Skocz do zawartości


KARA UMOWNA ZA NIEDOTRZYMANIE TERMINU ZWROTU KARTY ABONENTA DLA CYFRY PLUS


1000 odpowiedzi w tym temacie

#21 Guest_gmak

Guest_gmak
  • Goście

Napisano 09 luty 2010 - 10:56

Ja również dzisiaj wysyłam prośbę o anulowanie kary 300 zł za nieterminowy zwrot karty. Zobaczymy czy zadziała i dla mnie :) Ale zobaczyłęm rzecz ciekawą !!! Szukając w kwitach nazwiska na któe mogę wysłać moją prośbę zobaczyłęm że: kierownik działu windykacji nazywa się QUAINOO, a dyr. wykonawczy Pionu Obsługi nazywa sie FARID BELKHODJA, na innych pismach też są ciekawe nazwiska, ale palce mi sie wyginają jak je próbuję pisać więc zrezygnowałem. Ciekawy mamy ten polski kapitał. Swoją drogą ciekawe ilu Polaków pracuje w zarządzie Cyfry i na stanowiskach kierowniczych. Pewnie jak zwykle Polacy zamiatają podłogi a Arabowie ich poganiają. Smutne

#22 Guest_rolllooo

Guest_rolllooo
  • Goście

Napisano 19 luty 2010 - 23:32

W sumie mój problem się nie rozwiązał bo chyba załatwiłem go w zły sposób, gdyż napisałem pismo i przekazane zostało ono prywatnie,a nie drogą pocztową.. Mam teraz pytanie bo od mojego rozwiązania umowy minęło już dwa lata. Po dostarczeniu pisma firma KRUK przestała wysyłać listy i chyba był ,to tylko zbieg okoliczności, bo po pół roku dostałem list od nowej firmy windykacyjnej PRESCO, która tym razem na drodze cesji przelała na siebie mój dług w tym sensie ,że muszę wpłacić teraz pieniądze na ich konto, a nie bezpośrednio konto cyfry. Mam pytanie czy po tym czasie nadal mogę odnieść reklamacje do tej sprawy i czy nadal zgłaszać ją bezpośrednio do Cyfry? I pytanie drugie jaki jest adres działu reklamacyjnego Cyfry? Wiem że po drodze zmienili adres siedziby..ps. byłem też u rzecznika konsumenta w tej sprawie i powiedział mi,że jeżeli jest to zastrzeżone w umowie, lub regulaminie to nie ma tutaj szansy na wybronienie się.

#23 Guest_onaa31

Guest_onaa31
  • Goście

Napisano 20 luty 2010 - 23:42

Witam
Mam podobny problem z cyfrą+.Przez wiele lat byłam klientką cyfry zaczynałam już od tel. Vizja. W 2007 roku rozwiązałam umowę z telewizją cyfra i dostałam pismo o zwrocie karty lub karze. Kartę oddałam co prawda z kilkudniowym opóźnieniem gdyż byłam za granicą. W 2008 roku otrzymałam pismo z firmy KRUK i powołując się na nr sprawy powiedziano mi zarówno w KRUKu jak i Cyfrze+ że sprawa jest załatwiona i nic nie muszę płacić. W ubiegłym tygodniu otrzymałam pismo z firmy PRESCO która domaga się zapłaty. Myślałam że w cyfrze pracują inteligentne osoby a tu wychodzi że mówią jedno a nie informując klienta robią drugie.
Proszę o radę

#24 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 22 luty 2010 - 16:52

Wszystko musi być załatwiane drogą pisemną. jeżeli dostała pani tylko "słowo", to jest to niepoważna praktyka i nie powinna pani zostawiać tej sprawy bez pisemnego wyjaśnienia. W wypadku posiadania pisma, które świadczy o pełnym rozliczeniu z tą firmą, wówczas nie musi się pani martwić. Generalnie sprawę z Cyfrą plus trzeba załatwiać w przeciągu 6 miesięcy w ich dziale obsługi klienta, później już chyba tylko dochodzić drogą sądową.

#25 Guest_Adam

Guest_Adam
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2010 - 22:05

witam
ja miałem podobną sytuacje
tylko że pisma o kartę przychodziły na adres gdzie już nie mieszkałem
dowiedziałem się po 2 miesiącach o tych listach
napisałem pismo zgodniez tym co tu przeczytałem
i dostałem pismo że rezygnują z nałożenia kary
tak więc DZIĘKUJE SERDECZNIE
ludzie nie czaić się tylko pisać odrazu do nich
dodam ze kartę oddałem odrazu jak dostałem listy w swoje ręce (czyli po 2 miesiącach ) i wszytko tam opisałem
pozdrawiam i życzę powodzenia

#26 Guest_pioper

Guest_pioper
  • Goście

Napisano 02 maj 2010 - 18:47

Napisałem odwołanie od kary jak radził Michał powołując się na wymieniony artykuł kodeksu poskutkowało Cyfra odstąpiła od nałożonej kary.
Spóżniłem się 10 dni,dopisałem też iż miałem problem z oddaniem karty w punkcie Cyfry,podobną sytuację miała siostra.
Moim zdanie ponaglenie z KRUK-a o zapłacenie kary nie ma mocy prawnej zwykła skserowana kartka bez pieczątki list przyszedł zwykła pocztą bez potwierdzenia odbioru,najlepiej takiej przesyłki nie odbierać
Cyfra liczy że uda się wydusić jeszcze 300 stówy od byłego abonenta,w mojej osobie klienta na przyszłość stracili.

BARDZO DZIĘKUJĘ za pomoc

#27 Guest_Marek

Guest_Marek
  • Goście

Napisano 18 maj 2010 - 22:31

Witam,

Przedstawie sytuacje i licze, to forum okaze sie pomocne w mojej sprawie.

Umowa z Cyfrą wygasla z koncem roku 2009 i oczywiscie w terminie 30 dni mialem oddac karte. Poszedlem do autoryzowanego dealera 8 stycznia a tam odmowili mi przyjecia karty, twierdzac ze nie ma jej w systemie (znaczy jest stara) i ze mam oddac nową. Problem w tym, że żadnej nowej nie mam. Byc moze przyszla w ktoryms z comiesiecznych listow reklamowych, ktore lądowały w koszu bez otwierania. Wyslalem wiec listem poleconym karte wraz z informacja, że innej nie mam wiec wysylam im tę ktorą wyjalem z dekodera. Oczywiscie naliczyli mi kare 300 zl za brak zwrotu karty twierdzac, ze mam im oddac nową. Na moje pytanie czy wyslali ta nowa listem poleconym i czy dysponuja potwierdzeniem , ze ją odebralem oni odpowiedzieli ze nie wysylaja kart poleconymi tylko zwyklymi i koniec kropka. Jak dla mnie to smieszne - wyslac karte zwyklym listem, ryzykowac ze sie gdzies zgubi lub list nie dojdzie a potem żądać odszkodowania od klienta. Przeciez poleconego listu z karta bym nie wyrzucil.

Wysylalem im skany potwierdzenia nadania przesylki poleconej z kartą. Mam potwierdzenie ze odebrali przesylke w swojej siedzibie wraz z nazwiskiem osoby ktora ja odebrala.
Sprawa otarla sie juz o 2 firmy windykacyjne a teraz grozą mi sądem i wyrokiem zaocznym od ktorego bede mogl sie odwolac. Prosze o pomoc, co ja moge jeszcze zrobic ? Jesli sprawa trafi do sadu to wraz z kosztami moze mnie to wyniesc ok. 100 pln.
Czy ktos moze mi cos doradzic ? Czy oni mogą naprawde az tak przeginac? Ciągać ludzi po sądach za to, że nie dostali karty, ktory oni sobie beztrosko wysylaja zwyklym listem ? A jesli ja jej nigdy nie dostalem i zginela gdzies na poczcie ? To moja wina ????

#28 Guest_smoki

Guest_smoki
  • Goście

Napisano 19 maj 2010 - 19:00

dziękuję bardzo za pomoc, napisałem to co Pan kazał , dzisiaj otrzymałem pismo z Canal plus dot anulowania kary , (dzwoniła już wcześniej firma windykacyjna) pozdrawiam

#29 Guest_lidka

Guest_lidka
  • Goście

Napisano 31 maj 2010 - 22:02

hej , ja mam dokładnie taki sam problem z kartą. Nowej nie dostałam , rozwiązałam umowę. Starej karty nie chcieli przyjąć. Teraz po 2 latach żądają zwrotu nowej karty, której nie mam.

#30 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 24 czerwiec 2010 - 16:00

Dziękuje p. Michale! Napisałam reklamację wg Pana wskazówek i udało się! Anulowali mi karę:) Jeszcze raz dziękuję!!!!!!

#31 Guest_Justyna

Guest_Justyna
  • Goście

Napisano 22 lipiec 2010 - 08:57

Witam

Mam podobny problem prosze bardzo o rade.
Mąz zrezygnował z umowy Cyfry + 30 kwietnia zgodnie z umowa , rozwiąznie umowy nastapiło 31.05.2010 r. dzwoniłam do Cyfry + z zapytaniem czy odnotowali rezygnacje, Pani potwierdziła, że umowa bedzie rozwiązana, lecz nic nie powiedziała, że teraz w takim wypadku musze oddać karte. Wczoraj otrzymałam list , w który cyfra + nakłada na mnie karę 300 zł, za niedotrzymanie terminu zwrotu karty. Wczesniej nikt mnie o tym nie poinformował, nie otrzymałam pisemnej informacji o tym iż rozwiązałam umowę i mam oddać kartę. W jaki sposób moge wybronic sie przed zapłata 300 zł kary . Bardzo prosze o pomoc , to jest bardzo dużo pieniążków do oddania za nic. Nie umie sie z tym pogodzić, przeciez jakbym wiedziała to nic mi nie zalezy udac sie do salonu i oddac kartę. Dodaje, że podpisując umowę mąż dostał tylko kartę poniewaz dekoder mieliśmy swój własny. Z góry dziekuję za pomoc

#32 Guest_zanka

Guest_zanka
  • Goście

Napisano 22 lipiec 2010 - 14:18

dostosowałam się do rad tu opisanych, wysłałam pismo z odwołaniem decyzji o karze i na szczęście karę anulowano. Dziękuję pięknie za rady pozdrawiam

#33 Guest_weronika-222

Guest_weronika-222
  • Goście

Napisano 24 lipiec 2010 - 23:12

Witam
Mam problem nie oddałam w terminie karty, napisałam pismo do cyfry ale odpisani mi ze oni z tym nic nie zrobią bo mój dług został sprzedany do
firmy windykacyjnej. Czy można z tym jeszcze coś zrobić, proszę o radę?

#34 Guest_anitka

Guest_anitka
  • Goście

Napisano 26 lipiec 2010 - 14:49

tez prosze o pomoc.... czyżby zmienili zasady?

#35 Guest_Piotrek

Guest_Piotrek
  • Goście

Napisano 27 lipiec 2010 - 00:52

Witam, mój dług został też sprzedany firmie presco. Jeszcze z nimi nie korespondowałem bo nie bardzo wiem "na czym stoję".
Kartę oddałem miesiąc po terminie, cała korespondencja przychodziła na adres pod którym już nie mieszkałem nawet podczas trwania umowy.
Podczas rozmowy telefonicznej z firmą kruk stwierdziłem jednoznacznie że "kary" nie zapłacę gdyż wydaje mi się niebotycznie wysoka przy znikomej mojej winie.
Obecnie dotarła do mnie korespondencja (również na stary adres) ale już z firmy presco z ostatecznym wezwaniem do zapłaty.
Moje pytanie brzmi - czy nielegalnie nałożona kara pieniężna sprzedana firmie windykacyjnej staje się już karą obowiązującą której spłaty ta ma prawo egzekwować? Jak to jest?

#36 Guest_nikka

Guest_nikka
  • Goście

Napisano 05 sierpień 2010 - 15:33

a ja mam dług za kartę której nie otrzymałam już dostałam wezwanie przedsądowe i co mam zrobić?
cyfra+ nie ustąpi ( rozmowy telefoniczne)
presco też nie ustąpi

.Karty nie otrzymałam. Kara nałożona nie słusznie i szukam pomocy :(

#37 Guest_mariusz

Guest_mariusz
  • Goście

Napisano 27 sierpień 2010 - 03:33

Witam to dziadostwo z tymi karami 300zl dostałem też i pismo z KRUKA .Cyfra straci sporo abonentow napewno przez to bo idzie sie Wkur...jak sie dostaje takie pismo po płaceniu abonetu przez 18misiecy i niezdaniu karty w terminie
Wogule śmieszne jest to na kopercie POUFNE osoba która otwiera pismo do niej nie zaadresowane popełnia przestępstwo zagrożenia karą albo pozbawienia WOLNOŚCI DO LAT 2 ,za razem cisnienie sie podnosi na tych Bandytów bo to oni powinni być zagrożeni , Wyslalem odwolanie do tych Dziadów zobaczymy

#38 Guest_Mariusz

Guest_Mariusz
  • Goście

Napisano 27 sierpień 2010 - 03:59

A te przedsądowe wezwania to lipa raczej tylko straszenie za 300zl nic nie zrobią ,bo za małe pienjądze ,Jusz dostawałem takie przedsądowe od POBIERACZKA.PL raz wyslali i przestali ,dostałem tez z ALEGRO wezwanie do zapłaty . 38zl .zaplacilem bo zablokowali mnie , ale smiać mi sie chcjało bo tez przedsądowe normalnie z ludzi durni robą, to tylko strachy na lachy za małe pienjądze by cos zrobili i bawili sie w sprawy

#39 Guest_rock35

Guest_rock35
  • Goście

Napisano 02 wrzesień 2010 - 13:17

witam. podbijam temat. Umowę z cyfrą rozwiązałem w 2006r. Dekoder z kartą oddałem 2 tyg po terminie, gdyż wcześniej z powodu urlopu (sierpień) punkt był nieczynny. Oddałem zatem dekoder po terminie. W dniu dzisiejszym (po czterech latach) dostałem pismo z firmy Presco wzywające do zapłaty 300pln + 140pln odsetek. Czy takie pismo jakie proponuje p. Michał odniesie skutek w stosunku do firmy windykacyjnej, która wykupiła moje zadłużenie?

#40 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 02 wrzesień 2010 - 16:12

Wielbicielka Cyfry plus sie klania.Oczywiscie sprawa wyglada podobnie,do prawie wszystkich przedstawionych tutaj spraw.Rozni sie jednak jednym,a mianowicie,ja swoja karte zgubilam,zapodzialam...podczas przeprowadzki.W momencie,gdy wypowiadalam umowe zglosilam ten fakt w BOK (wysylalam tez pismo w tej sprawie).Mily Pan z Biura Obslugi Klienta powiedzial,ze mam zaplacic kare za zgubienie karty (100zl) i po sprawie.Kare zaplacilam.Jakiez bylo moje zdziwienie,kiedy po pewnym czasie zaczely przychodzic monity z Kruka o zaplate owych slawnych 300zl za nieterminowe zwrocenie sprzetu(tyle,te ja tego sprzetu nie posiadam,wiec jak mialam go w terminie zwrocic-kare z zgubienie zaplacilam)..Zaplacic nie zamierzalam,bo dla mnie sprawa byla zamknieta.Po kilku takich monitach skontaktowalam sie z Pania z cyfry,wylozylam "kawe na lawe",czyli opowiedzialam o owej rozmowie z milym Panem z BOK i jej dalszych nastepstwach.Pani byla nieugieta,wiec wprost powiedzialam,ze poprostu nie zaplace.O dziwo po tym telefonie byla cisza....do dnia wczorajszego,kiedy to prawie 4 lata po rozwiazaniu umowy, oraz po przygodzie z monitami od Kruka,dostalam monit wzywajacy do zaplaty 300 zl (plus odsetki) od firmy Presco.Pytanie takie jak wiele innych powyzej:CO JA MAM IM NAPISAC????Z gory dziekuje za udzielona pomoc.Pozdrawiam serdecznie.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych