Skocz do zawartości

Umorzenie Mandatu Karnego

16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_-praw-puchu184

Guest_-praw-puchu184
  • Goście

Napisano 04 październik 2009 - 17:39

CYTAT(Corven @ 4.10.2009, 16:52) Nie ma takowej możliwości. Nie istnieje coś takiego, jak umorzenie prawomocnie nałożonego mandatu karnego. Uprawomocnienie się mandatu, które następuje w chwili przyjęcia go, czyli złożenia na nim podpisu, kończy tok postępowania. W terminie zawitym 7 dni można złożyć wniosek do sądu o uchylenie prawomocnie nałożonego mandatu karnego ale tylko w sytuacji, gdy został on nałożony za czyn nie będący wykroczeniem. To jedyny wyjątek, który w Pańskim przypadku nie może mieć zastosowania.

Jestem aktualnie uczniem nie mam z czego zapłacić tego mandatu! Co moge zrobic bo pewnie za niedługo przyleci do mnie Pan komornik?????

#2 Guest_-praw-puchu184

Guest_-praw-puchu184
  • Goście

Napisano 04 październik 2009 - 17:39

Witam! Trzy miesiace temu otrzymałem mandat karny w wysokosci 300zł za spowodowanie kolizji drogowej! Mam 18 lat Nigdzie nie pracuje chodze do szkoły i nie mam kasy zeby go zapłacic! Mozna gdzies wysłac jakis wniosek o umorzenie lub zmniejszenie owego mandatu???

#3 Guest_-praw-corven

Guest_-praw-corven
  • Goście

Napisano 04 październik 2009 - 17:52

Nie ma takowej możliwości. Nie istnieje coś takiego, jak umorzenie prawomocnie nałożonego mandatu karnego. Uprawomocnienie się mandatu, które następuje w chwili przyjęcia go, czyli złożenia na nim podpisu, kończy tok postępowania. W terminie zawitym 7 dni można złożyć wniosek do sądu o uchylenie prawomocnie nałożonego mandatu karnego ale tylko w sytuacji, gdy został on nałożony za czyn nie będący wykroczeniem. To jedyny wyjątek, który w Pańskim przypadku nie może mieć zastosowania.

#4 Guest_-praw-corven

Guest_-praw-corven
  • Goście

Napisano 05 październik 2009 - 17:32