Skocz do zawartości


samodzielne prowadzenie księgowości w swojej pierwszej działalności gospodarczej


wróć do serwisu Moja Firma 53 odpowiedzi w tym temacie

#41 Asia1989

Asia1989

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 06 marzec 2012 - 20:34

Witam od niedawna tereprowadze mała działalność gospodarcza handel samochodami na terenie kraju.Jestem na niskim ZUS-ie.Mam prowadzic KPiR i jestem na podatku liniowym 19%.Mam pare pytań1.Czy kwoty wpisywane do ksiegi KPiR maja byc brutto czy netto?(taze faktur zakupu paliwa,oraz jak wpisuje zarobek )2.Jak obliczyc zaliczke na podatek dochodowy?3.Jesli płace od kazdego samochodu do US opłate w wysokosci 2% ceny samochadu to wrzucam to w koszty?brutto netto?to moj e-mail joannakrzak@op.pl dziekuje za info

#42 Guest_tomek

Guest_tomek
  • Goście

Napisano 28 maj 2012 - 12:55

Do samodzielnego prowadzenia księgowości we własnej firmie najlepiej wykorzystać jakiś sensowny program komputerowy. Wcześniej korzystałem z usług biura rachunkowego, ale było to za drogie dla mnie. Kupiłem więc taki program Pakiet Przedsiębiorcy Księga i sam sobie prowadzę księgowość. Oczywiście jest wymagane do tego minimum wiedzy księgowej, ale to tylko każdemu wyjdzie na dobre. Gorąco polecam wszystkim zainteresowanym:

#43 Paula Zamorska

Paula Zamorska

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 27 postów

Napisano 14 lipiec 2012 - 21:39

a ja polecam dostępne w Internecie serwisy online do samodzielnego prowadzenia księgowości. Indywidualny przedsiębiorca może sam zająć się dokumentowaniem swoich rozliczeń podatkowych. Oferowane przez e-księgowości programy pozwalają na dostęp do ewidencji rozliczeń firmy tak naprawdę w każdej chwili i miejscu. Aplikacje pozwalają na wystawianie rachunków i faktur oraz ich elektoniczne przesyłanie do kontrahentów. Nowoczesne rozwiązania umożliwiają również powiązanie księgowości z kontem bankowym firmy, a w razie jakichkolwiek problemów przedsiębiorca ma możliwość uzyskania porady eksperta. Bardzo ważnym aspektem prowadzenia księgowości przez internet jest także bezpieczeństwo. Korzystając z programów instalacyjnych (na płycie) istnieje ryzyko, że w razie awarii komputera firma utraci dane. Dzięki korzystaniu z e-księgowości ewidencje czy rejestry sprzedaży i zakupów przedsiębiorcy znajdują się w tzw. “chmurze” i nie groźna im awaria firmowego komputera. Warto się więc zastanowić nad nowymi rozwiązaniami w zakresie e-księgowości.Pozdrawiam

#44 Guest_JackJack

Guest_JackJack
  • Goście

Napisano 03 sierpień 2012 - 13:58

Witam od niedawna tereprowadze mała działalność gospodarcza handel samochodami na terenie kraju.Jestem na niskim ZUS-ie.Mam prowadzic KPiR i jestem na podatku liniowym 19%.Mam pare pytań1.Czy kwoty wpisywane do ksiegi KPiR maja byc brutto czy netto?(taze faktur zakupu paliwa,oraz jak wpisuje zarobek )2.Jak obliczyc zaliczke na podatek dochodowy?3.Jesli płace od kazdego samochodu do US opłate w wysokosci 2% ceny samochadu to wrzucam to w koszty?brutto netto?to moj e-mail joannakrzak@op.pl dziekuje za info

Po pierwsze:- weź papierową KPiR, to jest instrukcja na samym końcu (a przynajmniej kiedyś była)Po drugie:- kursy prwadzenia KPiR prowadzą odpowiednie firmyA tak na marginesie, trochę wstyd by mnie było, gdybym prowadził działalność, zadać pytanie czy kwoty netto czy brutto są podstawą do ewidencji i podstawą do obliczani podatku.W każdym razie powodzenia życzę.

#45 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 28 styczeń 2013 - 22:05

Grregory, jakieś bliższe namiary na projekt tych zmian?Jeśli chodzi o prowadzenie księgowości we własnym zakresie nie polecam, lepiej powierzyć to komuś kto się tym zajmuje na codzień, większość biur robi to dobrze. Program komputerowy nie wyręczy ze wszystkim, ta sama faktura będzie inaczej księgowana do PIT, a inaczej do VAT itp

#46 pepke

pepke

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 344 postów

Napisano 07 sierpień 2013 - 11:00

Też prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Wystawiam zwykle 1 maks 2 fv na miesiąc. Nauczyłem się sam rozliczać, nie jest to takie straszne jak się wydaje. Poza tym na rynku jest kilka dobrych programów jak Samozatrudnienie dzięki któremu w prosty sposób można to wszystko ogarnąć (wystawia fv, rozliczenie auta, kontrolę opłat do ZUS czy US). Zawsze to 200 zł które trzeba wydać na księgową pozostaje w kieszeni.


Celem życia jest rozwój własnej indywidualności


#47 Quba

Quba

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 189 postów

Napisano 09 sierpień 2013 - 14:04

Też prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Wystawiam zwykle 1 maks 2 fv na miesiąc. Nauczyłem się sam rozliczać, nie jest to takie straszne jak się wydaje. Poza tym na rynku jest kilka dobrych programów jak Samozatrudnienie dzięki któremu w prosty sposób można to wszystko ogarnąć (wystawia fv, rozliczenie auta, kontrolę opłat do ZUS czy US). Zawsze to 200 zł które trzeba wydać na księgową pozostaje w kieszeni.

 

Niestety, ale jeśli chcemy mieć licencje na dobry program do rachunkowości to i tak musimy za niego zapłacić ok. 100 - 200 zł. miesięcznie. Oczywiście wszytko zależy od oczekiwań, wielkości firmy itd. Jednak ostatecznie koszta plasują się na podobnym poziomie. W takiej sytuacji wydaje mi się, że znacznie lepszy rozwiązaniem jest doświadczona księgowa lub biuro rachunkowe.



#48 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 09 sierpień 2013 - 20:19

Niestety, ale jeśli chcemy mieć licencje na dobry program do rachunkowości to i tak musimy za niego zapłacić ok. 100 - 200 zł. miesięcznie. Oczywiście wszytko zależy od oczekiwań, wielkości firmy itd. Jednak ostatecznie koszta plasują się na podobnym poziomie. W takiej sytuacji wydaje mi się, że znacznie lepszy rozwiązaniem jest doświadczona księgowa lub biuro rachunkowe.

 

http://www.mddp-bc.pl

100-200 zł miesięcznie???Chyba rocznie, a przy tej ilości dokumentów księgowa nie jest konieczna.



#49 Quba

Quba

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 189 postów

Napisano 23 sierpień 2013 - 13:37

100-200 zł miesięcznie???Chyba rocznie, a przy tej ilości dokumentów księgowa nie jest konieczna.

 

Cena, jak zwykle zależy od oczekiwań. Faktycznie za 30 zł miesięcznie możesz kupić licencję na program do księgowości, ale raczej w okrojonej wersji. Jeśli taki jest odpowiedni w Twoim przypadku to faktycznie nie masz potrzeby korzystać z usług księgowej. U mnie się niestety to nie sprawdziło.

 

Pozdrawiam,



#50 alf

alf

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 571 postów

Napisano 27 sierpień 2013 - 10:11

Wg tego cennika http://www.samozatrudnienie.pl/cennik roczny koszt programu to 147 zł + VAT. Koszt mieśieczny księgowej to około 200 zł. W skali roku daje to 2400. Myślę, że warto samemu to ogarnąć. Za tą kwotę można opłacić 2x ZUSy Dołączona grafika



#51 Guest_Zenek

Guest_Zenek
  • Goście

Napisano 09 wrzesień 2014 - 16:45

Sorry za odgrzewanie tematu, ale też prowadzę działalność i sam się księguję. Aktualnie używam księgowości w "chmurze" (25 zł/netto za miesiąc - taxeon.pl) i jestem zadowolony. To naprawdę nie jest takie trudne. Wystarczy poznać parę prostych zasad. Mam z reguły jedną fakturę przychodową (czasem dwie) i kilka kosztowych. Wpisanie i rozliczenie zajmuje mi może z 5 minut. Potem tylko zapłacenie podatków i gotowe. Na wszelki wypadek robię sobie co miesiąc wydruki. Najbardziej podoba mi się to, że nie muszę nic instalować ani aktualizować i mam dostęp do danych z dowolnej przeglądarki.



#52 Snt

Snt

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 505 postów

Napisano 01 grudzień 2014 - 21:22

Niestety, ale jeśli chcemy mieć licencje na dobry program do rachunkowości to i tak musimy za niego zapłacić ok. 100 - 200 zł. miesięcznie. Oczywiście wszytko zależy od oczekiwań, wielkości firmy itd. Jednak ostatecznie koszta plasują się na podobnym poziomie. W takiej sytuacji wydaje mi się, że znacznie lepszy rozwiązaniem jest doświadczona księgowa lub biuro rachunkowe.

 

Nie przesadzaj, ja program kupiłem na licencji za 1200 zł (tyle, że dość rozbudowany z opcją magazynowania i drugi składnik księgi) z tym, ze na początku nie polecam oszczędności na księgowości, ja np. pierwsze dwa miesiące korzystałem z księgowości przez Tax Credit w sumie u nich wypełniłem tylko formularz i mi polecili biura księgowe z regionu - tutaj można doczytać a potem jak ktoś rzeczywiście ma mało roboty z papierami to można samemu to ogarniać, na początku jest naprawdę tyle stresu, że branie na głowę sobie jeszcze księgowości może być złudną oszczędnością, ale to jest oczywiście moje zdanie, każdy może mieć inne. 



#53 mleszczak

mleszczak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 495 postów

Napisano 31 styczeń 2018 - 00:37

Czy samodzielna księgowość jest skomplikowana? Natknęłam się ostatnio na oprogramowanie udostępniane przez https://wfirma.pl/i poważnie zastanawiam się, czy przy jego pomocy księgowością nie zająć się samodzielnie (na początku, przetestuję je i sprawdzę, czy będę potrafiła sobie ze wszystkim poradzić).



#54 PawełP32

PawełP32

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 147 postów

Napisano 26 listopad 2018 - 14:09

No to może rzeczywiście warto będzie postawić również w Waszym przypadku na program którego my używamy czyli Inovice Digitizer http://elementia.pl/który w ogromnym stopniu usprawni dodawanie danych z faktur i rachunków do systemu księgowego online dzięki czemu będzie Ci dużo łatwiej prowadzić rozliczenia, ale również w dowolnej chwili będziesz mógł mieć wgląd w faktury które znajdziesz online. 





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych