Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaki CRM dla małej firmy?


wróć do serwisu Moja Firma 115 odpowiedzi w tym temacie

#1 smartdark

smartdark

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 21 maj 2012 - 07:28

Witam. Chcę dowiedzieć się jaki warto system CRM wybrać dla małej firmy? Na kilku forach pytałem ale nikt nie udzielił odpowiedzi. Na jednym polecono mi Zoho ale system ten jest dla mnie zbyt skomplikowany. Czy ktoś z osób na forum może zaproponować coś polskiego? prostego? I czy warto się pakować w taki CRM? Ma ktoś jakieś doświadczenia z płaceniem za dostęp do CRM?

#2 Guest_lik

Guest_lik
  • Goście

Napisano 24 maj 2012 - 06:59

najlepiej jakiś system opnesorce np. vtiger

#3 smartdark

smartdark

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 24 maj 2012 - 09:17

Tylko że widzisz mi zależy na tym by to był polski CRM a to co mi zaproponowałeś jest zachodnie. Ja mam małą firmę. Na zatrudnieniu mam 3 osoby. Na innym forum polecono mi tez ZOHO ale jst zbyt skomplikowany i też nie jest plski.

#4 Guest_Tomek

Guest_Tomek
  • Goście

Napisano 24 maj 2012 - 16:43

Proponuję tomCRM - www.tomcrm.pl - jest to polski crm, ma przejrzysty panel i nie jest skomplikowany i dla małej firmy jest w sam raz.

#5 Barbara

Barbara

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1020 postów

Napisano 24 maj 2012 - 21:58

W mojej spółce ma być wdrożony CRM polskiej firmy Comarch z Krakowa. Na razie była prezentacja. Nie wiem czy się sprawdzi, więc za wiele nie mogę powiedzieć.

#6 smartdark

smartdark

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 28 maj 2012 - 13:08

Przeklikałem tomcrm i powiem że program jest ok ale cennik jest srogi i to bardzo. Dla 2 użytkownikow jest ok chociaż mi nie zależy na darmowych ograniczonych wersjach. Przyznam że 150 złotych netto za miesiąc to trochę dużo.

#7 pawlo

pawlo

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 06 sierpień 2012 - 15:08

Temat odgrzewany, ale może okaże się moja odpowiedź pomocna. Szukałem CRM przeglądarkowego jak ty, bo nie chciałem niczego instalować. Generalnie nie jest tak łatwo jak mogłoby się wydawać bo trochę aplikacji CRM jest. Najpierw korzystałem z Base CRM bo był na smartfona ale cały czas miałem problemy z synchronizacją. Poza tym okazało się że CRM w smartfonie no nie jest dla mojej firmy za bardzo potrzebny (też chciałem mieć kilka wolnych chwil od pracy). Teraz korzystam z polskiej aplikacji miniCRM. Mogę powiedzieć że nie jestem przekonany (jeszcze) na 100% do niej, ale odpowiada mi to że jest prosta i ma naprawdę przyjazny interfejs oraz ciekawy cennik w stosunku do tego co oferuje. Używam go z dwoma współpracownikami no i nie mam powodów do narzekań. Co będzie dalej zobaczymy. Na razie mogę ten miniCRM polecić. Pozdrawiam.

#8 Katarzynka

Katarzynka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 770 postów

Napisano 10 sierpień 2012 - 05:25

Przy 3 osobach potrzebny Ci CRM ? Hmmm...Po co ?

#9 pawlo

pawlo

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 14 sierpień 2012 - 11:25

Pracujemy zdalnie. Nie mam pracowników na miejscu w biurze i korzystanie w takim przypadku z CRM online jest wygodne.

#10 Piotr Jesionek

Piotr Jesionek

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 163 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 17 sierpień 2012 - 14:49

Bardzo ogólnikowo sformułowałeś pytanie, bo programy CRM mimo wspólnej nazwy służą przynajmniej kilku różnym rzeczom. Niekiedy sami producenci mają problem ze skasyfikowaniem swoich produktów w tej dziedzinie. Ja spotkałem się z kilkoma rodzajami "CRM-ów":-Do zarządzania wymianą informacji pomiędzy pracownikami firmy, a klientami. W szczególności chodzi tu o przechowywanie maili, informacji o wykonanych telefonach i notatkach w jednej bazie danych.-Do zlecania i rozliczania usług pomiędzy klientem, a firmą (to oczywiście nie jest CRM, ale niektórzy tak to nazywają).-Do gromadzenia dokumentacji firmowej i tworzenia bazy wiedzy, co też oczywiście CRM-em nie jest, ale niekiedy używa się tego określenia.-Do zarządzania kampaniami marketingowymi (jak wymieniony wcześniej CDN XL).Kolejny czynnik przy wyborze tego typu rozwiązania to ile osób będzie z niego korzystać. Jeśli co najmniej kilka to należy szukać programów do pracy grupowej. Jeśli jedna, dwie lub trzy to najlepiej sprawdza się zwykły excel.U nas w firmie korzysta się przede wszystkim z Outlooka, czyli programu pocztowego który CRM-em nie jest, ale znakomicie pełni tę rolę.

Wdrożenia i serwis Comarch ERP XL / Optima. Autoryzowany partner Comarch. http://www.prospeo.com.pl. Szkolenia Comarch Optima. http://www.comarchsz...ptima-szkolenia


#11 Guest_Adrian

Guest_Adrian
  • Goście

Napisano 21 wrzesień 2012 - 20:24

W naszej firmie używaliśmy na początku bezpłatnej wersji CRM, ale nie spełniała ona naszych oczekiwań, zwłaszcza wraz z rozwojem i większą ilością osób. Od niedawna mamy LiveSpace, jest prosty w obsłudze, ale jednocześnie w pełni spełnia nasze potrzeby. Po miesiącu darmowego testowania najtańszy pakiet można już dostać za 299zł. Z doświadczenia wiem, że warto zainwestować.

#12 Guest_Jola

Guest_Jola
  • Goście

Napisano 15 październik 2012 - 16:50

Mogę polecić jeszcze Baseline - coś więcej niz CRM. Sprawdza się w praktyce - polska marka i wg mnie powiew czegoś nowego na naszym rynku

#13 MalgorzataM

MalgorzataM

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 25 postów

Napisano 16 październik 2012 - 16:00

A może lepiej wybrać crm z jakiejś firmy, która takie systemy projektuje pod potrzeby klienta i jego konkretne wytyczne (coś jak np www.komplus.pl/ ) - wtedy będziesz mieć i po polsku i systemy dopasowany do tego, co Ci jest potrzebne.
Ciepłolubna:)

#14 Piotr Kawa

Piotr Kawa

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 19 styczeń 2013 - 14:12

Tylko że widzisz mi zależy na tym by to był polski CRM a to co mi zaproponowałeś jest zachodnie. Ja mam małą firmę. Na zatrudnieniu mam 3 osoby. Na innym forum polecono mi tez ZOHO ale jst zbyt skomplikowany i też nie jest plski.

Proponuję eGroupWare - używam go osobiście i polecam moim klientom (jest to część mojego biznesu: eGroupWare dla mikro-firmy i profesjonalnych handlowców ) Ale jest to oprogramowanie open sourcowe i kady może zaintalować własną kopię i używać do woli.eGroupWare ma moim (i nie tylko moim) bardzo przejrzystą konstrukcję i przyjazny interfejs. Można za jego pomocą automatyzować dużo czynności na codzień wykonywanych przy obsłudze klienta przykładem może być automatyczne wystawianie ofert handlowych. polecam obejrzeć na Youtube:
Piotr Kawa
Niezależny konsultant biznesowy

Specjalizuję się w projektowaniu i wdrażaniu w małych firmach:
  • procesów sprzedażowych opartych na internetowych stronach sprzedażowych
  • procesów marketingowych opartych na SEO i e-mail marketingu
Moja strona internetowa: http://WiedzawFirmie.pl

#15 Antenna

Antenna

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 7 postów

Napisano 29 styczeń 2013 - 11:49

Również pracujemy na vtiger i jest poprawny, może jest nieco mniej intuicyjny niż inne z którymi miałam okazje wspolpracowac (szczegolnie w kontekscie raportów) ale ogólnie jesteśmy zadowoleni.

#16 Guest_Marek

Guest_Marek
  • Goście

Napisano 31 styczeń 2013 - 22:59

Dzień dobry!Prowadzimy projekt badawczy dotyczący polskiego rynku systemów CRM realizowany w ramach studiów podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego. W związku z powyższym zwracamy się do Państwa z prośbą o udział w krótkiej ankiecie.W nagrodę za wypełnienie ankiety otrzymają Państwo zbiorczy raport z badania zawierający wiele cennych informacji dotyczących preferencji odbiorców systemów CRM oraz aktualnych trendów rynkowych.Ankieta skierowana jest do użytkowników systemów CRM lub osób mających wpływ na dobór tego rodzaju oprogramowania wewnątrz organizacji.Powyższe badanie jest dla nas bardzo ważne i stanowić będzie fundamentalny element realizowanego projektu badawczego, a jego wyniki wykorzystane zostaną do działań mających na celu zwiększenie poziomu satysfakcji polskich odbiorców systemów CRM.Ankieta dostępna jest pod adresem:http://www.ankietka....adanie-polskieg...Dziękuję i pozdrawiam,Marek Ziemak

#17 Tro

Tro

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 8 postów

Napisano 08 luty 2013 - 23:16

całkiem dobry, sprawdzony i darmowy crm dla małej firmy: EPESI

#18 Guest_A_Moryson

Guest_A_Moryson
  • Goście

Napisano 13 luty 2013 - 17:02

Dobry, sprawdzony i elastyczny: bs4 intranet (http://www.bs4.pl )

#19 Bunn8

Bunn8

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 29 kwiecień 2013 - 14:07

Zgadzam się z przedmówcą, od ponad roku cała moja firma korzysta z systemu bs4. Kompetentna i miła obsługa i właśnie ta elastyczność.. Na początku program wydawał się być rozbudowany i obawiałem się czy sprawdzi się to u nas. Z czasem jednak okazało się, wybór bs4 był strzałem w dziesiątkę. Sami dostosowujemy niektóre parametry, a skróty dostępne w programie i dodawanie własnych szablonów maili przyczyniły się do naszej szybszej pracy. Polecam

#20 Guest_Piotr Stanek

Guest_Piotr Stanek
  • Goście

Napisano 15 maj 2013 - 13:07

Spróbuj ITCube START - polski, online'nowy system CRM. Dla firmy 3 osobowej powinien wystarczyć. Później możesz przejść na pełną wersję systemu ITCube.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych