Skocz do zawartości


nieuznana reklamacja


136 odpowiedzi w tym temacie

#61 Guest_janekip

Guest_janekip
  • Goście

Napisano 28 marzec 2013 - 18:05

Witam, mam problem. Dnia 24.11.2012 br kupiłem buty w deichmann za 99 zł tak po 3 miesiącach zauważyłem, że lewa podeszła zaczęły się rozklejać. Więc złożyłem reklamację w dniu 05.03.2013 i po dwóch tygodniach odebrałem, rozstrzygnięcie reklamacji niestety było ona negatywna,w ocenie rzeczoznawcy możemy się doczytać " Zgłaszane usterki nie są niezgodnościami, za które odpowiada sprzedawca. Na podstawie art. 4 ust. 1 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest nie zgodny z umową. Charakter i rodzaj usterek wskazują, że powstały w terminie późniejszym i nie wynikają z przyczyny tkwiącej w towarze. " i uzasadnienie totalnie zniszczone, sprzedawca nie odpowiada za zniszczone obuwie. Proszę o pomoc, co robić ? napisać odwołanie ? jak ? ( wzór )

#62 Guest_Madzia

Guest_Madzia
  • Goście

Napisano 18 kwiecień 2013 - 16:23

Witam!

moja reklamacja również nie została uznana:( i chce napisać odwołanie, ale teraz sie zastanawiam co w nim napisać, ponieważ Buty kupilam 28/06/2012, a w uzasadnieniu reklamacji jest :Zgłaszane usterki nie są niezgodnościami za które odpowiada sprzedawca. na podst.art 4 ust 1,
Ale niezgodność stała sie po 6 miesiacach dokładnie teraz w 04/2013 roku.

Proszę o odpowiedź

#63 Guest_aaggaa

Guest_aaggaa
  • Goście

Napisano 20 kwiecień 2013 - 18:46

Witam.
Około rok temu zakupiłam buty-gumowce marki hunter, które kosztowały ponad 600 zł. Gwarancja obowiązuje 2 lata. Po około roku noszenia obuwia w jednym bucie powstało pęknięcie aż do wewnętrzej strony (w miejscu zginania stopy). Reklamacja nie została uwzględniona, ponieważ
- nie użuwałam odpowiednich środków do impregnacji (a w rzeczywistości zużyłam dokładnie 3 opakowania gąbeczek marki hunter - jedna w cenie 30 zl - właśnie do tego celu)
- naumyślnie pogłębiałam szkodę.
Wg mnie powyższe argumenty są absurdalne i nieprawdziwe. Dlatego chciałabym się odwołać do negatywnie rozpatrzonej reklamacji. Buty nie były tanie i dlatego bardzo zależy mi na pozytywnym (dla mnie) zakończeniu sprawy. Bardzo proszę o pomoc.

#64 Guest_ola

Guest_ola
  • Goście

Napisano 22 kwiecień 2013 - 12:44

Witam serdecznie.

> Ostatnio zareklamowałam buty które kupiłam we wrześniu zeszłego roku.Reklamacja została nieuzasadniona,gdyż stwierdzili ze to od złego uzytkowania.Lewy but pekł z tyłu przy pięcie niedaleko podeszwy az do wewnątrz buty wiec na deszcz juz ich nie założe,wiec niesadze że był żle użytkowany ale napisano tak:Reklamacja niezasadna.Obuwie konstrukcyjnie i technologicznie wykonane bez uwag.Uszkodzenia obuwia to urazy eksploatacyjne,nie wada mające charakter zmian użytkowych adekwatnych do sposobu użytkowania.W ocenionym obuwiu nie występują żadne wady lecz liczne uszkodzenia tworzywa wierzchniego(naderwane spoiny klejowe)pochodzenia mechanicznego.

> Nie wiem co robic i bardzo prosiłabym o jakąś porade z góry dziękuje

#65 Guest_aurei

Guest_aurei
  • Goście

Napisano 07 maj 2013 - 11:13

Szanowni Państwo,

jeśli sprzedawca odrzucił złożoną reklamację a nie mają Państwo ochoty i czasu na założenie mu sprawy cywilnej chętnie kupimy Państwa wierzytelność.

Pieniądze wypłacimy w ciągu kilku dni od otrzymania dokumentów (paragon, odpowiedź na reklamację).

Wystarczy napisać do nas mail (aurei.pl@wp.pl) lub zadzwonić 507 87 30 84

Pozdrawiamy,
aurei.pl

#66 Guest_ania

Guest_ania
  • Goście

Napisano 07 maj 2013 - 11:57

Witam rok temu kupiłam kurtkę ,,skórkę" ostatnio zauważyłam że zaczeła mi pekać nie wiem czemu zaniosłam do reklamacji i została odrzucona ponieważ materiał sie zużył a jak kupowałam powiedział mi sprzedawca że mam 2 lata gwarancji i co mam zrobić teraz

#67 Guest_adrian92

Guest_adrian92
  • Goście

Napisano 11 maj 2013 - 12:02

Witam. 24 kwietnia złożyłem reklamację na skórzane buty. Po paru dniach otrzymałem maila z odpowiedzią:
"Szanowni Panstwo, Panstwa reklamacja zostala odrzucona.Prosimy o zgloszenie sie do sklepu w celu odbioru reklamowanego towaru.Ponizej znajda Panstwo opinie uzasadniajaca powod odrzucenia reklamacji:Po ogledzinach przedmiotowego obuwia nie stwierdzam wad technologiczno-materialowych.Przyczyna reklamowanych wad bylo wypranie obuwia lub zbyt mocne jego czyszczenie,w wyniku czego nastapilo oslabienie materialu ktore doprowadzilo do powstania reklamowanych wad.Wada ta jest mechaniczna i nie podlega ereklamacji".

Buty mają co prawda 1,5 roku. Aczkolwiek przez okres zimowy nie były używane, tak więc ich użytkowanie było skrócone. Dodam, iż nie były one jako jedyne, ponieważ miałem dwie pary butów i używałem ich na zmianę. Uskzodzenie to rozcięcie skóry przy podeszwie zewnętrznej strony buta. Buty były białe. Wiadome jest to, że obuwie tego koloru sa łatwe do zabrudzenia, nie ukrywam że ich nie czyścilem, ale nie papierem ściernym żeby je przetrzeć...
Jak odwołać się do tego i na jakie przepisy się powołać?

Z góry dziękuje za pomoc,
Pozdrawiam, adrian

#68 Guest_Justyna

Guest_Justyna
  • Goście

Napisano 16 maj 2013 - 21:18

witam, proszę o info czy udało się coś z tą reklamacją wywalczyć bo jak widzę wszystkich odprawiają z kwitkiem

#69 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 25 maj 2013 - 14:22

Witam,
Po 3 miesiącach użytkowania kozaków zimowych zaczeły się odklejać i popękały na piętach.
Przyczyna reklamacji : zapadnięcia pięt,starcia obcasów oraz odklejenia od podeszwy przy czubkach. Oderwanie szwu na pięcie.

Reklamacja została odrzucona. Oto odpowiedź:
Reklamacja niezasadna.
Uzasadnienie: Po przeprowadzeniu badan metodą organoleptyczną stwierdzam,że przedstawione do reklamacji obuwie jest zdewastowane i zniszczone.
Reklamacje należy zgłaszać w początkowej fazie usterek,a nie w momencie dewastacji towaru. Stopień zużycia świadczy o tym,że użytkownik po zauważeniu usterek nadal użytkował obuwie,nie traktując usterek jako wady i świadomie doprowadził do ich dewastacji. Brak podstaw do uznania reklamacji.

Stąd moje pytanie.. Czy mogę się odwołać w tej sprawie?
Bardzo proszę o szybką odpowiedź

#70 Guest_Krzysiek

Guest_Krzysiek
  • Goście

Napisano 31 maj 2013 - 20:03

Witam serdecznie,
Dwa tygodnie temu złożyłem reklamację na obuwie marki "Lasocki" w sieci CCC.
Jednak reklamacja została rozpatrzona w sposób negatywny. Wada dotyczy rozklejenia prawego i lewego nuta. Sprzedawca w odmowie swoją decyzję argumentuje w ten sposób: "Wszelkie uszkodzenia są wynikiem naturalnego zużycia obuwia i nie wynikają z wadliwości materiałów zastosowanych w obuwiu. Kaażdy materiał ma swój okres używalności, a żywotność jego zależy przede wszystkim od intensywności użytkowania jak też sposobu dbałości o obuwie. To jest po prostu nierealne, aby obuwie użytkowane przez taki okres nie nosiło śladów zużycia, znoszenia czy też nie posiadało zmian spowodowanych normalnym zmęczeniem materiału".
Jeżeli producent daje gwarancję na obuwie 2 lata więc chyba jeżeli chodzi o rozklejenia nie ma mowy o niewłaściwym użytkowaniu, czy też zmęczeniem materiału. Jeżeli sprzedawca daje taki okres gwarancyjny to buty użytkowane w sposób normalny i ze wszelkimi wymogami narzuconymi przez producenta powinny być uwzględnione i rozpatrzone pozytywnie. Zaznaczam, że te same buty były już raz reklamowane (tylko, że w innym salonie) i reklamacja została uwzględniona i rozpatrzona pozytywnie. Teraz usterka jest ta sama, rozkleiły się w tych samych miejscach, a szczeliny są większe nawet.
Proszę o pomoc i szybką odp.

Pozdrawiam,
Krzysiek

#71 Guest_wacek666

Guest_wacek666
  • Goście

Napisano 01 czerwiec 2013 - 14:18

niestety z butami z powyższych sklepów tak bywa, ja osobiście nie mam doświadczeń, ale moja żona tak, też składaliśmy reklamacje i odpowiedź w stylu : złe użytkowanie...jak moze być złe po 2 miesiącach normalnego chodzenia, dbania o but, nie używania codziennie? robią sobie jaja z konsumenmtów i tyle i najgorsze że trzeba by ich dą sądu ciągnąć żeby wygrać ale komu się chce jak np . koszt butów był 129 zł?

#72 Guest_kuszenko

Guest_kuszenko
  • Goście

Napisano 07 czerwiec 2013 - 12:33

Witam!
Chciałbym przedstawić swoją historię i proszę o informację, jak dalej postąpić.
1. Na początku kwietnia 2013 kupiłem buty wspinaczkowe La Sportiva.
2. Dzień po zakupie wziąłem buty na ściankę. Po trzech drogach zauważyłem, że prawa podeszwa strasznie się łuszczy, guma roluje, powstało bardzo duże przetarcie. Dodatkowo czubek prawego buta się rozkleił.
3. Natychmiast złożyłem reklamację.
4. Reklamacja została przyjęta i po 14 dniach dostałem informację, że została uznana i buty zostaną naprawione na koszt firmy.
5. Po kilku dniach odebrałem buty. Naprawione, sklejone. Super.
6. Następnego dnia wziąłem je na testy.
7. Historia się powtórzyła. Podeszwa zaczęła się rolować, guma łuszczyć, ścierać. Czubek się rozkleił.
8. Natychmiast je zareklamowałem.
9 Reklamacja została przyjęta. Po 14 dniach otrzymałem informację, że tym razem reklamacja nie zostaje uznana.
Uzasadnienie (piszę z pamięci): Nadmierne zużycie prawej podeszwy wynika z nieumiejętnego stawiania nogi na stopniu, co jest bardzo charakterystyczne dla osób początkujących. Dodatkowo przy zjeżdżaniu ze stanowiska zapewne nogami trę o ścianę, co powoduje taki efekt. Czubek buta uszkodziłem mechanicznie, hacząc o stopnie. Mimo wszystko (że to moja wina) firma dokona naprawy na własny koszt.
10. Teraz czekam, aż buty zostaną naprawione... i zastanawiam się co dalej.

I w tym miejscu mam pytanie. Jak dalej postąpić? Nie zgadzam się z uzasadnieniem reklamacji. Pisać odwołanie? Zastanawiam się, co będzie, jeśli się nie odwołam, a za kilka dni buty znowu będę musiał reklamować?

Jestem osobą, która wspina się od trzech lat. Więc na pewno nie jestem początkujący. :) Jest to też czwarta para butów. Nigdy do tej pory nie miałem takich problemów z niepełnosprawnością mojej prawej nogi. Ba. Kupiłem teraz kolejne buty Rock Pillarsy (niby gorszego producenta). Używam ich sporo i na ścianie i w skałach. I oczywiście uszkodzeń brak, zniszczeń, przetarć na prawej podeszwie nie zauważyłem. But nie zużywa się nadmiernie. :)
Zatem co zrobić? Czekać, aż buty przyjadą z naprawy, wziąć je na testy. I jeśli historia się powtórzy - znowu reklamować? Czy jednak odwołać się od uzasadnienia mimo, że buty zostały naprawione na koszt właściciela?

Dla mnie jest to kuriozalna historia. Za pierwszym razem producent uznał reklamację, a za drugim razem stwierdził, że to jednak moja wina. Ale mimo wszystko buty naprawi. Uzasadnienie reklamacji opiera się na założeniu, że jestem osobą zaczynającą przygodę we wspinaczce i nigdy wcześniej nie miałem butów wspinaczkowych. Problem w tym, że miałem i mam. Bo wciąż się wspinam. I tylko w tym jednym przypadku La Sportivy moja prawa noga jest jakoś nadzwyczajnie mało bystra, co przekłada się na szybkie zniszczenie podeszwy.

#73 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 19 czerwiec 2013 - 23:24

Witam, zakupiłam obuwie w ccc, po jednym dniu użytkowania zauwazyłam pękniecie na czubku i obtarcia po bokach, skle nie przyjął reklamacji uzasadniajac to jako uszkodzenie mechaniczne. zapłąciłam za nie 80 zł, jeden dzien chodzenia, musiałabym naprawde potykac sie o własne nogi zeby takie uszkodzenia powstały na wskutek mojej winy, jak zaargumentowac kolejne odwołanie?

#74 Guest_kuszenko

Guest_kuszenko
  • Goście

Napisano 23 czerwiec 2013 - 13:36

Witam ponownie!
W ostatni piątek otrzymałem informację od sklepu, że buty są do odbioru. Gdy udałem się do sklepu, nie mogłem oczom swym uwierzyć! Buty nie zostały naprawione. To co zostało zrobione, to czubki butów. Sklejone w skandaliczny sposób, widać jakieś dziurki pomiędzy podeszwą a materiałem (na czubku). Podeszwa nie została w ogóle naprawiona: pozostały przetarcia, dziura. W reklamacji brak jest UZASADNIENIA! Brak jakiegokolwiek komentarza ze strony rzeczoznawcy/osobu uwzględniającej bądź nie reklamcję. Buty zostawiłem w sklepie, niczego nie podpisywałem. Co teraz zrobić? Reklamować trzeci raz? Udać się do rzecznika? Już wiem, że czeka mnie prawdopodobnie długa walka o odzyskanie pieniędzy.

#75 Guest_Diana

Guest_Diana
  • Goście

Napisano 24 czerwiec 2013 - 11:12

Witam!
Złożyłam reklamacje na buty treningowe AirMax, które były zakupione 05.07.2010 czyli PRAWIE 2 lata temu. Reklamacja powinna obowiązywać jeszcze co najmniej 3 tygodnie od złożenia reklamacji. Odpadła mi podeszwa (pięta) podczas skoku w dal i pękły też poduszki AirMax. Niestety reklamacja została odrzucona z powodu wieku butów. Uznali, że prędzej czy później i tak by się to stało, bo przecież są stare. Sprzedawca poinformował mnie o możliwości odwołania i zalecił napisanie notki od siebie... Co robić? czy nie mam już szansy na reklamacje? Buty ewidentnie nie nadają się do chodzenia, a wg mnie jeśli ktoś daje gwarancje 2 lata to powinien dotrzymać zobowiązań.
Proszę o poradę
Pozdrawiam

#76 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 28 czerwiec 2013 - 15:59

Bardzo proszę o poradę, mam problem z reklamacją obuwia. Mianowicie 31 sierpnia br zakupiłam córce obuwie sportowe a 26 września zmuszona byłam udać się do tego sklepu z reklamacja tego obuwia. W bucie lewym zerwała się skóra po zewnętrznej stronie a po wewnętrznej stronie zaczęła się brzydko marszczyć, jak również czerwony znak firmowy zaczął farbować. Złożyłam reklamację, ale opinia rzeczoznawcy brzmi; ''reklamacja bezpodstawna, ponieważ w/w uszkodzenie powstało w wyniku braku należytej konserwacji - obuwie przemoczone, brak podstaw do uznania reklamacji." Ja nie zgadzam się z tą reklamacją, złożyłam ją po raz drugi ale odpowiedź była ta sama. Proszę mi doradzić co dalej mam robić, bo nie wyobrażam sobie, żeby np podczas deszczu zdjąć buty, schować do torby żeby się nie przemoczyły i wracać do domu w skarpetkach... Poza tym buty były jedynie prane za pomocą zwilżonej szmatki, no czyścić to niestety trzeba białe obuwie. Ja zapłaciłam za te buty 179 zł i przyznam, że nieraz trzy razy tańsze buty dłużej wytrzymują: przemokną i na słońcu wyschną, a dalej nadają się do użytku. Nie wiem czy to są buty tylko do chodzenia w pomieszczeniach czy do innych celów ale o tym nikt podczas zakupów mnie nie poinformował... Pełna nazwa tego obuwia brzmi ''Nike Capri 324568152''. Bardzo proszę o odpowiedź i pomoc w tej sprawie.



#77 Guest_iza

Guest_iza
  • Goście

Napisano 06 sierpień 2013 - 22:58

Witam zakupiłam buty na koturnie miałam je raz na sobie i na koturnie zrobiły się głębokie rysy i przetarcia-ku mojemu zdziwieniu koturna nie była z korka tylko jakaś delikatna guma.Złożyłam reklamację i nie uznali jej odwołania też nie.Czy mogę napisać jeszcze jedno odwołanie???Jeśli tak to co napisać buty kosztowały mnie 90 zł miałam je raz na sobie 20 czerwca a mamy 6 sierpnia?Piszą że to uszkodzenie mechaniczne ale jeśli produkują obuwie salonowe to powinni informować o tym klienta:)?

#78 Guest_iza

Guest_iza
  • Goście

Napisano 07 sierpień 2013 - 08:37

zkładałam reklamacje potem się odwołałam czy jest szansa na jeszcze jedno odwołanie na co się powołać?Z góry dziękuje:)

#79 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 16 wrzesień 2013 - 16:00

Witam!
8.05.2013r. kupiłam łóżko. Z racji przedłużającego się remontu zostało rozpakowane i złożone 9.08.2013r. Okazało się,że wzdłuż boków łóżka są równe, malutkie dziurki zrobione jakby omyłkowo przez jakąś maszynę. Zgłosiłam reklamację, 13.08.2013r. był serwisant i spisał protokół. Odpowiedź miała byc w ciągu 14 dni,ale niestety jej nie otrzymałam. Po kilku telefonach wreszcie otrzymałam pismo mailem dziś tj. 16.09.2013r. z odmową wymiany boków łóżka, CZYLI NIE UZNANIEM REKLAMACJI.
Czy rzeczywiście jest tak,że jeśli nie otrzymałam odpowiedzi w ciągu 14 dni to uznaje się,że reklamacja jest pozytywnie rozpatrzona (zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, że reklamacja została uznana?

#80 Guest_kaka22lolo22

Guest_kaka22lolo22
  • Goście

Napisano 21 wrzesień 2013 - 13:51

Witam poszukuje pomocy w sprawie obuwia Vans Authentic które zakupiłem w sizeze około 2 miesięcy temu. W butach podczas użytkowania zauważyłem zniszczenie na piętach dokładniej powstały dziury w obu parach butów w okolicy pięt które w jednym bucie przerodziły się w dziurę w podeszwie. Po odkryciu wad udałem się zgłosić reklamacje której nie przyjęli a opinia brzmi tak: W wyniku dokonania szczegółowych oględzin przedmiotowej pary obuwia stwierdzam, iż zgłoszona reklamacja jest całkowicie bezpodstawna i nieuzasadniona , ponieważ wyżej wymienione uszkodzenie powstało w sposób mechaniczny , w czasie użytkowania obuwia. Zniszczenia zapiętka wynikają z nie odpowiedniego doboru obuwia; wnętrze obuwia (w okolicach okolicach pięt) w stanie zdewastowanym, przetarcia i pęknięcia są tak rozległe że wada ewidentnie nie została zgłoszona po jej wystąpieniu co doprowadziło do jej pogłębienia i nieodwracalnych uszkodzeń . Przez to obuwie zostało wypchane i rozerwanie na zakładkach w piętach. Nie jest to jednak wadą lecz uszkodzeniem i zmianą użytkową za tak powstałe uszkodzenie sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
Brak podstaw do uznania reklamacji. Oto opinia chce tez nadmienić ze nie może być to spowodowane złym doborem obuwia bo już wcześniej posiadałem takie same obuwie i nie było w nich tej wady co w obecnych. Proszę o pomoc jak napisać odwołanie



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych