Skocz do zawartości


zniszczenie laptopa podczas naprawy gwarancyjnej


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_-praw-jakogi

Guest_-praw-jakogi
  • Goście

Napisano 25 kwiecień 2007 - 13:41

Witam, jakiś czas temu prosiłem o pomoc w tej sprawie, za którą dziękuję. Zastosowałem sie do udzielonych rad i wystosowałem do MM pismo "wezwanie do zapłaty" które zamieszczam w załączniku. Załączam również przepisaną odpowiedź marketu oraz pismo, które napisałem na miejscu, podczas odmowy odebrania sprzętu.Chciałbym otrzymac zwrot pieniędzy, gdyż między czasie byłem zmuszony do zakupu nowego komputera. W załączeniu zamieszczam również zapis poprzedniej poradyZ góry dziekuję za pomoc.Jakub

#2 Guest_Łukasz Nysztal

Guest_Łukasz Nysztal
  • Goście

Napisano 25 kwiecień 2007 - 15:32

To jak było z tym zakupem - kupił to Pan jako osoba fizyczna czy jako przedsiębiorca w związku z prowadzoną działalnością?Co do powoływanie się na odstąpienie od umowy z przepisów o rękojmi mają rację - skoro była to naprawa gwarancyjna to nie można jednocześnie dochodzić uprawnienia z tytułu rękojmi. Nie bardzo rozumiem ich zarzut, że uszkodzenia w laptopie powstały w związku z jego używaniem? Mój laptop ma prawie 2-lata i nie nosi praktycznie żadnych zewnętrznych śladów używania - a już napewno nie takie, które polegają na pęknięciach.

#3 Guest_-praw-jakogi

Guest_-praw-jakogi
  • Goście

Napisano 26 kwiecień 2007 - 18:51

Laptop został kupiony na firmę. Dowód przyjęcia do naprawy gwarancyjnej opisuje że na komputerze są "drobne ślady użytkowania". Jak chciałem go odebrać oryginalne opakowanie było porozrywane, powyrywane wszelkie usztywnienia wewnątrz. Wygladało to tak jakby trafiło to w ręce kogoś z bardzo złym humorem. W każdym razie dostarczyłem sprzęt w stanie dobrym, tylko z przetarciami na obudowie oraz w opakowaniu w idealnym stanie, a po naprawie ma on peknieta obudowę i poniszczone i porozrywane pudło. Niestety nie zrobiłem zdjeć ani przed dostarczeniem sprzętu ani później. Po takim traktowaniu laptopa nie wiem czego moge się spodziewać w srodku i jak długo podziała. Jaką drogę powinienem obrać by odzyskac pieniądze (ewentualnie nowy sprzęt), MM jak widzę nastawia się na zniechecenie klienta. Co powinienem napisać w pozwie, czy nadal mogę opierac się na braku odpowiedzi w ciągu 14 dni?Dziękuje za odpowiedźJakub

#4 Guest_-praw-regina

Guest_-praw-regina
  • Goście

Napisano 26 kwiecień 2007 - 22:08

Skoro komputer został kupiony na firmę to zmienia to całkowicie postać rzeczy - bowiem w takiej sytuacji nie mają zastosowania przepisy o szczególnych zasadach sprzedaży konsumenckiej. Odstąpić od umowy będzie więc bardzo trudno. Pozostaje dochodzić od serwisu naprawienia szkody jaka powstała w związku z przekazaniem im komputera do naprawy. Skoro serwis wykonuje inna firma niż sprzedający - to ewentualnie należałoby dochodzić bezpośrednio od serwisu odszkodowania lub równowartości laptopa.

#5 Guest_-praw-jakogi

Guest_-praw-jakogi
  • Goście

Napisano 27 kwiecień 2007 - 11:22

Na co powinienem powoływać się w piśmie do sprzedawcy, czy powinienem kierować pismo bezpośrednio do sądu. Jak takie pismo powinno wyglądać?Dziekuję za odpowiedźJakub

#6 Guest_-praw-regina

Guest_-praw-regina
  • Goście

Napisano 27 kwiecień 2007 - 21:40

Pismo należy wystosować bezpośrednio do serwisanta - czyli jak wynika z odpowiedzi Media Markt - firmy RAM Serwis. Należy wezwać ich do naprawienia szkody powstałej w związku z wykonywaną usługę serwisową ........ polegającą na uszkodzeniu laptopa w ten sposób, że .................... - przez usunięcie powyższego uszkodzenia lub zapłatę kwoty ....... zł.

#7 Guest_-praw-jakogi

Guest_-praw-jakogi
  • Goście

Napisano 28 kwiecień 2007 - 10:18

Czy można takie wezwanie skierować bezpośrednio do MM? U nich pozostawiłem komputer w dobrym stanie i tam zastałem zniszczony. Chciałbym uniknąć sytuacji w której serwis odeśle mnie do firmy transportowej, firma transportowa do MM. Jaki termin powinienem określić na usunięcie szkody, czego mogę wymagać po upływie tego terminu. Dodam że komputer jest o wartości ok 2000zł.

#8 Guest_Łukasz Nysztal

Guest_Łukasz Nysztal
  • Goście

Napisano 28 kwiecień 2007 - 10:28

Można próbować bezpośrednio do MM - powołując się na szkodę wyrządzoną przy wykonywaniu umowy gwarancyjnej. Jest tylko jedno ale...[quote:fbe446a838]Art. 429. Kto powierza wykonanie czynności drugiemu, ten jest odpowiedzialny za szkodę wyrządzoną przez sprawcę przy wykonywaniu powierzonej mu czynności, chyba że nie ponosi winy w wyborze albo że wykonanie czynności powierzył osobie, przedsiębiorstwu lub zakładowi, które w zakresie swej działalności zawodowej trudnią się wykonywaniem takich czynności. [/quote:fbe446a838]MM mogłaby się więc łatwo uwolnić od odpowiedzialności, że ewentualna szkoda musiała powstać w serwisie - a skoro oni są profesjonalną firmą zajmującą się naprawianiem sprzętu komputerowego - to MM nie ponosi odpowiedzialności za ich działanie. Znając postawę MM, który zakwestionował istnienie usterki - zapewne ich odpowiedz będzie taka jak przytoczyłem to powyżej.

#9 Guest_-praw-jakogi

Guest_-praw-jakogi
  • Goście

Napisano 28 kwiecień 2007 - 11:08

dochodzi tu jeszcze firma transportowa. Nie wiem na jakim etapie usługi zniszczyli komputer. Boję się właśnie takiej przepychanki pomiędzy trzema firmami. Powierzyłem MM komputer, który ktoś zniszczył. Kto w tym przypadku odpowiada za nieprofesjonalnie przeprowadzoną usługę? Zaznaczam że MM opisał stan sprzętu jako "noszący drobne ślady użytkowania" czy odbierając ode mnie komputer i wypełniając odpowiednie dokumenty nie staje się MM odpowiedzialny za powierzoną własność? Wyczytałem w KC coś o czynie niedozwolonym. Czy to sformułowanie ma zastosowanie w mojej sprawie?

#10 Guest_-praw-regina

Guest_-praw-regina
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2007 - 19:26

Z czynem niedozwolonym mielibyśmy do czynienia, gdyby udowodnił Pan, że ktoś umyślnie uszkodził Panu komputer. W innym wypadku mamy odpowiedzialność na podstawie art. 429 kc, który zacytował Łukasz.

#11 Guest_-praw-jakogi

Guest_-praw-jakogi
  • Goście

Napisano 05 maj 2007 - 19:39

W jaki sposób powinienem sfurmuować pismo (pisać do MM czy bezpośrednio do sądu)? Tylko od MM mam dokument stwierdzający powierzenie im sprzetu nieuszkodzonego. Czy to do mnie, w świetle prawa należy dochodzenie gdzie i kto podszedł nieprofesjonalnie do swej pracy, czy powinien tego dociekać MM jako firma której powierzyłem sprzęt?Nie wiem na jakim etapie usługi komputer został zniszczony - w MM przed wysyłką, podczas transportu do RAM service, podczas transportu spowrotem do MM czy w MM po odebraniu komputera od firmy transportowej.

#12 Guest_-praw-regina

Guest_-praw-regina
  • Goście

Napisano 06 maj 2007 - 17:19

Jeśli koniecznie chce Pan dochodzić swojego od MM - to proszę wysłać im listem poleconym wezwanie do usunięcia usterki powstałem w czasie zgłosenia usterki gwarancyjnej i czekać na ich reakcję. Jeśli nie odpowiedzą lub odmówią - pozew do sądu o odszkodowanie (równowartość usterki - kosztów jej usunięcia).

#13 Guest_-praw-jakogi

Guest_-praw-jakogi
  • Goście

Napisano 06 maj 2007 - 20:55

Nie upieram się by "szarpać" się z MM. Oni jak widac w załączonej korespondencji maja olbrzymie doświadczenie w zniechęcaniu klientów. Zastosowałem się do porad które otrzymałem w tym serwisie i MM je bardzo łatwo odrzucił. Chciałbym uniknąć podobnych błędów, by zakończyć sprawę w jak najkrótszym czasie. Bazując na wskazówkach które tu wycztałem stwierdziłem że sprawa jest wygrana i optymistycznie zakupiłem kolejny komputer na moja jednoosobową firmę, co jest niemałym finansowym obciążeniem. Chciałbym w jak najkrótszym czasie odzyskać straty na które naraził mnie brak kompetencji jednego z pracowników jednej z firm: MM, RAM lub firmy transportowej. Na dzień dzisiejszy żadna z tych firm nie poczuwa się do odpowiedzialności. MM ma na filmie przyjęcie komputera, RAM stwierdza że go nie uszkodził, ale komputer który miałem odebrać był popękany. Laptopy sa urządzeniami delikatnymi i jeśli obudowa została uszkodzona podczas jakiegoś np uderzenia nie wiadomo w jakim stanie jest zawartość obudowy i kiedy odmówi pracy. Dodam że był to komputer o wartości 2200zł, a więc produkt z dolnej półki.Chciałbym skorzystać z Waszego doświadczenia i znajomości prawa, by zminimalizować straty, bo z tego co zdazyłem sie zorientować straty na pewno będą. Z moją znajomością prawa jestem wobec takich instytucji bezbronny a każda porada prawna to od 5-10% procent wartości komputera. I niestety porada nie zawsze jst satysfakcjonująca. Nim zwróciłem się tu z prośbą o pomoc od pewnej prawniczki usłyszałem że "trzeba sie sądzić". Nie stać mnie na więcej tego typu porad.Jakub

#14 Guest_Łukasz Nysztal

Guest_Łukasz Nysztal
  • Goście

Napisano 07 maj 2007 - 21:06

Tego typu sprawy nigdy nie należą do szybkich.Proszę kierować wezwanie najpierw do MM - powołując się na to, że szkoda musiała powstać w trakcie naprawy gwarancyjnej. Świadczy o tym chociażby fakt, że przy przyjęciu komputer został opisany jako noszący ślady normalnego użytkowania. Popękana obudowa niewątpliwie nie należy do śladów normalnego uzytkowania i zapewne zostałaby opisana przez pracownika przyjmującego zgłoszenie usterki. Wezwanie dla powagi sytuacji proszę zatytułować wezwanie przedprocesowe i na końcu dopisać, że brak reakcji w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego pisma spowoduje skierowanie sprawy na drogę sądową. Kolejny krok będzie zależało do odpowiedzi MM. Jeśli powołają się na wspomniany art. 429 kc - ewentualny pozew do sądu będzie kierował Pan przeciwko MM i serwisowi - dochodząc od nich odszkodowania solidarnie.

#15 Guest_-praw-jakogi

Guest_-praw-jakogi
  • Goście

Napisano 09 maj 2007 - 11:53

czy ponizsze roszczenia są zasadne?Dotyczy usługi nr P307-107491Wzywam do naprawienia szkody powstałej w związku z wykonywaną usługą nr P307-107491 polegającą na uszkodzeniu laptopa w ten sposób, że została uszkodzona obudowa w wyniku uderzenia - przez usunięcie powyższego uszkodzenia tj:-wymianę obudowy-wymianę matrycy lub wykazanie że nie została uszkodzona podczas uderzenia powodującego uszkodzenie obudowy i wystawienie gwarancji na 6 miesięcy-wymianę płyty głównej lub wykazanie że nie została uszkodzona podczas uderzenia powodującego uszkodzenie obudowy i wystawienie gwarancji na 6 miesięcy-wymianę dysku twardego lub wykazanie że nie został uszkodzony podczas uderzenia powodującego uszkodzenie obudowy i wystawienie gwarancji na 6 miesięcy-wymianę oryginalnego opakowanialub zapłatę odszkodowania w kwocie pozwalającej na usuniecie szkody w wysokości 1776 zł. [b:a9efd5eb31](jest to 80% wartości laptopa. Tyle kosztuje wymiana obudowy i płyty głównej)[/b:a9efd5eb31]wg firmy ...... zajmującej się serwisem sprzętu komputerowego w/w podzespoły mogą ulec uszkodzeniu podczas uderzenia powodującego zniszczenie obudowy.Dowód przyjęcia opisuje stan komputera cytuję: "ok., drobne ślady użytkowania", czyli szkoda powstała podczas przeprowadzania w/w usługi.

#16 Guest_-praw-jakogi

Guest_-praw-jakogi
  • Goście

Napisano 09 maj 2007 - 12:33

I jeszcze pytanie dodatkowe, czy dokument "zgłoszenie reklamacyjne" jest jakąś formą umowy pomiędzy mną a MM. Czy w razie uchylania się MM od odpowiedzialności moge użyć sformuowania iż nie jestem stroną w umowie z firma transportową oraz RAM service? Chciałbym by to właśnie MM był odpowiedzialny za wskazanie firmy która uszkodziła komputer.

#17 Guest_Łukasz Nysztal

Guest_Łukasz Nysztal
  • Goście

Napisano 09 maj 2007 - 22:00

Wezwanie jest dobre.Zlecenie naprawy gwarancyjnej nie jest osobną umową - jest realizacją uprawnień wynikających z umowy gwarancyjnej, którą zawarł Pan w dniu zakupu komputera.

#18 Guest_-praw-jakogi

Guest_-praw-jakogi
  • Goście

Napisano 25 czerwiec 2007 - 13:54

Witam ponownie,wysłałem do MM powyzsze pismo, odczekałem miesiąc (problemy z poczta polską) i nie mam żadnej odpowiedzi. W jaki sposób powinienem skonstruować pozew? Do jakiego sądu? (mieszkam w Tczewie, MM znajduje sie w Gdańsku)Dziękuję za odpowiedźJakub

#19 Guest_Łukasz Nysztal

Guest_Łukasz Nysztal
  • Goście

Napisano 25 czerwiec 2007 - 21:25

Pozew do sądu właściwego dla miejsca zawarcia umowy kupna-sprzedaży.W zależności od tego na co się Pan zdecyduje - pozew o zapłatę kwoty niezbędnej do naprawy laptopa, albo kwoty stanowiącej równowartość ceny zakupu laptopa. W imieniu własnym wnoszę:- o zapłatę kwoty ........... zł tytułem zwrotu kosztów naprawy laptopa ..................., który uległ uszkodzeniu podczas powierzenia powyższego komputera MM w związku z naprawą gwarancyjną,lub- o zapłatę kwoty ............ zł tytułem zwrotu kosztów zakupu laptopa w związku z odstąpieniem od umowy kupna-sprzedaży.W uzasadnieniu podej Pan co i jak dokładnie wyglądało.

#20 Guest_-praw-jakogi

Guest_-praw-jakogi
  • Goście

Napisano 26 czerwiec 2007 - 11:20

Witam,komputer kupiony był na firmę, czy moge w tej sytuacji odstąpić od umowy kupna-sprzedaży?



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych