Skocz do zawartości


nieuznana reklamacja


136 odpowiedzi w tym temacie

#41 Guest_Anna

Guest_Anna
  • Goście

Napisano 12 listopad 2011 - 13:08

Witam
uznano moją reklamację na przerwaną siatkę w portfelu za bezpodstawną, podając iż jest to uszkodzenie mechaniczne. towar zakupiony 2 stycznia br.
zgłoszenie usterki 21 października,
jako, że zgłosiłam wadę po ponad 6 m-cach od zakupu, po mojej stronie jest udowodnienie że wada jest konstrukcyjna lub materiałowa.
Sklep w ciągu 14 dni nie odpowiedział na moje zgłoszenie, pismo datowane i wysłane w ostatni dzień na odpowiedz (4 listopada) odebrałam 9 listopada (awizo o przesyłce dostałam 7 listopada), czyli już po 14 dniach.
ponadto w dzień upływu terminu rozpatrzenia wykonałam telefon do sklepu i uzyskałam informacje od pracownika (nie przedstawił się), ze moja reklamacja będzie rozpatrzona zgodnie z oczekiwaniem, tj. na zgłoszeniu wskazałam wymianę na nowy lub zwrot pieniędzy.
moje pytanie brzmi: czy powoływać się na niedotrzymanie ustawowego terminu udzielenia odpowiedzi na reklamację i na tej podstawie uznania reklamacji? bo jeśli rozumiem dobrze to liczy się termin doręczenia reklamacji?
Czy też powoływać się na rozmowę z pracownikiem (stroną rozpoczynającą dialog byłam ja, a nie sklep na którym ciąży obowiązek poinformowania mnie o rozpatrzeniu bądź nie reklamacji)który ustnie przekazał informację o pozytywnym rozpatrzeniu a następnie wysłano do mnie pismo o jej negatywnym rozpatrzeniu?
Mogę również uzasadniać że jest to wada towaru albo wpisać wszystkie 3? proszę o poradę.
dziękuję z góry
Anna

#42 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 04 kwiecień 2012 - 16:24

W dniu 03-11-2011 zakupiłem obuwie zimowe GOORES CLIK pochodzące z serii TREKKINGOWEJ czyli z podeszwą o większej odporności. Dnia 26-03-2012 złożyłem reklamację na popękanie podeszwy podczas normalnego użytkowania, która nie została uznana z powodu wytarcia się podeszwy, gdzie buty były normalnie użytkowane. W związku z tym chcę złożyć reklamację ze względu na niezgodność towaru z opisem tym bardziej, iż nie minął jeszcze okres 6 miesięcy od daty zakupu. Nie wiem tylko na jakie konkretne artykuły mogę się powołać. Proszę o szybką odpowiedź ponieważ chciałbym złożyć reklamację jeszcze przed świętami aby zyskać kilka dni co do terminu odpowiedzi.

Z Poważaniem:
Tomasz

#43 Guest_CrazyKoval

Guest_CrazyKoval
  • Goście

Napisano 04 kwiecień 2012 - 16:35

W dniu 03-11-2011 zakupiłem obuwie zimowe GOORES CLIK pochodzące z serii TREKKINGOWEJ czyli z podeszwą o większej odporności. Dnia 26-03-2012 złożyłem reklamację na popękanie podeszwy podczas normalnego użytkowania, która nie została uznana z powodu wytarcia się podeszwy, gdzie buty były normalnie użytkowane. W związku z tym chcę złożyć reklamację ze względu na niezgodność towaru z opisem tym bardziej, iż nie minął jeszcze okres 6 miesięcy od daty zakupu. Nie wiem tylko na jakie konkretne artykuły mogę się powołać. Proszę o szybką odpowiedź ponieważ chciałbym złożyć reklamację jeszcze przed świętami aby zyskać kilka dni co do terminu odpowiedzi.

Z Poważaniem:
Tomasz

#44 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 05 kwiecień 2012 - 20:50

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
Art. 4. 1.Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
Art. 8. 1.Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2.Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3.Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4.Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

#45 Guest_Bartosz

Guest_Bartosz
  • Goście

Napisano 09 lipiec 2012 - 11:14

Witam Serdecznie,
Mam taki problem po około 8 tygodniach zgłosiłem buty do reklamacji które po prostu pękły i zrobiła się dziura na czubku długości około 8 cm. Zaznaczam, że obuwie używałem przez niecałe 8 tygodni bo po 7 tygodniach zauważyłem wadę. Odpowiedź od firmy Badura była:
Obuwie przedstawione do reklamacji zostało zużyte. Równomiernie wyeksploatowane wszystkiego jego elementy składowe. Koszt naprawy tej pary przekracza wartość nowej. Reklamację rozpatrzono zgodnie z Dz. U. nr 141 z dn. 27.07.2002 r Art. 8 pkt. 1 Brak podstaw do uznania.
Proszę o pomoc w odpowiedzi do w/w producenta. Nadmienię, że buty były użytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem.

#46 Guest_Anna

Guest_Anna
  • Goście

Napisano 05 październik 2012 - 11:03

Witam, właśnie odebrałam odpowiedź od Badury na moją rekalamcję, która to odpowiedź brzmi identycznie jak Pańska! W moim przypadku po niecałych 6 miesiącach zaczęła odklejać się podeszwa w obu butach. Proszę o informację, czy coś Panu udało się wywalczyć?

#47 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 26 październik 2012 - 14:40

Witam Prosze o rade
Otóz złozyłam reklamację na obuwie i reklamacja została nie uznana. Podczas uzytkowania obuwia została uszkodzona podeszwa (pęknięcie) w obu butach.
Otrzymałam informację, że obuwie było źle użytkowane i w momencie, gdy zauważyłam usterkę nie zostało zaprzestane uzytkowanie. To nie jest prawda otóż jak się tylko zorientowałam to na drugi dzień złozyłam reklamację a obuwie dlatego zostało uszkodzone ponieważ jestem przedstawicielem handlowym i moja praca polega na tym, iz około 6-7 godz. spędzam w samochodzie jako kierowca i przypuszczam że to było przyczyną uszkodzenia (pęknięcia ) spodów w obuwi. Proszę o pomoc w napisaniu reklamacji i na jakie ustawy mogę się powołać.

#48 Guest_domi

Guest_domi
  • Goście

Napisano 29 październik 2012 - 17:01

w jakim sklepie były reklamowane buty, ponieważ uzyskałam identyczna odpowiedź przy pękniętym bucie

#49 Guest_konsumentka

Guest_konsumentka
  • Goście

Napisano 30 październik 2012 - 14:43

Witam serdecznie

Mam problem gdyż w dniu 24 pażdziernika kupiłam klapki firmy adidas dzień pozniej dokładnie 25 pazdziernika złożyłam reklamacje poniewarz klapki miały pęknięta podeszwe dzisiaj dostałam odpowiedz ze sklepu że producent obówia stwierdził iż usterka powstała z winy uzytkownika ( podkreslam że posiadłam buty dosłownie jeden dzień ) oczywiscie włascicielsklepu zaproponował naprawe obówia we własnym zakresie i znizke na kolejne buty
mnie jednak to niesatysfakconuje ponieważ nie moge zrozumiec opini producenta że przez jeden dzień zle uzytkowałam buty i temu sie porwały to trzeba było napisac na opakowaniu że sa to buty jednarozowego użytku ... Co w tej sprawie moge zrobic gdzie sie odwołac ??? prosze o pilna odpowiedz

#50 Guest_asa

Guest_asa
  • Goście

Napisano 03 listopad 2012 - 13:42

ale stosowne przepisy zostały już wyżej podane...

#51 Guest_Martyna

Guest_Martyna
  • Goście

Napisano 29 listopad 2012 - 14:34

Witam, zwracam się z prośbą o pomoc, ponieważ nie wiem, jak postąpić. Mianowicie kupiłam kąpielówki na prezent w dniu 20.10.2012r. Były użyte dwa razy i zarówno z tyłu jak i z przodu są "posiatkowane". Zaniosłam je na reklamację 16.11.2012r i odpowiedź otrzymałam w dniu dzisiejszym 29.11.2012r z załączoną opinią : "Stwierdzam pozaciągania materiał z przodu w okolicy pośrodkowej i z tyłu.Ich obraz jednoznacznie wskazuje, że są to uszkodzenia mechaniczne,na co producent jak i sprzedawca nie mają żadnego wpływu. Z tych też względów oddalenie reklamacji jest w pełni uzasadnione" Zrozumiałaby,m jeszcze przetarcia z tyłu, bo ewentualnie mogą być od zjeżdżalni, ale z przodu żeby całe były "posiatkowane" ? Zapłaciłam za nie 115zł, a użyte były jedynie dwa razy. Czy mam szansę, żeby ubiegać się o wymianę towaru?

#52 Guest_ola

Guest_ola
  • Goście

Napisano 12 grudzień 2012 - 21:48

wita,. miesiac temu zakupilam w sklepie buty ecco(posiadam paragon) po miesiacu czasu i zalozeniu ich moze z 6 razy stwierdzilam iz jeden but jest jasny a drugi ciemny. wyslalam buty do reklamacji ktora pan rzeczoznawca niestety odrzucil gdyz uznal ze je wypralam i czuc na niech srodki piorace!!! nigdy ich nie pralam!!!!! czyscilam jedynie pianka oraz sprayem z marki ecco, po co mialabym je prac!!!!!!!! bardzo prosze o pomoc, pozdrawiam Ola

#53 Guest_kama

Guest_kama
  • Goście

Napisano 17 grudzień 2012 - 19:15

Witam!Mam pytanie jak napisać odstąpienie od odrzuconej reklamacji .Kupiłam córce 3 letniej buty zimowe w CCC za kwotę 79zł-dokładnie po miesiącu zareklamowałam je z powodu przetarcia materiału skóropodobnego na wewnętrznej stronie obu butów, przy suwakach-tam gdzie noga trze o nogę podczas chodzenia materiał po prostu sie przetarł!W odpowiedzi na złożona reklamację napisano że są to uszkodzenia mechaniczne i nie podlegają reklamacji!Jak buty zimowe dziecka które podczas tego miesiąca miało je na nogach może 15 razy mogły się tak szybko zniszczyć-nie rozumiem powodu odrzucenia tej reklamacji!Proszę o pomoc!

#54 Guest_nostromo

Guest_nostromo
  • Goście

Napisano 22 grudzień 2012 - 12:28

Witam.Kupiłem kurtkę firmy diverse za 429zł i po jednym dniu użytkowania pękła pod pachą,puściły szwy od wewnątrz zawiozłem na drugi dzień od zakupu do reklamacji i Reklamacja została rozpatrzona odmownie. Bardzo prosimy czekać na informacje o możliwości odbioru towaru wraz z pismem wyjaśniającym przyczynę odrzucenia reklamacji.Czekam na wyjaśnienie.Co zrobić w takim wypadku?

#55 Guest_ada

Guest_ada
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2013 - 21:33

Proszę o pomoc,rok temu kupiłam kozaki po dwóch miesiącach zepsuł się zamek oddalam do reklamacji naprawiono towar,w tym roku ubrałam cztery razy zamek znowu zepsuł się w tym samym miejscu,podczas przyjmowania reklamacji zapytano mnie o oczekiwania poprosiłam o zwrot gotówki (350zł)dwa razy się zespoły więc może być tak następnym razem.dostałam odpowiedź reklamacji bezpodstawna buty nadają się do noszenia .proszę o pomoc co zrobić wiem że to jest tylko zamek lecz coś jest nie tak jeśli ciągle psują się w tym samym miejscu

#56 Guest_pytajacy

Guest_pytajacy
  • Goście

Napisano 08 luty 2013 - 11:56

Dzień dobry,
Zareklamowałam obuwie firmy CCC, reklamacje uznano za zasadną. W efekcie salon CCC zaproponował mi wymianę obuwia na inne.
Czy jako konsument mogę mieć żądanie zwrotu gotówki? nie chcę innych butów, chcę ewentualnie takie same jak oddałam do reklamacji (chodzi mi o markę i model) albo zwrot gotówki. Jaka jest ewentualnie podstawa prawna do takiego żądania?

#57 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 18 luty 2013 - 17:09

Art. 4. ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cefallusącym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.

Proszę się powołać na wskazane powyżej przepisy. Skoro wada (brak zgodności z umową) ujawniła się w ciągu 6 m-cy od zakupu, to sprzedawca musi wykazać, że powstała ona w wyniku wadliwego użytkowania. Jak na razie sprzedawca przedstawił "gołosłowne" oświadczenie tym względzie.
Należy pamiętać również o treści art. 4 ust. 2 ustawy. Buty sportowe przeznaczone do uprawiania sportu powinny być szczególnie wytrzymałe. Zatem nie mogą ulec zniszczeniu w wyniku tak krótkotrwałego użytkowania. Proszę spr. w katalogu nike do czego przeznaczone jest to obuwie. Jeżeli jest przeznaczone do biegania zgodnie z oświadczeniem producenta to tym bardziej ocena sprzedawcy jest bezpodstawna. Jeżeli jednak są przeznaczone do użytku na siłowni czy sali gimnastycznej to syt. się komplikuje.
Jeżeli sprzedawca będzie nadal się "opierał" to proszę zgłosić się do Biura Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów.



#58 Guest_Piotr

Guest_Piotr
  • Goście

Napisano 19 luty 2013 - 13:50

Witam na początku stycznie zakupiłem buty cena 359 zł nie po 1,5 miesiąca w wyniku przetarcia mają dziurę na wylot w prawym bucie fakt była próba ich naprawienia na własny koszt. Jednak nie pomogło to i odesłałem je na gwarancję producent (tutaj Adidas) nie uwzględnił reklamacji uzasadniając że widać ślady kleju. Czy jest jeszcze coś co mogę zrobić??

#59 Guest_mardzin

Guest_mardzin
  • Goście

Napisano 06 marzec 2013 - 18:35

Witam,
Chciałbym prosić o poradę.
Zakupiłem poprzez serwis Allegro.pl parę markowych butów. Niestety po niespełna półrocznym okresie użytkowania uległy uszkodzeniu, tj. materiał przy połączeniu cholewki z podeszwą rozerwał się w obydwu butach.Moj blad mogl polegac na tym, ze zwlekalem przez zime z ich reklamacja, ale kto w zime chodzi w trampkopodobnych butach?
Odesłałem buty do Sprzedawcy razem z oryginalnym pudełkiem oraz paragonem zakupu (buty oczywiście były nadal w okresie gwarancyjnym). Od momentu wysłania butów, kontakt ze Sprzedającym był znikomy, przekazywał mi szczątkowe informacje nt. reklamacji a mianowicie "buty zostały wysłane do rzeczoznawcy". Kolejna wiadomość jaką otrzymałem, była taka, że... buty wróciły już od rzeczoznawcy i są w drodze do mnie. Oczywiście moje roszczenie zostało odrzucone a ja nie zostałem o tym nawet poinformowany.
Dodatkową informacją jest fakt, że Rzeczoznawca, p. Edmund Wejna jest rzeczoznawcą "wyrobów skórzanych lub skóropodobnych" a w butach nie ma ani grama skóry ani tworzywa, jedynie guma i materiał tekstylny. Buty kosztowały 179zł, dlatego tracę czas i pieniądze na próbę ich odzyskania.
Dodatkowo, w opinii, p. Edmund opisał jedynie stan butów (co raczej było sprawą oczywistą, przecież dlatego były reklamowane) a jako przyczynę uszkodzenia podał "użytkownik dopuścił do całkowitego zniszczenia" co jest absurdem!

Uprzejmie proszę o opinię czy jestem w opisanej sytuacji w stanie coś zdziałać?

Z góry serdecznie dziękuję.
MD

#60 Guest_toffe123

Guest_toffe123
  • Goście

Napisano 27 marzec 2013 - 20:58

Witam
Mnie też dopadła nieuznana reklamacja, nieuznana bo "W miejscu stwierdzenia przez klienta niezgodności z towaru z umową w obu półparach widoczne są ślady dalszego użytkowania pomimo pogłębiającej się wady. Obuwie powinno być złożone do reklamacji w momencie zauważenia uszkodzenia, z obowiązkiem jednoczesnego zaprzestania użytku rzeczy uszkodzonej. Wada w początkowej fazie była usuwalna, natomiast dalsze użytkowanie obuwia już uszkodzonego spowodowało to, że jakakolwiek naprawa jest już niemożliwa. W związku z powyższym brak podstaw do uznania roszczeń klienta."

Rzeczoznawca jasnowidz sugeruje, że świadomie czyli po zauważeniu wady obuwia biegałam w środku zimy w dziurawych butach i to moja wina, że nie da się ich naprawić.
Niech nie naprawiają tylko zwrócą pieniądze.
Proszę poradźcie co mogę z tym zrobić.
Aaaaa jutro idę do szewca, ciekawe czy uda mu się naprawić buty. A jak je naprawi to jak się ubiegać o zwrot pieniędzy za naprawę.
Pozdrawiam
toffe111



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych