Skocz do zawartości

Podział majatku, zatajenie testamentu

3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Robertlis

Guest_Robertlis
  • Goście

Napisano 04 maj 2010 - 07:52

Witam. Jako że jestem laikiem jeśli chodzi o sprawy tego typu postaram się opisać sytuacje w jakiej się znajduje.
Moja narzeczona po przeprowadzeniu postępowania spadkowego po zmarłej mamie, została współwłaścicielką mieszkania, podzielono je między trzy siostry , każda weszła w posiadanie 1/3. Co udokumentowane jest prawomocnym wyrokiem sądu. W chwili gdy postanowiła się wyprowadzić i pozbyć owej 1/3 własności majątku zaczęły się problemy. Szukając pomocy dowiedzieliśmy się iż najlepszym wyjściem z tej sytuacji jest dogadanie się z pozostałymi współwłaścicielkami (starsza siostra oraz młodsza nieletnia pod opieka dziadka) w sprawie ewentualnego wykupu. Jednak takie porozumienie jest niemożliwe. Dowiedzieliśmy się iż istnieje możliwość sprzedaży "naszej" części firmie obrotu nieruchomościami i w tym momencie dowiedziałem się od starszej siostry (powiedziała mi to nieoficjalnie) iż rzekomo istnieje testament zmarłej matki w którym całość majątku otrzymać miała młodsza siostra. Na wniosek starszej siostry( która to rzekomo była przy spisywaniu i jest w posiadaniu testamentu) przeprowadzona została sprawa spadkowa i doszło do dziedziczenia ustawowego, gdzie jak wcześniej pisałem podział był między trzy siostry. Sięgając do lektury udało mi się dowiedzieć iż osoba będąca w posiadaniu testamentu zobowiązana jest do niezwłocznego dostarczenia go do sądu lub notariusza.
Cała sprawa wydaje mi się wyssana z palca ale pewny być nie mogę. Mam więc pytanie.
Czy wnosząc o podział majątku na trzy części starsza siostra będąc w posiadaniu rzekomego testamentu popełniła przestępstwo?
Wiem że starsza siostra będzie utrudniać nam wszystko co postanowimy robić z "naszą" częścią majątku.