Skocz do zawartości


Środek trwały a ewidencja Vat

środek trwały

wróć do serwisu Księgowość Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Guest_Dawidofff

Guest_Dawidofff
  • Goście

Napisano 30 kwiecień 2014 - 15:16

Witam,

Mam taki problem:

Wprowadzam samochód osobowy do środków trwałych firmy (jednoosobowa działalność, samochód używany prywatnie i firmowo).

Nie posiadam faktury na zakup samochodu, więc jego wartość początkową ustaliłem w oparciu o umowę kupna-sprzedaży dodając do tego opłatę za rejestrację i podatek od czynności cywilnoprawnych.

Wprowadzając wartość początkową w programie ksiegowym muszę wybrać jedną z dostępnych opcji dotyczącą Vat:

 

0 - Bez powiązań z ewidencją Vat

 

1 - Nabycie środków trwałych związanych wyłącznie z dostawą opodatkowaną - zgodnie z definicją dotyczy nabycia środków trwałych. Kwoty nabycia zostaną przeniesione do odpowiednich pozycji na deklaracji VAT. W przypadku wyboru tego Typu VAT cały naliczony podatek VAT zostanie przeniesiony na deklaracje VAT.

 

2 - Nabycie środków trwałych związanych  z dostawą zwolnioną oraz opodatkowaną - zgodnie z definicją dotyczy nabycia środków trwałych. Kwoty nabycia zostaną przeniesione do odpowiednich pozycji na deklaracji VAT. W przypadki wyboru tego Typu VAT, naliczony podatek VAT zostanie przeniesiony na deklaracje VAT zgodnie z proporcją wprowadzoną przy tworzeniu okresu rozliczeniowego.

Ważne!!

W przypadku gdy proporcja wynosi 100% cała kwota podatku naliczone zostanie przeniesiona na deklaracje VAT.

 

3 - Nabycia środków trwałych związane wyłącznie z dostawą zwolnioną - zgodnie z definicją dotyczy nabycia środków trwałych. W przypadku wyboru tego Typu VAT, na deklaracje zostanie przeniesiona jedynie kwota netto, podatek naliczony nie zostanie uwzględniony na deklaracji VAT.

 

4 - Nabycia pozostałe związane wyłącznie z dostawą opodatkowaną - zgodnie z definicją dotyczy pozostałych nabyć. Kwoty nabycia zostaną przeniesione do odpowiednich pozycji na deklaracji VAT. W przypadku wyboru tego Typu VAT cały naliczony podatek VAT zostanie przeniesiony na deklaracje VAT.

 

5 - Nabycia pozostałe związane z dostawą zwolnioną oraz opodatkowaną - zgodnie z definicją dotyczy pozostałych nabyć. Kwoty nabyć zostaną przeniesione do odpowiednich pozycji na deklaracji VAT. W przypadki wyboru tego Typu VAT, naliczony podatek VAT zostanie przeniesiony na deklaracje VAT zgodnie z proporcją wprowadzoną przy tworzeniu okresu rozliczeniowego.

Ważne!!

W przypadku gdy proporcja wynosi 100% cała kwota podatku naliczone zostanie przeniesiona na deklaracje VAT.

 

6 - Nabycia pozostałe związane wyłącznie z dostawą zwolnioną - zgodnie z definicją dotyczy pozostałych nabyć. W przypadku wyboru tego Typu VAT, na deklaracje zostanie przeniesiona jedynie kwota netto, podatek naliczony nie zostanie uwzględniony na deklaracji VAT.

 

7 - Nabycia śr. trwałych związane z dostawą nie podlegającą VAT - zgodnie z definicją dotyczy nabycia środków trwałych. W przypadku wyboru tego Typu VAT, zapis zostanie uwzględniony jedynie na utworzonym rejestrze VAT. Nie zostanie uwzględniony natomiast na deklaracji VAT.

 

8 - Nabycia pozostałe związane z dostawą nie podlegającą VAT -  zgodnie z definicją dotyczy pozostałych nabyć. W przypadku wyboru tego Typu VAT, zapis zostanie uwzględniony jedynie na utworzonym rejestrze VAT. Nie zostanie uwzględniony natomiast na deklaracji VAT.

 

Doradźcie proszę co mam wybrać.





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: środek trwały

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych