Skocz do zawartości


KARA UMOWNA ZA NIEDOTRZYMANIE TERMINU ZWROTU KARTY ABONENTA DLA CYFRY PLUS


1000 odpowiedzi w tym temacie

#41 Guest_Marta1979

Guest_Marta1979
  • Goście

Napisano 02 wrzesień 2010 - 16:17

Odnosnie mojego postu powyzej...Jestem zarejestrowana,wiec nie mam pojecia dlaczego moj post nie jest podpisany moim Loginem,tylko jako "gosc"-moj login to Marta1979

#42 Guest_Marta1979

Guest_Marta1979
  • Goście

Napisano 02 wrzesień 2010 - 16:19

No to jeszcze raz.Przepraszam za balagan.

Wielbicielka Cyfry plus sie klania.Oczywiscie sprawa wyglada podobnie,do prawie wszystkich przedstawionych tutaj spraw.Rozni sie jednak jednym,a mianowicie,ja swoja karte zgubilam,zapodzialam...podczas przeprowadzki.W momencie,gdy wypowiadalam umowe zglosilam ten fakt w BOK (wysylalam tez pismo w tej sprawie).Mily Pan z Biura Obslugi Klienta powiedzial,ze mam zaplacic kare za zgubienie karty (100zl) i po sprawie.Kare zaplacilam.Jakiez bylo moje zdziwienie,kiedy po pewnym czasie zaczely przychodzic monity z Kruka o zaplate owych slawnych 300zl za nieterminowe zwrocenie sprzetu(tyle,te ja tego sprzetu nie posiadam,wiec jak mialam go w terminie zwrocic-kare z zgubienie zaplacilam)..Zaplacic nie zamierzalam,bo dla mnie sprawa byla zamknieta.Po kilku takich monitach skontaktowalam sie z Pania z cyfry,wylozylam "kawe na lawe",czyli opowiedzialam o owej rozmowie z milym Panem z BOK i jej dalszych nastepstwach.Pani byla nieugieta,wiec wprost powiedzialam,ze poprostu nie zaplace.O dziwo po tym telefonie byla cisza....do dnia wczorajszego,kiedy to prawie 4 lata po rozwiazaniu umowy, oraz po przygodzie z monitami od Kruka,dostalam monit wzywajacy do zaplaty 300 zl (plus odsetki) od firmy Presco.Pytanie takie jak wiele innych powyzej:CO JA MAM IM NAPISAC????Z gory dziekuje za udzielona pomoc.Pozdrawiam serdecznie.

#43 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 14 wrzesień 2010 - 19:09

Hmm..

Moja sprawa jest podobna.

w 2000 roku podpisalem umowe i w 2001 zrezygnowalem, po skonczeniu promocji..
Mily Pan przyszedl i zainstalowal wszystko jak i po skonczeniu umowy przyszedł i odebrał sprzet.
Dokumentacji nie posiadam gdzyz bylo to prawie 10 lat temu.

W 2006 roku dostalem pismo iz zalegam ze zwrotem dekodera.
Po telefonie z pytaniem skad maja moje dane ( przeprowadziłem sie ) - metne wyjasnienia, i okazkue sie ze dokument zawiera nie moj nr dowodu osobistego, zrezygnowali.

Dzis otrzymuje kolejne pismo gdzie zadaj prawie 400 zl za dekoder i odsetki i daja mi czas do jutra.
Rozmowa telefoniczna nie jest mila - po prostu strasza spotkaniem w sadzie.

co robic ?

nie zaplace, gdyz dekoder zostal zwrocony, poza tymi przypadkami nie bylo zadnej informacji o zadnej zaleglosci.
Posluguja sie moimi obecnymi danymi.

#44 Guest_zaba

Guest_zaba
  • Goście

Napisano 06 październik 2010 - 14:40

witam chcialam sie dowiedziec czy karty cyfry mozna wyslac za posrednictwem poczty za poreczeniem odbioru

#45 Guest_Kamilla14

Guest_Kamilla14
  • Goście

Napisano 07 październik 2010 - 20:54

Witam,
mam problem. W dniu 20.09 zjawił się u mnie przedstawiciel Cyfry+. Zaproponował bardzo korzystną ofertę i dał mi do podpisania zamówienie na instalację którą podpisałam. Niestety nie zostałam poinformowana iż umowa zostanie przekazana mi poprzez firmę instalatorską. Następnego dnia po południu zjawili się instalatorzy i przeszli do instalacji bez uprzedniego pokazania mi umowy, została mi ona pokazana dopiero po zakończeniu instalacji. Kiedy chciałam zapoznać się z treścią umowy zostałam poinformowana, że na to będę miała jeszcze czas. Instalatorzy, nie pytając o wiek i mimo moich uprzedzeń, podali umowę do podpisania mojej córce która nie jest pełnoletnia.
Instalacja odbyła się "błyskawicznie" to znaczy: nie zostałam poinformowana jak poradzić sobie gdy kanały nie odbierają gdyż panowie "nie mieli na to czasu". Nie mogłam potwierdzić że wszystko działa tak jak jest napisane w oświadczeniu ponieważ instalatorzy przy wyjściu rzucili abym wcisnęła na pilocie trójkę i czekała.
Po tym wydarzeniu dzwoniłam kilkakrotnie do działu obsługi klienta i zostałam poinformowana że dekodery najprawdopodobniej mogą być uszkodzone. Zerwałam więc umowę zaraz na drugi dzień po jej zawarciu.
Najważniejsze jednak jest to że nie dostałam rachunku potwierdzającego koszty jakie pokryłam za instalację. Jedyny dowód na to znajduje się na odwrocie karty gwarancyjnej.
I właśnie teraz gdy muszę oddać sprzęt dowiedziałam się że instalator przyjedzie do mnie prywatnie i będę musiała zapłacić za ściągnięcie anteny.
Co mam w tym wypadku zrobić? Czy mogę starać się o zwrot poniesionych przeze mnie kosztów?
Nawet powoływanie się na art.18 kodeksu cywilnego nie przyniosło rezultatów jedynie zostałam wyśmiana. W jaki sposób mogę sformułować pismo do Cyfry i co powinnam w nim zamieścić?
I czy osoba która zdejmuje instalację nie powinna czasem dać mi potwierdzenia że takowa usługa została poświadczona.
PROSZĘ O POMOC

#46 Guest_iza

Guest_iza
  • Goście

Napisano 07 październik 2010 - 23:32

witam. mam ten sam problem z karta. oddalam ale po terminie. kara 300 zl. dzis napisalam pismo i powolalam sie na to ze nadal jestem ich klientka poniewaz mąz ma u nich czynny abonament a poprzednia umowa byla na mnie. nie wiem czy to cos da. moglam "im dac z grubej rury" ale dopiero teraz weszlam na to forum. jak dadza odmowe to napisze kolejne pismo wedlug tu opisanych rad. na pewno im nie zaplace. do mnie dzwoni jakas firma EGB, a nie kruk.

#47 Guest_gawac

Guest_gawac
  • Goście

Napisano 13 październik 2010 - 18:48

Witam serdecznie,
piszę, bo wielu opisuje udzieloną przez Pana pomoc. Moja sytuacja jest podobna jak wiele innych. Brat od kilku lat przebywa za granicą. W 2008r ja w jego imieniu oddałem kartę po terminie, nikt wówczas nie straszył mnie karami, oddałem i poszedłem. Wiem, że kilka razy była w skrzynce jakaś korespondencja z Presco, ale nigdy nie kazałem czytać bratanicom co tam jest, chyba, że w końcu ktoś przysłałby polecony. A tu dzisiaj "sądowy nakaz zapłaty ..." 300zł z odsetkami do dnia zapłaty i 90zł koszty. Nie bardzo wiem co robić, mógłbym pisać odwołanie, ale pewnie wtedy bedą wzywać brata a on nie bardzo bywa i moze na kazde zawołanie byc w Polsce. Najchętniej zapłaciłbym w imieniu brata, ale boję sie ile moze być tych odsetek od 01.08.2008. bardzo proszę o porade

#48 Guest_anita

Guest_anita
  • Goście

Napisano 13 październik 2010 - 20:30

Witam,
oczywiście problem mam ten sam!Cyfra zarządała zapłacenia 300zł kary a ja karty nie mam już...
Czy mogłabym kogoś bardzo ładnie poprosić o zamieszczenie tutaj przykładowego pisma(reklamacji) jakie mogłabym wysłać do Cyfry?Zupełnie nie mam pomysłu jak to ugryzc,tym bardziej po bardzo "sympatycznej" rozmowie z panem konsultantem!

#49 Guest_gawac

Guest_gawac
  • Goście

Napisano 14 październik 2010 - 16:13

Witam serdecznie,
piszę, bo wielu opisuje udzieloną przez Pana pomoc. Moja sytuacja jest podobna jak wiele innych. Brat od kilku lat przebywa za granicą. W 2008r ja w jego imieniu oddałem kartę po terminie, nikt wówczas nie straszył mnie karami, oddałem i poszedłem. Wiem, że kilka razy była w skrzynce jakaś korespondencja z Presco, ale nigdy nie kazałem czytać bratanicom co tam jest, chyba, że w końcu ktoś przysłałby polecony. A tu dzisiaj "sądowy nakaz zapłaty ..." 300zł z odsetkami do dnia zapłaty i 90zł koszty. Nie bardzo wiem co robić, mógłbym pisać odwołanie, ale pewnie wtedy bedą wzywać brata a on nie bardzo bywa i moze na kazde zawołanie byc w Polsce. Najchętniej zapłaciłbym w imieniu brata, ale boję sie ile moze być tych odsetek od 01.08.2008. bardzo proszę o porade

#50 Guest_Valdo

Guest_Valdo
  • Goście

Napisano 25 październik 2010 - 17:12

Czy ten "sądowy nakaz zapłaty" otrzymałeś listem poleconym ? Czy są na nim jakiekolwiek pieczęcie sądowe ? Moim zdaniem (kilka sądowych nakazów zapłaty dla klientów już przeszedłem) nie ma możliwości wystawiania takiego nakazu, bez poinformowania strony przez sąd o postępowaniu w sprawie. W sprawach o nakaz zapłaty, w których brałem udział, sąd za każdym razem wzywał także dłużnika. Pamiętać także należy, że takie kary przedawniają się po 3 latach i tylko pismo z wezwaniem wysłane listem poleconym przerywa bieg tego okresu.

#51 Guest_jolka

Guest_jolka
  • Goście

Napisano 04 listopad 2010 - 00:25

witam...mam podobny problem.300 zł. kary oraz 90 zł. opłaty sądowej.Otrzymałam Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym.Tak wygląda,że pozew został wniesiony drogą elektroniczną ,podana jest strona www.e-sad.gov.pl.Powód -PRESCO Investments. Jakiś dziwny ten pozew ,nie ma żadnych pieczątek sądowych. Muszę wnieść ewentualny sprzeciw do 7.11.2010....Karty nie zwróciłam bo gdzieś mi zaginęła po przeprowadzce, jak przetrzepię cały dom to może znajdę, ale to i tak chyba nic nie pomoże.... co robić? Poradzcie coś..

#52 Guest_Jacek

Guest_Jacek
  • Goście

Napisano 18 listopad 2010 - 21:38

Czy mógłby ktoś napisać wzór takiego pisma , wielu ludziom by to pomogło .Z góry dziekuje i pozdrawiam. Jacek

#53 Guest_adrian.prusik

Guest_adrian.prusik
  • Goście

Napisano 19 listopad 2010 - 14:29

Tutaj można znaleźć ifnormacje o nakazie zapłaty i sposobach pisania sprzeciwu:

Nakaz zapłaty

A tutaj wzory:

Wzory pozwów

#54 Guest_gabryska

Guest_gabryska
  • Goście

Napisano 24 listopad 2010 - 22:44

witam, mam podobny problem jak wszyscy tu obecni.
po skończonej umowie z cyfra zakończyła się we wrześniu 2010r nie oddałam dekodera i karty. Nie zrobiłam tego celowo po prostu nie przebywam w miejscu dawnego miejsca zamieszkania, a tam znajduje się sprzęt. Napisałam do cyfry, że nie uchylam się od zwrotu sprzętu ale fizycznie nie jestem w stanie go zwrócić aż do grudnia.
nie otrzymałam odpowiedzi, ale do męża dzwonił przemiły pan, że dostaliśmy już karę umowną 300zł i albo ją płacimy albo nas oddadzą windykacji. Ponieważ mój mąż powiedział, że nie zapłaci przemiły pan zadzwonił ponownie po godzinie z rewelacyjnym rozwiązaniem ,że przedłuży nam umowę na kolejne 19 miesięcy przez pierwsze 10 miesięcy abonament 10zł, a potem po 19,90zł mąż się nie zgodził. wiem, że mogę powołać się na ustawę o rażąco wysokiej karze ale ewentualnie co jeszcze?

#55 Guest_mark

Guest_mark
  • Goście

Napisano 04 grudzień 2010 - 13:09

Po jakim czasie roszczenia Cyfry sę przedawniają???
Otrzymałem pismo z PRESCO i oni chcą kasę za fakturę za abonament
z 17.11.2002 i za notę karną za sprzęt z 16.01 2003.
Z góry dziękuję za pomoc

#56 Guest_Karolina

Guest_Karolina
  • Goście

Napisano 24 styczeń 2011 - 00:02

Ja również dziękuję za rady otrzymaliśmy już pismo o odstąpieniu od kary.
Nie wiem tylko jak sobie załatwić sprawę z Krukiem gdyż do tej pory nie otrzymałam informacji potwierdzającej że dotarło do nich że ich klient odstąpił od wymierzonej kary pieniężnej.
Wysłałam pismo mailem ale je chyba zignorowano.
Zresztą teoretycznie ja ich pisma też mogę ignorować bo jak już wcześniej napisano co to za wezwanie do zapłaty przychodzą zwykłym listem niczym reklamówka z pizzą ?

#57 Guest_Ania T

Guest_Ania T
  • Goście

Napisano 28 styczeń 2011 - 11:13

Witam, widzę że dużo nas to muszek w pajęczej sieci..hehe, Skubańcy łapią ludzi jak tylko mogą. My oczywiście mamy podobną sytuację. Umowę mieliśmy na 18 mies. do połowy maja 2009. Pod koniec trwania umowy oczywiście było milion telefonów z nową oferta, propozycją przedłużenia. Kiedy kategorycznie nie zgadzaliśmy się na dalsza współpracę, rozmowa kończyła się, a po zakończeniu umowy sami sobie przedłużyli na czas nieokreślony nie informując jednocześnie o konieczności złożenia PISEMNEJ rezygnacji. Musieliśmy więc płacić abonament z tym że już wyższy!!!! jeszcze przez kolejne 3 mies. Rezygnację wysłałam na początku czerwca a musiałam zapłacić rachunek jeszcze za faktury do końca LISTOPADA!!!!! Ten wyższy ma się rozumieć. Nic tu nie rozumiem. Kiedy mąż zaniósł sprzęt do punktu pod koniec listopada, pani powiedziała, że jeszcze nie mamy wyłączonego sygnału więc możemy jeszcze oglądać do końca listopada. 13 grudnia kiedy mąż oddał sprzęt już nie było problemu, żadnych roszczeń. Za jakiś czas też dostaliśmy pismo z ustanowiona kara umowna300zł, bo trzeba było oddać sprzęt do końca listopada. PARANOJA JAKAŚ!!!!!!!! Wysłałam pismo dostałam odmowę, teraz dzięki temu foru napiszę drugie i zobaczymy co odpowiedza. A swoja droga to ich powinno się pozwać do sądu za wyłudzanie pieniędzy!!!!!!!

#58 Guest_Ania T

Guest_Ania T
  • Goście

Napisano 28 styczeń 2011 - 11:20

A druga sprawa... Jak to jest, że kiedy dzwonią z jakiejś firmy czy to telefonów kom czy telewizji to taka zgoda telefoniczna na współpracę jest wiążąca, zaraz przesyłają umowę, wszystko gra, a kiedy ktoś kategorycznie odmawia współpracy nie decyduje się na przedłużenie umowy to już wtedy taka rozmowa nie jest wiążąca, przecież też jest nagrywana. A skoro ja jasno informuję, że nie zgadzam się na przedłużenie, to dla mnie umowa na 18 mies wygasa po upływie 18 mies i do widzenia. Co to za naciągactwo!!! Samowolka prawna nie ma tu granic...;-(

#59 Guest_kaznaz

Guest_kaznaz
  • Goście

Napisano 03 luty 2011 - 19:30

Jestem w podobnej sytuacji- miałem do zwrotu tylko kartę i 1zł za antenę sat.
Doczytałem w umowie, że tę złotówkę to faktycznie mam im zapłacić.
Sprawa ciągnie się od października 2010.
Żądają zapłaty 300 zł, a we wrześniu przysłali cennik, w którym kara za niet. zwrot karty wynosi 100 zł.
Pisałem pismo o odstąpienie od kary - bez rezultatu.
Napiszę chyba nowe - o zmniejszenie kary do rozsądnych rozmiarów.


Nie wiem ile byłoby z tym zachodu , ale zastanawiam się też nad pozwaniem CYFRY+ o próbę wyłudzenia .
Co ciekawe odsetki rosną tylko od tej niezapłaconej złotówki.????????

#60 Guest_kaznaz

Guest_kaznaz
  • Goście

Napisano 04 luty 2011 - 13:18

POLECAM WSZYSTKIM ZAINTERESOWANYM
wpisać w wyszukiwarce -"firma Kruk i Cyfra + to oszuszuści..."



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych