Skocz do zawartości


Odwołanie od nieuznanej reklamacji butów


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Ludwika_K

Guest_Ludwika_K
  • Goście

Napisano 26 luty 2010 - 12:45

Witam! Zareklamowałam obuwie, jednak reklamacja została odrzucona, ponieważ: "Kupujący traci uprawnienia (...) jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy". Sprzedawca zapytał mnie kiedy zauważyłam pęknięcia obuwia, a ja powiedziałam, że mniej więcej po dwóch miesiącach użytkowania. Wtedy Sprzedawca zapisał dokładną datę, tj. 17.12.2009, a reklamację złożyłam 18.02.2010. a więc spóźniłam się tylko o JEDEN dzień. Czy warto odwoływać się od nieuznanej reklamacji w tym przypadku? Czy powołując się, że spóźnienie nastąpiło tylko o jeden dzień oraz że podałam tylko orientacyjną datę zauważenia wady ma jakiś sens?
Będę bardzo wdzięczna za pomoc i szybką odpowiedź:)

#2 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 06 marzec 2010 - 22:18

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
Art. 9. 1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

Kodeks cywilny
Art. 112. Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu, a gdyby takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego miesiąca.

Raczej nie ma Pani wielkich szans, jeśli podpisała Pani protokół w sklepie, w którego treści znalazła się wskazana przez Panią data stwierdzenia wady.
Jeżeli jednak pani protokołu nie podpisała, to sprzedawca będzie musiał wykazać, że od momentu wykrycia wady a jej zgłoszenia upłynęły 2 m-ce, co zwalnia go z odpowiedzialności.

#3 Guest_Agnieszka

Guest_Agnieszka
  • Goście

Napisano 05 grudzień 2010 - 16:59

Witam, również nie uwzględniono mi reklamacji butów... rzeczoznawca orzekł: ,,Przyczyną powstania uszkodzeń w postaci pęknięcia bocznej części obuwia w okolicy palców, jest niewłaściwe dopasowanie obuwia do tęgości (szczupłości) stopy użytkownika. Powyższe uszkodzenie jest powodem ciągłego zagięcia się materiału w owej części obuwia. Powodując deformację i pęknięcie. Za uszkodzenia wynikające ze złego dopasowania obuwia do stopy użytkownika producent nie ponosi odpowiedzialności". Jak mam sobie z tym poradzić i jak napisać odwołanie od tej reklamacji? Da się coś jeszcze z tym zrobić? bo oczywiście nie mogę się zgodzić z tą decyzją... co prawda posiadam mała i szczupłą stopę,jednak gdybym źle dobrała buty, nie dałoby się w nich po prostu chodzić - półbuty, wkładane na koturnie- co za tym idzie stopa najzwyczajniej w świecie by mi ,,latała". Dodam jeszcze,że w sieci sklepów BOTI kupuję większość butów i zawsze byłam zadowolona (także zarzucanie złego doboru obuwia jest dla mnie niezrozumiałe!). Buty miałam jedyne 3 miesiące,po czym w prawym bucie od strony wewnętrznej zauważyłam pęknięcie na zgięciu... Wada jest tylko w jednym bucie, do tego nie wiem czy można chodzić w butach nie zginając stopy a to właśnie jest gł. powodem pęknięcia obuwia wg. rzeczoznawcy! proszę o pomoc

#4 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 06 grudzień 2010 - 20:00

Nie ma przewidzianej prawem procedury odwołania od decyzji sprzedawcy o oddaleniu reklamacji. Może Pani zgłosić się o pomoc do Biura Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Praw Konsumentów. Proszę w ewentualnej dalszej korespondencji ze sprzedawcą w szczególności powoływać się na art. 4 ust.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

#5 Guest_Paweł S.

Guest_Paweł S.
  • Goście

Napisano 18 styczeń 2011 - 23:02

Witam,
mam podobna sytuację, lecz sklep nie poiformował w ciagu 14 dni roboczych o przebiegu reklamacji, co świadczy, że sklep po upływie tego okresu musi spełnic żądania klienta zw. nawet na to, że straciłem do tego prawo ponieważ reklamacja została sporządzona po danym okresie. A jak z ta sprawą

#6 Guest_IP

Guest_IP
  • Goście

Napisano 25 kwiecień 2012 - 11:42

Witam, w moim przypadku również nie została uznana reklamacja obuwia. Sama napisałam odwołanie, zaniosłam je do sprzedawcy i usłyszałam od pracownika, że jesli napisałam odwołanie sama, to kierownik sklepu nie ma obowiązku go rozpatrzyc, natomiast jeśli przyszłabym z pismem od swojego rzeczoznawcy, to kierownik ma 14 dni na odpowiedź. Chciałabym zapytac czy to co uslyszalam jest zgodne z prawem? Czy sprzedawca nie ma obowiązku odpowiedziec na moje odwołanie? A jeśli ma, to czy obowiązują go konkretne ramy czasowe?

#7 Guest_ellla

Guest_ellla
  • Goście

Napisano 24 wrzesień 2012 - 13:26

nnmm

#8 Guest_madlen

Guest_madlen
  • Goście

Napisano 09 listopad 2013 - 21:43

Witam
Ja też dziś dostałam pismo o nieuwzględnionej reklamacji.Buty użytkowane przez półtora miesiaca. Sprzedawca twierdzi ze buty po zauwazeniu pierwszych oznak uszkodzen były dalej uzytkowane i tym obarcza winę moją. Buty sa dzieciece nie musze oglądac butów dziecka codziennie. Co mam robic prosze o pomoc.

#9 Guest_mamuśka

Guest_mamuśka
  • Goście

Napisano 11 marzec 2014 - 18:00

Witam, nie uznano mi reklamacji spódnicy za którą zapłaciłam 400 zł .W uzasadnieniu napisano iż dżety( którymi była ozdobiona spódnica a które poodklejały się i poodpadały )nie podlegają reklamacji .CZy właściwe jest takie uzasadnienie

#10 Guest_www.twojeporady.pl

Guest_www.twojeporady.pl
  • Goście

Napisano 11 marzec 2014 - 19:54

jeżeli nie mineło pół roku od zakupu to odstąp od umowy i zażądaj zwrotu pieniędzy,



pomoc prawnika znajdziesz na:


www.twojeporady.pl

#11 Guest_mamuśka

Guest_mamuśka
  • Goście

Napisano 14 marzec 2014 - 18:32

dziekuje za odpowiedź

#12 Guest_mamuśka

Guest_mamuśka
  • Goście

Napisano 14 marzec 2014 - 18:36

Sukienkę zakupiłam 05.09.2013 a reklamacje składałam 14.02.2014 wiec przed upływem 6 miesięcy lecz teraz składając odwołanie od reklamacji to już po upływie terminu chyba

#13 Guest_renia

Guest_renia
  • Goście

Napisano 01 kwiecień 2014 - 13:45

witam mam podobną sytuacje zakupiłam buty zimowe w sklepie BOTI w pażdzierniku a w marcu dałam do reklamacji(złamanie usztywnienia pięty)stopa przechylała się do wewnątrz.decyzja oczywiście odmowna decyzja taka buty niedopasowane do rozmiaru stopy ja nie odebrałam butów i oddałam po raz 2 i znowu decyzja odmowna.Sklep nie chce naprawić,oddać pieniędzy ani wymienić na nowe co ma robić??????

#14 Guest_Marta

Guest_Marta
  • Goście

Napisano 23 lipiec 2017 - 16:30

Witam!!!

Ja zakupiłam sandały, które się rozciągnęły w okolicy palców na co nie została uznana reklamacja a w odpowiedzi napisano, że sandały nie zostały dopasowane do stopy!!! Miałam je zaledwie dwa razy na nogach - raz na 8 godzin do pracy a drugi raz na normalne wyjście do znajomych!!! Pomóżcie mi napisać odwołanie!!!!! 



#15 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 23 lipiec 2017 - 18:28

Szanowna Marto, chyba nie sądzisz, że ktoś darmowo będzie pisał Ci odwołanie, każdy, kto kończy szkołę średnią powinien to umieć. Możesz skorzystać z pomocy rzecznika praw konsumenta - jest w każdym większym mieście.



#16 Guest_Renata

Guest_Renata
  • Goście

Napisano 19 luty 2018 - 20:28

Buty kupione 18.01.2018 zareklamować 30. 01 .2018. Po użyciu kremu bezbarwnego do skóry kolor butów bordowy skóra na butach zrobiła sie biała. Reklamacja nie uwzględniona .treść brzmi.:zgodnie z instrukcją użycia na etykiecie wszystkich produktów klient powinien wykonać próbę sprawdzająca przed zastosowaniem na całości obuwia. W oparciu o uzyskany efekt podjąć decyzję o ewentualnym zaprzestaniu użycia lub zastosowaniu na całości obuwia. Zatem klient w pierwszej kolejności powinien postępować zgodnie z zaleceniami producenta. W dalszej kolejności zastosować się do sposobu użycia podanego na etykiecie impregnatu uwzględniając wszelkie ostrzeżenia i uwagi. Według info. Na produkcie klient powinien sprawdzić działanie na małej części obuwia zanim użyje na całości.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych