Skocz do zawartości


KARA UMOWNA ZA NIEDOTRZYMANIE TERMINU ZWROTU KARTY ABONENTA DLA CYFRY PLUS


764 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_rolllooo

Guest_rolllooo
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2009 - 19:36

Po rozwiązaniu umowy, nie mogłem zwrócić firmie CANAL+ CYFROWY Sp. z.o.o karty abonenckiej gdyż ją zgubiłem. W dodatku pismo związane z zakończeniem umowy doszło do mnie niekompletne(Nie zawierało informacji odnośnie moich dalszych zobowiązań.)O tym, że muszę zapłacić jeszcze za kartę dowiedziałem się od znajomego) Z racji wyjazdu spóźniłem się z opłaceniem zagubionego sprzętu( opłata w wysokości 100zł)tylko parę dni. Nie mniej jednak firma,w trybie natychmiastowym, obciążyła mnie karą umowną w wysokości 300zł i nadal domaga się zwrotu sprzętu lub zapłaty za niego. W tym wypadku wpłacone prze zemnie 100zł zostało zarejestrowane jako częściowa spłata tej kary, zaś karta nadal jest nieopłacona mimo podania, w opisie przelewu,że opłacam w ten sposób włąśnie ją. Spółka, po mniej więcej tygodniu, od otrzymania prze zemnie pisma, przekazała sprawę firmie windykacyjnej.Moim zdaniem kara zaproponowana przez CANAL+ CYFROWY jest zdecydowanie za wysoka. Nie wiem teraz, w której firmie wysłać pismo o obniżenie kary umownej i co w takim piśmie najlepiej zawrzeć. Proszę o pomoc.

#2 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2009 - 00:01

W kwestii zapłaty kary umownej za opóźnienie w zwrocie karty może Pan spróbować powołać się na art. 385 z indeksem 3 pkt. 17) k.c.) zgodnie z którym za niewiążące uznaje się obciążenie konsumenta obow. zapłaty rażąco wygórowanej kary umownej. Proszę podkreślić, że z ta karta ma znikomą wartość dla operatora bo po rozwiązaniu umowy jest tylko kawałkiem tworzywa sztucznego, z którego już nie będzie się korzystać. Tym samym skoro sama karta przedstawia tak nikłą wartość to i poziom naruszenia interesu operatora w związku z opóźnieniem w jej zwrocie jest symboliczny. Przecież wraz z rozwiązaniem umowy sygnał został Panu odcięty a więc nawet z posiadaniem przez Pana tej karty nie wiąże się żadne ryzyko dla operatora.
Należy podkreślić, że operator w reg. przewidział tylko karę za opóźnienie w zwrocie karty. Zaznaczono wyraźnie, że jej zapłata, nie zwalnia z obow. zwrotu. Więc jeżeli Pan zdecyduje się jednak na zapłatę to proszę postarać się o oświadczenie, że operator nie żąda od Pana odszkodowania z tytułu utraty karty.
Proszę zawrzeć to w reklamacji i zaznaczyć, że do końca postępowania reklamacyjnego prosi Pan o to, żeby operator nie kontaktował się z Panem za pośrednictwem firmy windykacyjnej. Powinno poskutkować.

#3 Guest_rolllooo

Guest_rolllooo
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2009 - 18:25

W takim razie powinienem się zwrócić pisemnie do firmy CANAL+ CYFROWY? A w piśmie zaznaczyć wyraźnie, że zgłaszam reklamacje? Z Pańskiej wypowiedzi rozumiem, że powinienem ubiegać się o obniżenie kary umownej. A co jeśli firma ta nie zgodzi się ze mną i nadal będzie podtrzymywać swoje stanowisko? Nie wiem nawet jaką kwotę zaproponować gdyż nie zdaje sobie sprawy z tego jak bardzo moje zdanie liczy się w tej negocjacji.

#4 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2009 - 18:53

Tak, proszę złożyć reklamację na piśmie, podając za uzasadnienie, to na co wskazałem w pierwszym akapicie mojej poprzedniej wypowiedzi. Istotą postawionego tam zarzutu jest to, że skoro kara umowna jest rażąco wygórowana, to nie ma obow. jej zapłaty.
Jesli Pana reklamacja zostanie odrzucona to może Pan zgłosić się do Rzecznika Praw Konsumentów o pomoc.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.

#5 Guest_rolllooo

Guest_rolllooo
  • Goście

Napisano 12 styczeń 2009 - 22:48

Rozumiem. Bardzo dziękuje za szybką,fachową i rzetelną odpowiedź! Bardzo mi Pan pomógł.

#6 Guest_aga

Guest_aga
  • Goście

Napisano 04 marzec 2009 - 19:50

ale regulamin przewiduje taka kare ,
ja rowniez podpisalam taka umowe i mnie rowniez sciga firma windykacyjna.

#7 Guest_telewidz

Guest_telewidz
  • Goście

Napisano 31 maj 2009 - 10:02

Mam canal+ SLD który przez wrobienie mnie telefonicznie nabyłem.
Umowa ma termin 1,5 roku,kończy się w wrześniu (przez ten okres obejrzałem tylko 1 film który kosztować mnie bedzie 700 zł)czy musze wysłać rezygnacje na piśmie po wygaśnięciu umowy, i ile wcześniej?
Zanaczam że że emisja canału jest nadawane przez neostrade.

#8 Guest_Fanatyk

Guest_Fanatyk
  • Goście

Napisano 16 czerwiec 2009 - 16:11

Witam ja miałem podobny problem tyle ze byłem zagranicom i nie oddałemkarty na czas po przyjeździe zapłaciłem 300zł kary ale zaraz po tymnapisałem "reklamancie"(i tu chciałbym z miejsca podziękować MichałowiWaś) dziś dostałem odpowiedz z cyfry mianowicie taką :
"Szanowni Państwo,

mając na uwadze dotychczasowąwspółpracę,odstępujemy od naliczonej kary w wysokości 300,00złotych.

W związku z powyższym, w załączeniuprzesyłamy oryginał noty uznaniowej,potwierdzającej anulowaniewspomnianej kary.

W przypadku jakikolwiek pytań lubwątpliwości, pozostajemy do Państwa dyspozycyj pod numerem 0 801 066 066lub 022 310 45 45"

Wiec jednak można wygrać/nie płacić:)

Jeszcze raz dziękuje za tą rade i życzę miłego dnia

#9 Guest_londynczyk35

Guest_londynczyk35
  • Goście

Napisano 26 czerwiec 2009 - 21:16

Witam,
jak mam podobny problem.Od kilku lat przebywam za granica.Wewrzesniu ubieglego roku moja zona dzwonila do cyfry ze chcemy zrezygnowac zich uslug.Oczywiscie dowiedziala sie ze musimy wyslac rezygnacje listempoleconym i oddac karte.Powiedzilismy ze nie mozemy teraz przyjechac abyoddac osobiscie karte i co mamy zrobic? Pani konsultantka powiedziala zekarte mozemy tez wyslac w tym liscie.Tak zrobilismy,A teraz dostalismy listz Kruka,ze mamy zaplacic kare umowna i oddac karte.Zadzwonilam do cyfry idowiedzialam sie ze karty nie dostali.-smieszne bo rezygnacje dostali-abyla razem z karta.Na to konsulant mi powiedzial ze moze wyslalam starakarte.Problem jest taki,ze my nowej karty nie dostalismy i wyslalismy ta comielismy w dekoderze,
prosze mi podpowiedziec co mam zrobic.

#10 Guest_londynczyk35

Guest_londynczyk35
  • Goście

Napisano 26 czerwiec 2009 - 21:16

Witam,
jak mam podobny problem.Od kilku lat przebywam za granica.Wewrzesniu ubieglego roku moja zona dzwonila do cyfry ze chcemy zrezygnowac zich uslug.Oczywiscie dowiedziala sie ze musimy wyslac rezygnacje listempoleconym i oddac karte.Powiedzilismy ze nie mozemy teraz przyjechac abyoddac osobiscie karte i co mamy zrobic? Pani konsultantka powiedziala zekarte mozemy tez wyslac w tym liscie.Tak zrobilismy,A teraz dostalismy listz Kruka,ze mamy zaplacic kare umowna i oddac karte.Zadzwonilam do cyfry idowiedzialam sie ze karty nie dostali.-smieszne bo rezygnacje dostali-abyla razem z karta.Na to konsulant mi powiedzial ze moze wyslalam starakarte.Problem jest taki,ze my nowej karty nie dostalismy i wyslalismy ta comielismy w dekoderze,
prosze mi podpowiedziec co mam zrobic.

#11 Guest_sylwek123pl

Guest_sylwek123pl
  • Goście

Napisano 22 lipiec 2009 - 18:56

Mam pytanie czy moge zerwac umowe przed instalacją zestawu satelitarnego

#12 Guest_Waldek

Guest_Waldek
  • Goście

Napisano 30 wrzesień 2009 - 18:10

Tez miałem kontakt z firmą windykacyjną "Kruk"z powodu opóźnienia w zwrocie dekodera. Oddałem go, ale obciążony zostałem karą 300 zł.
Fakt, takie zobowiązanie zaciągnąłem w umowie. Nie wywiązałem się w terminie, ale dekoder ODDAŁEM.
Oczywiście w międzyczasie podpisałem nową umowę (chciałem skorzystać z przysługującej promocji), tak więc jestem nadal wieloletnim klientem Cyfry +.
Napisałem do Cyfry prośbę o anulowanie kary z wyraźną informacją, że brak anulaty skłoni mnie do zminiejszenia pakietu na niższy i nieprzedłużenia obecnej umowy - słowem, oczczędzając 300 zł stracą wieloletniego klienta.
Otrzymałem odmowę.
Tak wiec jestem w trakcie wycofywania się z usług Cyfry +.
Wnioski wyciągnijcie sobie sami.

#13 Guest_ginandlizol

Guest_ginandlizol
  • Goście

Napisano 30 październik 2009 - 01:28

Miałem dokładnie taką samą sytuację.Chciałem oddać sprzęt w okresie 3 miesięcznego wypowiedzenia umowy o dostawę przez satelitę gdyż już miałem to samo przez DSL.Nie chcieli przyjąć bo powiedzieli że zdanie sprzętu mogłoby być podstawą do roszczeń.A potem spóźniłem się kilka dni i wynik 300zł na wstecznym.Ta firma ma świetne sposoby na dojenie klientów i to sposoby podbudowane dobrą znajomością psychologii.Ale przynajmniej czegoś się nauczyłem a oni już na mnie nic nigdy nie zarobią.A jeszcze mają u mnie darmową"reklamę":)

#14 Guest_marzena

Guest_marzena
  • Goście

Napisano 06 listopad 2009 - 16:08

Miałam podobną sytuację. Spóźniłam się ze zwrotem karty 2 tygodnie, był to okres wakacji przebywaliśmy po za domem więc fizycznie nie mogłam jej zwrócić. Sprawa bardzo szybko została skierowana do firmy Kruk o której możecie poczytać na różnych forach. Zaczęły się listy z pogróżkami. Koperty z pięknym nadrukiem Życie bez długów jest łatwiejsze... Napisałam pismo po konsultacji z panią z infolini do działu reklamacji że nie mogłam, nie przebywałam. Pierwsze pismo odmowne. Ja nie poddaje się tak łatwo. Zaczęłam szukać i znalazłam to właśnie forum. Drugie pismo napisałam zgodnie ze wskazówkami pana Michała. Decyzja cyfry wyksięgowanie kwoty 300PLN!!!!!!!!!! Dziekuje. Nigdy więcej Cyfra.....

#15 Guest_kramny

Guest_kramny
  • Goście

Napisano 10 listopad 2009 - 12:26

Aby Cyfra domagała się zwrotu kary np 300 zł musi wysłać monit listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. Jeżeli wysyła do was zawiadomienie zwykłym listem to nic wam nie zrobią

#16 Guest_J.K. Łysy

Guest_J.K. Łysy
  • Goście

Napisano 23 listopad 2009 - 11:44

Witaj !
Czy możesz odisać jak zakończyła się Twoja sprawa ? Może być na priv e-mail.
Mam podobny problem a było by to fajnym uzupełnieniem wątku.
Dziękuję
Pozdrawiam

#17 Guest_marcinp

Guest_marcinp
  • Goście

Napisano 08 grudzień 2009 - 14:02

Witam

A ja mam troche inny problem z Cyfra i nie wiem jak go rozwiazac.

Przyzneje sie zerwali z mojej winy, poniewaz sie przeprowadziłem, była kablowka i dekoder wyladował w szafie, pogubiłem sie z opłatami. Zerwali ze mną umowe poniewaz nie ureguowałem 3x18zł, ale ok mój problem.
Pismo dostałem z informacją o natychmiastowym zwroce karty i karze 300zł plus oczywiscie kara za zerwanie umowy i zaległe opłaty abonamentowe.
Niestety pismo przyszło po półtora miesiaca, czyli było nalicznoe juz to 300zł, predzej zadnego pisma o zerwaniu umowy przez moje niepłacenia nie otrzymałem.
Więc dostałem pismo, szybko uregulowałem opłaty abonamentowe zaległe, zwrociłem karte.
Wysłałem pismo o anulowaniu kary, wytłumaczyłem sytuacje i poprosiłem o kontynuowanie umowy.
Na kontynuacje sie nie zgodzili, kara za karte była anulowana, miałem zapłacic 214 zł, w trybie natychmiastowym, nie było gotowki poniewaz zmieniałem prace, to zapłaciłem pare dni pozniej.
Mijaja jakies 4 tygodnie i przychodzi pismo od Kruka ze mam do zapłacenia 514zł (czyli 214zł jw. z kara za karte).

Czy w takiej sytuacji jezeli nie było informacji o zerwaniu umowy z ich strony, a wszystkie opłaty zostały uregulowane oprocz kary za karte, bo skąd miałem wiedziec ze mam ją zwrócić i do kiedy, mogą mi coś zrobić?

Dzieki za pomoc

#18 Guest_Długas

Guest_Długas
  • Goście

Napisano 24 grudzień 2009 - 01:50

Chcę podziękować Panu Michałowi dzięki jego wskazówkom anulowano mi karę 300 zł. Za nieoddanie karty w terminie (spóźniłem się 6 dni).

#19 Guest_Iwona

Guest_Iwona
  • Goście

Napisano 20 styczeń 2010 - 16:10

Słuachajcie to działa napisałam takie pismo jak Pan kazała i anulowali nam karę, nie płaćcie im tych kar !!!!!!!nie warto

#20 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 20 styczeń 2010 - 16:11

ja również dziękuję Panu Michałowi :-))0



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych