Skocz do zawartości


Mały świadek koronny art 60 § 3 k.k.


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_-praw-timasz

Guest_-praw-timasz
  • Goście

Napisano 11 luty 2011 - 11:44

Witam
Pisze prace na temat Małego świadka koronnego art 60 § 3 k.k i mam wielka prośbe może ktoś posiada dane dotyczące stosowania instytucji świadka koronnego lub jakieś namiary na np strony itp.
Podstawowe pytania to kim sa tacy swiadkowie czy stosowanie tego przepisu jest czeste czy wspołpracowali dobrowolnie czy tez zostali uswiadomieni o mozliwosci nadzwyczajnego zlagodzenia na podstawie 60 § 3 k.k. Może ktoś posiada namiary na badania przeprowadzone pod katem stosowania tej instytucji?
Z gory dziekuje za odpowiedz
Pozdrawiam serdecznie

#2 Guest_onaa

Guest_onaa
  • Goście

Napisano 27 luty 2011 - 13:50

tez zastanawiam sie nad tym tematem, wydaje mi sie, ze moze byc bardzo ciekawy. jedno mnie tylko niepokoi. obawiam sie ze ten temat moze byc zbyt waski na napisanie pracy. czy ktos moze zna jakies ksiazki, z ktorych mozna sie czego dowiedziec o malym swiadku koronnym? bo jak narazie to inf mam bardzo malo. bardzo prosze o pomoc!

#3 Guest_-praw-zibit

Guest_-praw-zibit
  • Goście

Napisano 27 luty 2011 - 16:57

... wydaje mi sie, ze moze byc bardzo ciekawy...


A dlaczego wydaje Ci się ciekawy i skąd pomysł na taki temat ?

#4 Guest_-praw-zibit

Guest_-praw-zibit
  • Goście

Napisano 27 luty 2011 - 17:12

Trochę można znaleźć tutaj: http://www.ies.krako...gensikowski.pdf

#5 Guest_onaa

Guest_onaa
  • Goście

Napisano 07 marzec 2011 - 23:14

zibit dzieki bardzo za link do strony na pewno sie przyda;) temat wydaje mi sie ciekawy choc w sumie sama nie wiem dlaczego. z pewnoscia praca bylaby lepsza gdybym odwolala sie w niej do rozmaitych badan zwizanych z ta instytucja i opierala sie na roznych przykladach. nie wiem tylko skad czerpac te wszystkie informacje. a jesli chodzi o pomysl na temat to tak na prawde poczatkowo mialam pisac o zwyklym swiadku koronnym jednak wykladowca sklonil mnie do tego ze lepeij temat zawezic i pisac wlasnie o malym swiadku sugerujac ze ta kwestia bedzie jednoczesnie bardziej interesujaca. jesli ktos mialby jeszcze jakies informacje, materialy, co kolwiek bylabym bardzo bardzo wdzieczna

#6 Guest_-praw-zibit

Guest_-praw-zibit
  • Goście

Napisano 08 marzec 2011 - 07:37

temat wydaje mi sie ciekawy choc w sumie sama nie wiem dlaczego. z pewnoscia praca bylaby lepsza gdybym odwolala sie w niej do rozmaitych badan zwizanych z ta instytucja i opierala sie na roznych przykladach. nie wiem tylko skad czerpac te wszystkie informacje. a jesli chodzi o pomysl na temat to tak na prawde poczatkowo mialam pisac o zwyklym swiadku koronnym jednak wykladowca sklonil mnie do tego ze lepeij temat zawezic i pisac wlasnie o malym swiadku sugerujac ze ta kwestia bedzie jednoczesnie bardziej interesujaca.


Nie czujesz tego tematu, więc jeżeli możesz to lepiej go sobie odpuść. Pisząc kiedyś pracę z prawa karnego posiłkowałem sie opiniami sędziów, adwokatów i prokuratorów, z którymi po prostu rozmawiałem. Idź do sądu, pogadaj z sędzią, dotrzyj do spraw gdzie był zastosowany art 60 § 3 k.k, przeanalizuj je. Skorzystaj z płatnych serwisów prawniczych, gdzie są komentarze np. z lex-a, masz tam chwilowe dostępy po wysłaniu płatnego sms-a. Niestety, nie spotkałem się z opracowaniami lub badaniami w tym temacie, co nie znaczy że ich nie było. Pzdr.

#7 Guest_-praw-timasz

Guest_-praw-timasz
  • Goście

Napisano 20 marzec 2011 - 19:43

Widze ze wywiązała sie mala dyskusja wiec musze zakomunikowac iz przeszedłem sie do sadu okregowego i wertowałem repetytoria znalazlem 10 spraw co bylo nie lada wyczynem hehe i mam te badania z głowy :). Wyniki wedle słow mojego promotora sa zaskakujace ale to w tym momencie nie jest najbardziej istotne.

Co do samego tematu to moze nie jest porywający itd lecz jest to niszowa instytucja, która nie jest stosowana nazbyt czesto moze o tym swiadczyc sam fakt iz od 1 stycznia 2005 r. do konca 2009 dobrodziejstwo nadzwyczajnego złagodzenia kary na podstawie art 60 § 3 k.k. zostało zastosowane w 518 sprawach. Instytucja nie jest za bardzo znana i nawet pani w sekretariacie w II wydziale karnym gdy wspomnialem o tej instytucji zrobiła takie oczka ze ho ho i oczywiscie spytała- a jaki to dokladnie swiadek? :)

#8 Guest_-praw-zibit

Guest_-praw-zibit
  • Goście

Napisano 20 marzec 2011 - 20:17

Obserwując wiele spraw nie zauważyłem, aby obrońcy z własnej inicjatywy proponowali swoim klientom korzystanie z zapisów art. 60 § 3 i 4. Nie biorą oni pod uwagę takiej linii obrony, która często bywa skuteczna i pozwala na konkretne "zbicie" wyroku. Wydaje mi się, że na potrzeby Twojej pracy warto zasięgnąć opinii adwokatów w tej kwestii. Pzdr.

#9 Guest_-praw-timasz

Guest_-praw-timasz
  • Goście

Napisano 21 marzec 2011 - 10:49

Ja prowadziłem badania aktowe ponieważ moj promotor uznaje je za najbardziej wiarygodne i miarodajne jeśli chodzi o badanie stosowania danej instytucji. Pytanie pelnomocnikow procesowych o tego typu sprawy wydało mi sie bezcelowe ze wzgledu na mała ilosc prowadzonych postępowan z udziałem "malego świadka koronnego"(przynajmniej w moim okregu). Dodatkowo jesli chodzi o art. 60 § 3 podczas postepowania przygotowawczego ani jedna osoba która pozniej uzyskała status małego świadka koronnego nie została poinformowana o profitach przysługujących takiej osobie. Nie wspominam juz nawet o art. 60 § 4 bo nie znalazłem sprawy której rozstrzygniecie byloby oparte wlasnie na takiej podstawie. Ogólnie instytucja funkcjonuje dobrze, ale juz informacja na etapie postepowania przygotowawczego praktycznie nie istnieje obojetnie czy to ze strony obroncy czy tez funkcjonariuszy organów scigania.

#10 Guest_-praw-zibit

Guest_-praw-zibit
  • Goście

Napisano 21 marzec 2011 - 11:40

ale juz informacja na etapie postepowania przygotowawczego praktycznie nie istnieje obojetnie czy to ze strony obroncy czy tez funkcjonariuszy organów scigania.


Mam inne zdanie. Żeby nie zanudzać innych, możemy pogadac na priv. Pzdr.

#11 Guest_kejt

Guest_kejt
  • Goście

Napisano 08 kwiecień 2011 - 14:41

a moze tak w najprostszy sposob ktos wyjasni czym sie rozni swiadek koronny od malegoswiadka koronnego?

#12 Guest_Łukasz Nysztal

Guest_Łukasz Nysztal
  • Goście

Napisano 11 kwiecień 2011 - 14:51

Mały świadek koronny jest pojęciem umownym, odnoszącym się do przepisu art. 60 par. 3 kk:

Sąd stosuje nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet może warunkowo zawiesić jej wykonanie w stosunku do sprawcy współdziałającego z innymi osobami w popełnieniu przestępstwa, jeżeli ujawni on wobec organu powołanego do ścigania przestępstw informacje dotyczące osób uczestniczących w popełnieniu przestępstwa oraz istotne okoliczności jego popełnienia.

Proszę również zerknąć tutaj:
http://www.prokuratu...dek_koronny.pdf

#13 Guest_kejt

Guest_kejt
  • Goście

Napisano 03 maj 2011 - 18:28

mam jeszcze prosbe. mozna komus znajome sa jakiekolwiek artykuly dotyczace malego swiadka koronnego? posiadam pare pozycji ale niestety odnosza sie one jedynie do zwyklego swiadka,a o malym nic nie jest wspomniane. bardzo mi na tym zalezy

#14 Guest_marian

Guest_marian
  • Goście

Napisano 18 grudzień 2011 - 00:15

W Warszawie każda większa sprawa jest prowadzona przy udziale, a w zasadzie dzięki małemu świadkowi koronnemu, który dzięki temu że obciąża inne osoby sam unika odpowiedzialności za swoje czyny. Każdy doskonale wie na czym polega ta patologiczna instytucja ,w której mały świadek koronny może skorzystać z prawa do odmowy składania wyjaśnień przed sądem a tym samym pozbawić oskarżonych prawa do obrony poprzez naruszenie zasady bezpośredniości.

#15 Guest_-praw-zibit

Guest_-praw-zibit
  • Goście

Napisano 18 grudzień 2011 - 08:18

...w której mały świadek koronny może skorzystać z prawa do odmowy składania wyjaśnień przed sądem a tym samym pozbawić oskarżonych prawa do obrony poprzez naruszenie zasady bezpośredniości.


"Mały świadek koronny" formalnie niczym nie różni się od innych oskarżonych i nie unika odpowiedzialności za swoje czyny. Jedynie, z uwagi na procesową współpracę, jego kara może być minimalizowana. Jeżeli w trakcie trawania postępowania przygotowawczego złoży szczegółowe wyjaśnienia kwalifikującego go do skorzystania z art. 60 par. 3 kk a podczas rozprawy przed sądem wycofa sie i odmówi składania wyjaśnień, do czego ma pełne prawo, to może sobie z głowy wybić wszelkie złagodzenia kary.

#16 Guest_marian

Guest_marian
  • Goście

Napisano 31 grudzień 2011 - 00:08

Mylisz się EKSPERT lub źle mnie zrozumiałeś.Odmowa składania wyjaśnień w sądzie nie oznacza, że świadek się wycofuje ze złożonych wyjaśnień w postępowaniu przygotowawczym. Sędzia odczytuje świadkowi protokoły a on potwierdza ich treść natomiast odmawia odpowiedzi na pytania i nie składa wyjaśnień przed sądem co narusza zasadę bezpośredniości. Mały świadek koronny w dużych sprawach, które są sprytnie rozbijane przez prokuratory na mniejsze czasami występuje w roli oskarżonego a czasami jest tylko świadkiem.Postępowania te toczą się równolegle przed różnymi sądami a zarzuty małego świadka koronnego są często modyfikowane.Taka patologiczna sytuacja uprawnia małego świadka koronnego do odmowy składania wyjaśnień i odmowy odpowiedzi na pytania w sprawach gdzie występuje on w charakterze świadka a oskarżonych pozbawia prawa do obrony ponieważ nie mogą oni bezpośrednio zetknąć się - w większości przypadków - z jedynym dowodem.

#17 Guest_Adam

Guest_Adam
  • Goście

Napisano 13 styczeń 2018 - 01:20

Ten system to patologia bo człowiek pomówiony przez taka zakłamana 60 nie ma jak tego udowodnić a sąd go karze dla korzyści swoich i statystyk a bandzior (60) jest prawie bezkarna a uczciwy pomówiony czlowiek ma wyrok i dużo problemów i oczywiście finansowe No ale nasze prawo jest najlepsze



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy