Skocz do zawartości


poczta polska i zaginiona paczka!


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_-praw-polka77

Guest_-praw-polka77
  • Goście

Napisano 15 czerwiec 2009 - 15:41

Witam

mam pytanie co moge zrobic w takiej sytuacji, czy jest wogole jakas mozliwosc zeby z tym cos zrobic?

mianowicie, 3tyg temu wysłałam paczke- wagowo liczy się jako przesyłka listowa, wysłałam ją priorytetem. Nie mam żadnego potwierdzenia bo na takie przesyłki nie dają zadnego kwitka. Mineły 3 tyg a list priorytetowy nadal nie doszedl. Przesyłka miała trafić do miasta obok, więc przejechałam się na obie poczty: skad wysylalam i gdzie miala dojsc przesylke. w obu zobaczylam tylko rozlozone rece i wiadomosc że 'widocznie przesylka gdzies zginela prosze jej sobie szukac' oraz że takich przesylek nie rejestruja wiec to juz nie ich sprawa.

cala sytuacja bardzooo podniosla mi cisnienie.
czy w takiej sytuacji takze istnieje mozliwosc napisania reklamacji na usluge poczty polskiej??

dziekuje z aodp

#2 Guest_-praw-polka77

Guest_-praw-polka77
  • Goście

Napisano 16 czerwiec 2009 - 22:14

dziekuje za odp. napisalam skarge w formie elektronicznej

#3 Guest_-praw-wiewiorka

Guest_-praw-wiewiorka
  • Goście

Napisano 16 czerwiec 2009 - 16:18

Poczta odpowiada rowniez za zaginiecie listu zwyklego-przesylki nierejestrowanej
( nadawca nie otrzymuje zadnego poswiadczenia, ze list wysłal)

Podstawa prawna
• Ustawa z 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (Dz.U. nr 130, poz. 1188).
Mimo że list zwykły jest przesyłką nierejestrowaną i nadawca nie otrzymuje potwierdzenia, że go nadał, to poczta przyjmuje skargi na nienależyte wykonanie takiej usługi. W razie niedostarczenia przesyłki nierejestrowanej klient nie składa reklamacji, lecz skargę w dowolnej placówce pocztowej. Powinien to zrobić najwcześniej piątego dnia od nadania listu zwykłego tzw. priorytetem lub siódmego dnia od nadania przesyłki listowej ekonomicznej. Skargi nie może złożyć później niż po upływie 30 dni od nadania przesyłki zwykłej.
Skarga powinna zawierać dane osoby, która ją składa (czyli jej imię, nazwisko oraz adres), określać rodzaj przesyłki, która nie została doręczona oraz uzasadniać złożenie skargi. Skarżący musi ją podpisać i opatrzyć datą.
Placówka pocztowa, w której została złożona skarga, ma obowiązek niezwłocznie przekazać ją do jednostki organizacyjnej właściwej do jej rozpoznania. Natomiast jednostka właściwa udziela odpowiedzi na skargę na piśmie w ciągu 14 dni od jej otrzymania.

Przesyłka nie byla przesylka wartosciowa i w tym przypadku poczta polska jedynie moze zwrocic jedenastokrotnosc kosztow wysylki np:6,50 x 11 = 71,50

#4 Guest_-praw-polka77

Guest_-praw-polka77
  • Goście

Napisano 16 czerwiec 2009 - 10:21

czy w przypadku przesylki priorytetowej- ktora NIE JEST rejestrowana przez poczte polska, takze przysluguje prawo skladania reklamacji??

Czy ewent. moge liczyc na jakis wzor tej reklamacji?

dziekuje bardzo z gory

#5 Guest_-praw-wiewiorka

Guest_-praw-wiewiorka
  • Goście

Napisano 15 czerwiec 2009 - 19:49

Napisac reklamacje ;-)
Mialam podobna sytuacje i tez skladalam reklamacje pisemna, ktora zostala uwzgledniona
W kwestii kwoty odszkodowania zaznaczylam drukiem tlustym jaka w tym wypadku moze byc przyznana.

Ponizej wstawilam odpowiedz jaka dostalam z Centrum Usług Pocztowych

Pragniemy poinformować, że procedury reklamacyjne zostały uregulowane
Ustawą z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo Pocztowe /Dz. U. Nr 130, poz. 1188/
oraz Rozporzadzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003
r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki
rejestrowanej i przekazu pocztowego /Dz. U. Nr 183, poz.1795/.
Informujemy ponadto, iz zgodnie z Art. 61.1. ww. Ustawy w przypadku
niewykonania lub nienalezytego wykonania powszechnej usługi pocztowej w
zakresie przesyłki rejestrowanej nadawcy lub adresatowi, w przypadku gdy
nadawca zrzeknie sie na jego rzecz prawa dochodzenia roszczen, przysluguje
prawo wniesienia reklamacji.
Reklamacje można zgłosic w każdej placówce pocztowej w formie
pisemnej, ustnej do protokolu badź w formie elektronicznej.
Reklamacja powinna zawierac:
- imie i nazwisko albo nazwe lub firme oraz adres zamieszkania albo
siedziby reklamujacego;
- rodzaj reklamowanej przesyłki;
- uzasadnienie reklamacji;
- kwote odszkodowania w przypadku, gdy reklamujacy zada odszkodowania;
- podpis reklamujacego.
Do reklamacji, nalezy dolaczyc:
- oryginał potwierdzenia nadania przesylki;
- oswiadczenie o zrzeczeniu sie prawa do dochodzenia roszczen - w
przypadku przeniesienia uprawnien przez nadawce na adresata.
Reklamacja zgloszona m.in. w formie elektronicznej reklamujacy
powinien uzupelnic o ww. dokumenty oraz złozyc, opatrzone podpisem, pisemne
oswiadczenie potwierdzajace złozenie reklamacji.
Zgodnie z § 6.1. wyzej cytowanego Rozporzadzenia reklamacje z tytulu
niewykonania lub nienalezytego wykonania usługi można zgłosic po uplywie
14 dni od dnia nadania przesyłki rejestrowanej, nie pózniej jednak niz
w terminie 12 miesiecy od dnia jej nadania.


Zgodnie z ww. rozporzędzeniem "§ 8.1. Placówka operatora, w której została zgłoszona reklamacja, przekazuje ją niezwłocznie do jednostki I instancji, która w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania:

1) udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej albo

2) informuje pisemnie reklamującego o niemożności udzielenia odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, podając przyczynę zwłoki oraz termin udzielenia odpowiedzi na reklamację.

2. Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nie może przekroczyć 30 dni od dnia otrzymania reklamacji."

W kwestii kwoty odszkodowania uprzejmie informujemy, że zgodnie z zapisami Ustawy Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 130, poz. 1188 z późniejszymi zmianami) "Art. 58. 1. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi pocztowej przysługuje odszkodowanie:

1) za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez operatora publicznego za traktowanie przesyłki jako przesyłki poleconej;

2) za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie;

3) za utratę przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż zadeklarowana wartość przesyłki;

4) za ubytek zawartości lub uszkodzenie paczki pocztowej lub przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę lub w wysokości zwykłej wartości utraconych lub uszkodzonych rzeczy, nie wyższej jednak niż maksymalna wysokość odszkodowania, o którym mowa w pkt 1 lub 2;

5) za ubytek zawartości przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości zwykłej wartości utraconych rzeczy;

6) za uszkodzenie zawartości przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości zwykłej wartości rzeczy, których uszkodzenie stwierdzono.

2. Odszkodowanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 5 i 6, nie może być wyższe niż zadeklarowana wartość przesyłki."

Jednocześnie pragniemy podkreślić, że Poczta Polska jako państwowe przedsiębiorstwo użyteczności publicznej dokładnie analizuje wszystkie skargi, reklamacje, wnioski i uwagi przekazywane bezpośrednio przez Klientów lub za pośrednictwem innych jednostek organizacyjnych.
Każdy sygnał o występujących nieprawidłowościach jest analizowany i wykorzystywany do poprawy funkcjonowania służb pocztowych oraz racjonalizacji sieci połączeń pocztowych.
oraz
reklamowana przesyłka nie została nadana jako wartościowa. W związku z powyższym odszkodowanie nadawcy zostało wypłacone zgodnie Ustawą Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 130, poz. 1188 z późniejszymi zmianami) Art. 58. 1. 2.
"Art. 58. 1. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi pocztowej przysługuje odszkodowanie:

2) za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie;

#6 Guest_Patolog88

Guest_Patolog88
  • Goście

Napisano 07 listopad 2010 - 12:42

A ja mam następujące pytanie odnośnie tego wątku mam taką sytuacje wysłałem kilka bluz 15 września kilka zaliczono mi jako paczki na co mam pokwitowanie a kilka jako przesyłka listowa nie wiem od czego to zależne i nie mam pokwitowania dziś do mnie puka pewna osoba i mówi że 17 bluz nie dotarło do adresatów i mam mu od ręki zapłacić 2000 zł bo tyle kosztowały wszystkie bluzy razem zrobiłem duże gały i mówię że wysłałem je i powinny być dochodzi do sporej kłótni i teraz pytanie do was co mam z tym zrobić ?? bo 2tysiące złotych to nie są małe pieniądze...

#7 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 07 listopad 2010 - 14:27

Kodeks cywilny
Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
§ 2. Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy.

Proszę spróbować ustalić na Poczcie, czy przesyłki dotarły i złożyć reklamację usług pocztowych zgodnie z zasadami przedstawionymi powyżej w tym wątku.

#8 Guest_małgorzata

Guest_małgorzata
  • Goście

Napisano 12 grudzień 2014 - 13:12

Witam wyslalam paczke listem poleconym ekonomicznym za 8,50 .paczka zaginela a Pani na poczcie powiedziala ze w ciagu 14 dni moge zlozyc reklamacje.moje pytanie jest takie:co mam uwzglednic w reklamacji i o jaką kwote moge sie starac jako odszkodowanie.prosze o odpowiedz

#9 Ja_jagienka

Ja_jagienka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 139 postów

Napisano 12 grudzień 2014 - 13:32

Witam wyslalam paczke listem poleconym ekonomicznym za 8,50 .paczka zaginela a Pani na poczcie powiedziala ze w ciagu 14 dni moge zlozyc reklamacje.moje pytanie jest takie:co mam uwzglednic w reklamacji i o jaką kwote moge sie starac jako odszkodowanie.prosze o odpowiedz

Ma Pani wszystko wyjaśnione w tym wątku, kilka postów wyżej przez "wiewiórka", radzę poczytać.



#10 Guest_małgorzata

Guest_małgorzata
  • Goście

Napisano 12 grudzień 2014 - 14:17

Dziękuje

#11 Guest_Annak

Guest_Annak
  • Goście

Napisano 08 kwiecień 2015 - 23:35

Witam. Ja mam podobny problem ponad 2 tyg temu wysłałam paczkę priorytetową nie dostałam żadnego potwierdzenia i paczka wciąz nie dotarła do adresata. Napisałam już skargę i zastanawiam się czy jest jaka kolwiek szansa że ją odzyskam albo dostanę jakiekolwiek odszkodowanie?



#12 Guest_nulek

Guest_nulek
  • Goście

Napisano 09 kwiecień 2015 - 00:12

Składam to samo pytanie?? Albo co można zrobić by odzyskac tą przesyłkę lub jakąkolwiek kwotę?

 



#13 Krynnorge

Krynnorge

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 07 grudzień 2015 - 20:47

Witam,
A Jam taki problem. 20 dni jak zaginęła moja przesyłka w której była umowa jaką miałem podpisać i odesłać do zleceniodawcy. 14 dni. Czas miną, przesyłka nie dotarła i nie dostałem tego zlecenia! Mogłem zarobić 60.000zł ale przesyłka zaginęła! Ma nr.nadania potwierdzenie i nic więcej! Dzięki Poczcie Polskiej straciłem 60 tysi
Pomocy! Pani na poczcie uśmiech się i proszę reklamować , tylnego ja wiem ale pewnie 60 tysi poczta mi nie odda.

#14 Guest_Przemek

Guest_Przemek
  • Goście

Napisano 28 marzec 2017 - 15:27

Ja czekałem 1,5 miesiąca na zamówienie z Chin o wartosci ok 100$.

Paczka trafiło do PL, przeszła kontrole celna (naliczono VAT) i wysłano ją do mojego miasta i tu niestety ślad po niej się urwał. Dzwoniłem do swojego urzędu pocztowego i jedynie co mi powiedziano to to że według ich systemów, paczka jest na stanie tej placówki, ale fizycznie jej nie mają i nie wiedzą co się z nią stało.

 

Myślałem że czasy kradzieży listów i paczek, szczególnie tych rejestrowanych już dawno minęły. Niestety tutaj się pomyliłem. W związku z tym rezygnuje z korzystania z usług tej instytucji i radzę rozważenie tego wszystkim pozostałym. Takiego bałagan jak tam, jest tylko w nielicznych post-PRLowskich firmach.



#15 Guest_Daria

Guest_Daria
  • Goście

Napisano 23 czerwiec 2017 - 17:25

Czekam na paczke nadana z Wielkiej Brytanii, mam tracking number od nadawcy, ktory okazalo sie, zmienia sie w Polsce! No wiec, paczka jest nie do odnalezienia, bo nikt nie wie na jaki numer sie zmienil nadany tracking number!

Bardzo prosze o rade, jak jeszcze szukac mojej paczki, albo gdzie zlozyc skarge!

Mam kwit od nadawcy, ze paczka zostala nadana. 

 



#16 Guest_Lolo

Guest_Lolo
  • Goście

Napisano 19 listopad 2017 - 14:19

Czekam na paczke nadana z Wielkiej Brytanii, mam tracking number od nadawcy, ktory okazalo sie, zmienia sie w Polsce! No wiec, paczka jest nie do odnalezienia, bo nikt nie wie na jaki numer sie zmienil nadany tracking number!
Bardzo prosze o rade, jak jeszcze szukac mojej paczki, albo gdzie zlozyc skarge!
Mam kwit od nadawcy, ze paczka zostala nadana.

zamawiacie paczki u zenka co wiezie je busem do polski a potem powinien... jezeli jest uczciwy isc na poczte i nadac wam te paczke juz PocztaPolska bo mu paliwa szkoda zeby po Polsce rozwozic. A zakladacie ze poczta jest winna. Myslimy co robimy Panie i Panowie

#17 Guest_Pauletta

Guest_Pauletta
  • Goście

Napisano 23 listopad 2017 - 11:19

Czekam na paczke nadana z Wielkiej Brytanii, mam tracking number od nadawcy, ktory okazalo sie, zmienia sie w Polsce! No wiec, paczka jest nie do odnalezienia, bo nikt nie wie na jaki numer sie zmienil nadany tracking number!

Bardzo prosze o rade, jak jeszcze szukac mojej paczki, albo gdzie zlozyc skarge!

Mam kwit od nadawcy, ze paczka zostala nadana. 

 

Mam dokładnie taką samą sytuację. W ciągu ostatniego pół roku to już druga taka sytuacja - raz z UK a raz z Niemiec. Sprzedawcy rozkładają ręce a nie zamawiałam na jakiś portalach typu olx ale na oficjalnych stronach sklepów online. Paczki zamawiane z przesyłką kurierską były dostarczane bez problemu. a te dwie zaginęły. Mało tego, na poczcie nie mają ŻADNEGO śladu po tej przesyłce.... Czy ktoś ma jakiś pomysł co można w takiej sytuacji zrobić? Po zmianie tracking number w Polsce ślad się urwał...



#18 Barbara3535

Barbara3535

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 10 postów

Napisano 14 grudzień 2017 - 21:50

Dla tego rzadko co zamawiam z zagranicy bo to z jednej strony nikt nie wiem co i jak przyjdzie.  Wolę zakupy krajowe i teraz zacząłem współprace z firmą kurierską https://tuwysylam.pl/kontakt. Wiem, że zajmują się też transportem zagranicznym ale mimo wszystko obstaję przy zakupach na polskim rynku. 



#19 Formala

Formala

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 75 postów

Napisano 16 grudzień 2017 - 18:14

Miałam bardzo podobną sytuację ale paczka znalazła się po dwóch tygodniach! O kilku innych sytuacjach już nawet nie chce myśleć bo mi ciśnienie podskoczy... Obecnie jeśli chodzi o wysyłkę paczki to tylko i wyłącznie bliską paczką z gwarancją,że dojdzie bez problemu. 



#20 mleszczak

mleszczak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 280 postów

Napisano 06 styczeń 2018 - 16:33

Na przyszłość proponuję korzystać z usług innych dostarczycieli. Szukając taniego kuriera, warto skorzystać z usług brokera https://shipcenter.pl - przy jego pomocy na pewno znajdziemy firmę kurierską, która spełni nasze oczekiwania! Wyceny można dokonać online, podobnie jak wezwanie kuriera.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych