Skocz do zawartości


KARA UMOWNA ZA NIEDOTRZYMANIE TERMINU ZWROTU KARTY ABONENTA DLA CYFRY PLUS


1001 odpowiedzi w tym temacie

#61 Guest_kaznaz

Guest_kaznaz
  • Goście

Napisano 04 luty 2011 - 15:16

I tę złotówkę muszę im jak najszybciej zapłacić,aby wiedzieć, że reszta już im się nie należy.

#62 Guest_Andrew

Guest_Andrew
  • Goście

Napisano 16 luty 2011 - 11:19

Dzięki wielkie za radę. Jednak opłaca się znać niektóre przepisy KC. Mała rada, aby korespondować tylko z cyfra+ i całkowicie "olać" firmy windykacyjne (nie zważając na to co wysyłają w listach). Pozdrowionka i dzięki jeszcze raz.

#63 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 17 marzec 2011 - 18:52

Dzień dobry

Otrzymałam kare umowną 300ZŁ z CYFRY za spóżnioną wysyłkę dekodera ,co odpisać i jakim paragrafem sie posłużyć by sie wycofali z pisma


Pozdrawiam
Dorota

#64 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 29 marzec 2011 - 01:44

Pisze w imieniu mojej starszej siostry ona nie wie co ma zrobić i ja również podwyższyli jej abonament na który się nie zgadzała ale niby było tak w umowie . Przestał płacić z 4 miesiące, bo nie było ją stać ,,miesiąc przed końcem umowy oddał sprzęt i dostał potwierdzenie zwrotu.Teraz dostała POZEW O ZAPŁATĘ 467zł. za abonament +300zł. za zerwanie umowy przed terminem i siora to zapłaciła ....Ale został jej jeszcze do zapłaty kancelarii prawnej RAVEN pisze że to radca prawny pełnomocnik CYFRY+kosztów zwrotu opłaty sądowej 30zł. i zasądzenie zwrotu kosztów zastępstwa procesowego 180zł. czyli 210zł.można się odwołać do sądu Wystawił to pismo SAD REJONOWY W LUBLINIE niema w nim żadnej pieczątki ani podpisu jest to NAKAZ ZAPŁATY w POSTĘPOWANIU UPOMINAWCZYM i co mamy zrobić pomocy..

#65 Guest_Anianana

Guest_Anianana
  • Goście

Napisano 29 marzec 2011 - 01:54

TO PISMO U GÓRY TO MOJE co możemy zrobić gdzie mamy się odwołać i jak napisać pismo .Pomocy!!!!!

#66 Guest_Anianana

Guest_Anianana
  • Goście

Napisano 29 marzec 2011 - 02:00

POMOCY!!!!

#67 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 02 maj 2011 - 13:32

Napisałem odwołanie od kary jak radził Michał powołując się na wymieniony artykuł kodeksu poskutkowało Cyfra odstąpiła od nałożonej kary.
Spóżniłem się 10 dni,dopisałem też iż miałem problem z oddaniem karty w punkcie Cyfry,podobną sytuację miała siostra.
Moim zdanie ponaglenie z KRUK-a o zapłacenie kary nie ma mocy prawnej zwykła skserowana kartka bez pieczątki list przyszedł zwykła pocztą bez potwierdzenia odbioru,najlepiej takiej przesyłki nie odbierać
Cyfra liczy że uda się wydusić jeszcze 300 stówy od byłego abonenta,w mojej osobie klienta na przyszłość stracili.

BARDZO DZIĘKUJĘ za pomoc



#68 Guest_waldek

Guest_waldek
  • Goście

Napisano 28 czerwiec 2011 - 02:05

Pisma wg wzoru już nie działają. Otrzymałem z cyfry odpowiedź, że dług został sprzedany firmie windykacyjnej i jedynie z firmą windykacyjną mam załatwiać wszelkie sprawy dotyczące kary 300 zł. Czy jest jeszcze sens rozmów z cyfrą ?

#69 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 18 sierpień 2011 - 10:45

poskutkowało cyfra po napisaniu pisma odstąpiła od kary,
dziekuję

#70 Guest_Paweł

Guest_Paweł
  • Goście

Napisano 26 sierpień 2011 - 14:23

Witam dzisiaj dostałem odpowiedź i cyfra odstąpiła od kary . Proszę pisać nie płacić na pewno się uda. Dziękuję i Pozdrawiam

#71 Guest_margola

Guest_margola
  • Goście

Napisano 19 wrzesień 2011 - 20:41

Ja dzisiaj dostałam pismo z cyfry plus o zapłacenie 300zł za nieterminowy zwrot dekodera .Ale sobie życzą złodzieje jedni czy to nie podchodzi pod lichwiarstwo .Też będę pisac o anulowanie tej kary .Czy ktoś kto miał taką sytuacje wie jak to napisac .Z tego co tu na forum czytałam to anulują . Proszę o odpowiedz

#72 Guest_perez

Guest_perez
  • Goście

Napisano 28 wrzesień 2011 - 17:14

No to ciekawe, bo mi również naliczyli 300zł za nieterminowy zwrot sprzętu (kartę mi dziecko schowało). Cyfra nie uznała mojej reklamacji i sprzedała należność do Presco. Po 2 latach Presco skierowało sprawę do sądu i teraz się zastanawiam, czy płacić, czy walczyć. Szczerze mówiąc przed sądem większe szanse to ma raczej wyszczekany prawnik Presco niż ja. Co radzicie?

#73 Guest_perez

Guest_perez
  • Goście

Napisano 28 wrzesień 2011 - 17:44

I jeszcze jedno pytanie - czy w przypadku roszczeń wynikających z użyczenia sprzętu (bo tak to chyba należy traktować) można stosować 1-roczny bieg przedawnienia?

"Po 1 roku przedawnieniu ulegają
- roszczenie użyczającego przeciwko biorącemu do używania o naprawienie szkody za uszkodzenie lub pogorszenie rzeczy, jak również roszczenia biorącego do używania przeciwko użyczającemu o zwrot nakładów na rzecz oraz o naprawienie szkody poniesionej wskutek wad rzeczy lcząc od dnia zwrotu rzeczy"

#74 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 28 wrzesień 2011 - 18:20

Ja dzisiaj dostałam pismo z cyfry plus o zapłacenie 300zł za nieterminowy zwrot dekodera .Ale sobie życzą złodzieje jedni czy to nie podchodzi pod lichwiarstwo .Też będę pisac o anulowanie tej kary .Czy ktoś kto miał taką sytuacje wie jak to napisac .Z tego co tu na forum czytałam to anulują . Proszę o odpowiedz


Kodeks cywilny
Art. 385 1. § 1. Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nie uzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy (niedozwolone postanowienia umowne). Nie dotyczy to postanowień określających główne świadczenia stron, w tym cenę lub wynagrodzenie, jeżeli zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.
Art. 385 3. W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi postanowieniami umownymi są te, które w szczególności:
17) nakładają na konsumenta, który nie wykonał zobowiązania lub odstąpił od umowy, obowiązek zapłaty rażąco wygórowanej kary umownej lub odstępnego,

Proszę na podstawie wskazanych powyżej przepisów złożyć stanowisko, zgodnie z którym kara umowna jest nienależna i "zagrozić" skierowaniem sprawy do Miejskiego (Powiatowego) Rzecznika Praw Konsumentów.

#75 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 28 wrzesień 2011 - 18:24

No to ciekawe, bo mi również naliczyli 300zł za nieterminowy zwrot sprzętu (kartę mi dziecko schowało). Cyfra nie uznała mojej reklamacji i sprzedała należność do Presco. Po 2 latach Presco skierowało sprawę do sądu i teraz się zastanawiam, czy płacić, czy walczyć. Szczerze mówiąc przed sądem większe szanse to ma raczej wyszczekany prawnik Presco niż ja. Co radzicie?


Kodeks cywilny
Art. 385 1. § 1. Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nie uzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy (niedozwolone postanowienia umowne). Nie dotyczy to postanowień określających główne świadczenia stron, w tym cenę lub wynagrodzenie, jeżeli zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.
Art. 385 3. W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi postanowieniami umownymi są te, które w szczególności:
17) nakładają na konsumenta, który nie wykonał zobowiązania lub odstąpił od umowy, obowiązek zapłaty rażąco wygórowanej kary umownej lub odstępnego,

Proszę na podstawie wskazanych powyżej przepisów sporządzić sprzeciw od nakazu zapłaty, zgodnie z którym kara umowna jest nienależna.
Proszę również zaznaczyć, że sama karta nie daje Panu możliwości korzystania z usług operatora, co wskazuje na to, że kara jest rażąco wygórowana. Innymi słowy, karta taka po wygaśnięciu umowy, stanowi tylko kawałek plastyku, a zatem jej wartość jest znacznie niższa niż 300 zł. Proszę również przedstawić wszelkie okoliczności sprawy i wskazać środki dowodowe na ich poparcie.

#76 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 28 wrzesień 2011 - 18:26

I jeszcze jedno pytanie - czy w przypadku roszczeń wynikających z użyczenia sprzętu (bo tak to chyba należy traktować) można stosować 1-roczny bieg przedawnienia?

"Po 1 roku przedawnieniu ulegają
- roszczenie użyczającego przeciwko biorącemu do używania o naprawienie szkody za uszkodzenie lub pogorszenie rzeczy, jak również roszczenia biorącego do używania przeciwko użyczającemu o zwrot nakładów na rzecz oraz o naprawienie szkody poniesionej wskutek wad rzeczy lcząc od dnia zwrotu rzeczy"


Podstawą zapłaty rzeczonych 300 zł jest kara umowna. W zw. z powyższym w mojej ocenie termin przedawnienia wynosi w tym wypadku 3 lata i biegnie od terminu płatności kary umownej. W braku wskazania terminu zapłaty będzie to 14 dni od doręczenia wezwania do zapłaty.

#77 Guest_perez

Guest_perez
  • Goście

Napisano 06 październik 2011 - 15:59

Dziękuję za podpowiedź. Jutro sprawa w sądzie. Napiszę z jakim skutkiem.

#78 Guest_izkashazza

Guest_izkashazza
  • Goście

Napisano 12 październik 2011 - 15:10

Witam!
Jakiś czas temu wysłałam do cyfry+ pismo z prośbą o odstąpienie od kary za nieterminowy zwrot karty. Dziś dostałam pismo odmowne moje pytanie brzmi co mogę jeszcze w tej sytuacji zrobić dodam jeszcze że zapłaciłam 50 zł co moim zdaniem jest sumą wystarczającą za kawałek plastyku.

#79 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 12 październik 2011 - 15:17

Witam!
Jakiś czas temu wysłałam do cyfry+ pismo z prośbą o odstąpienie od kary za nieterminowy zwrot karty. Dziś dostałam pismo odmowne moje pytanie brzmi co mogę jeszcze w tej sytuacji zrobić dodam jeszcze że zapłaciłam 50 zł co moim zdaniem jest sumą wystarczającą za kawałek plastyku.


Jak dokładnie brzmiało Pana pismo? Jakie podał Pan argumenty?

#80 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 12 październik 2011 - 16:21

Jak dokładnie brzmiało Pana pismo? Jakie podał Pan argumenty? [/quote]



Powołując sie na art.385 z indeksem 3 akt 17 kodeksu cywilnego zwracam się z firmy CANAL+ Cyfrowy o odstąpienie egzekwowania reszty kary za niezwrócenie karty abonenckiej na czas przypominając że przesłałem na konto 50 zł co moim zdaniem jest wystarczającą sumą za wyżej wymienioną kartę gdyż karta po rozwiązaniu umowy ma znikomą wartość dla operatora ponieważ jest tylko kawałkiem tworzywa sztucznego z którego już nikt nie będzie korzystał. Tym samym skoro sama karta stanowi tak nikłą wartość to i poziom naruszenia interesu operatora w związku z opóźnieniem w zwrocie jest symboliczna. Na koniec chciał bym zaznaczyć iż opoźnienie w zwrocie karty nie było do końca moją winą gdyż niejednokrotnie próbowałem oddać ją w punktach obsługi na terenie Torunia jednak bez skutku. Informowano mnie o błedach w systemie i. t. p.
Z poważaniem
ponieważ kompletnie nie wiedziałem jak napisać



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych