu uszkodzenia bądź utraty dekodera udostępnionego”. Nie zostałem w wyżej wspomnianym piśmie jednoznacznie poinformowany o karze umownej z tytułu zwrotu dekodera  po terminie, a sprzęt oddałem sprawny, kompletny, noszący jedynie „typowe ślady użytkowania”.



#1015 Pimatu

Pimatu

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 29 postów

Napisano 25 listopad 2019 - 13:44

W powoływanym piśmie z dnia 21.02.2016 r. „Nota obciążeniowa” wskazujecie Państwo kwotę 340,00 zł płatną z tytułu „ Kara umowna z tytułu braku zwrotu sprzętu D4AB-1144801574”, a w piśmie  „Rozliczenie konta” powołujecie się na w/w Notę obciążeniową NO/124642082/16/02/01 powielając obciążenie „z tytułu braku zwrotu sprzętu”. Sprzęt zwróciłem w dniu 19.02.2016.r o godzinie 14:15. w Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży Cyfrowego Polsatu – „…………………………………………., otrzymałem „Protokół zwrotu sprzętu po rozwiązaniu umowy o świadczenie usług” i dopiero na tym potwierdzeniu zawarto zastrzeżenie o możliwości naliczenia kary za zwrot sprzętu po terminie.



#1016 Pimatu

Pimatu

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 29 postów

Napisano 25 listopad 2019 - 13:45

Ponadto informuję, iż od dnia złożenia wniosku o rozwiązanie umowy, pracownicy infolinii Cyfrowego Polsatu kilkakrotnie dzwonili do mnie z propozycjami „przedłużenia umowy na preferencyjnych warunkach”, „cesji umowy na inną osobę na warunkach promocyjnych” itd. itp. Nie byłem żadną z tych propozycji zainteresowany, gdyż od sierpnia 2014 roku posiadam drugą umowę z Cyfrowym Polsatem na usługę „Multiroom HD” na 3 dekodery. Przez pracownika infolinii CP zostałem ponadto poinformowany o terminie oddania sprzętu, który przypadał na dzień 20.02.2016r. i taką datę zwrotu zapisałem w moim terminarzu. Po otrzymaniu pisma informującego o rozliczeniu konta i nałożeniu „kary umownej za brak zwrotu sprzętu” rozmawiałem w dniu 26.02.2016r. z pracownikiem infolinii CP, i otrzymałem (bardzo nieuprzejmą) odpowiedź, że zwrot sprzętu i dochowanie terminu było moim obowiązkiem, i nie ma znaczenia czy oddałem dwa dni po terminie, czy rok, czy w ogóle zatrzymałem sprzęt na własność, kara jest taka sama i muszę ją zapłacić. Możecie to Państwo w łatwy sposób zweryfikować, gdyż jak informujecie na wstępie każdej rozmowy z pracownikiem infolinii, iż w trosce o jakość świadczonych usług i dobro klienta, nagrywacie przeprowadzane rozmowy.



#1017 Pimatu

Pimatu

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 29 postów

Napisano 25 listopad 2019 - 13:45

Po analizie przebiegu wydarzeń, rozmów z pracownikami infolinii, w szczególności rozmowy z dnia 26.02.2016. i sposobu rozwiązania umowy abonenckiej, odnoszę wrażenie że kwota 340,00 zł naliczona za brak zwrotu sprzętu, jest „karą” za rezygnację z usług Cyfrowego Polsatu, nałożoną po wyczerpaniu wszystkich możliwych sposobów nakłonienia mnie do przedłużenia rozwiązywanej umowy.

Dodam, że sprawa na tyle mnie oburzyła, że postanowiłem zapytać w UOKIK o stosunek do podobnych praktyk na co otrzymałem odpowiedź :

Podobne zapisy umowne już znajdują się w rejestrze klauzul niedozwolonych.

1234 z 2007-08-22 SO w Warszawie – SOKiK, XVII AmC53/04
" Uchybienie 7 dniowemu terminowi zwrotu dekodera w razie rozwiązania umowy skutkuje obowiązkiem zapłaty kary umownej w wysokości 1000 zł. Zwrot uszkodzonego dekodera, którego naprawa nie jest możliwa skutkuje zobowiązaniem abonenta do zapłaty kwoty 1000 zł."

 



#1018 Pimatu

Pimatu

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 29 postów

Napisano 25 listopad 2019 - 13:45

4026 z 2012-11-16 SO w Warszawie – SOKiK, XVII AmC 5915/11
"W przypadku odmowy wydania (zwrotu) urządzenia dostępowego powierzonego Abonamentowi lub jego uszkodzenie, bądź zniszczenie, Abonent zapłaci karę umowną w wysokości 500,00 zł (słownie: pięćset złotych 00/100)"

5051 z 2013-07-18 SO w Warszawie – SOKiK, XVII AmC 5774/11
"W terminie 5 dni roboczych od daty rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy Abonent zobowiązuje się zwrócić Urządzenie Abonenckie Dostawcy Usług w stanie nie gorszym niż wynikającym z normalnej eksploatacji, dostarczając go na własny koszt do Biura Obsługi Abonenta. W przypadku uchybienia temu terminowi bądź dostarczenia Urządzenia Abonenckiego uszkodzonego Abonent zobowiązany jest do zapłaty odszkodowania w formie kary umownej w wysokości określonej w Cenniku. Jeżeli wysokość szkody Dostawcy Usługi przewyższa wysokość kary umownej, Dostawcy Usługi przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość kary umownej"

 



#1019 Pimatu

Pimatu

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 29 postów

Napisano 25 listopad 2019 - 13:46

4433 z 2013-04-05 SO w Warszawie – SOKiK, XVII AmC 1215/12
"Po rozwiązaniu umowy urządzenia stanowiące własność operatora podlegają odłączeniu od sieci protokolarnemu zwrotowi nie później niż do 14 dni od wygaśnięcia umowy. W przypadku nie zwrócenia sprzętu przez Abonenta w terminie wskazanym powyżej Operator ma prawo do naliczenia oraz obciążenia Abonenta opłatą karną określoną w cenniku operatora jako (wartość zestawu startowego/abonenckiego). W przypadku, gdy Abonent zwróci Operatorowi niesprawny sprzęt należący do operatora, stanowiący zestaw startowy, Operator również nalicza opłatę karną w wysokości określonej w cenniku operatora jako wartość zestawu startowego" (§ 5 pkt 11 regulaminu)

Zastosowanie takiego postanowienia we wzorcu umownym stanowi przejaw przewagi kontraktowej pozwanego wykorzystanej dla narzucenia konsumentowi niekorzystnego zapisu umowy w celu uzyskania nieuzasadnionych korzyści.
Ustalona wysokość nie pozostaje w związku z rzeczywistą wartością dekodera, a więc jest rażąco wygórowana. Zapis jest więc przykładem klauzuli abuzywnej wskazane w art. 385³ pkt. 17 KC i narusza przepis art. 491 § 1 KC oraz dobre obyczaje nakazujące wierzycielowi wezwać dłużnika w przypadku zwłoki do spełnienia świadczenia. Operator uzyskuje nienależne korzyści, ponieważ wysokość kary przewyższa wielokrotnie ewentualne szkody. W efekcie postanowienie wzorca jest sprzeczne z art. 385¹ § 1 KC.

 



#1020 Pimatu

Pimatu

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 29 postów

Napisano 25 listopad 2019 - 13:46

Celem zastrzeżenia kary umownej powinno być wyrównanie ewentualnych szkód, jakie operator może ponieść w związku ze zwłoką.
Sąd Najwyższy wskazał, że postanowienie zawarte we wzorcu umowy, polegające na obowiązku zapłaty opłaty manipulacyjnej, która była karą umowną zastrzeżoną na wypadek nienależytego wykonania zobowiązania pieniężnego, jest w oczywisty sposób niedozwolone jako sprzeczne z bezwzględnie wiążącym art. 483 § 1 k.c., a w związku z tym nieważne na podstawie art. 58 § 1 k.c. Nieważne z mocy prawa postanowienie narusza w oczywisty sposób interes konsumenta, o którym mowa w art. 3851 k.c., gdyż zobowiązuje go do zapłaty kwoty, która nie należy się jego kontrahentowi.
Jeśli przedsiębiorca będzie piętrzył problemy, może się Pan zgłosić do Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumentów, który zgodnie z art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o ochronie konkurencji i konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów. Warto nadmienić, iż właściwego Rzecznika Praw Konsumentów ustala się według miejsca zamieszkania konsumenta. Dane kontaktowe znajdzie Pan na stronie:

Znajdź pomoc | Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
Gdyby samodzielne próby załatwienia tej sprawy nie przyniosły rezultatu, to bezpośrednią interwencję w Pana sprawie może podjąć Federacja Konsumentów, która świadczy tego typu pomoc w ramach realizacji zadania publicznego "Prowadzenie bezpłatnego poradnictwa i pomocy prawnej w zakresie uprawnień konsumentów oraz dochodzenia ich roszczeń oraz sporządzanie pism procesowych na rzecz konsumentów" finansowanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dane teleadresowe znajdzie Pan na stronie: Federacja Konsumentów
 

Z poważaniem,
Agnieszka Popławska
Konsumenckie Centrum E-porad „

 





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych