Skocz do zawartości

formalności związane z postawieniem pawilonu.

10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_-praw-jonaska

Guest_-praw-jonaska
  • Goście

Napisano 23 czerwiec 2010 - 17:09

Będę bardzo wdzięczna za pomoc. Nie mam doświadczenia, więc nie wiem jak od strony prawnej to usystematyzować.
Złożyłam wniosek o wydzierżawienie gruntu na terenie spółdzielni. Sprawa jest już prawie dopięta. Na tym terenie miałby stać pawilon handlowy (mały, ok 8m2) nie związany trwale z gruntem.
I teraz tak, pozwolenie będzie, pawilon jakiś zamówię i...rozumiem,że nie muszę mieć zgody gminy na ten pawilon, skoro nie jest on trwale związany z gruntem? Tu zdania są podzielone - a ja wiem,że w gminie zgody jak napiszę pismo nie dadzą. Architekt, spółdzielnia mówią, że wystarczy zgłosić ten pawilon do podatku.

Czy zanim postawię pawilon, muszę formalnie zrobić jakieś pomiary (architekt napisał,że we wskazanym miejscu można postawić pawilon).
Są jakieś przepisy, które mówią, że musi być odległość x od innego pawilony, chodnika itp?

Kiedy powinnam zgłosić do Stoenu,że chcę podłączenie do prącu?
Czy pawilon taki będzie miał jakiś oddzielny adres? - kto nada numer?
Pozdrawiam

#2 Guest_-praw-dochodzącyprawdy

Guest_-praw-dochodzącyprawdy
  • Goście

Napisano 23 czerwiec 2010 - 22:31

Jonaska, zgodnie z prawem obiekt kubaturowy na cele handlowe wymaga decyzji o warunkach zabudowy, pozwolenia na budowę,nawet jeśli jest z gotowych elementów i będzie stał na podmurówce lub bloczkach betonowych. Jeśli będziesz prowadzić handel artykułami spożywczymi musisz mieć go uzgodnionego z sanepidem. Musisz mieć projekt zasilania w energię elektryczną, ujęcie wody,pokazaną wentylację. Wejdź do wydziału architektury i budownictwa starostwa, co wydaje pozwolenia na budowę i tam cię dokładnie poinformują, co musisz spełnić. Uwierz mi, musisz posiadać wszystkie stosowne pozwolenia,zwłaszcza,jak jest to teren zabudowany budynkami wielorodzinnymi typu osiedle.

#3 Guest_-praw-jonaska

Guest_-praw-jonaska